Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia pöljistä Huuto.net / Tori.fi ostajista

Vierailija
09.10.2016 |

Mä sain tuossa jokin aika sitten negapalautetta. Myin tuotteen, odottelin maksua koska vakioviesti menee aina ostajalle. Maksua ei näkynyt eikä kuulunut, mutta viikon päästä tuli negapalaute tyyliä että hän "onneksi en maksanut tuotetta sillä myyjä ei ole lähettänyt sitä. en suosittele"

Mitä vittua? Jos myöntää ettei maksa niin voiko olettaa saavansa mitään? Vakioviestissä lukee että postitan kun olen saanut maksun. Ja kyllä, olen varmasti todella epäluotettava myyjä kun olen varmentanut henkilöllisyyteni huuto.nettiin pankkitunnusten avulla, tunnus on useita vuosia vanha ja palautteita olen saanut satoja positiivisia, kaikki paitsi tämä yksi nega. Jos olisin aikeissa huijata ihmisiltä rahat pois myymällä jotain olematonta tavaraa, niin tuskin tekisin sitä millään vitun kahden euron dvd-elokuvalla. Hei haloo?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitten kusipäätinkaajien vuoksi laitan lähtöhinnan niin korkealle että on ostajan mielksi vara ehkä hieman tiputtaa jos alkaa tinkimään. Lisäksi myyn torilta paljon halvemmalla ostettuja tuplahinnalla muutaman ajan/ vuoden käytön jälkeen pois.

Periaatteessa en tinkaajien tarjouksiin suostu, en varsinkaan sellasten jotka ruikuttaa useiden eurojen pk maksamista myyjän toimesta.

Monesti käy niin että samaa tavaraa kysytään samana päivänä usalta taholta. Ilmeisesti tori silloin nostanut ilmoituksia omiin mainoksiinsa ja se saa ostajat liikkeelle. Silloin on helppo kilpailuttaa ostaja kauppaa kiirehtimällä.

Vierailija
42/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle päätyi mutkam kautta pari Leikkauttamatonta rotukissaa sukulaisen menehdyttyä. Vein kissat leikkautettavaksi ja selvisi että toinen oli tiineenä. Pentujen synnyttyä hoidin rokotukset ja madotukset ja laitoin pennut myyntiin suunnilleen sillä hinnalla, että sain pentujen kulut ja sen verran päälle, että kattoi vanhempien leikkaukset, eli paljon pienemmällä mitä esim. Näkee paperittomiakin "rotukissoja" myytävän.

Osa kyselibihan lämpimikseen, mutta mieleen jäi mm. Viesti, jossa henkilö kertoi olevansa savuton ja raitis.. Henkilö joka lähetti kuvia lapsistaan (ilmeisesti näillä pohjustettiin toivetta ilmaisesta pennusta) ja henkilö joka reippaasti kertoi omaavansa pitkän kokemuksen ko. Rodusta ja anteliasti tarjosi 50€ mielestään kohtuullista korvausta paperittomasta kissasta. Ostaja ehdokkaan kannalta ikävää oli tietysti se, että 50€ ei aivan kattanut pennun kuluja ja muitakin ostajia oli harvinaiselle rodulle jonoksi. Ja toki se pakollinen ostaja, joka tinkasi hinnasta pentu jo valmiiksi kainalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävin tapaus. Annoin ilmaiseksi vanhan pöydän, ilmoitus oli tori.fissä. Heti tuli pöydälle ottaja, ei ollut hällä autoa. No asui lähellä ja lupasin viedä. Ei ole sovittuun aikaan paikalla, ei vastaa puhelimeen. Heivasin pöydän pihalle ja jätin siihen. 

Nyt lahjoitan enää pelastusarmeijalle ja spr:lle

Vierailija
44/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin silkkiverhot.

Ostaja oli epämääräisen näköinen mies joka löi rahat kouraan ja häipyi.

Seuraavana päivänä tuli viesti että verhot eivät olleet hänen mielestään luonnonvaaleat vaan ennemminkin shampanjan väriset. Haluaa palauttaa. Koska kiinnostuneita oli paljon niin vastasin että ookoo, jos verhot on kunnossa niin tehdään sitten niin.

Eipä äijästä kuulunut mitään.

Mutta eikä mitä vielä. Tyyppi laittoi 7 kuukauden päästä viestin "tänään tuun palauttamaan ne verhot!"

En vastannut mitään. Onneksi en asunut samassa paikassa.

Vierailija
45/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin päästä turhasta rojusta eroon, mm. vanhoista elokuvista, joita oli reilu 20 kpl. Ilmoituksessani luki selvästi että pelkkä nouto. Joku laittoi viestiä, että olisinko valmis lähettämään kaikki elokuvat hänelle ilmaiseksi. Suuni kirjaimellisesti loksahti auki, en mielestäni tehnyt väärin kun vastasin erittäin kärkkäästi takaisin, että en todellakaan ala maksamaan tuntemattomalle postikuluja!!!

Vierailija
46/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 jatkaa vielä että elokuvat olivat siis ilmaisia.

Vierailija
47/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen kerran olin kuskaamassa metallista ruukkua ostajalle, kun sain siihen kolhun. Ihan oma vika siis, ja vituttikin. Huutohinta oli 40 e. Näytin kolhua ostajalle, pahoittelin ja sanoin, ettei hänen tietenkään tarvitse tuotetta ostaa, mutta jos haluaa, niin myyn sen 20 eurolla. Ostaja vaikutti tyytyväiseltä, sanoi kolhun olevan mitätön ("se on muutenkin tulossa seinää vasten") ja kiitti hyvästä alennuksesta. Huuto.netissä odotti sitten negatiivinen palaute viallisesta tuotteesta ja kusettavasta myyjästä. Mjaaha. Olisipa sanonut päin naamaa, niin olisin roudannut ruukkuni veke tai pyytänyt ostajalta vastatarjouksen.

Ei vitun vitun vittu miten joku voi olla noin törkeä. Vittu mikä kusipää ostaja, olisi sanonut suoraan eikä itkisi netissä! Myötävitutus :(

kuinka vitun monta kertaa sun pitää hokea tuota vittua? kuulostaa tosi fiksulta..

Vierailija
48/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin huuto.net-ostajan kanssa tavaran noudon parkkikselle kotitaloni lähelle. Sanoin että minulla on päässä neonvihreä pipo, jos siellä sattuisi olemaan muitakin, niin siitä tunnistaa varmasti. Seisoskelin varmasti vartin keskellä parkkista ja ihmettelin, missä ostaja viipyy. Vähän kylmäkin siinä meinasi tulla, keskellä sydäntalvea, ja melko pimeää oli myös. Soitin tyypille, joka vastasi että "tässä mustassa autossa olen". Musta auto oli seissyt siinä parkissa koko ajan, alle 20 metrin päässä. Menin autolle ja ostaja raotti vähän ovea. Jupisi minulle kiukustuneena että voisin vähän katsoa ympärilleni, enkä vaan seisoskella hölmönä. Sanoin että luulin hänen huomaavan minut. "No huomasin huomasin, mutta en mä viittiny tulla autosta sinne pakkaseen paleltumaan!" Just...

Rahat ja ostettu tuote saatiin kumminkin vaihdettua ja sitten tämä ostaja kirjoitti huutonettiin negapalautteen epäasiallisesta myyjästä. Kiitos vaan.

Vierailija
49/61 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin astioita halvalla torissa. Ostaja löytyi heti ja ihme kyllä hän ilmestyi sovittuun aikaan paikallekkin. Olin laittanut kaiken valmiiksi näkyville keittiön pöydälle. Ostaja ilmoittaa ottavansa kaiken ja alkaa sitten tinkaamaan keittiön muusta irtaimistosta. Vastaan, että ainoastaan astiat ovat myynnissä jolloin ostaja suuttui eikä ottanut mitään. Onneksi seuraava ihminen oli normaali :D

Vierailija
50/61 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus myyjästä.....Ostin tanssiaispuvun, piti olla kokoa 38. Kun se saapui niin oli superpieni ja tarkemmin katsottuna kokolapussa oli merkintä usa 0/2 eli vastaa meidän kokoa noin 30/32!!!!!!!!! Miten hitossa myyjä on saanut tuosta mukamas 38 kokoisen??

Uudestaan myyntiin vaan, on vaan niin pientä kokoa että tuota hiton vaikea myydä eteenpäin. Sirolle nuorelle tytölle tai todella pienikokoiselle anorektiselle naiselle. Harva lukiotyttökään on noin pienikokoinen, muuten menisi varmasti esim. vanhojentanssipuvuksi, on kuitenkin kaunis ja näyttävä puku. No, eiköhän ostaja joskus ilmesty.... Tai sit täytyy laittaa ilmoitus Ebay.fi ja kansainväliseen myyntiin.

Vierailija
51/61 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ilmoitukseen ettei tarjouksia oteta vastaan jos ne niin ärsyttää. Musta tarjoaminen kuuluu kaupantekoon.

Tarjoaminen kuuluu kaupantekoon, mutta siinäkin täytyy olla joku järki mukana!

Vierailija
52/61 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
53/61 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
54/61 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kanssa hauskoja, jotka tarjoaa just tyyliin postikulujen verran. Kerran esimerkiksi myin 9€ tuotetta ja ostaja tarjosi "10€ sisältäen postit" :D Kiva, mutta postit oli 6€ ja se kaikki vaiva mitä joudut näkemään postituksen eteen, niin ei suoraan sanottuna kiinnostanut. Seuraavana päivänä toinen tyyppi haki tuotteen, ja koska mulla ei ollut euron kolikkoa, niin antoi 10€ setelin ja sanoi, että pidä vaihtorahat. :D 

Vierailija
55/61 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne myyjätkin osaa. Itse en ostajana ole koskaan oharoinut. Mulle kerran joku kehtas myydä hyväkuntoisena vanhan röökinhajuisen takin. Kysyin vielä erikseen, että onko takissa huppu ja myyjän mukaan oli huppu. No eipä ollut. Laitoin negatiivisen palautteen, ja myyjä haukkui mut lyttyyn vaikka oli itse valehdellut suut silmät täyteen. Toinen yritti myydä ihan järkyn hajuisen hajuveden, en tiedä oliko väärennös vai mennyt pilalle, mutta ei tuoksunut yhtään sille mille piti vaan löyhkäsi pistävälle kemikaalille. Sain onneksi peruttua kaupat.

Vierailija
56/61 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne huutonetin ostajat, joiden kanssa kaupat ovat sujuneet ihan hyvin, mutta jotka ei laita palautetta ollenkaan. Tulee olo, että olikohan siinä myymässäni tuotteessa sitten jotain vikaa, vai mikä mättää kun ei voida kommentoida mitenkään. Olen itsekin jättänyt nämä "haamut" ilman palautteita ihan kostoksi.

Myyjän kuuluu antaa palaute ensin eli sen jälkeen, kun on rahat saanut.

Itseäni ärsyttää just nämä myyjät, jotka panttaa palautettaan siihen asti, että ostaja on antanut positiividen palautteen.

Vierailija
57/61 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on nämä ostajat, jotka ei myönnä omia virheitään.

Möin vanhan laitteen tyyliin varaosiksi. Ilmoituksessa luki selvästi "Pelkkä kone, ei johtoja".

Ostajan kaveri haki koneen hänen puolestaan ja maksoi.

Sitten tuli neutraalia palautetta, että muuten ok, mutta ei ollut johtoja yms mukana.

Ja huutiksessahan myös neutraali palaute tulkitaan käyttäjien mielissä negatiiviseksi.

No huomautin asiasta, niin palaute muuttui positiiviseksi, mutta palautteen teksti pysyi melkein ennallaan.

Vierailija
58/61 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi suomalaista kirjoitti:

Ulkomaalaiset, jotka esiintyvät nimimerkillä tyyliin jon123zxtr666 ja viestejä tulee eri viidestä eri sähköpostiosoitteesta (tyyliin 66rtyz@hotmail.com) puhelin on tietysti prepaid ja katoavat mystisesti tavoittamattomiin.

Onneksi on suomalaisia, rehellisiäkin ostajia.

Tähän tekee mieli kommentoida, että vaikka tuollaiset ovatkin todennäköisesti huijareita, kaikki ulkomailta ostavat eivät ole. Asun itse Atlantin takana, mutta ostan toisinaan jotain Suomen nettimarkkinoilta ja muutama Suomessa asuva sukulaiseni hakee ja maksaa tai heidän osoitteeseensa voi postittaa ostamani tavaran. Saan sen sitten kesällä, kun vierailen Suomessa. Jos joku pelästyy sitä, että asun ulkomailla, ei voi mitään, mutta kaikki tehdyt kauppani ovat sujuneet hyvin yhtä feikkimyyjää lukuunottamatta.

Vierailija
59/61 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toriin laitoin annetaan-osastolle kissan raapimapuusta ilmoituksen. Sain teskstiviestin jossa luki: "minä otan tuon". Eipä ottanut, vaan annoin seuraavalle kohteliaalle kysyjälle.

Autoani myydessä klo 22 illalla tyyppi soittaa, että voisiko tulla katsomaan. Ihmettelin hieman myöhäistä ajankohtaa. Kohta oli pihalla autollinen romaaneja kyselemässä typeriä - ei, en myynyt autoa enkä antanut koeajolle.

Vierailija
60/61 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sujunut tosi hyvin kaupat mitä olen Torissa tehnyt ostajana ja myyjänä parin vuoden ajalta. Tapaaminen sovitaan alaovelle ei koskaan kotiin, sillä kerran eräs mies tuli katsomaan pesukonettani kylppäriini ja alkoi ehdotella treffejä ja rupesi katselemaan kylppärinkaappiini ja oli kuin kotonaan ja alkoi iskeä mua . se oli hieman epäilyttävä tilanne ja poistuin kotoani naapuriin muka pyytämään työkaluja mutta oikeasti halusin varmistaa että joku oli lähellä ja samalla lopetin kaupat siihen. 

älkää hyvät ihmiset tuoko ventovieraita miehiä eikä naisia kotiinne koskaan! älkää itsekään menkö vieraisiin koteihin tosta vaan. kauppatreffit aina julkiselle paikalle tai jos on varma että voi luottaa niin kotitaloon eteen muttei koskaan kotiin. onneksi itse selvisin säikähdyksellä koska olen niin itsevarma että otin tilanteen haltuun ja mies oli pienikokoinen mutta kerran vielä , ei vieraita kotiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi