kauanko vaimo on lihava synnytyksen jälkeen?
kun natiainen potkahtaa ulos, niin kauanko kestää että palaa normaaleihin mittoihin? näyttäis olevan melko turvonnut näin vielä viikonkin jälkeen...
Kommentit (31)
Missä iässä miehestä tulee älyltään aikuinen? Ja onko mahdollista ettei koskaan?
Huono provo mutta vastaan. Itse olin sairaalasta lähtiessä lähes normaalikuosissa 4x mutta harvalla on niin hyvä tilanne.
Jos on lähtötilanteessa jo ylipainoa tai sitä on kerryttänyt raskauden aikana, kudokset on heikot ja venyvät se ei niin vaan katoakaan. Uskoisin että raskauteen liittyvät muutokset "normaalilla" vähenee 2-3 kuukaudessa ja vuodessa nyt ihan varmasti.
Itse imetin lasta melkein vuoden. Läski ei sulanut millään. Imetyksen lopettamisen jälkeen vasta kroppa alkoi palautua ja läski sulaa. Tosin maidon riittämisen kanssa oli ongelmia joten en kovin ponnekkaasti uskaltanut laihduttaa imetysaikana.
Se on täysin sinusta kiinni, ap. Jos osaa käyttäytyä oikein vauvaa ja naistasi kohtaan, nainen hoikistuu silmissäsi. Jos et osaa, nainen lihoo ja lihoo.
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Mitä tuo nyt sitten tarkoittaa?
5 kuukautta menee kun pääsee takaisin nolla kokoon?
Eikö sitä voi mitenkään omalla toiminnalla nopeuttaa.
Sinun vaimosi on niin kauan tukeva kuin se on sinun kanssa.
Alle kuukaudessa, tosin kaksosista mahaan jäi ikuisesti ns. selluliitin tapaista röpelöä. Hurjin pikkulapsiaika (pienimmät 1-3 ja isoin 3-5) lihotti kyllä takaisin 5 kiloa. Annan niitten olla.
Mun yksi kaveri lihoi varmaan 25 kg eikä palautunut lainkaan, toinen, työkaveri on kans edelleen niiden ainakin 15 liikakilonsa (lähinnä reisissä ja perseessä) kanssa. Itsellä oli synnytyksestä 8 ylimääräistä kiloa useamman vuoden, en nyt muista tarkkaan, 3-5.
Hoida sä ap vauvaa 24/7 heti kun vaimosi haluaa niin eiköhän sitten ala tapahtua. Esim. kun lapsi on 5-6-vuotias niin äiti ei ehkä välitä lapsesta niin paljon enää.
Minulla imetys pysäyttää aineenvaihdunnan olemattomaksi, ja kroppa taistelee pitääkseen kaikki ansaitut kilonsa, ettei vaan pääsis laihtuun. Niin kauan kuin imetän ainakin. Kyllä ne varmaan ankaralla liikunta ja ruokavaliokuurilla lähtisi (niin kuin lähtikin, kun 9kk jälkeen synnytyksestä päätin lopulta tehdä niille jotain) mutta tasan tarkkaan se ei ole minun prioriteetti 1 ensimmäisenä vauvavuotena. Ei, vaikka itseäkin vituttaa katsoa peiliin.
Vuosi on siis minun lukuni. Vuoden olen vähän plösö. Sitten taas tikissä. Sen kestää kyllä, kun onnekas olen kuitenkin siinä, ettei minulle ole kahdesta lapsesta tullut yhtään arpia tai roikkuvaa nahkaa. Viimeiset viisi kiloani on jakautunut tasaisesti jonnekin pään ja varpaiden väliin. Reisiin ehkä itseä häiritsevämmin...
Riippuu vähän onko lihonut mahasta vai muualtakin. Maha palautui itsellä ekasta 3kk ja tokasta vuodessa. Mutta siis, jotkyuthan lihoo sen 20kg ja laihduttelee parikin vuotta, osa jää lihaviksi.. Valintoja. Tuo viikko toki paljasti tämän provoksi, olisit laittanut vaikka 2kk.