Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten erota oikein? Piiitkä suhde johon menty liian nuorena.

Vierailija
09.10.2016 |

Haluan ELÄÄ kun vielä voin. Uutta ei ole katsottuna. Melkein koko elämä menee uusiksi eron myötä mutta en tiedä mistä ero aloitetaan?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu puolison kanssa. Siitä olisi hyvä aloittaa.

Vierailija
2/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelemalla miehen kanssa, suunnittelemalla asuinjärjestelyt, lähettämällä erohakemus. Askel kerrallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä suhteessa on siis vikana?

Vierailija
4/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa ei ilmeisesti voi elää. Vai tarkoittaako eläminen kulli karusellissa pyörimistä.

Vierailija
5/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö molemmat yhä yöksi samaan asuntoon eropäätöksen kertomisen jälkeen? Kannattaako viedä tärkeimmät tavarat jo salaa muualle turvaan?

Vierailija
6/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletatte että AP on nainen?

Vierailija
7/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parisuhteessa ei ilmeisesti voi elää. Vai tarkoittaako eläminen kulli karusellissa pyörimistä.

Varmaan myöskin sitä. Itse menin parisuhteeseen ensimmäisen seksikumppanini kanssa ja tietämättömyys tarjolla olevista vaihtoehdoista kalvasi minua sisältä. Ei kyse ollut pelkästään seksistä, vaan ylipäänsä siitä jännityksestä, kun mitä vain voi tapahtua, eikä tarvitse jarrutella jos niin käy. Vapaudesta myös muissa asioissa, kuten spontaani muuttaminen, matkustaminen yms.

Tottakai paljon voi tehdä parisuhteessa ollessaankin, mutta minulle vapaus on tärkeämpi asia kuin mikään muu. En yksinkertaisesti kestänyt sitä ajatusta, että vanhenen ennen kuin olen saanut viettää vapaata jaksoa elämässäni. Nyt se viimeinkin tuli, eikä se niin ruusuinen ole ollut kuin kuvitelmissa, mutta silti olen tyytyväinen, että nyt minulla viimeinkin on se vapaus. En ole edes vielä käyttänyt sitä seksin merkeissä, koska sopivaa ihmistä ei ole tullut vastaan, mutta toivottavasti senkin aika tulee.

Vierailija
8/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sinkkuelämää ja älä nyt sitoudu ainakaan jos sulla on jäänyt nuoruus elämättä. Matkustele, näe ja koe ja älä jumita liian pienessä piirissä.

Vierailija
9/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö molemmat yhä yöksi samaan asuntoon eropäätöksen kertomisen jälkeen? Kannattaako viedä tärkeimmät tavarat jo salaa muualle turvaan?

Suosittelen, että teet kaikki valmistelut ennen erosta ilmoittamista. Osa ihmisistä saattaa heittäytyä erittäin ikäviksi tai jopa vaarallisiksi, kun tuollaisen pommin pudottaa. Itseäni hieman pelotti nukkua eropäätöksen jälkeen avovaimoni kanssa samassa asunnossa, koska hänestä tuli todella vihainen, vaikka hän itse oli se aloitteellisempi osapuoli eron suhteen.

Vierailija
10/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy treffeillä ja tutustu erilaisiin ihmisiin.

Vierailija
11/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voi 'elää' yhdessä? Muuttaa, matkustella, harrastaa tms.

Vierailija
12/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poikki kerrasta. Jos alat erosta puhumaan, niin eroa, älä vain puhu! Asiat järjestykseen. Riidellä ei kannata tavaroista tms. Itse tein saman päätöksen 5vuotta sitten. Kyllä kannatti. Nyt onnellisesti naimisissa. Rakastan tätä miestä joka päivä vain enemmän.

Vierailija
13/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse älysin erota teininä aloitetusta suhteesta 21v ja muutin kotipaikkakunnalta pois. En todellakaan käynyt viikonloppuisin kotikylän baareissa pyörimässä vaan lähdin kauemmaksi. Oma asunto, uudet kaverit ja reissaaminen vanhoilla kavereilla heidän opiskelu paikkakunnilla oli tosi kivaa. Kävin Tampereella, Helsingissä, Vaasassa, Lahdessa yms. En törmännyt exään ja tutustuin uusiin ihmisiin ja uusiin paikkakuntiin. Kun opiskelun jälkeen pääsin töihin niin innostuin matkustelemaan. Olin sinkkuna useamman vuoden ja se oli kasvattavaa ja avartavaa liian pitkän teinisuhteen jälkeen.

Vierailija
14/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en keskustellut vaan ilmoitin etsineeni uuden asunnon. Suuttuihan siinä mies, mutta minkäs voi. Seksiä ei ollut kuin pari kertaa 10 vuoden aikana, ja oltiin pelkkiä ystäviä. Tajusin, että eihän tämä ole normaalia.

Vierailija
15/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä parisuhde oli ainakin itselleni todella lamaannuttava kokemus. Nyt kun erosin, niin tullut taas elämänilo takaisin ja ajattelin lähteä uudestaan opiskelemaan.

Vierailija
16/50 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen valehtelijoilla on aina joku selitys.

Vierailija
17/50 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vastauksia tähän ketjuun. Tarvitsen teidän kokemuksianne..

Terveisin ei aloittaja.

Vierailija
18/50 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/50 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroa muut järjestelyt kuntoon ettei tule täytenä yllätyksenä ja shokkina eron jälkeen kuinka kallista ja erilaista kaikki yksin on. Vähän niinkun matkakohteeseen tutustuminen jo ennen matkaa helpottaa reissua niin tuohonkin matkaan on hyvä hieman tutustua ennen alkua. Jos deittimarkkinat kiinnostaa niin käydä katsomassa jossain netissä mitä on vapailla markkinoilla tarjolla yms.

Niille jotka ihmettelee miksei yhdessä voi olla vapaa: Koska mukavuudenhaluisella kumppanilla jolla on kiinnostuksena muut asiat on oikeus niihin, mutta jos toive on se niin silloin ei voi enää olla yhdessä vapaa. Itse nautin absoluuttisesta vapaudesta ja olisi hyvin väärin itseäni tai kumppania kohtaan uskotella mitään muuta. (ja en nyt puhu seksistä vaan henkisestä vapaudesta)

Vierailija
20/50 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta liian nuorena aloitettu suhde voi olla jo ennen neljääkymppiä täysin seksitön autiomaa. Houkutteleehan se, kun kuulee kuulopuheita tällaisesta legendaarisesta karusellista tai kokonaisesta tivolista, jossa olisi sellaista ihan oikeaa seksiä. En tosin tiedä, kun en ole nähnyt sitä. Voi olla juttua vaan.