Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roosa nauha ja jatkuva rahankeräys.

Vierailija
08.10.2016 |

Miksi muita syöpiä vastaan ei ole samanlaista vuosittaista tai no eihän roosa nauha keräys ole vuosittainen kun se on jatkuvasti käynnissä.
Miksi rintasyöpä on syöpien syöpä, jota vastaan pitää erilaisilla tuotteilla kerätä rahaa? Minulla isä sairastaa haimasyöpää, eno sairasti eturauhasen syöpää, setä peräsuoli syöpää.
Monet miehet sekä naiset sairastuu syöpään ja valitettavasti kuolevat. Mutta miksi rintasyöpä on se numero ykkönen?
Muut syövät ei ole mitään kun rintasyöpä jyllää. Esim. suolistosyövät sekä sisäelinten syövät tappavat enemmän ihmisiä kuin rintasyöpä.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. keräyksistä saaduilla rahoilla on tänä vuonna aloitettu uusi tutkimus, jonka puitteissa rintasyöpään sairastuneiden hoitoajan on tarkoitus lyhentyä huomattavasti. Tutkimusta toki tehdään laajasti monen muunkin syövän kohdalla ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Roosa nauha -kampanja ei ole keneltäkään muihin syöpiin sairastuneilta pois.

Olisi mielenkiintoista kuulla alapeukuttajilta perusteluja.

Minä en ikinä tue millään tavalla miesvihamielisiä keräyksiä

Vierailija
22/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roosa nauha-kampanja on lähtenyt yksityisten ihmisten aloitteesta.

ALOITTAJA. Sinä voisit aloittaa samanlaisen kampanjan haimasyövän tutkimuksen rahoittamiseen. Et kuitenkaan tee sitä. Et tyydy edes siihen että olet TEKEMÄTTÄ maailmaa paremmaksi. Sinä valitat kun muut tekevät sitä paremmaksi. Sinun tarvitsisi vain olla tekemättä mitään, mutta aloituksellasi yrität tehdä maailmaa huonommaksi. En käsitä kaltaisiasi ihmisiä. Te olette se syöpien syöpä tälle maailmalle.

Ihanan innokas ja positiivinen viesti. Mutta samalla huokuu sellaista ns. typeryyden innokkuutta.

Esim. suolistosyöpiä vastaan oli ns. ruskeanauha kampanja, joka sitten katosi kokonaan hiljaisuudessa kun se ei saanut sitä  boostia julkisuuden henkilöiltä. Movember on kampanja miesten syöpiä vastaan mutta aika kovassa vastatuulessa.

Miten minä yksinäinen ihminen saisin aikaan kampanjan tai voisin vaikuttaa haimasyöpää vastaan? En mitenkään kun haimasyöpä ei ole media seksikästä millään tavalla, vaikka Applen Steve Jobs tuo hipstereiden isä kuoli siihen.

En minäkään käsitä sinun kaltaisia ihmisiä, jotka ovat nimettämässä muita ihmisiä syöviksi.

Kuule, kukaan ihminen koko maailmassa ei kykene antamaan muuta kuin oman panoksensa. Et voi piiloutua tuon selityksen taakse. Olet vain laiska vätys, joka hokee itselleen että "en voi tehdä mitään, ei mikään kuitenkaan koskaan onnistu, lakatkaa muutkin yrittämästä". Tässä maailmassa on PALJON epäonnistuneita hankkeita. Jos Roosa nauha -kampanjan perustajat olisivat jääneet itkemään, että tämäkin epäonnistuu kun maailmassa on muitakin epäonnistuneita yrityksiä, mitään ei olisi tapahtunut.

Yksittäinen ihminen oli sekin joka tämän kampanjan aloitti. Kaikki maailman kampanjat on aloittanut yksittäinen ihminen. Ja ihan varmasti ei riittänyt keskustelupalstalla itkeminen. Veikkaan että työtä on joutunut tekemään tosissaan.

PS. Olen paljon mieluummin typerä kuin pahansuopa. Ja toistan vielä: sinä ja kaltaisesi olette syöpien syöpä. Levitätte tuota lannistumisen ja passiivisuuden ilosanomaanne koko maailmaan, että oikeuttaisitte oman saamattomuutenne. Ole käsittämättä ja ota nokkiisi niin paljon kuin ikinä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mm. keräyksistä saaduilla rahoilla on tänä vuonna aloitettu uusi tutkimus, jonka puitteissa rintasyöpään sairastuneiden hoitoajan on tarkoitus lyhentyä huomattavasti. Tutkimusta toki tehdään laajasti monen muunkin syövän kohdalla ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Roosa nauha -kampanja ei ole keneltäkään muihin syöpiin sairastuneilta pois.

Jaahas. Tiesitkö että rintasyöpää esiintyy miehilläkin? Ja että tästä keräyksestä saatavia varoja käytetään myös muiden kuin rintasyöpään sairastuneiden hyväksi? Myös siihen tutkimukseen.

Vierailija
24/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Tiesitkö että rintasyöpää esiintyy miehilläkin? Ja että tästä keräyksestä saatavia varoja käytetään myös muiden kuin rintasyöpään sairastuneiden hyväksi? Myös siihen tutkimukseen.

Rintasyöpä miehillä on niin marginaalinen että sillä ei isossa kuvassa ole mitään merkitystä.

Se että joku promille menee muihin syöpiin on yhtä tyhjän kanssa. Sitä paitsi jo pelkästään se naisilla ratsastaminen on niin halveksuttavaa että en ikinä sellaista tue.

Vierailija
25/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ALOITTAJA. Sinä voisit aloittaa samanlaisen kampanjan haimasyövän tutkimuksen rahoittamiseen. Et kuitenkaan tee sitä. Et tyydy edes siihen että olet TEKEMÄTTÄ maailmaa paremmaksi. Sinä valitat kun muut tekevät sitä paremmaksi. Sinun tarvitsisi vain olla tekemättä mitään, mutta aloituksellasi yrität tehdä maailmaa huonommaksi. En käsitä kaltaisiasi ihmisiä. Te olette se syöpien syöpä tälle maailmalle.

Ihanan innokas ja positiivinen viesti. Mutta samalla huokuu sellaista ns. typeryyden innokkuutta.

Esim. suolistosyöpiä vastaan oli ns. ruskeanauha kampanja, joka sitten katosi kokonaan hiljaisuudessa kun se ei saanut sitä  boostia julkisuuden henkilöiltä. Movember on kampanja miesten syöpiä vastaan mutta aika kovassa vastatuulessa.

Miten minä yksinäinen ihminen saisin aikaan kampanjan tai voisin vaikuttaa haimasyöpää vastaan? En mitenkään kun haimasyöpä ei ole media seksikästä millään tavalla, vaikka Applen Steve Jobs tuo hipstereiden isä kuoli siihen.

En minäkään käsitä sinun kaltaisia ihmisiä, jotka ovat nimettämässä muita ihmisiä syöviksi.

Kuule, kukaan ihminen koko maailmassa ei kykene antamaan muuta kuin oman panoksensa. Et voi piiloutua tuon selityksen taakse. Olet vain laiska vätys, joka hokee itselleen että "en voi tehdä mitään, ei mikään kuitenkaan koskaan onnistu, lakatkaa muutkin yrittämästä". Tässä maailmassa on PALJON epäonnistuneita hankkeita. Jos Roosa nauha -kampanjan perustajat olisivat jääneet itkemään, että tämäkin epäonnistuu kun maailmassa on muitakin epäonnistuneita yrityksiä, mitään ei olisi tapahtunut.

Yksittäinen ihminen oli sekin joka tämän kampanjan aloitti. Kaikki maailman kampanjat on aloittanut yksittäinen ihminen. Ja ihan varmasti ei riittänyt keskustelupalstalla itkeminen. Veikkaan että työtä on joutunut tekemään tosissaan.

PS. Olen paljon mieluummin typerä kuin pahansuopa. Ja toistan vielä: sinä ja kaltaisesi olette syöpien syöpä. Levitätte tuota lannistumisen ja passiivisuuden ilosanomaanne koko maailmaan, että oikeuttaisitte oman saamattomuutenne. Ole käsittämättä ja ota nokkiisi niin paljon kuin ikinä haluat.

Minua ei sinunkaltaisten feministien ja miesvihaajien mielipiteet kiinnosta.

Vierailija
26/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rintasyöpä miehillä on niin marginaalinen että sillä ei isossa kuvassa ole mitään merkitystä.

Voitkin varmaan sanoa tuon ihan pokkana jollekin rintasyöpään sairastuneelle miehelle.

Ja muiden syöpien tutkimusta tehdään myös koko ajan. Miksi ne eivät ole niin näkyvästi esillä, en tiedä. Mutta älä tue niitäkään, jokuhan saattaa vaikka parantua ja sinun tärkeä pointti menee ihan hukkaan.

Vierailija
27/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei sinunkaltaisten feministien ja miesvihaajien mielipiteet kiinnosta.

Viestejä voi kirjoittaa ilman jatkuvia feminismikommentteja, jotka eivät liity aiheeseen mitenkään. Olen pahoillani taustastasi ja jatkuvasta raivoamisestasi. Toivon, että elämäsi helpottaa jossain vaiheessa.

Ohis (kyllä, Ohis)

Vierailija
28/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samanlainen keräys kuin tue köyhien maiden tyttöjä. paskat pojista

Vierailija
29/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitkin varmaan sanoa tuon ihan pokkana jollekin rintasyöpään sairastuneelle miehelle.

Ja muiden syöpien tutkimusta tehdään myös koko ajan. Miksi ne eivät ole niin näkyvästi esillä, en tiedä. Mutta älä tue niitäkään, jokuhan saattaa vaikka parantua ja sinun tärkeä pointti menee ihan hukkaan.

Tuen kyllä muita syöpiä mutta en rintasyöpää

30/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan movember kampanja myös. Lisää hypetystä vaan

Ihan bull's shittiä toi movember ilman rahalahjoituksia. Meilläkin töissä ukot kasvattaa viikset muka tukeakseen eturauhassyövän tutkimustyötä ja hoitoa lahjoittamatta latin latia tuohon. Niillä viiksilläkö se syöpä parannetaan?

Vierailija
31/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut minkä tahansa vaaleanpunaisen tavaran ostamisen, koska mua korpeaa ostaa joku turha rusetti rintaan tai muuta ylimääräistä tavaraa tutkimusta tukeakseni. Onko kukaan Roosa nauha-ostaja ajatellut antaa ihan vain suoraa rahaa tutkimukseen ilman tavaran ostamista?

Lampsit Taysin päivystykseen kakskymppisen kanssa  ja sanot, että haluut lahjoittaa tämän tutkimuksiin?

Vierailija
32/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti mm. kivessyövästä voitaisiin puhua rintasyövän yhteydessä ja liittää ne toisiinsa. Tiesittekö, että jokaisen miehen tulisi tunnustella kiveksensä kerran kuukaudessa? Aika moni ei tiedä.

Minä en osta roosaa kamaa, koska tukea voi muutenkin enkä koe, että minun pitää näyttää muille kuinka olen "hyvä ihminen".

Vierailija
33/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja muita sukulaisia on kuollut Suomen yleimpään syöpään, joka tappaa vuosittain enemmän kuin rintasyöpä.

Rintasyöyvän voi saada myös mies ja heille se myöhäisestä havaitsemisesta johtuen on todella paljon kohtalokkaampi tauti, kuin naisille.

Eturauhassyövän selulonta onnistuisi helposti verikokeella, mutta koska se on valtavan yleinen, tähän ei ole resursseja eikä tahtoa. Suuri osa eturauhassyövistä on toki sellaisia, että hoidosta on enemmän haittaa, kuin hyötyä. Naiset käyttävät yli suurimman osan tervyden hoitoon varatuista euroista, joten koska nainen ei voi sairastua kyseiseen syöpään siihen ei juuri satsata.

Vierailija
34/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni ja muita sukulaisia on kuollut Suomen yleimpään syöpään, joka tappaa vuosittain enemmän kuin rintasyöpä.

Rintasyöyvän voi saada myös mies ja heille se myöhäisestä havaitsemisesta johtuen on todella paljon kohtalokkaampi tauti, kuin naisille.

Eturauhassyövän selulonta onnistuisi helposti verikokeella, mutta koska se on valtavan yleinen, tähän ei ole resursseja eikä tahtoa. Suuri osa eturauhassyövistä on toki sellaisia, että hoidosta on enemmän haittaa, kuin hyötyä. Naiset käyttävät yli suurimman osan tervyden hoitoon varatuista euroista, joten koska nainen ei voi sairastua kyseiseen syöpään siihen ei juuri satsata.

On täysin epäoikeudenmukaista ja vastenmielistä että naisten sairauksiin käytetään tässä maassa paljon enemmän rahaa kuin miestensairauksiin.

Naisille on ilmaiset gynekologiset tutkimukset, rintasyöpäseulat ja muut. Miehille ei tehdä minkäänlaisia tutkimuksia. Hoitoon pääset vain jos on jotain vikaa, jolloin se on jo myöhäistä.

Tuollaiset Roosa nauhakeräykset vaan vituttaa ja vain todistaa koko seikan.

Vierailija
35/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti mm. kivessyövästä voitaisiin puhua rintasyövän yhteydessä ja liittää ne toisiinsa. Tiesittekö, että jokaisen miehen tulisi tunnustella kiveksensä kerran kuukaudessa? Aika moni ei tiedä.

Minä en osta roosaa kamaa, koska tukea voi muutenkin enkä koe, että minun pitää näyttää muille kuinka olen "hyvä ihminen".

No mikset ala puhumaan?! Mene facebookiin ja kerro tietosi, pyydä ystäviäsi jakamaan kirjoituksesi ja keksi joku asia vielä havainnollistamaan jakamaasi tietoa!

Minä ostan roosa-kamaa mutta en siksi että haluaisin näyttää ihmisille että olen hyvä ihminen vaan tukeakseni rintasyöpätutkimuksia.

Vierailija
36/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää miehiä masinoimasta omia syöpäkeräyksiään. Nämä roosanauhan kerääjäät haluavat kerätä tähän asiaan, joku muu voisi kerätä johonkin muuhun.

Vierailija
37/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun  syöpälaiset aina kinuamassa rahaa

Vierailija
38/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset aloita vaikka sininauha kampanjaa ja ala kerätä rahaa miesten syöpien seulontaa varten? Mikä estää?

Vierailija
39/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy piilee siinä, että rintasyöpä on naistentauti ja naiset tekevät suurimman osan päivittäisistä ostoksista käydessään ruokakaupoilla ja ostavat näitä pinkkejä tuotteita. Se taloudellinen hyöty mitä firmat saa lätkäisemällä sen vaaleanpunaisen rusetin kuvan paketin kylkeen on valtava vaikka antavatkin ostetuista tuotteista osan tutkimukseen tms. (Jos edes antavat? Suomessa ehkä hieman eri meininki toisin kuin USAssa missä voit myydä läjäpäin pinkeillä ruseteilla varustettua krääsää johtaen ihmisiä harhaan kuvittelemalla, että osa rahoista menee syövän tutkimiseen muttet ole oikeasti velvollinen antamaan mitään syöpäsäätiöille.)

Itse en ikinä (ainakaan tarkoituksella, korkeintaan epähuomiossa ja sitten vituttaa) osta mitään rintasyöpähärpäkkeitä tai mitään missä on roosanauha. Rintasyöpä on syöpä helpoimmasta päästä todeta ja hoitaa toisin kuin monet jo tässä ketjussa aiemmin mainitut syövät.

Nainen 26

Vierailija
40/56 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on harkittu juttu, samoin kuin lastensairaalalle kerääminen. Sellaiset kohteet jotka herättävät positiiviisia tunteita, ovat tuottoisimpiä. Lapset ja rinnat luovat positiivisia mielikuvia, siksi niiden varjolla voidaan kerätä rahaa. Vanhukset ja suolisto sisältöineen, ei kirvoita samalla lailla antamaan, siksi menestyksekköät keräykset eivät kohdistu näihin alueisiin. Muita esimerkkejä olisi pilvin pimein. Keuhkosyöpäkeräyksistä tulisi paha mieli tupakoitsijoille, sellainen ei ole toivottavaa, jos halutaan hyvä tuotto.