Annoin omat vanhat little pet shop-hahmoni kaverin lapselle lahjaksi, kiitos oli "en mä tällaisia toivonut"
Tykkäsin hänen ikäisenään (5v) hirveästi noista hahmoista. Annoin pussillisen siisteimpiä hahmoja kaverin tytölle. Kiitosta en saanut vaan tuon kommentin. Ensi synttärinään taitaa saada pelkän kortin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja noista kun jotkut on tosi arvokkaista, keräilykamaa. Kortti on hyvä oivallus.
5 v. ei ymärrä keräilykamasta yhtään mitään.
Se ei poissulje sitä tosiasiaa, että käytöstavat puuttuu. Sille pitää vain opettaa lisää asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja noista kun jotkut on tosi arvokkaista, keräilykamaa. Kortti on hyvä oivallus.
5 v. ei ymärrä keräilykamasta yhtään mitään.
Se ei poissulje sitä tosiasiaa, että käytöstavat puuttuu. Sille pitää vain opettaa lisää asioita.
Sille... onko kissasi/koirasi hän?
Oma kohtalonikin pienenä oli olla serkun perheen roskalava. Toivat vissiin mulle ne pari vuotta vanhemman serkun vaatteet ja tavarat, joita eivät olleet saaneet myytyä kirppiksellä. Oli välillä jotain käyttökelpoistakin, mutta yleensä lelut oli jotenkin rikki tai muuten huonokuntoisia ja vaatteet sellaisia, ettei niitä kouluun kehdannut laittaa. Äiti vielä puetutti tuodut vaatteet päälle ja sitten siinä joutui esiintymään kiitollisena jossain puserossa, jonka kuva oli rispaantunut lähes tunnistamattomaksi.
Kyllä 5-vuotiaan pitäisi osata jo peruskäytöstavat, ellei kyseessä ole erityislapsi. Ei ole kuitenkaan lapsen vika, jollei osaa, vaan kasvattajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa johonkin kirjoitusvammaisten opetuslaitokseen!
Kirjoitusvirheisiin puuttuu vain ne joilla ei ole mielipidettä ja ne joilla ei ole mielipidettä ovat tyhjinä kumisevia tynnyreitä.
Kirjoitusvirheisiin puuttumisesta valittavat ihmiset ovat itse luku- ja kirjoitustaidottomia ääliöitä.
Kappas vaan kun osaan lukea ja kirjoitaa. No sulla oli mielipide jostain asian vierestä, niin et täystyhjäpää olekkaan.
En veisi koskaan lahjaksi omia tai muiden vanhoja tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa johonkin kirjoitusvammaisten opetuslaitokseen!
Kirjoitusvirheisiin puuttuu vain ne joilla ei ole mielipidettä ja ne joilla ei ole mielipidettä ovat tyhjinä kumisevia tynnyreitä.
Kirjoitusvirheisiin puuttumisesta valittavat ihmiset ovat itse luku- ja kirjoitustaidottomia ääliöitä.
Kappas vaan kun osaan lukea ja kirjoitaa. No sulla oli mielipide jostain asian vierestä, niin et täystyhjäpää olekkaan.
En veisi koskaan lahjaksi omia tai muiden vanhoja tavaroita.
Lypsettäessähän sekin sieltä tuli.
Ei kellään ole halua nykypäivänä ottaa toisen vanhoja leluja. Lapsikin tunnistaa uuden ja vanhan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 5-vuotiaan pitäisi osata jo peruskäytöstavat, ellei kyseessä ole erityislapsi. Ei ole kuitenkaan lapsen vika, jollei osaa, vaan kasvattajan.
Näin mäkin ajattelisin. Paitsi. Sitten tajusin. Että oma 5v on toistaiseksi ollut vilpittömän innostunut kaikesta, enintään jättänyt vähän vähemmälle huomiolle jotain ei-niin-ihanaa, että en ole varma onko tullut erikseen puhutuksi miten toimitaan jos saa epämieluisan lahjan. Jotenkin tuntuisi tyhmältä pohjustaa juhlia ja kylvää ajatus "sit jos saat jotain tylsää..." jos lapsi ei itse ole vielä tuonut esille että arvottaisi lahjoja mieluisiin ja epämieluisiin. Ja sit jos/kun se ekan kerran tärähtää niin toki opetellaan, mutta ennakkoon ei näköjään ole tullut puhuttua.
Kiittämisestä on toki puhuttu, mutta sekin on vähän työn alla. Ujo lapsi kontrolloi omaa tilaansa ryhmätilanteissa puhumattomuudella (menee vielä normaalivaihteluun, ei selektiivistä mutismia) ja tuollaisen kaikki tuijottaa ja lapsi tietää mitä odotetaan -tilanteet on vaikeita. Joten juhlissa edelleen vanhempi kiittää lapsen puolesta, pienemmällä porukalla kiittää kyllä itse.
Niin että näköjään kuitenkin ajattelen että 5v saa vielä olla aika keskeneräinen, ehtii se oppia.