Äidit jonottivat lapsineen tuntikausia Mini Rodinin -outlet myyntiin. Ihan hullua!
Hs:
Outlet-huuma keräsi jättijonon Helsingissä.
Äidit lapsineen jonottivat tuntikausia Mini Rodini - outletiin ,joka oli auki vain perjantaina ja lauantaina. Tunnin kuluttua ovien aukaisemisesta jonotusleima oli lyöty jo yli kolmensadan asiakkaan käteen. Kerralla sisään pääsi 60.
Useiden yllätykseksi vain käteinen kelpasi. Moni isä oli ilmeisesti valjastettu pikaisesti kesken työpäivän käteisen hakuun, sillä autoja kävi kääntymässä paikalla ja setelit siirtyivät kädestä käteen kaupan oven raossa.
Kommentit (139)
Pienten lasten äitinä en voi ymmärtää tätä hysteriaa. Minusta esimerkiksi Kappahlin newbie-vaatteet ovat paljon kauniimpia. Olen myös saanut newbie-bodysta esim. 7 e takaisin myydessäni. Jälleenmyytiarvo siis hyvä :)
Suunnittelija kirjoitti:
Olen itsekin suunnitellut lastenvaatteita, siis ihan työkseni, ja siis ihan juurikin noita tässä ihan kunnollisesti dumattuja Ciraf-merkin tapaisia vaatteita eli halpoja markettivaatteita (just niitä joita osa tässä ei koskaan ostaisi). Tämä keskustelu on minusta ihan älyttömän kiinnostava ja siis huom, olen todellakin aito henkilö enkä mikään provo. Ensinnäkin minua kiinnostaa tässä tämä ihmeellinen kahtiajako että olisi olemassa "Brändimammat" (=ostavat vain POPia, Molo Kidsiä, Mini Rodinia, Vimmaa, Gugguuta, Mainiota, Reimaa, unohdin varmaan monta) ja sitten "Markettimammat" joiden lapsille on "vain" ankeaa tusinatavaraa. Tämähän ei pidä paikkaansa, vaan tutkitusti te kaikki ostatte sekalaisesti kaikkea. Teillä on kaapeissa H&M-trikoota mistä ei jälleenmyynnissä saa kirppiksellä juuri mitään ja samaan aikaan MiniRodinia, POP:pia, Ticket to heaven-haalareita jne. mistä saakin sitten paljon paremman summan kun haluaa myydä eteenpäin. Eli siis aika harva nyt on puhtaasti pelkkien merkkien perään tai kokonaan niitä ilman elelee. Niin elikkä toi jako on minusta aivan turha, ja Hesarin juttu huonosti kirjoitettu, toimittaja ei selkeästi ollut tässä asiassa kovin syvällä scenessä:) Toinen asia mikä tässä kiinnostaa on, että miksi näistä juuri nyt niin paljon puhutaan eli liittynee verkkokauppaan. Jos nyt ajatellaan, miten vaikeaa oli vertailla malleja, kuvioita, värejä, hintoja, materiaaleja jne. vielä vaikka kuusi vuotta sitten, niin se oli monimutkaista. Piti itse kävellä tuolla ympäriinsä katselemassa valikoimat, oli rasittavaa ja aikaavievää. Nyt verkkokauppojen valikoiminen vertaaminen on mitä nopeinta hommaa, ja jatkossa kun tällaiset uudet applikaatiot kuten esim. tämmöinen Keep-palvelu (digitaalinen ostoskori, voit kerätä kaikkea eri firmoista ympäri maapallon ja tehdä ns. muistiinpanoja) yleistyy niin se vähäinenkin vaiva jää pois. Toki tässä on myös ekologiset arvot, eli ajatellaan että ostan kalliimman, myyn eteenpäin, se on fiksumpaa, ja onhan se ehkä? Minua tässä kuitenkin eniten kiehtoo tämä tosi taitava markkinointi, jos nyt mietitään oikeesti näitä viime kuukausien eniten puhuttavia merkkejä eli näitä kaikkia suomalaisia printtitrikooyrittäjiä, joilla myytävä loppuu koko ajan kesken, ja sitten näitä ruotsalaisia MiniRodin-tyyppisiä ilmiöitä, niin tässähän on aivan mielettömän taitavaa brändäystä ja markkinoinnin ajoitus on niin älykästä, että ei voi kuin kadehtia niitä joita näitä kampanjoita tekevät. Esim. tän MiniRodin Outletin suhteen, ikkunat teipattu (oikeesti ihan älytöntä, miksi?), maksaa voi vain käteisellä (älyttömyyden huippu, firma joka osaa nettikaupan paremmin kuin kukaan muu omassa kategoriassaan, unohtaa myyntipäiviltä maksupäätteen vaikka niitäkin on nykyään pieniä mobiilipohjaisia eli ihan suunnitelmallinen juttu), jaetaan jonotusleimat käteen, vain pieni määrä pääsee yhtä aikaa sisälle jne. ihmeellistä touhua. Siis niin hyvin suunniteltua markkinointia ja vielä saadaan ihmiset liikkeelle outlet-myymälään tulemaan jonottamaan tänä aikana, jolloin suurin osa kaupasta tehdään verkossa ja kukaan ei jaksa liikkua oikeasti mihinkään vaatteiden tai kohta minkään muunkaan perässä. Niin tässä oikeasti että temppu ja kuinka se tehdään. Kyllä tässä suomalaisena vaatealan ihmisenä en voi kuin sivusta katsella ja ihailla, että kuinka taitavia markkinoinnin ideoijia noilla yrityksillä on, ja sitten osaaminen vielä viedä nämä kampanjat näin hyvin läpi. Nyt mä kysyisin niiltä, jotka oli paikan päällä, että jäikö sellainen fiilis että kannatti mennä, vai tuliko sellainen olo, että odotukset ei kohdanneet tarjontaa?
Mielenkiintoinen juttu. Lisään kaksi aisaa
1.maksupäätteissä oli ongelma, sen takia kävi vain käteinen
2. Rajoitettu määrä sisään ostajia on varmaan ihan turvallisuustekijä. Tätä näkee maailmalla isojen aikuisten brändien ale-myynneissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en jaksa googletella ja vertailla, ja yv-av-fbkirppiksillä ostella merkkivaatteita, mutta jaksan tehdä kotiruokaa, jaksan käydä lapsen kanssa ulkona, jaksan leikkiä hänen kanssaan, jaksan askarrella, piirrellä, käydään musiikkiesityksiä katsomassa, yhdessä kaupassa, kokkaillaan ja leivotaan. Mutta olen siis huono vanhempi koska en jaksa innoissani hössöttää merkkivaatteita.
On meillä varaa ostaa mutta en näe mitään järkeä pistää noin paljon rahaa vaatteisiin jotka on muutaman kuukauden sopivia. Aina on kuitenkin ulkoilupuvut maksaneet n. satasen, vaikka eivät olekaan merkkivaatetta. Teinille voisinkin ostaa kalliimpia vaatteita koska sitten ei ole enää sitä ongelmaa että vaatteet jäisivät nopeasti pieneksi.
En nyt jaksaisi jonottaa pers hiessä että saan jonkun vaatteen josta ehkä saan 30% hinnasta takaisin kun eka vaivaudun ottamaan siitä hyvät kuvat, vastailemaan viesteihin, mittaamaan joka pirun mitan ko. vaatteesta ja ottamaan kuvan kaikista "virheistä".Ei ole minulta pois jos joku jaksaa jonottaa vaikka uusia postimerkkejä. En ole kateellinen että jonkun lapsella on kalliimmat vaatteet.
Meillä muuten käytettiin kans niitä puettavia ruokalappuja, koska ne lärpäkkeet lapset kiskoi aina pois. On miellyttävämpi kun ei tarvi lähteä vaihtamaan lapselle vaatteita, tai jos vaihtovaatteet ovat unohtuneet matkasti niin ei tarvi märkä paita päällä matkustaa takaisin kotiin.
Ihme merkkivaatemollausta liki joakisessa viestissä täällä. Minä teen kotiruokaa (aina), jaksan leikkiä lasten kanssa, käydä metsäretkillä/uimassa/luistelemassa/laskettelemassa/hiekkalaatikolla/haravoimassa/leipoa ja ties mitä. Jaksan myös etsiä alesta kivoja vaatteita ja kierrätän ne ensin perheen sisällä kolmella. Sitten jaksan myydä ne vielä kirpparilla ja saan niistä aina useamman satasen vuodessa takaisinkin päin vielä. Olisin jaksanut jonottaakin, mutta nytp sattui työvuoro ja jäi väliin, harmi.
Meillä käytetään niitä halveksittuja ruokailutakkeja, ihan ovat ikeasta asti raahattua merkkiä. Käytämme niitä, vaikka lapsella olisi päällä minun vanha virttynyt kasari lastenvaate (leikeissä roolivaatteena). Koska on vain niin mukava napata takki pois, huuhtaista ja päästää lapsi samoissa vaatteissa jatkamaan leikkiä. mellä ovat sotkuisia vielä syömään toistaiseksi. Ei liity merkkivaatteisiin tämä vaatteiden suojaus.
Keneltä se on pois jos minä käytän rahaa lastenvaatteisiin? Työllä olen ne rahat ansainnut, verot maksanut ja Suomesta ostan. Onpa tosiaan paheksuttavaa. Itselläni ei mene euroakaan vuodessa tupakkaan, eineksiin, alkoholiin, baareihin tms. Omat harrastukset toki vievät siivun palkasta, mutta hyvin silti riittää vaatettaa lapset juuri kuten haluan. Se on yksi mielenkiinnon kohteistani ja en koe sen olevan haitaksi kenellekään. Ennemmin keskittyisin halveksumaan vaikkapa tupakoivia vanhempia, 5-vuotiaan mönkkärin kyytiin päästäviä, lasta telkkarin edessä istuttavia tai limppareita lapsilleen juottavia. Näistä ihan oikeasti voikin jotain haittaa olla.
Makuasioita nämä ovat. Minusta cirafit sun muut ovat aivan karmean näköisiä ja en siksi maksaisi niistä mitään, vaikka olisivat -80% alessa. En silti paheksu ja naureskele niille, jotka pukevat lastaan niihin. En ivaa köyhäksi. En tee älyttömiä tulkintoja, että haluavat varmasti oikein varta vasten korostaa etteivät ole mitään pinnallisia äitejä ja haluavat varmastikin taka-ajatuksena kiillottaa äitiyden kruunuaan näyttelemällä lasta ja että kehtaavat pukea jopa cirafia! Enkä naureskele jos joku on puistossa päästä varpaisiin ryhmä hau- vaatteissa tai cittarin tamineissa. Aivan sama minulle, keskityn omaan jälkikasvuuni. Kumma juttu, että ciraf-äideillä tuntuu olevan loputtomasti aikaa ja tarmoa analysoida meidän lasten vaatetusta ja saada siitä joku ongelma vielä aikaan.
Vastaa nyt rehellisesti: Onko toi bambimekko sun mielestä kaunis? Tai toi nauhallinen pipo kiva ja käytännöllinen (jättää korvat paljaaksi). Minua ihan oikeasti kiinnostaa, koska en ole ehkä rumempia lastenvaatteita nähnyt kuin nuo.
http://www.lastentaikamaa.fi/MINI-RODINI
Tai tää haalari:
http://www.lastentaikamaa.fi/epages/lastentaikamaa.sf/fi_FI/?ObjectPath…
Tosta haalarista tulee jotenkin takavuosien äitiyspakkaus-fibat ihan! Ja näitähän myydään tai yritetään myydä kirpparilla eikä kelpaa kenellekään, koska on niiiiin rumia ja pakkausvaatetta käyttää vain ne joilla ei ole varaa kauniimpiin...
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten äitinä en voi ymmärtää tätä hysteriaa. Minusta esimerkiksi Kappahlin newbie-vaatteet ovat paljon kauniimpia. Olen myös saanut newbie-bodysta esim. 7 e takaisin myydessäni. Jälleenmyytiarvo siis hyvä :)
Ole ihan rauhassa ymmärtämättä ja keskity omiin lapsiisi. Minä taas en millään ymmärrä sitä Newbien (en myöskän esim. Pompin) romanttista hörhellysvaatetta, pikkupoikien pukemista vanhoiksi papparaisiksi, tyttöjen tälläämistä kuin johonkin iänkaikkisen muodin mukaisiin somiin kirkkovaatteisiin ja pelkkiä pastellisävysä/maanläheisiä sävyjä. Niinpä en niitä hanki. Enkä kiinnitä mitään huomiota jos joku muu hankkii, en kauhistele hintoja tai sitä jos joku on päästä varpaisiin niihin verhottu jne. En seuraisi uutisointia jos olisivat outletissa alessa, joku niitä jonottaisi tai niistä hypettäisi kun ei koske minua. Keskityn omaan elämääni, omiin lapsiini ja siihen mikä miellyttää omaa silmääni. Tarjontaa on paljon, makuja on monia. Eikö voisi antaa kaikkien iloita niistä oman maun mukaisista vaatteista ja jättää toisten ostosten ja vaatemaun haukkumiset väliin.
Alkaa tuntua, että se Gugguuta, Rodinia yms. ostava porukka on sittenkin kaikkein selväpäisintä sakkia. Kaikkia muita kyseinen porukka tuntuu ärsyttävän hillittömästi ja ihme joukkohysterialla solvaavat näiden äitien ostoksia ja jälkikasvun vaatetusta täällä minkä ehtivät. En ole yhtään haukkumisaloitusta nähnyt heidän toimesta täällä markettimerkkejä kohtaan, korkeintaan puolustautuvat muiden aloituksissa. Muut mammat sen sijaan ovat joka viikko jossain aloituksessa ruotimassa toisten lasten vaatetusta, erittäin ikävään sävyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparat
Ihmisparat. Kertoo pelkästä narsismista. Ulkonäkö on tärkeintä. Ihan s%%tanan surullista. Ja Insta soi...
Mutta oudointa tässä on se, että ne vaatteet on aivan älyttömän rumia! Olin tosi hämmästynyt kun googlasin mallistot...ja nämä mammatko on olevinaan niitä tyylitietoisia? Kaikkeen sitä saa ihmisen huijattua. Käykää oikeasti vilkasemassa mitä rumiluksia ne myy :o
Vierailija kirjoitti:
En itsekään moiseen menisi, kuulostaa rasittavalta tapahtumalta.
Kuitenkin... hei... Jos ja kun joku saa iloa moisesta hörhöilystä, niin jonottakoot ja shoppailkoot. Ehkä jaksaa sitten sen Mini Rodininsa avulla olla hyvä äiti ja muutenkin hyväntuulinen arjessaan. Ei tämä elämä nyt niin hauskaa ja kivaa aina ole, etteikö itse kukin meistä joskus kaipaisi jotain "henkireikää". Jos se ilonaihe jollakulla on noinkin outo, niin olkoot. Eihän siitä nyt mitään haittaakaan ole, päin vastoin, jos se tuo äidille elämäniloa.
Hyvin sanottu!
Kyllä lapselle pitää olla laadukkaat vaatteet, mutta jaksaa ihmetyttää miksi vanhemmilla joilla ei ole juurikaan ylimääräistä, pröystäilevät ja mainostavat merkkituotteita niin omiaan kuin lapsien.
Sitten nämä oikeasti varakkaat pitävät matalaa profiilia ostoistaan eivätkä juuri mainostele. Tämä on ainakin omassa tuttavapiirissä nähty. Ymmärrän kyllä ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa, mutta tuo ihme pröystäily noilla vaatteilla menee yli ymmärryksen vaikka niihin olisi tungettu viimeiset tuet :D
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä on näköjään muitakin kateellisia. Olen niin kateellinen, kun en ehdi/jaksa jonottaa ja toiset vie ne kaikki hienot, halvat vaatteet. Siksi käännän asia halvennuksaksi.
No jos joku saa käännettyä näinkin yhdentekevän asian joka ei muka yhtään kiinnosta näin negatiiviseksi ja luokittelee koko vanhemmuuden huonoksi niiden vaatteiden perusteella, ei tule kuin yksi asia mieleen..
Sun täytyy kyllä olla todella yksikertainen, koska aihe kuin aihe, niin tarjoat selitykseksi kateuden. Etkö oikeasti käsitä, että erinäiseen kritiikkin voi olla muitakin motiiveja kuin kateus? Kateudella on toki helppo kuitata kaikki, sittenhän ei tarvitse edes yrittää pohtia mitään asiaa yhtään monimutkaisemmin.
Tämä onkin niin monimutkainen aihe 😂😂 ehkä sinulle sitten.. En todellakaan kuvittele kaiken kritiikin olevan kateutta, mutta näissä se paistaa. Johan sitä on jo väläytelty vahingossakin.. Uhriudutaan ja puolustellaan että ollaan ihan oikeesti hyviä äitejä vaikka ei osteta merkkiä! Kommentteihin joissa ei ollut tällaisia väitteitä. Jotain alemmuutta siis jotkut tuntevat tästäkin asiasta.
Se, että joku pystyy aggressiivisesti pelkästä merkkirätistä arvostelemaan koko toisen vanhemmuuden niin mitä tulee mieleen? Tai tämä raivo millä mammat ottavat toisten merkkiostokset. 😎 Tietysti toinen vaihtoehto on ihan pelkkä pyhä yksinkertaisuus tai jokin lievä mielisairaus.
Ei täällä varmasti _kaikki kuulu_ näihin kategorioihin, mutta aika monen voi suoraan niputtaa.
Mikä osa tästä oli sinulle monimutkainen asia kun ihan älyä vaaditaan käymään tällaisia keskusteluja?
T.pin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapselle pitää olla laadukkaat vaatteet, mutta jaksaa ihmetyttää miksi vanhemmilla joilla ei ole juurikaan ylimääräistä, pröystäilevät ja mainostavat merkkituotteita niin omiaan kuin lapsien.
Sitten nämä oikeasti varakkaat pitävät matalaa profiilia ostoistaan eivätkä juuri mainostele. Tämä on ainakin omassa tuttavapiirissä nähty. Ymmärrän kyllä ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa, mutta tuo ihme pröystäily noilla vaatteilla menee yli ymmärryksen vaikka niihin olisi tungettu viimeiset tuet :D
Miten se pröystäily ilmenee? Kysyn ihan mielenkiinnosta kun omaan kaveripiiriin ei tällainen kuulu ollenkaan, vaikka siellä on näitä "merkkimammoja" myös. Yksi jaksoi aina korostella lastensa vaatteita ihan rasittavuuteen saakka, mutta ei ollut kyllä varmasti koskaan ostanu ainuttakaan merkkivaattetta. Hän sai jotain kipinää aina muiden merkkivaatteista ja käytti aikansa "markettivaatteiden" ja oikeastaan kaiken hankintansa puolusteluun, vaikka kukaan ei jaksanutkaan lähteä kilpailemaan. Ei kuulu enää ystäviin, tosi rasittava tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tuntua, että se Gugguuta, Rodinia yms. ostava porukka on sittenkin kaikkein selväpäisintä sakkia. Kaikkia muita kyseinen porukka tuntuu ärsyttävän hillittömästi ja ihme joukkohysterialla solvaavat näiden äitien ostoksia ja jälkikasvun vaatetusta täällä minkä ehtivät. En ole yhtään haukkumisaloitusta nähnyt heidän toimesta täällä markettimerkkejä kohtaan, korkeintaan puolustautuvat muiden aloituksissa. Muut mammat sen sijaan ovat joka viikko jossain aloituksessa ruotimassa toisten lasten vaatetusta, erittäin ikävään sävyn.
Tämä on totta. Joka viikko täällä nykyään haukutaan merkkivaatteita ja niiden ostajia todella rumasti. Teennäistä ja kaksinaamaista. Itse ollaan niin fiksuja olevinaan kun ei muka lainkaan keskitytä merkkeihin ja mallistoihin. Kuitenkin se aika käyteään toisten vaatteiden mollaamiseen :D Ja se on tota, että "merkkivaateäidit" eivät täällä aloita näitä jokaviikkoisia negatiivisia keskusteluja. Aina aloituksessa haukutaan nämä äidit ja lapset vaatteineen ja heti perään seuraa kaakattava joukko komppaavia mammoja haukkumakirjoituksineen. Mitä se teitä vaivaa jos joku pitää erilaisista vaatteista kun te itse? Ei luulisi olevan teiltä pois. Opetatteko lapsillennekin tuon tavan, että on ok nauraa muiden vaatteille ja tyyleille jos ei itse sellaisiin pukeutuisi? Miksi aikuiset saavat nauraa, mutta lapset eivät ja varmasti olisitte koulukiusaamisesta tekemässä meteliä jos lapsenne saisivat samaa kohtelua kuin merkkivaateäidit nyt? Saako siis teidän lastenne pukeutumista myös vapaasti ilkkua netissä, päiväkodissa luoda pitkiä silmäyksiä ja kaduilla tirskua?
"Merkkivaateäidit" eivät naureskele pääsääntöisesti toisten lasten vaatteille. Ne ovat heille aivan yhdentekeviä. Että ketkäs ne fiksut tässä vaateasiassa lopulta ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Joka viikko täällä nykyään haukutaan merkkivaatteita ja niiden ostajia todella rumasti. Teennäistä ja kaksinaamaista. Itse ollaan niin fiksuja olevinaan kun ei muka lainkaan keskitytä merkkeihin ja mallistoihin. Kuitenkin se aika käyteään toisten vaatteiden mollaamiseen :D Ja se on tota, että "merkkivaateäidit" eivät täällä aloita näitä jokaviikkoisia negatiivisia keskusteluja. Aina aloituksessa haukutaan nämä äidit ja lapset vaatteineen ja heti perään seuraa kaakattava joukko komppaavia mammoja haukkumakirjoituksineen. Mitä se teitä vaivaa jos joku pitää erilaisista vaatteista kun te itse? Ei luulisi olevan teiltä pois. Opetatteko lapsillennekin tuon tavan, että on ok nauraa muiden vaatteille ja tyyleille jos ei itse sellaisiin pukeutuisi? Miksi aikuiset saavat nauraa, mutta lapset eivät ja varmasti olisitte koulukiusaamisesta tekemässä meteliä jos lapsenne saisivat samaa kohtelua kuin merkkivaateäidit nyt? Saako siis teidän lastenne pukeutumista myös vapaasti ilkkua netissä, päiväkodissa luoda pitkiä silmäyksiä ja kaduilla tirskua?
"Merkkivaateäidit" eivät naureskele pääsääntöisesti toisten lasten vaatteille. Ne ovat heille aivan yhdentekeviä. Että ketkäs ne fiksut tässä vaateasiassa lopulta ovat?
Tuohan menee vähän samansuuntaisesti kuin se, että rikkaan perheen lasta on vähän oikeutetumpaa haukkua varakkuudesta kuin köyhän perheen lasta vähävaraisuudesta. Eli jotenkin ihmiset näkee sen "ylemmän tason" haukkumisen sallitummaksi ja tekevät nimenomaan itse omassa päässään merkkivaatteista salaa vähän hienompia, vaikka se "merkkivaatemamma" vähät välittäisi mistä toisen lapsen vaatteet on otettu. Yleensä ei todellakaan välitä ja tuo ajatuskin on ihan hassu.
Jossain alemmuudentunteissa sitten kuvitellaan, että "merkkivaatemamma" halveksuu hänen lapsen vaatteita. :D Ihminen on usein kateellinen, vaikka sitä ei koskaan myönnetä.
Ihmettelen suuresti miten joillakin ei ole kykyä nähdä niiden omien tunteiluidensa taakse. Tai että mistä se turhuus kumpuaa.
p.s. meillä muuten on 95% lastenvaatteista Zarasta, Hennesiltä, kapphallista, Lindexiltä ja Ellokselta 😎 Jos tämä tieto tekee helpommaksi ottaa vastaan mun vastakritiikki?
Nojaa. Itselleni ihan sama mihin kukin lapsensa pukee. Minä ostan sisävaatteet halpa-hallista, kirppareilta ja alesta, haalareita metästän yleensä alemyynneistä mutta ne onkin sitte niitä, jokka oon todennu laadukkaiksi ja kestäviksi. Nytki ku en keväällä kerinny ettiä esikoiselle toppahaalaria niin joudun mokomasta maksaan 150e. Keljuttaa, mutta ticket ja minymo on sellasia jotka meidän rymyiitalla kestää niin, että sitä voidaan käyttää pikkuveljellekkin vielä niin niistä sitten hampaat irvessä maksaakin.
Mutta esim. Molon hinnat menee yli ymmärryksen, rainbow on ihana mutta melkeen 200e haalarista.. oh hell no. Sisävaatteita en ostas ikinä merkkivaatteita, annan lastenvaatteet kavereille niin ei oo mittään järkiä jälleenmyyntiarvoa ajatella ostettaessa :D ja nuo haalarikki on sellasia mikkä on jokapäiväsessä käytössä nii ei varmaan kahen lapsen jälkeen oo mitään jäljellä.
Huh huh. Omat lapset syntyneet 90-luvulla ja onneksi vielä silloin oli täysjärkistä lastenvaatetusta. Suomi oli järkyttävässä lamassa ja ensimmäiset kirpputorit tekivät tuloaan. Silloin annettiin lasten olla vielä lapsia ja mennä pitkin kuraojia, siinä olisi minirodinit pikkuisen reissuissa rähjääntyneet..me asutaan maalla pienessä taajamassa ja lasten kerhokaveri tuli käymään. Oli siihen aikaan todella hienot vaatteet päällä, joten vaihdoin hänelle toiset vaatteet, jotta pääsi aivan vapaasti menemään pitkin ojia ja peltoja. Muuten olisivat valkoiset vaatteet olleet noh, hieman paskaiset.
Vierailija kirjoitti:
On aivan tutkittu juttu, että alempi keskiluokka tuhlaa rahansa ja aikansa merkkivaatteisiin yms. brändikamaan. Se saa heidät tuntemaan itsensä paremmiksi.
Varakkaammille merkeillä ei ole niin väliä. Meillä käytetään mitä sattuu merkkejä H&M, Lindex, KappAhl, markettimerkit, Molo, Reima, PoP... ei ole mitään väliä. Jonottamaan en suostu oikein missään. Ruokakaupassakin käännyn pois jos jonoa näyttää olevan hyllyn leveydeltä. Ei vaan ole mun juttu.
No meille varakkaammille on tärkeää, ettei lapsillemme pueta toisten lasten tekemiä vaatteita, kuten H&M ym. Teillä ei sitten omatunto vaivaa.
En itsekään jonottaisi esim tuonne outlettiin, monen tunnin jonot. Huh. Mutta kyllä meillä jo lapsetkin ruokakaupassa osaavat jonottaa nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä lapsia piti roikottaa siinä jonossa. Sääliksi käy. Varmaan olivat jo tosi väsyneitä ja janoisi kun perille pääsivät. Olisivat mammat menneet yksin.
Voin kuvitella jo sovituskoppien jonot...
Hulluinta on että jotkut äidit kieltävät lapsia leikkimästä nämä merkkivaatteet päällä! Siis älytöntä ikinä! Lapsi ei saa mennä hiekkalaatikolle olemaan lapsi ettei vaatteiden jälleenmyyntiarvo laske! Näille mammoille sanoisin suoraan jos tapaisin että olisitte hankkineet nuken lapsen sijasta.
Ymmärrän juhlakamppeet mutta että ei edes arkena...
Siis et ole edes tavannut tällaista äitiä, joka ei anna lapsen mennä hiekkalaatikolle merkkivaatteissa, mutta silti täällä suureen ääneen paasaat kuinka heitä vaan on. En ole ikinä nähnyt itse tuollaisia vanhempia.
Ja miksi mollaatte aina? Minusta on todella surullista lukea tuollaisia mollausviestejä. Antaa kaikkien ostaa mitä haluavat. Me ostamme niitä Cirafeja, Moloja ym kaikkia sekaisin sillä perusteella mikä lapsia miellyttää. Jos he tarvitsevat uuden paidan ja sopiva löytyy Prismasta, he saavat sen. Jos taas löytävät kivan Mololta, sekin voidaan ostaa. Eli kaikki, joilla on merkkivaatteita eivät ole pakkomielteisiä merkeistä. Ihan sama minulle mitä joku ajattelee meistä, pääasia että itse viihdymme vaatteissamme.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Katsoin tuon yhden linkin takaa ja mitä ihmettä?? Miksi noi on ommeltu noin että elukat on ilman päätä tai häntää tai ties mitä osaa? Toppapuku 200euroa!!!!! Te ootte kyllä vitun noloja jos vielä kehtaa valittaa ettei rahat riitä ruokaan/bussilippuun/vuokraan tms välttämättömyyteen. Millä teitä on lyöty päähän pieninä?
Siis tätäkö se "ei päätä, ei häntää" -sanonta tarkoittaakin?! :D
Joo, nyt on ollut jo pitkään muotia tosi iso kuviokoko, joka on vaikea kohdistaa pieniin vaatteisiin. Ja eihän noissa massatuotantovaatteissa mitään kohdistetakaan, aiheuttaisi valtavasti kangashukkaa.
Onneksi ainakin harrastelijoille suunnattuihin kankaisiin on pikkuhiljaa tullut takaisin vähän pienimmätkin kuviot. T. harrastelijaompelija.
Kävin kurkkaamassa uutta mallistoa ja itseasiassa nää uusimmat on ihan kivoja. Mutta en minä missään nimessä tuollaisia hintoja maksaisi. Meidän pienimmälle ostan suurimman osan vaatteista kirpputorilta (1v) ja täydennykset hänelle + lähes kaikki vaatteet isommalle (4v) ostan Lindexistä. Lindexissä on meinaan ihan samanhenkistä kuosia kuin noissa uusimmissa rodineissa, mielestäni ehkä jopa kivempia. Ja ne on kestäneet meidän käytössä tosi kivasti.
Mitä tulee siihen kaapuun, niin minäkin käytän sellaista pienemmän ruokailuissa. Tai riisun vaatteet. Sotkee vielä niin paljon (syö kaiken itse) enkä minäkään halua että vaatteisiin tulee hankalia marja/ketsuppi/tomaattitahroja vaikka ne on ihan kirppiskamaa tai lindexiä. Olen aina ollut tarkka siisteydestä ja pitänyt huolta omaisuudestani, hinnasta viis.
PS. Cirafillakin on nykyään ihan mukiinmeneviä vaatteita ainakin osa. Joskus tulee niitäkin käytyä katsomassa kun teen ruokaostokset Prismassa. Joillain on ehkä tullut vastaan kirppiksellä vaan niitä 2000 luvun alun cirafeja, tottakai niistä on jo muoti ajanut ohi. Toisaalta ne on jo aika samaa hintaluokkaa kuin lindex, joten siksi ne on jääneet kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Katsoin tuon yhden linkin takaa ja mitä ihmettä?? Miksi noi on ommeltu noin että elukat on ilman päätä tai häntää tai ties mitä osaa? Toppapuku 200euroa!!!!! Te ootte kyllä vitun noloja jos vielä kehtaa valittaa ettei rahat riitä ruokaan/bussilippuun/vuokraan tms välttämättömyyteen. Millä teitä on lyöty päähän pieninä?
kahen kilon siika :D
mini rodini ei iske, mutta meidän kaapissa on enempi hilfiger, gant, timberland, ralp lauren.. oon jo kahdella lapsella käyttänyt samoja, jos noista vielä jonkin euron saa niin se on vaan plussaa.
eikun on meillä mini rodinia yksi vaate, sellanen jumpsuit. ne oli joskus yksivärisenä outletissa oikeasti halpoja, 12e oli hintaa sillä. sillon kun merkki ei ollut niin IN tuossa liki 6v sitten ;)
Täällä ilmottautuu yksi bambimekon ostaja. Nyt voitte tulla haukkumaan 4v tyttöni, joka sen halusi ja ihastui mekkoon! Olimme ostelemassa syksyllä vaatteita kun vanhat olivat käyneet jo pieniksi. Hän löysi tuon yhdestä liikkeesta ja ihastui siihen. Nyt ollut aina päällä heti kun pesusta tulee.
Täällä ilmottautuu siis ensimmäinen bambimekkofani, 4v tyttäreni.
No olipahan taas kommentti.
Miksi mun pitäisi pukea lapsi vanhaan haalariin, joka tod.näk. ei enää pidä vettä ja kosteutta? Minä haluan lapselleni uuden mielummin hyvälaatuinen haalarin, joka pitää lapseni kuivana ja lämpimänä.
Makuasia on sitten se, onko se Reima/Molo/Ticket/PoP/MiniRodini/ what ever. Jokaisella on oikeus ostaa sellainen vaate, joka mietityttää silmää.
Vai, ostatko sinä itsellesi naapurin käytetyt ehkä risat ja kuluneet vaatteet?