Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiran ensimmäinen uusi vuosi, miten kannattaa toimia?

Vierailija
31.12.2022 |

Ollaan kotona, käytän lenkillä ennen kuutta tuplaremmillä. Karvaa otettu varuiksi minigrippussiin ( jos pääsis karkaamaan).

Verhot kiinni, telsu päälle ja normaalia olemista. Jos koira kuitenkin reagoi paukkuihin kovasti niin miten kannattaa toimia? 🤔 On muutenkin ääniherkkä koira niin olen aika varma että reagoi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä itse olla mahdollisimman rento. Itse annan koiran tulla viereen ja silittelen, jos se reagoi ilotulitteisiin. Useampi lenkki päivällä, niin jaksaa olla koko illan sisällä.

Vierailija
2/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, että koira reagoi ainakin tuohon sinun jännittämiseesi, jos ei mihinkään muuhun. Vietät vaan ihan tavallisen päivän, jos vaan pystyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentona vain. Makkaraa ja herkkua ja leikkiä aina, kun paukahtaa.

Vierailija
4/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt aloittaa siedättäminen jo monta viikkoa sitten. Kaiuttimista ilotulitteiden ääniä, ensin vaimeasti ja sitten pikkuhiljaa volumea kovemmalle. Nyt on jo myöhäistä.

Vierailija
5/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietät normaalielämää.. Koirasi aistii jo nyt, että jotain vialla, jos hösläät ja pingotat.

Vierailija
6/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein oot suunnitellut. Vaikee olla hössöttämättä ja lässyttämättä jos toinen pelkää, mutta yritä. Luet sille vaikka ääneen telkkarin tekstitystä ihan normaalilla äänellä😊.

Vierailija
7/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haluaa mennä piiloon niin anna mennä, mutta älä jätä yksin asuntoon. Ole itse mahdollisimman normaali. Oma koirani viettää uudet vuodet sohvan alla läähättäen, ikää sillä on jo 7v.

Vierailija
8/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOira aistii kaiken mitä sä teet, pahin virhe on itse alkaa sulkemaan verhoja ja häsläämään, mene senkaa ulos ja ole normaalisti

Vierailija
9/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paukkupelko on tullakseen, se alkaa n 4v iässä. Mulla on superpanikoija, jonka ekat vuodet meni hyvin. Ell sanoikin, ettei ala pentuna.

Vierailija
10/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen aika varma että reagoi" voi olla itseään toteuttava oletus. No, toivottavasti menis ookoo kuitenkin.

Vierailija
11/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma makuupaikka on koiran turvapaikka ja omat ihmiset sen turvahenkilöt. Olkaa koiran tavoitettavissa ja tehkää sitä, mitä muutenkin tekisitte. Puruluut ja vastaavat hampain möyhennettävät rentouttavat ja rauhoittavat. Paukkuarkuus on vahvasti periytyvä ominaisuus. Voihan olla, että koira onkin täysin laukausvarma, ei ole räiskeestä moksiskaan.

Vierailija
12/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loikoile sohvalla palstailemassa, koira arvelee kaiken olevan normaalisti eikä edes huomaa pauketta.

Vierailija
13/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira oli pentu viime uutena vuotena. Oli aidatulla takapihallamme mieheni kanssa alkuillasta, kun joku naapuristossa alkoi lähettämään raketteja. Pentu pelästyi. Oli levoton siitä lähtien sisälläkin, kun paukutus alkoi kiihtymään. Loppuillan viettikin sitten kevythäkissä, jossa peitto päällä, me "huudatettiin" telkkaria siinä vieressä ja mentiin nukkumaan sitten, kun hiljeni. Tänä vuonna kunnon lenkki ennen kuutta ja kevythäkki lähellä...

Vierailija
14/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yli kymmenen koiraa, eivätkä ne ole välittäneet mitään. Lapsiperheessä koira on tuttunut niin kaikkeen ettei raketit hetkauta. Meidän sprinkku lähtee mukaan ampumaan raketteja, kunhan ei noutaa niitä ala. Isointa pataa vain jytisemään ja koirakin tykkää.

Vierailija
15/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti koiran ääniarkuuteen vaikuttaa paljolti perinnöllinen alttius. Mulla on yksi kuudesta koirasta ollut ääniarka ja se pelkäsi hysteerisenä raketteja, ampumista, palovaroittimen ääntä ja korkealta kiljuvaa kakaraa. Esim. ukkosta ei pelännyt ollenkaan. Ensimmäinen raketti kun pamahti, niin peli oli menetetty. Sen jälkeen ei ulos ollut asiaa ja sisälläkin läähätti ja paineli sängyn alle. Meillä pidettiin tästä syystä verhoja kiinni ja telkkaria lujalla. Jossain vaiheessa iltaa koira sitten nukahti ja aamulla illan ankeudet oli jo unohtuneet. Toinen samaan aikaan meillä ollut koira oli ihan viilipytty ja sen kanssa pystyi mennä lenkillekin paukkeessa. Ei auttanut tätä pelkokoiraa mitenkään, vaikka toinen ei reagoinut.

Vierailija
16/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös eka uusi vuosi 6kk:n ikäisellä pennulla. Asun yksin ja yövuoro kutsuu. Pakko ottaa poika mukaan, vaikkei se ole meille kummallekaan helppo vaihtoehto. Pyrin kuitenkin huomioimaan pentua mahdollisimman hyvin. Otan puuhaa ja herkkuja mukaan.

Vierailija
17/17 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä miten tästä saatiin väännettyä että minä stressaan ja häsään. En todellakaan. Tiedän täysin että koira reagoi omistajan jännittämiseen.

Minusta asiaan ennalta varautuminen ja tiedon haku ei ole jännittämistä, höösäämistä tai stressaamista.

Kiitos asiallisista ohjeista :)