Äidit jonottivat lapsineen tuntikausia Mini Rodinin -outlet myyntiin. Ihan hullua!
Hs:
Outlet-huuma keräsi jättijonon Helsingissä.
Äidit lapsineen jonottivat tuntikausia Mini Rodini - outletiin ,joka oli auki vain perjantaina ja lauantaina. Tunnin kuluttua ovien aukaisemisesta jonotusleima oli lyöty jo yli kolmensadan asiakkaan käteen. Kerralla sisään pääsi 60.
Useiden yllätykseksi vain käteinen kelpasi. Moni isä oli ilmeisesti valjastettu pikaisesti kesken työpäivän käteisen hakuun, sillä autoja kävi kääntymässä paikalla ja setelit siirtyivät kädestä käteen kaupan oven raossa.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein googlettaa, millaisia vaatteita nuo nyt sitten ovat... En kyllä kiinnittäisi mitään huomiota jos puistossa jollain lapsella olisi minirodinit päällä. :D aika perus lastenvaatteita, ei mitenkään iskenyt.
Minunkin piti googlata kuvahaulla, kun en tiedä hölkäsen pöläystä koko merkistä. Luulin itse asiassa silloin tällöin palstan otsikoissa vilahtavaa "minirodinia" joksikin piirroshahmoksi, kuten Itse Ilkiöt :D :D
Nuo vaatteet näyttävät itse ommelluilta, 70-luvun äitien tekemiltä. Tuli mieleen lapsuus kerrostalopihoilla. Oma äitini ompeli meille, kun rahaa oli kauhean vähän, ja tuollaisia ne olivat yksinkertaisimmillaan. Emmä tajuu.
kääkkä-äiti, esikoinen 1991
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella mitä tapahtuu, kun lapsi läikyttää mustikkaa Mini Rodinille. Tai ehkä just siitä syystä sille lapselle ei annetakaan mustikkaa. Tai sille vaihdetaan vaatteet syönnin ajaks. Hmm.
No mitä sinun mielestäsi tapahtuu?
Meillä lapsi sotki mustikkatäytettä sekä värjättyä kermavaahtoa omalle mekolleen kaverin synttäreillä. Söi siis ihan merkkimekko päällä. Kotona jatkoi ihan siinä samassa mekossa leikkejä. Vasta illalla kun lapsi kävi nukkumaan, laitoin tahranpoistoa ja pesin mekon. Mitä tässä on outoa? Miten olisi pitänyt toimia? Ottaa mekko pois siellä synttäreillä vai kieltää syömästä? Ja miksi? Sehän on VAIN vaate...
Mammat kihisee kimpassa kiukusta kun jonkun lapsella on merkkivaate...
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Onko tuossa nyt jotain pahaa? Tulee enemmän sellainen olo, että siellä on niitä jaksavia innokkaita äitejä ja isejä joilla on energiaa ja kiinnostusta tuollaiseen hössötykseen. Hössötys jos yleensä ihan hyvä merkki ihmisessä. :D
Jaksaisivatpa olla sen lapsen kanssa yhtä innokkaasti. Valitettavasti aika usein vaan nää on niitä lattemammoja, joille tärkeämpää on lapsen näyttäminen ja kuvaaminen kuin lapsen kanssa leikkiminen ja aito yhdessäolo.
Voihan vittu nyt oikeesti! Jos lapsella pn merkkivaatteet, niin sitä ei rakasteta eikä sen kanssa vietetä aidosti aikaa? Salli mun nauraa... Onko lassie ja ciraf sitten takuu rakastetusta lapsesta, jonka kanssa ollaan aidosti?
Meillä ei minirodinia ole ollut kuin pari vaatetta. Muita merkkivaatteita sitten enemmänkin. Esim. Moloa. Yleensä vaatteista kiinnostuneet ostaa sen näköisiä vaatteita, joista itse pitää. Ne joita ei niin kiinnosta, ostavat marketista eikä kummassakaan ole mitään vikaa. Jotkut ovat hurahtaneet merkkeihin, toiset ostavat samoilta merkeiltä niitä joita sattuvat saamaan eivätkä jaksa jonotella. Suurimmalle osalle ne kuitenkin ovat vain vaatteita.
En vain pysty ymmärtämään, millainen ihminen alkaa tekemään päätelmiä toisten perhe-elämästä sen perusteella, mitä merkkiä lapsilla on päällä.
Olenko ainoa, jonka mielestä noi Mini Rodinit on ihan jäätävän rumia? Ehkä kamalimpia kaikista merkeistä. Eläinhahmot kaikki jotenkin karmaisevia.
Joo, en jaksa googletella ja vertailla, ja yv-av-fbkirppiksillä ostella merkkivaatteita, mutta jaksan tehdä kotiruokaa, jaksan käydä lapsen kanssa ulkona, jaksan leikkiä hänen kanssaan, jaksan askarrella, piirrellä, käydään musiikkiesityksiä katsomassa, yhdessä kaupassa, kokkaillaan ja leivotaan. Mutta olen siis huono vanhempi koska en jaksa innoissani hössöttää merkkivaatteita.
On meillä varaa ostaa mutta en näe mitään järkeä pistää noin paljon rahaa vaatteisiin jotka on muutaman kuukauden sopivia. Aina on kuitenkin ulkoilupuvut maksaneet n. satasen, vaikka eivät olekaan merkkivaatetta. Teinille voisinkin ostaa kalliimpia vaatteita koska sitten ei ole enää sitä ongelmaa että vaatteet jäisivät nopeasti pieneksi.
En nyt jaksaisi jonottaa pers hiessä että saan jonkun vaatteen josta ehkä saan 30% hinnasta takaisin kun eka vaivaudun ottamaan siitä hyvät kuvat, vastailemaan viesteihin, mittaamaan joka pirun mitan ko. vaatteesta ja ottamaan kuvan kaikista "virheistä".
Ei ole minulta pois jos joku jaksaa jonottaa vaikka uusia postimerkkejä. En ole kateellinen että jonkun lapsella on kalliimmat vaatteet.
Meillä muuten käytettiin kans niitä puettavia ruokalappuja, koska ne lärpäkkeet lapset kiskoi aina pois. On miellyttävämpi kun ei tarvi lähteä vaihtamaan lapselle vaatteita, tai jos vaihtovaatteet ovat unohtuneet matkasti niin ei tarvi märkä paita päällä matkustaa takaisin kotiin.
Ai täällä on näköjään muitakin kateellisia. Olen niin kateellinen, kun en ehdi/jaksa jonottaa ja toiset vie ne kaikki hienot, halvat vaatteet. Siksi käännän asia halvennuksaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Onko tuossa nyt jotain pahaa? Tulee enemmän sellainen olo, että siellä on niitä jaksavia innokkaita äitejä ja isejä joilla on energiaa ja kiinnostusta tuollaiseen hössötykseen. Hössötys jos yleensä ihan hyvä merkki ihmisessä. :D
Jaksaisivatpa olla sen lapsen kanssa yhtä innokkaasti. Valitettavasti aika usein vaan nää on niitä lattemammoja, joille tärkeämpää on lapsen näyttäminen ja kuvaaminen kuin lapsen kanssa leikkiminen ja aito yhdessäolo.
Voihan vittu nyt oikeesti! Jos lapsella pn merkkivaatteet, niin sitä ei rakasteta eikä sen kanssa vietetä aidosti aikaa? Salli mun nauraa... Onko lassie ja ciraf sitten takuu rakastetusta lapsesta, jonka kanssa ollaan aidosti?
Meillä ei minirodinia ole ollut kuin pari vaatetta. Muita merkkivaatteita sitten enemmänkin. Esim. Moloa. Yleensä vaatteista kiinnostuneet ostaa sen näköisiä vaatteita, joista itse pitää. Ne joita ei niin kiinnosta, ostavat marketista eikä kummassakaan ole mitään vikaa. Jotkut ovat hurahtaneet merkkeihin, toiset ostavat samoilta merkeiltä niitä joita sattuvat saamaan eivätkä jaksa jonotella. Suurimmalle osalle ne kuitenkin ovat vain vaatteita.
En vain pysty ymmärtämään, millainen ihminen alkaa tekemään päätelmiä toisten perhe-elämästä sen perusteella, mitä merkkiä lapsilla on päällä.
Tämäkin suuri lapsirakastaja mainitsee sanan lapsi kolme kertaa ja sanat vaate/merkki/vaatemerkki yhdeksän kertaa :D :D . Täyttä rakkautta....
Vierailija kirjoitti:
Joo, en jaksa googletella ja vertailla, ja yv-av-fbkirppiksillä ostella merkkivaatteita, mutta jaksan tehdä kotiruokaa, jaksan käydä lapsen kanssa ulkona, jaksan leikkiä hänen kanssaan, jaksan askarrella, piirrellä, käydään musiikkiesityksiä katsomassa, yhdessä kaupassa, kokkaillaan ja leivotaan. Mutta olen siis huono vanhempi koska en jaksa innoissani hössöttää merkkivaatteita.
On meillä varaa ostaa mutta en näe mitään järkeä pistää noin paljon rahaa vaatteisiin jotka on muutaman kuukauden sopivia. Aina on kuitenkin ulkoilupuvut maksaneet n. satasen, vaikka eivät olekaan merkkivaatetta. Teinille voisinkin ostaa kalliimpia vaatteita koska sitten ei ole enää sitä ongelmaa että vaatteet jäisivät nopeasti pieneksi.
En nyt jaksaisi jonottaa pers hiessä että saan jonkun vaatteen josta ehkä saan 30% hinnasta takaisin kun eka vaivaudun ottamaan siitä hyvät kuvat, vastailemaan viesteihin, mittaamaan joka pirun mitan ko. vaatteesta ja ottamaan kuvan kaikista "virheistä".Ei ole minulta pois jos joku jaksaa jonottaa vaikka uusia postimerkkejä. En ole kateellinen että jonkun lapsella on kalliimmat vaatteet.
Meillä muuten käytettiin kans niitä puettavia ruokalappuja, koska ne lärpäkkeet lapset kiskoi aina pois. On miellyttävämpi kun ei tarvi lähteä vaihtamaan lapselle vaatteita, tai jos vaihtovaatteet ovat unohtuneet matkasti niin ei tarvi märkä paita päällä matkustaa takaisin kotiin.
mistä moinen tarve puolustella hyvää äitiyttä? Kuka sanoi että ne jotka ei osta merkkivaatteita olis huonompia? Loit tuon ajatuksen omasta päästäsi.
Mikä se Ruotsin prinsessojen suosima lasten juhlavaatemerkki muuten on?
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä on näköjään muitakin kateellisia. Olen niin kateellinen, kun en ehdi/jaksa jonottaa ja toiset vie ne kaikki hienot, halvat vaatteet. Siksi käännän asia halvennuksaksi.
No jos joku saa käännettyä näinkin yhdentekevän asian joka ei muka yhtään kiinnosta näin negatiiviseksi ja luokittelee koko vanhemmuuden huonoksi niiden vaatteiden perusteella, ei tule kuin yksi asia mieleen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Samanlailla täällä jo vertailtiin ettei ole innostuva ja jaksava vanhempi jos ei jonota pers hiessä merkkivaatteita mussukoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksaisi jonottaa pers hiessä että saan jonkun vaatteen josta ehkä saan 30% hinnasta takaisin kun eka vaivaudun ottamaan siitä hyvät kuvat, vastailemaan viesteihin, mittaamaan joka pirun mitan ko. vaatteesta ja ottamaan kuvan kaikista "virheistä".Ei ole minulta pois jos joku jaksaa jonottaa vaikka uusia postimerkkejä. En ole kateellinen että jonkun lapsella on kalliimmat vaatteet.
mistä moinen tarve puolustella hyvää äitiyttä? Kuka sanoi että ne jotka ei osta merkkivaatteita olis huonompia? Loit tuon ajatuksen omasta päästäsi.
Pin
Seuraa Liittynyt9.4.2016
31/52
klo 9:08 | 8.10.2016
Nyt esim. toi kommentti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Samanlailla täällä jo vertailtiin ettei ole innostuva ja jaksava vanhempi jos ei jonota pers hiessä merkkivaatteita mussukoille.
Sinä kyllä ihan itse käänsit sen noin.
Tulipahan vaan mieleen. Tapasin yhden kotiäitituttavan pari vuotta sitten. Hänellä on kaksi pientä lasta ja aviomies. Hän ensin kertoi kuinka heidän taloutensa on kovilla, koska MIES ei tienaa tarpeeksi ja he etsivät miehelle uutta työpaikkaa. Hän kertoi, että mies on lähes masentunut siitä, etteivät he saa laskuja maksetuksi. Melkein samaan hengenvetoon hän kertoi, ettei ikinä voisi käyttää lapsilla rumia markettivaatteita ja heidän lapsillaan kaikki vaatteet ovat merkkivaatteita. Teki mieli sanoa jotain, mutta en sanonut. Niin maksaa kuin petaa.
Nuoret äidit: Lapsen voi pukea kauniisti, vaikka ei ostaisi merkkivaatteita. Lapsi ei ole nukke, vaan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa Instassa kuvia hästägillä minirodini.
Mammat tekee lapsistaan malleja.
Mitäköhän instaa sinä olet katsonut? Luulin, että siellä olisi jotain tosi tällättyjä lapsia vogue-poseerauksissa, mutta nuohan ovat ihan tavallisia lapsikuvia. Suurin osa oli muutenkin vain vaatteita.
Ja ei, minulla ei ole minirodinilasta, eikä lasta lainkaan, mutta ihmettelen, miksi joku pahastuisi noista kuvista.
Ei kai täällä kukaan ole "kadehtinut" merkkivaatteita lapsilla.
Vaan noita tuntikausia jonottaneita mammoja lapsineen ja heille kesken työpäivää autolla rahaa tuoneita ukkoja. Vähän samaa kategoriaa kuin ämpäreiden jonottajat. Joukkohysteriaa.
Mielipideasioita, mutta osan mielestä vielä harvinaisen rumien vaatteiden vuoksi.Itse en merkkiä tunne enkä jaksa googlata.
terveisin teinien äiti, joka osti aikansa merkkejä kuten Timberland ja Gant lapsille ja ostaa samoja merkkejä myös nuorille. Ihan kaupasta tai netistä tai ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä noi Mini Rodinit on ihan jäätävän rumia? Ehkä kamalimpia kaikista merkeistä. Eläinhahmot kaikki jotenkin karmaisevia.
No mä oon sun kanssa aivan samaa mieltä! Musta niitä ei hyvällä tahdollakaan mitenkään kauniiksi voi kutsua. Lasten vaatteissa kuvittelis että eläimet olis söpöjä mutta noissa on just jotenkin masentuneen näköisiä kaikki.
Ja luulisi että tuolla hinnalla saisi asuja, joiden kuosit olis leikattu niin ettei kuviot menis kesken saumoihin, musta se on tosi rumaa että ne on miten sattuu, tai ainakin niissä mihin oon törmännyt on ollut juuri näin..? Ällistelen vaan niiden hintaa, en IKINÄ maksaisi tuonnäköisistä vaatteista sitä hintaa. Jostain Gugguusta maksaisin, ne on kauniita..
Googlasin merkin, ja mulle tulee kuvioista mieleen Ikean lasten osaston kuosit.
Jos Ikea tekisi vaatteita, ne olisi tuollaisia.
Painu leipomaan. Huomenna Siionin päivä.