Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roosa nauha ja jatkuva rahankeräys.

Vierailija
08.10.2016 |

Miksi muita syöpiä vastaan ei ole samanlaista vuosittaista tai no eihän roosa nauha keräys ole vuosittainen kun se on jatkuvasti käynnissä.
Miksi rintasyöpä on syöpien syöpä, jota vastaan pitää erilaisilla tuotteilla kerätä rahaa? Minulla isä sairastaa haimasyöpää, eno sairasti eturauhasen syöpää, setä peräsuoli syöpää.
Monet miehet sekä naiset sairastuu syöpään ja valitettavasti kuolevat. Mutta miksi rintasyöpä on se numero ykkönen?
Muut syövät ei ole mitään kun rintasyöpä jyllää. Esim. suolistosyövät sekä sisäelinten syövät tappavat enemmän ihmisiä kuin rintasyöpä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpä on naisen yleisin syöpä. Sen ennuste on melko hyvä jos diagnoosi tehdään varhaisessa vaiheessa, koska hoidot ovat hyviä joten kuolleisuus siihen ei kuitenkaan ole niin suurta. Hoito ja valistus vie kuitenkin rahaa. Eikö tämä olekin loogista? Jos aina kerättäisiin rahaa ja kuolleisuus vain jatkaisi nousua, niin eikö se olisi huolestuttavampaa?

Vierailija
2/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näkyvyyttä roosanauha tuo nimen omaan rintasyövälle varat eivät ohjaudu käsittääkseni pelkästään siihen vaan Syöpäsäätiön kautta yleisesti syövän tutkimukseen ja sairastuneiden tukemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka näkyvyyttä roosanauha tuo nimen omaan rintasyövälle varat eivät ohjaudu käsittääkseni pelkästään siihen vaan Syöpäsäätiön kautta yleisesti syövän tutkimukseen ja sairastuneiden tukemiseen.

Väärin kaikki tuotto mitä saavutetaan roosanauha kampanjalla menee vain ja ainoastaan rintasyövän tutkimiseen ja estämiseen.

Vierailija
4/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi kirjoitti:

Rintasyöpä on naisen yleisin syöpä. Sen ennuste on melko hyvä jos diagnoosi tehdään varhaisessa vaiheessa, koska hoidot ovat hyviä joten kuolleisuus siihen ei kuitenkaan ole niin suurta. Hoito ja valistus vie kuitenkin rahaa. Eikö tämä olekin loogista? Jos aina kerättäisiin rahaa ja kuolleisuus vain jatkaisi nousua, niin eikö se olisi huolestuttavampaa?

Eikö olisi loogista paneutua muidenkin syöpien toteamiseen varhaisessa vaiheessa? Suolistosyövät ovat useasti pitkään oireettomia ja sitten kun oireet tulee niin on liian myöhäistä tehdä mitään.

On olemassa onkologeja jotka ihmettelevät roosanauha systeemiä kun rintasyöpä on nykyään ainut syöpä joka kiinnostaa ihmisiä.

Vierailija
5/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut minkä tahansa vaaleanpunaisen tavaran ostamisen, koska mua korpeaa ostaa joku turha rusetti rintaan tai muuta ylimääräistä tavaraa tutkimusta tukeakseni. Onko kukaan Roosa nauha-ostaja ajatellut antaa ihan vain suoraa rahaa tutkimukseen ilman tavaran ostamista?

Vierailija
6/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan movember kampanja myös. Lisää hypetystä vaan

Vierailija
7/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuit sitten tähän, meitä useampia koskettavaan asiaan. Tunnen useita läheisiäni jotka ovat rintasyövän saaneet. Mielelläni ostan sen 3 eur nauhan, joka vuosi. Kokoajan on käynnissä kaikenlaista keräystä. Nälkäpäivää, nenäpäivää, Unicef kävelyä jne.

Varmasti roosanauha keräyksillä on ollut vaikutusta siihen, että useampi selviää rintasyövästä. Onhan sitä muitakin syöpäkeräyksiä. Voit tehdä lahjoituksen halutessasi syöpäyhdistykselle.

Äitini kuoli aivokasvaimeen (syöpä).

Vierailija
8/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa nauha-kampanja on lähtenyt yksityisten ihmisten aloitteesta.

ALOITTAJA. Sinä voisit aloittaa samanlaisen kampanjan haimasyövän tutkimuksen rahoittamiseen. Et kuitenkaan tee sitä. Et tyydy edes siihen että olet TEKEMÄTTÄ maailmaa paremmaksi. Sinä valitat kun muut tekevät sitä paremmaksi. Sinun tarvitsisi vain olla tekemättä mitään, mutta aloituksellasi yrität tehdä maailmaa huonommaksi. En käsitä kaltaisiasi ihmisiä. Te olette se syöpien syöpä tälle maailmalle.

Vierailija
9/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vuosia sitten rintasyöpää, leikattiin, sain sytot ja sädehoidot. Plus vielä päälle estrogeenia poistavan lääkityksen. Se lääkitys onkin sitten todella kurja juttu  varsinkin jos sattuu olemaan vielä nuori tai nuorehko. Itse en ollut. Saat vaihdevuodet kaikkine kurjine oireineen, joihin siis EI saa hormonihoitoa tietenkään. Söin sitä lääkettä seitsemän vuotta , enkä voi sanoa, että ne olivat ihania vuosia! Syövät ovat erilaisia, kaikkiin ei anneta tietenkään tuota lääkitystä, kun eivät käytä estrogeenia "ravintonaan". En ole lääkäri, joten kirjoitan vaan kuin itse asiat käsitin. Näistä voi toki lukea lisää. Olin taloudellisesti tiukilla, ja sain neuvon hakea apua Syöpäsäätiöltä. Ei siis RINTAsyöpäsäätiöltä. Sainkin pienen summan, mistä olen kiitollinen. Kaikki syöpäpotilaat voivat hakea apua tuolta.

Ja kyllä rintasyöpätutkimus hyödyttää teitäkin, jotka mahdollisesti joskus vielä sairastutte siihen. Syövät yleistyvät aina vaan :(. Itse olin tutkimuspotilas, eli sain tiettyä lääkeyhdistelmää ja vointiani valvottiin: pidin tarkkaa kirjanpitoa oirestani. Joita kyllä oli. Olen käsittänyt, että syöpätutkimukseenkin myönnettyjä varoja on valtion taholta leikattu, joten kyllä nämä keräykset ovat tarpeen. Olen edelleen hengissä, vaikka lääkitys vei sairaalaan kolme kertaa, tai siis sivuoireet. Lääkitys, leikkaus, hoito paransi minut.

Ei pidä asettaa syöpiä vaikeusjärjestykseen, uskon, että jokainen sairastunut kohtaa kuolemanpelon. Syöpäpotilaan - ihan kaikkien syöpien osalta - voivat tukea sairastunutta auttamalla vaikka ihan pienissä arjen asioissa. Asun yksin ja joskus olin liian sairas menemään ulos, kauppaan, pelkäsin ja toivoin, että tulisi pian yö, että voisin nukahtaa ja unohtaa. En voinut syödä, kaikki maistui oudolta eikä ollut ruokahalua.

Ymmärrän kyllä, että ap:n tilanteessa rosaa voi näkyä liikaa. Mutta jos olet  nainen, ajattele omaa tulevaisuuttasi. Tai läheistesi. Voimia sinulle!

Vierailija
10/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. keräyksistä saaduilla rahoilla on tänä vuonna aloitettu uusi tutkimus, jonka puitteissa rintasyöpään sairastuneiden hoitoajan on tarkoitus lyhentyä huomattavasti. Tutkimusta toki tehdään laajasti monen muunkin syövän kohdalla ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Roosa nauha -kampanja ei ole keneltäkään muihin syöpiin sairastuneilta pois.

Vierailija
11/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan niillä just se konsertti ja siinä oli puhetta, että roosa nauhan tuotto menee laajelti syövän tutkimuksiin, ei pelkästään rintasyöpä juttuihin.

Mä itse mietin, että taas oli uusi suunnittelija. Nyt Michael Monroe oli piirustellut vähän tähtiä, sydämiä ja nuotteja. :D Samaa siis mitä mä teen aina, kun jonottelen puheluita tms. Naurettava suunnittelun tulos. Sen takia mä en tänä vuonna osta sitä.

Just tuo, että nyt ovat keksineet lisärahastuksen, että uusitaan se hemmetin ruusuke vuosittain. En lähde siihen.

Jos ostamastani salaatista menee joku osa säätiölle, niin menkööt. En mä sen takia jätä tuoretuotetta ostamatta. Mä ostin itselle nyt sen pinkin Airamin termarin, se oli söötti.

Vierailija
12/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: feminismin takia.

Länsimaissa on nyt edetty sairaisiin mittasuhteisiin feminismin nimissä. Vain naiset ja tytöt ovat tärkeitä.

Roosanauhan lisäksi vastaava henki on esim. kolmansien maiden avustusprojekteissa; naiset ja tytöt ovat kampamjoiden keskiössä. Ikään kuin kehitysmaiden pojilla ja miehillä olisi kaikki hyvin... minä ainakin olen havaitsevinani luurangon laihojen afrikkalaislasten joukossa yhtä paljon poikia.

Nykymuotoinen feminismi on ytimeltään sairas miesvihamielinen aate, millä ei ole mitään tekemistä todellisen tasa-arvon kanssa. Homma lähti lapasesta 70-luvulla, jolloin feministit imivät itsensä täyteen kulttuurimarxistisia vaikutteita (naiset sorrettu "luokka", miehet etuoikeutettuja sortajia jne.)

Vierailija
13/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roosa nauha-kampanja on lähtenyt yksityisten ihmisten aloitteesta.

ALOITTAJA. Sinä voisit aloittaa samanlaisen kampanjan haimasyövän tutkimuksen rahoittamiseen. Et kuitenkaan tee sitä. Et tyydy edes siihen että olet TEKEMÄTTÄ maailmaa paremmaksi. Sinä valitat kun muut tekevät sitä paremmaksi. Sinun tarvitsisi vain olla tekemättä mitään, mutta aloituksellasi yrität tehdä maailmaa huonommaksi. En käsitä kaltaisiasi ihmisiä. Te olette se syöpien syöpä tälle maailmalle.

Ihanan innokas ja positiivinen viesti. Mutta samalla huokuu sellaista ns. typeryyden innokkuutta.

Esim. suolistosyöpiä vastaan oli ns. ruskeanauha kampanja, joka sitten katosi kokonaan hiljaisuudessa kun se ei saanut sitä  boostia julkisuuden henkilöiltä. Movember on kampanja miesten syöpiä vastaan mutta aika kovassa vastatuulessa.

Miten minä yksinäinen ihminen saisin aikaan kampanjan tai voisin vaikuttaa haimasyöpää vastaan? En mitenkään kun haimasyöpä ei ole media seksikästä millään tavalla, vaikka Applen Steve Jobs tuo hipstereiden isä kuoli siihen.

En minäkään käsitä sinun kaltaisia ihmisiä, jotka ovat nimettämässä muita ihmisiä syöviksi.

Vierailija
14/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa on nyt edetty sairaisiin mittasuhteisiin feminismin nimissä. Vain naiset ja tytöt ovat tärkeitä.

Roosanauhan lisäksi vastaava henki on esim. kolmansien maiden avustusprojekteissa; naiset ja tytöt ovat kampamjoiden keskiössä. Ikään kuin kehitysmaiden pojilla ja miehillä olisi kaikki hyvin... minä ainakin olen havaitsevinani luurangon laihojen afrikkalaislasten joukossa yhtä paljon poikia.

Nykymuotoinen feminismi on ytimeltään sairas miesvihamielinen aate, millä ei ole mitään tekemistä todellisen tasa-arvon kanssa. Homma lähti lapasesta 70-luvulla, jolloin feministit imivät itsensä täyteen kulttuurimarxistisia vaikutteita (naiset sorrettu "luokka", miehet etuoikeutettuja sortajia jne.)

Näinpä.

Tyttöön, naiseen laitetaan paljon enemmän rahaa terveyttä ajatellen. Mitä poikaan, mieheen.

Vierailija
15/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut minkä tahansa vaaleanpunaisen tavaran ostamisen, koska mua korpeaa ostaa joku turha rusetti rintaan tai muuta ylimääräistä tavaraa tutkimusta tukeakseni. Onko kukaan Roosa nauha-ostaja ajatellut antaa ihan vain suoraa rahaa tutkimukseen ilman tavaran ostamista?

Varmasti lahjoitetaan suoraankin. Tuolla tuotemyynnillä nyt vaan tulee enemmän rahaa kuin esim. lipaskeräyksillä. Jokainen saa auttaa tai olla auttamatta niin kuin itselle sopii.

Vierailija
16/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. keräyksistä saaduilla rahoilla on tänä vuonna aloitettu uusi tutkimus, jonka puitteissa rintasyöpään sairastuneiden hoitoajan on tarkoitus lyhentyä huomattavasti. Tutkimusta toki tehdään laajasti monen muunkin syövän kohdalla ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Roosa nauha -kampanja ei ole keneltäkään muihin syöpiin sairastuneilta pois.

Olisi mielenkiintoista kuulla alapeukuttajilta perusteluja.

Vierailija
17/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että muille syöville kerätään rahaa, niin PERUSTA SELLAINEN KERÄYS. lopeta ruikuttamasta kun ei ole ja toimi sen suhteen.

Vierailija
18/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kandi kirjoitti:

Eikö olisi loogista paneutua muidenkin syöpien toteamiseen varhaisessa vaiheessa? Suolistosyövät ovat useasti pitkään oireettomia ja sitten kun oireet tulee niin on liian myöhäistä tehdä mitään.

On olemassa onkologeja jotka ihmettelevät roosanauha systeemiä kun rintasyöpä on nykyään ainut syöpä joka kiinnostaa ihmisiä.

Miksi he ihmettelevät? Joukko ihmisiä (yksityisiä ihmisiä) kokoontui yhteen tehdäkseen työtä yhden asian eteen. He ovat raataneet vuosia ja työ alkaa tuottaa tulosta. Moniko noista silmät pyöreinä ihmettelevistä onkologeista pitää ilmaista vastaanottoa illat, jotta voisivat auttaa ihmisiä? Veikkaan että ei kukaan.

Totta kai pitäisi perustaa "Pelastakaa koko maailma ja korjatkaa kaikki vääryydet" -kampanja. Se olisi parasta. Mutta se on iso pala purtavaksi. Joskus on pakko pilkkoa pienempiin osiin.

Vierailija
19/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosa nauhalla keräävät varmaankin keräävät juuri rintasyövälle sen takia, koska kokevat sen olevan heille tärkeä. 

Mikä ihme siinä on, että nykyajan ihmiset vaan ruikuttavat ja itkevät, että kun toiset ei tee niinkuin itse tahtoisi, sen sijaan että tekisivät sen itse?

Vierailija
20/56 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Puhuttiin sitten suomalaisista tai kehitysmaasta. Aina vain tytöt ja naiset. Joka ikisessä keräyksessä.

Ikinä ei tulisi mieleenkään antaa euroakaan tuollaisiin miesvihamielisiin keräyksiin