Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit jonottivat lapsineen tuntikausia Mini Rodinin -outlet myyntiin. Ihan hullua!

Vierailija
08.10.2016 |

Hs:

Outlet-huuma keräsi jättijonon Helsingissä.
Äidit lapsineen jonottivat tuntikausia Mini Rodini - outletiin ,joka oli auki vain perjantaina ja lauantaina. Tunnin kuluttua ovien aukaisemisesta jonotusleima oli lyöty jo yli kolmensadan asiakkaan käteen. Kerralla sisään pääsi 60.
Useiden yllätykseksi vain käteinen kelpasi. Moni isä oli ilmeisesti valjastettu pikaisesti kesken työpäivän käteisen hakuun, sillä autoja kävi kääntymässä paikalla ja setelit siirtyivät kädestä käteen kaupan oven raossa.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin merkin, ja mulle tulee kuvioista mieleen Ikean lasten osaston kuosit.

Jos Ikea tekisi vaatteita, ne olisi tuollaisia.

Ei helv... pakkohan tää nyt oli googlata.

Oikeasti!

http://www.lastentaikamaa.fi/MINI-RODINI

Noi pipot, 40 €   :D :D :D

ja ton tytön bambimekko. Näyttää ihan joltain yläkoululaisen käsityötunnilla tekemältä viritykseltä.

En tiennyt että nää on tällaisia lumppuja.

Voisko joku siellä jonottanut kertoa, mikä sai sinut seisomaan jonossa tunnin saadaksesi esim. tuon bambimekon tai tuollaisen pipon?

En itse ottaisi edes ilmaiseksi.

Vierailija
62/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se Ruotsin prinsessojen suosima lasten juhlavaatemerkki muuten on?

H&M? Ainakin itse käyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että Suomessa vihdoin ymmärretään muotia ja kulttuuria!

Vierailija
64/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Katsoin tuon yhden linkin takaa ja mitä ihmettä?? Miksi noi on ommeltu noin että elukat on ilman päätä tai häntää tai ties mitä osaa? Toppapuku 200euroa!!!!! Te ootte kyllä vitun noloja jos vielä kehtaa valittaa ettei rahat riitä ruokaan/bussilippuun/vuokraan tms välttämättömyyteen. Millä teitä on lyöty päähän pieninä?

Vierailija
65/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en jaksa googletella ja vertailla, ja yv-av-fbkirppiksillä ostella merkkivaatteita, mutta jaksan tehdä kotiruokaa, jaksan käydä lapsen kanssa ulkona, jaksan leikkiä hänen kanssaan, jaksan askarrella, piirrellä, käydään musiikkiesityksiä katsomassa, yhdessä kaupassa, kokkaillaan ja leivotaan. Mutta olen siis huono vanhempi koska en jaksa innoissani hössöttää merkkivaatteita.

On meillä varaa ostaa mutta en näe mitään järkeä pistää noin paljon rahaa vaatteisiin jotka on muutaman kuukauden sopivia. Aina on kuitenkin ulkoilupuvut maksaneet n. satasen, vaikka eivät olekaan merkkivaatetta. Teinille voisinkin ostaa kalliimpia vaatteita koska sitten ei ole enää sitä ongelmaa että vaatteet jäisivät nopeasti pieneksi.

En nyt jaksaisi jonottaa pers hiessä että saan jonkun vaatteen josta ehkä saan 30% hinnasta takaisin kun eka vaivaudun ottamaan siitä hyvät kuvat, vastailemaan viesteihin, mittaamaan joka pirun mitan ko. vaatteesta ja ottamaan kuvan kaikista "virheistä".

Ei ole minulta pois jos joku jaksaa jonottaa vaikka uusia postimerkkejä. En ole kateellinen että jonkun lapsella on kalliimmat vaatteet.

Meillä muuten käytettiin kans niitä puettavia ruokalappuja, koska ne lärpäkkeet lapset kiskoi aina pois. On miellyttävämpi kun ei tarvi lähteä vaihtamaan lapselle vaatteita, tai jos vaihtovaatteet ovat unohtuneet matkasti niin ei tarvi märkä paita päällä matkustaa takaisin kotiin.

Ihme merkkivaatemollausta liki joakisessa viestissä täällä. Minä teen kotiruokaa (aina), jaksan leikkiä lasten kanssa, käydä metsäretkillä/uimassa/luistelemassa/laskettelemassa/hiekkalaatikolla/haravoimassa/leipoa ja ties mitä. Jaksan myös etsiä alesta kivoja vaatteita ja kierrätän ne ensin perheen sisällä kolmella. Sitten jaksan myydä ne vielä kirpparilla ja saan niistä aina useamman satasen vuodessa takaisinkin päin vielä. Olisin jaksanut jonottaakin, mutta nytp sattui työvuoro ja jäi väliin, harmi.

Meillä käytetään niitä halveksittuja ruokailutakkeja, ihan ovat ikeasta asti raahattua merkkiä. Käytämme niitä, vaikka lapsella olisi päällä minun vanha virttynyt kasari lastenvaate (leikeissä roolivaatteena). Koska on vain niin mukava napata takki pois, huuhtaista ja päästää lapsi samoissa vaatteissa jatkamaan leikkiä. mellä ovat sotkuisia vielä syömään toistaiseksi. Ei liity merkkivaatteisiin tämä vaatteiden suojaus.

Keneltä se on pois jos minä käytän rahaa lastenvaatteisiin? Työllä olen ne rahat ansainnut, verot maksanut ja Suomesta ostan. Onpa tosiaan paheksuttavaa. Itselläni ei mene euroakaan vuodessa tupakkaan, eineksiin, alkoholiin, baareihin tms. Omat harrastukset toki vievät siivun palkasta, mutta hyvin silti riittää vaatettaa lapset juuri kuten haluan. Se on yksi mielenkiinnon kohteistani ja en koe sen olevan haitaksi kenellekään. Ennemmin keskittyisin halveksumaan vaikkapa tupakoivia vanhempia, 5-vuotiaan mönkkärin kyytiin päästäviä, lasta telkkarin edessä istuttavia tai limppareita lapsilleen juottavia. Näistä ihan oikeasti voikin jotain haittaa olla.

Makuasioita nämä ovat. Minusta cirafit sun muut ovat aivan karmean näköisiä ja en siksi maksaisi niistä mitään, vaikka olisivat -80% alessa. En silti paheksu ja naureskele niille, jotka pukevat lastaan niihin. En ivaa köyhäksi. En tee älyttömiä tulkintoja, että haluavat varmasti oikein varta vasten korostaa etteivät ole mitään pinnallisia äitejä ja haluavat varmastikin taka-ajatuksena kiillottaa äitiyden kruunuaan näyttelemällä lasta ja että  kehtaavat pukea jopa cirafia! Enkä naureskele jos joku on puistossa päästä varpaisiin ryhmä hau- vaatteissa tai cittarin tamineissa. Aivan sama minulle, keskityn omaan jälkikasvuuni. Kumma juttu, että ciraf-äideillä tuntuu olevan loputtomasti aikaa ja tarmoa analysoida meidän lasten vaatetusta ja saada siitä joku ongelma vielä aikaan.

Vierailija
66/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en jaksa googletella ja vertailla, ja yv-av-fbkirppiksillä ostella merkkivaatteita, mutta jaksan tehdä kotiruokaa, jaksan käydä lapsen kanssa ulkona, jaksan leikkiä hänen kanssaan, jaksan askarrella, piirrellä, käydään musiikkiesityksiä katsomassa, yhdessä kaupassa, kokkaillaan ja leivotaan. Mutta olen siis huono vanhempi koska en jaksa innoissani hössöttää merkkivaatteita.

On meillä varaa ostaa mutta en näe mitään järkeä pistää noin paljon rahaa vaatteisiin jotka on muutaman kuukauden sopivia. Aina on kuitenkin ulkoilupuvut maksaneet n. satasen, vaikka eivät olekaan merkkivaatetta. Teinille voisinkin ostaa kalliimpia vaatteita koska sitten ei ole enää sitä ongelmaa että vaatteet jäisivät nopeasti pieneksi.

En nyt jaksaisi jonottaa pers hiessä että saan jonkun vaatteen josta ehkä saan 30% hinnasta takaisin kun eka vaivaudun ottamaan siitä hyvät kuvat, vastailemaan viesteihin, mittaamaan joka pirun mitan ko. vaatteesta ja ottamaan kuvan kaikista "virheistä".

Ei ole minulta pois jos joku jaksaa jonottaa vaikka uusia postimerkkejä. En ole kateellinen että jonkun lapsella on kalliimmat vaatteet.

Meillä muuten käytettiin kans niitä puettavia ruokalappuja, koska ne lärpäkkeet lapset kiskoi aina pois. On miellyttävämpi kun ei tarvi lähteä vaihtamaan lapselle vaatteita, tai jos vaihtovaatteet ovat unohtuneet matkasti niin ei tarvi märkä paita päällä matkustaa takaisin kotiin.

Ihme merkkivaatemollausta liki joakisessa viestissä täällä. Minä teen kotiruokaa (aina), jaksan leikkiä lasten kanssa, käydä metsäretkillä/uimassa/luistelemassa/laskettelemassa/hiekkalaatikolla/haravoimassa/leipoa ja ties mitä. Jaksan myös etsiä alesta kivoja vaatteita ja kierrätän ne ensin perheen sisällä kolmella. Sitten jaksan myydä ne vielä kirpparilla ja saan niistä aina useamman satasen vuodessa takaisinkin päin vielä. Olisin jaksanut jonottaakin, mutta nytp sattui työvuoro ja jäi väliin, harmi.

Meillä käytetään niitä halveksittuja ruokailutakkeja, ihan ovat ikeasta asti raahattua merkkiä. Käytämme niitä, vaikka lapsella olisi päällä minun vanha virttynyt kasari lastenvaate (leikeissä roolivaatteena). Koska on vain niin mukava napata takki pois, huuhtaista ja päästää lapsi samoissa vaatteissa jatkamaan leikkiä. mellä ovat sotkuisia vielä syömään toistaiseksi. Ei liity merkkivaatteisiin tämä vaatteiden suojaus.

Keneltä se on pois jos minä käytän rahaa lastenvaatteisiin? Työllä olen ne rahat ansainnut, verot maksanut ja Suomesta ostan. Onpa tosiaan paheksuttavaa. Itselläni ei mene euroakaan vuodessa tupakkaan, eineksiin, alkoholiin, baareihin tms. Omat harrastukset toki vievät siivun palkasta, mutta hyvin silti riittää vaatettaa lapset juuri kuten haluan. Se on yksi mielenkiinnon kohteistani ja en koe sen olevan haitaksi kenellekään. Ennemmin keskittyisin halveksumaan vaikkapa tupakoivia vanhempia, 5-vuotiaan mönkkärin kyytiin päästäviä, lasta telkkarin edessä istuttavia tai limppareita lapsilleen juottavia. Näistä ihan oikeasti voikin jotain haittaa olla.

Makuasioita nämä ovat. Minusta cirafit sun muut ovat aivan karmean näköisiä ja en siksi maksaisi niistä mitään, vaikka olisivat -80% alessa. En silti paheksu ja naureskele niille, jotka pukevat lastaan niihin. En ivaa köyhäksi. En tee älyttömiä tulkintoja, että haluavat varmasti oikein varta vasten korostaa etteivät ole mitään pinnallisia äitejä ja haluavat varmastikin taka-ajatuksena kiillottaa äitiyden kruunuaan näyttelemällä lasta ja että  kehtaavat pukea jopa cirafia! Enkä naureskele jos joku on puistossa päästä varpaisiin ryhmä hau- vaatteissa tai cittarin tamineissa. Aivan sama minulle, keskityn omaan jälkikasvuuni. Kumma juttu, että ciraf-äideillä tuntuu olevan loputtomasti aikaa ja tarmoa analysoida meidän lasten vaatetusta ja saada siitä joku ongelma vielä aikaan.

Tämä muakin ihmetyttää, että jollain on aikaa ja mielenkiintoa niin kauheasti keskittyä siihen mitä merkkiä ja kuinka kallista vaatekertaa toisten lapsilla on päällä. Sitten samaan syssyyn ilkutte niitä merkkivaateäitejä, että käyttävät aikaansa lapsensa asukokonaisuuksien miettimiseen ja kuinka on surullista, että vapaa-aikanaan jonottavat alennuksia. Eikö ole vähän ristiriitaista? Itse hengaatte vapaa-aikana av-palstalla ja pohditte TOISTEN lasten vaatteita :D. Millä tavalla se on fiksummin käytettyä aikaa?

Vierailija
67/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ciraf tekisi tismalleen tuonnäköisiä vaatteita, niin ostaisitteko te niitä?

Tykkäättekö te siis aidosti ulkonäöllisesti nousta vaatteista vai istatteko niitä merkin takia?

Vierailija
68/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa naisista on hulluja. 

Vierailija
69/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai täällä on näköjään muitakin kateellisia. Olen niin kateellinen, kun en ehdi/jaksa jonottaa ja toiset vie ne kaikki hienot, halvat vaatteet.  Siksi käännän asia halvennuksaksi.

No jos joku saa käännettyä näinkin yhdentekevän asian joka ei muka yhtään kiinnosta näin negatiiviseksi ja luokittelee koko vanhemmuuden huonoksi niiden vaatteiden perusteella, ei tule kuin yksi asia mieleen..

Sun täytyy kyllä olla todella yksikertainen, koska aihe kuin aihe, niin tarjoat selitykseksi kateuden. Etkö oikeasti käsitä, että erinäiseen kritiikkin voi olla muitakin motiiveja kuin kateus? Kateudella on toki helppo kuitata kaikki, sittenhän ei tarvitse edes yrittää pohtia mitään asiaa yhtään monimutkaisemmin.

Vierailija
70/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? Katsoin tuon yhden linkin takaa ja mitä ihmettä?? Miksi noi on ommeltu noin että elukat on ilman päätä tai häntää tai ties mitä osaa? Toppapuku 200euroa!!!!! Te ootte kyllä vitun noloja jos vielä kehtaa valittaa ettei rahat riitä ruokaan/bussilippuun/vuokraan tms välttämättömyyteen. Millä teitä on lyöty päähän pieninä?

Tästä samaa mieltä.

Mun mielestä tuo toteutuksen laaduttomuus versus myyntihinta on suoraa haistattelua asiakkaille!

Miksi niitä ei ole voinut ommella kunnolla ja kohdistaa kangas oikein?

Tuossa yhdessä mekossakin on melkein pelkästään pupun perseitä ja osapäitä.

C'moon!

Millä valehtelette itsellenne että tuo hinta on ok? Laatu se syy ei ainakaan ole.

Vierailija
71/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan lukeneet satua keisarin uusista vaatteista? Ei mitään väliä miltä oikeasti näyttää kunhan vaan uskoo näyttävänsä paljon paremmalta, rikkaammalta ja hienommalta kuin muut.

Vähävaraisten äitien statussymboleita. Ja sitten te omassa lastenvaatejoukkohysteriassa paheksutte teinejä jopojen, kånken-reppujen ja conversien käytöstä....

Mä olen liian vanha ymmärtämään teitä, mutta jonotelkaa vaan ihan rauhassa.

Vierailija
72/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Bambi-kuosi on kamala!

Se näyttää ihan erinäisistä bambinosista koostuvalta teuraskasalta erinäisine bambinpalasineen!

Susi (?) näyttää olevan kuin rauhoituksen jälkimainingeissa.

Panda näyttää essopillerin kuvituskuvalta.

Toteemijuttu on kuin suoraan halpakaupan vaatetangon alelöytö, sekava ja kamalat värit.

Mäyrän pennut jäi ilmeisesti juuri auton alle, tämä selittäisi depressiivisen olemuksen.

Vierailija
73/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan tutkittu juttu, että alempi keskiluokka tuhlaa rahansa ja aikansa merkkivaatteisiin yms. brändikamaan. Se saa heidät tuntemaan itsensä paremmiksi.

Varakkaammille merkeillä ei ole niin väliä. Meillä käytetään mitä sattuu merkkejä H&M, Lindex, KappAhl, markettimerkit, Molo, Reima, PoP... ei ole mitään väliä. Jonottamaan en suostu oikein missään. Ruokakaupassakin käännyn pois jos jonoa näyttää olevan hyllyn leveydeltä. Ei vaan ole mun juttu.

Vierailija
74/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsekin lastenvaatteista, mutta en ole hurahtanut mihinkään tiettyyn merkkiin. Monesti olen miettinyt juuri tuota edelläkin mainittua asiaa, että jos tuon näköisiä vaatteita roikkuisi Prisman rekeissä, kukaan ei niitä ostaisi. Mutta kun Mini Rodini. Hyvää aivopesua.

Vierailija
75/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa nyt rehellisesti: Onko toi bambimekko sun mielestä kaunis? Tai toi nauhallinen pipo kiva ja käytännöllinen (jättää korvat paljaaksi). Minua ihan oikeasti kiinnostaa, koska en ole ehkä rumempia lastenvaatteita nähnyt kuin nuo.

http://www.lastentaikamaa.fi/MINI-RODINI

Tai tää haalari:

http://www.lastentaikamaa.fi/epages/lastentaikamaa.sf/fi_FI/?ObjectPath…

Jos sut laitettaisiin koe-ostamaan niin, ettet näkisi merkkiä tai hintaa, ottaisitko kasasta tuon bambimekon tai tuon haalarin ja jättäisit yksivärisen T-paidan tai vaikka ottamatta?

Mulla ei enää ole pieniä lapsia ja ostin itsekin heille merkkivaatteita, tosin yksivärisiä. Mun mielestä ihan pienelle vauvalle ylivoimaisesti näteimmät bodyt ja potkuhousut löytyivät yllättäen Cirafilta - yksivärisiä nätin sävyisiä vaaleansinisiä, vaaleanpunaisia ja beigejä. Ei nalleja, ei pupuja eikä varsinkaan päättömiä bambeja. Voisin ostaa sitä Gugguuta, niitä peruspaitoja ja muita, sitä ei ollut olemassakaan kun lapseni olivat pieniä. En silloinkaan ymmärtänyt Me&I villitystä "rottatunikoineen" ja "medaljonkimekkoineen"

Vierailija
76/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kyllä muista, mutta toi bambimekko ei ole nyt toteutukseltaan hyvä. kuosi on hyvä, mutta kohdistettu ja ommeltu aivan väärin. 

Vierailija
77/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole lelu!

Vierailija
78/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vaan kuvitella mitä tapahtuu, kun lapsi läikyttää mustikkaa Mini Rodinille. Tai ehkä just siitä syystä sille lapselle ei annetakaan mustikkaa. Tai sille vaihdetaan vaatteet syönnin ajaks. Hmm.

Merkkivatemammoilla on sellaiset pitkähihaiset muovikaavut ruokailua varten. Olen nähnyt perhekahvilassa. Lapsi siis verhotaan sellaiseen kaapuun, jotta vaatteen jälleenmyyntiarvo säilyisi eikä tulisi tahroja.

Täällä juuri valistettiin, että on suorastaan kannattavaa ostaa jonkun merkin huppari hintaan 70 € kun siitä saa myydessä vielä 30 € tms.

Minunkin lapsellani on tuollainen kuvailemasi muovikaapu. Eikä meillä juurikaan mitään erikoisia merkkivaatteita ole. Mutta on vaan helpompi pestä se kaapu kuin vaihtaa 3 kertaa päivässä taas uudet vaatteet, jos ruokailussa tulee suttuja. Meillä ei ehkä ole isoa kasaa minurodineja, mutta en itsekään kulje ympäriinsä pusero tomaattikastiketahraisena, miksi lapsen pitäisi?

Vierailija
79/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutä mitättömämmin koulutettu ja nuorempi äiti, sitä varmemmin sopulikamaa päällä.

Vierailija
80/139 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tykkään kyllä muista, mutta toi bambimekko ei ole nyt toteutukseltaan hyvä. kuosi on hyvä, mutta kohdistettu ja ommeltu aivan väärin. 

Samalla laillahan noi kaikki on ommeltu:

Viimeisessä suloinen pupu kurkistaa lapsukaisen sepaluksesta sisään...

Ihan karseita vaatteita.

Tai tää

Jos tulis Prismassa vastaan, niin tuhannesta vetoa ettei yksikään tuolla jonottanut ostaisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi