Äidit jonottivat lapsineen tuntikausia Mini Rodinin -outlet myyntiin. Ihan hullua!
Hs:
Outlet-huuma keräsi jättijonon Helsingissä.
Äidit lapsineen jonottivat tuntikausia Mini Rodini - outletiin ,joka oli auki vain perjantaina ja lauantaina. Tunnin kuluttua ovien aukaisemisesta jonotusleima oli lyöty jo yli kolmensadan asiakkaan käteen. Kerralla sisään pääsi 60.
Useiden yllätykseksi vain käteinen kelpasi. Moni isä oli ilmeisesti valjastettu pikaisesti kesken työpäivän käteisen hakuun, sillä autoja kävi kääntymässä paikalla ja setelit siirtyivät kädestä käteen kaupan oven raossa.
Kommentit (139)
Voi herrajestas sentään, olen itsekin äiti ja asun vielä Helsingissä mutten ole ikinä kuullutkaan moisesta lastenvaatemerkistä joten olen varmaan aika jälkeenjäänyt huono äiti... Mutta kaksi asiaa tuli mieleeni, ensinkin KUKA ihme oikeasti lähtee JONOTTAMAAN että saa maksaa jostain?? Jos ilmaista niin olisin ymmärtänyt ehkä...
Toisekseen KUKA idiootti tulee myymään jotain suurin määrin kaupunkiin ilman että on mahdollisuutta maksaa kortilla?? Voi luoja, olen aina ihmetellyt näitä ääliöitä toreilla ja markkinoillakin... Ei kukaan nykyään oikeasti kanna mitään käteistä mukanaan! Itse jätän ostamatta kaikki mihin kortti ei kelpaa.
"Voi harmin paikka Nico-Yampa kun nyt sulla on nälkä ja väsy mut ei me vielä voida lähteä kun mammalla on vielä nää tärkeät vaatteet ostamatta! Koeta nyt pärjätö sillä maissinaksulla vielä pari tuntia!"
Joo tuo ruokaessu on kaverin lapsilla käytössä :D Meni paniikkiin kun kerran essu unohtui kotiin :D Varmasti just tuo syynä, nyt vasta tajusin! Merkkivaatteita aina päällä lapsilla. Jotenkin surullista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään moiseen menisi, kuulostaa rasittavalta tapahtumalta.
Kuitenkin... hei... Jos ja kun joku saa iloa moisesta hörhöilystä, niin jonottakoot ja shoppailkoot. Ehkä jaksaa sitten sen Mini Rodininsa avulla olla hyvä äiti ja muutenkin hyväntuulinen arjessaan. Ei tämä elämä nyt niin hauskaa ja kivaa aina ole, etteikö itse kukin meistä joskus kaipaisi jotain "henkireikää". Jos se ilonaihe jollakulla on noinkin outo, niin olkoot. Eihän siitä nyt mitään haittaakaan ole, päin vastoin, jos se tuo äidille elämäniloa.
:D
Just näin!
Mä lastasin juuri kirppiskamaa Ikean kasseihin ja käteen sattui sellainen "Elämämme häät" -kirja. Olen sinne tomerana rustannut muistiinpanoja meidän hääjärjestelyistä. Olen näköjään ollut marraskuussa 1999 jonottamassa klo 06 aamulla vihkiaikaa satojen muiden jonottajien kanssa. Sain haluamani ajan Helsingin vanhaan kirkkoon ja se teki minut hyvin, hyvin onnelliseksi. Tuo asia sai minut hyvin onnelliseksi nyt 17 vuotta myöhemmin, tuon kesällä 2000 naidun puolison nukkuessa tuolla makuuhuoneessa yöllä sänkyyn kömpineen 9-vuotiaan kuopuksen vieressä :)
Maailmassa on ihan liian vähän iloa!
Oliko sulla lapset mukana siellä jonottamassa?
Ei, ei ollut. Lapset tuli vasta papin aamenen jälkeen, tosin aika nopeasti :) Mun mielestä tää oli vaan hauskasti ajateltu asiasta, se positiivinen puoli ja toi mieleen, mitä kaikkea pöhköä sitä on tullut jonotettua vaan "kulissien" vuoksi. Kotikirkkoon olis saanut ajan vaikka seuraavaksi päiväksi, mutta piti olla ne puitteet kunnossa. Enää en ajattelisi noin, enkä jonottaisi päästäkseni ostamaan lastenvaatteita, ajatuskin tuntuu aivan koomiselta. 25-vuotias minä oli saattanut vaikka mennäkin, mene ja tiedä.
Jos nyt otetaan se negatiivinen puoli, niin joo, ei niillä lapsilla varmaan kivaa siellä jonossa ollut ja vielä vähemmän kivaa siellä kaupassa, johon pääsi kerrallaan kuusikymmentä henkeä shoppailemaan hullun kiilto silmissä.
Mutta jos lopputulos toi onnea äidille ja lapselle, niin mikäs siinä. Täytyyhän sen tuoda onnea myös lapselle, että on puettu Mini Rodiniin. Miksi niitä muuten jonotettaisiin?
Mä mietin sitä, että millaisia lampaita niiden miehet on jotka roudaa kesken työpäivän (oletan että työpäivä koska muijilla lapset mukana shoppailemassa) niille rahaa sinne? :D :D
Jotenkin huvittaa, kun pari vuotta sitten mammat jonotti me&i -merkkiä. Nyt se ei enää ole in :) Kirpparillakin myydään parilla eurolla näitä vaatteita. Tykkääköhän edes kaikki mammat Rodineista, vaikka onko se vaan nyt se juttu?
Itseäkin nauratti koko homma. Lapseni kaveri ei saa laskea mäkeä lumikasasta, jos siellä sattuu olemaan kiviä :/ Ja Rodinin ja Racoonin haalarit päällä :/ Säälittää kyllä lapsiparka.
Voi itku mitä touhua :D Aina välillä tulee mieleen kiitellä kohtaloaan, että oli nuori äiti 90-luvun alussa eikä nyt 2016. Ilman nettiä ei edes tiennyt miten täydellisen väärässä voi muiden mielestä olla äitiydessä. Eikä tarvinnut kilpailla vaatteilla ja varoa lisäaineita, järjestää leikkitreffejä. Äitiys oli muutenkin yhteisöllisempää, naiset auttoivat toisiaan eivätkä kilpailleet ja etsineet muiden imetysvirheitä.
Sain kyllä pari iltatähteä vielä 2005 jälkeen, mutta oma äitiys oli jo varmoissa kantimissa.
Ite kävin siellä ilman lapsia illalla. Jono oli lyhyt ja 10min odotin niin pääsin kuudelta sisään. No, eihän siellä mitään hyvää tavaraa enää ollut, minkä osasin kyllä aavistaakin. Olin liikkeellä ajatuksella ettei haittaa vaikka mitään ei tartu mukaan, on varaa ostaa mieluiset vaatteet myös normihinnoilla. Rotta-talvihaalareita ja niitä keltaisia roikkui koossa 130-140, kuka sellasta tarvii/haluaa.. Uimapukuja ja niitä "lentävät hevoset" mitä lie kesähameita ja mekkoja. Kaikki tietty vanhaa ja vielä vanhempaa rodinin mallistoa, niitä saa netistäkin alennuksella mutta en ole halunnut. Kuka todellinen merkkivaatemamma niitä edes kehtaisi lapselleen laittaa kun kaikki tietää että ne on jo edellisen edellistä mallistoa..😃 Eli ihmettelen mitä ne tänään myy, useimmissa jäljellä olevat koot oli pienet ja suuret (56 ja 130). No, neljä tuotetta minäkin kuitenkin ostin, mutta en niistä mitään kiksejä saanut, olis voinut jäädä ostamattakin. Kaikki pienellä kasvunvaralla, yksivärisiä housuja, kengät ja hame. Ajattomampia kuin ne kuviolliset. Ja olinhan just tilannut rodinin vaatteita, sopivia ja uutta mallistoa, netistä. 😛 En muuten koskaan kommentoi täällä mitään, nyt tuli hieno ja tärkeä stoori 😀😀
Onko tuossa nyt jotain pahaa? Tulee enemmän sellainen olo, että siellä on niitä jaksavia innokkaita äitejä ja isejä joilla on energiaa ja kiinnostusta tuollaiseen hössötykseen. Hössötys jos yleensä ihan hyvä merkki ihmisessä. :D
"Ei Nico-Yampa, emme voi kauppareissulla mennä samalla puistoon, koska sulla on nyt tää parempi kaupunkihaalari päällä, ymmärrätkö? Pitää mennä ensin kotiin vaihtamaan ulkoiluun sopivat vaatteet!"
Piti oikein googlettaa, millaisia vaatteita nuo nyt sitten ovat... En kyllä kiinnittäisi mitään huomiota jos puistossa jollain lapsella olisi minirodinit päällä. :D aika perus lastenvaatteita, ei mitenkään iskenyt.
Pin kirjoitti:
Onko tuossa nyt jotain pahaa? Tulee enemmän sellainen olo, että siellä on niitä jaksavia innokkaita äitejä ja isejä joilla on energiaa ja kiinnostusta tuollaiseen hössötykseen. Hössötys jos yleensä ihan hyvä merkki ihmisessä. :D
Jaksaisivatpa olla sen lapsen kanssa yhtä innokkaasti. Valitettavasti aika usein vaan nää on niitä lattemammoja, joille tärkeämpää on lapsen näyttäminen ja kuvaaminen kuin lapsen kanssa leikkiminen ja aito yhdessäolo.
Ja lisäys vielä, meillä on vaatteita laidasta laitaan, myös name it ja muita "halppiksia" paljon ja paljon myös muita merkkivaatteita kuin rodinia. Ostan ulkonäön mukaan, en merkin ja kaikki saa sotkea. Kuivausrumpua käyttämällä ne saa kuitenkin niin nopeasti kuluneen näköiseksi ettei niitä missään voi myydä. Annan systerille ne mitkä kelpaa. Moikka. Kaikkia kiinnosti tämäkin. 😁😀
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo ruokaessu on kaverin lapsilla käytössä :D Meni paniikkiin kun kerran essu unohtui kotiin :D Varmasti just tuo syynä, nyt vasta tajusin! Merkkivaatteita aina päällä lapsilla. Jotenkin surullista :(
No mun lapsella on ihan perusvaatteita, mutta käytettiin tollasta essua. Lapsi sotki ja sotkee vieläkin välillä kamalasti syödessä, joten helpompi se essu on riisua kun lähteä vaihtamaan kaikkia vaatteita. Niin ja perinteinen ruokalappu revittiin irti tai pyöriteltiin ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Pin kirjoitti:
Jaksaisivatpa olla sen lapsen kanssa yhtä innokkaasti. Valitettavasti aika usein vaan nää on niitä lattemammoja, joille tärkeämpää on lapsen näyttäminen ja kuvaaminen kuin lapsen kanssa leikkiminen ja aito yhdessäolo.
Niin niin tietysti tietysti, ainahan ne jotka aiheuttaa jotain ihan ihme kateutta, ovat väkisinkin jotenkin huonompia vanhempia kuin itse! 😂 Sitä kaivetaan vaikka sitten väkisin jos ei heti surkeus näy.. 😌
jos hypettää merkkivaatteita, ei voi olla aidosti yhdessä. Jep.
Lasten merkkivaatteista ja niiden perusteella arvioita ihmisistä (jopa pienistä lapsista) tekee karmeimmin ne, joilla ei niitä ole. Mistäköhän johtuu? Yleensä vielä nimenomaan ne jotka eivät osta niitä siksi, ettei ole rahaa ja/tai jaksamista moiseen. Suurimman huomion teette te itse siitä huomiosta, mistä syyttelette "merkkivaatemammoja". 😃
Näitä äitejä joilla vaihtuneet nukkeleikit liian aikaisin ripsiliimoihin. Ensin pitää saada mauttomat prinsessakihlat ja kreivitärhäät ja sitten tilataan se söpö vauva. No tulee se perussuomikaljuvauva hailakoilla silmillä. Sitten alkaa pukuleikki, tää menis nyt tonne kauppaan ja ostais kalliita vaatteita sitku se prinssi tulis tän luokse ja antais rahaa ja ne ostais linnan, isomman kun meijän koti.
Siinä Ylen "haastattelussa" oli oikein oiva tirsk tirsk-äiti tollottamassa mikrofonia monttu auki. Ihan kuin joku 13-vuotias jolta kysytään paljon kello on? Hih hi hih hih en tiiä hih hihi tirsk tirsk.
Vierailija kirjoitti:
Näitä äitejä joilla vaihtuneet nukkeleikit liian aikaisin ripsiliimoihin. Ensin pitää saada mauttomat prinsessakihlat ja kreivitärhäät ja sitten tilataan se söpö vauva. No tulee se perussuomikaljuvauva hailakoilla silmillä. Sitten alkaa pukuleikki, tää menis nyt tonne kauppaan ja ostais kalliita vaatteita sitku se prinssi tulis tän luokse ja antais rahaa ja ne ostais linnan, isomman kun meijän koti.
Siinä Ylen "haastattelussa" oli oikein oiva tirsk tirsk-äiti tollottamassa mikrofonia monttu auki. Ihan kuin joku 13-vuotias jolta kysytään paljon kello on? Hih hi hih hih en tiiä hih hihi tirsk tirsk.
Arvaa kumpi teistä kuulostaa lapsellisemmalta? :D
No ihan yks hailee, ottakoon vaikka teltan siihen ulkopuolelle ja jonottakoon viikon, kunhan ei raahaa niitä pieniä lapsiaan sinne mukaan!