Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Onko teistä Jyväskylä hyvä paikka asua? Olen muuttamassa sinne töiden perässä
08.10.2016 |
Olen miettinyt miltä alueelta asunto kannattaisi hankkia? Joudun matkustelemaan paljon myös ulkomailla, joten asunto voi olla yksiökin mutta alue mieluiten rauhallinen ja lähellä kulkuyhteyksiä. Eräänlainen piilopirtti kuitenkin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Täällä 8 vuotta asuneena voisin sanoa, että Jyväskylä on "ihan kiva". Jotenkin tälläinen hiukan "tuulinen kaupunki" noin henkisesti eli kutakuinkin kaikki, joiden kanssa juttelee on kotoisin, jostain muualta, paljon opiskelijoita tai aikanaan opiskelemaan muualta tulleita ja tänne jämähtäneitä. Kaupunkikuva on jännä, kun keskusta on aika pieni ja tiivis, vähän kuin järven ja harjun väliin puristunut. Suurin osa asuinalueista on sitten vähän kauvempana keskustasta.
Alueitsa oikeastaan Pupuhuhta on se jota kannattaa vältellä, eikä sekään nyt niin kamalan levoton ole. Jos joudut lähtemään työmatkoille paljon lentämällä, niin kannattaa harkita asuntoa vanhan maalaiskunnan alueelta (palokka, kirri, mannila, mankola...), silloin asut ikään kuin kaupungin ja lentokentän välillä ja lisäksi näillä alueilla on hyvät lähipalvelut.
Itse asun Kuokkalan suunnalla Ristikivessä. Tämä on rauhallista seutua ja hiukan väljemmin rakennettua, kuin moni muu kaupunginosa.