Työttömyysturvan aktiivimalli toisi karenssia, vaikka hakisi onnistumatta sataa työpaikkaa
http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3612047-tyottomyysturvan-aktiivim…
Aikamoista jos noin tulee käymään että työtön saa karenssia vaikka pistää 100 työhakemusta.
Se on todella väärin.
Kommentit (321)
Selvä tavoite työväestön olojen kurjistaminen.Niikuin muutkin porvarihall.toimet.Ahneus on kova.
Vierailija kirjoitti:
Siis työtön saa karenssia, jos ei ole ollut töissä tai jollain viikon kestävällä työllistämistä edistävällä kurssilla? Taitaa olla suurimmalle osalle olla väistämätöntä sitten. Jos niitä töitä voisi taikoa tyhjästä, niin tuskin moni olisi työttömänä alkuunkaan.
Siksi en viitsi enää edes yrittää.
Se hylkyjen saaminen kaikkiin hakemuksiin (tai täydellinen hiljaisuus, ei mitään vastausta) harmittaa niin paljon ettei sen lisäksi halua lisärangaistusta.
Vähemmällä murheella pääsee kun ei edes yritä.
Se rangaistus kun tulee joka tapauksessa. 😠
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti vaikka aktiivisesti hakisi töitä niin saa karenssia?? Miten tää voi olla mahdollista. Mikä idea tässä on? Mikä työpaikka muka ottaa 2 päiväksi kuukaudessa töihin siis eihän tässä oo mitään järkeä? Säälin teitä työttömiä oikeasti ja pelkään samaa kohtaloa jos saan itse joskus potkut!
Siihen ei kelpaa palkaton työ vaikka näin luullaan,pitää tienata tietty tuntipalkka - muiden valuvikojen lisäksi.
Itsellä on nyt toinen kerta tämän vuoden aikana, että paikassa, jossa olen 5v tehnyt pätkätyöpäiviä silloin tällöin, olisi taas pari päivää työtä tarjolla mutta Kelassa Työmarkkinatuki hakemukseni ( jätetty verkossa) käsittely kestää taas näköjään niin kauan, että maksu ei saavu tililleni ennen kuin pitäisi tehdä nuo kahden päivän työmatkat :( Edestakainen työmatka päivää kohden on n. 90 km. Viime kuussa oli aivan sama juttu ja on muuten aikas paska homma sanoa työnantajalle, että sorry vaa mutta joudun TAAS ( viime kuussa sama homma) ilmoittamaan sulle etten sittenkään voikkaan tulla hommin vaikka niin pari viikkoa sitten sovittin, sillä Kela ei maksakkaan taaskaan työkkärahaani niin, että olisi varaa ostaa työmatkaan tarvittavat bensat autoon. Ja Kelaan kun olen TAAS laittanut viestiä viestin perään ja kysellyt hakemuksen käsittelyn / maksun perään selittäen syyn niin hupsista vaan, sieltähän ei taaskaan mitään kuulu . Ole tässä sitten aktiivinen työn vastaan oton suhteen kun itellä olisi halua mennä, työtä olisi tarjolla mutta hakemus ei etene Kelan käsittelyssä.
aktiivimalli.xyz auttaa leikataan aktiivimallia
Kyllä on suomalaisten lähdekritiikki heikohko, kun viitataan johonkin Kansan Uutisiin, Magneettimediaan, MVT:hen ym. roska sisältöön.
Aktiivimalli on täysin ........ (jatka itse lausetta).
Ei auta päivittely täällä. Viekää ne mielipiteet kelaan, työkkäriin ja muidenkin tietoisuuteen. Älä alistu.
Leikkuri viuhunut työttömillä ?
Sen verran mielipidettä tähän aktiivimalliin. Olen 63v vain keskikoulun käynyt, nivelrikon takia en ruumiilliseen työhön kykene. Olen ollut neljä kertaa Työvoimatoimiston työnhaku kursseilla ja vaikka mitä siellä opetetaan, niin kukaan ei todellakaan ota minua enää töihin. Nyt en jaksa tätä kurssittamista enää ja menetän nyt jatkuvasi todella pienestä ansiosidonnaisesta ison osan. Mitään tukia mistään en saa. ja ansiosidonnainen on bruttona jotain 1200€ ja käteen jää nyt noin 850€. Tätä summaa ei kenenkään työssäkäyvän kannata kadehtia ja työtä olen kuitenkin tehnyt koko ikäni ihan 17v vuotiaasta asti.
Viljopoika kirjoitti:
Sen verran mielipidettä tähän aktiivimalliin. Olen 63v vain keskikoulun käynyt, nivelrikon takia en ruumiilliseen työhön kykene. Olen ollut neljä kertaa Työvoimatoimiston työnhaku kursseilla ja vaikka mitä siellä opetetaan, niin kukaan ei todellakaan ota minua enää töihin. Nyt en jaksa tätä kurssittamista enää ja menetän nyt jatkuvasi todella pienestä ansiosidonnaisesta ison osan. Mitään tukia mistään en saa. ja ansiosidonnainen on bruttona jotain 1200€ ja käteen jää nyt noin 850€. Tätä summaa ei kenenkään työssäkäyvän kannata kadehtia ja työtä olen kuitenkin tehnyt koko ikäni ihan 17v vuotiaasta asti.
Muilla jäi käteen 300, josta leikattiin 100 pois. Voi vit#tu.
aktiivimalli.xyz uudet sivut käykää katsomassa
Koko aktiivimalli, on niin syvältä, kun OLLA VOI.
Pitääkö työtöntä, vielä näinkin, rangaista.
Eiköhän se, että työtä ei ole, johdu ihan joistakin muista, kun ilman työtä olevista, henkilöistä.
Ei kai ne työpaikat, tällä lisäänny, että työtöntä rangaistaan.
Vai, onko se työttömän henkilön syy, että työpaikkaa, ei ole.
Kyllä
Ja muutenkin ihan turha ja lisää eriarvoistava systeemi.
Viedään viimeinenkin ihmisarvo :(
Kevytyrittäjän työttömyysturva askarruttaa monia yrittäjäksi aikovia. Mitä tapahtuu, jos jää työttömäksi? Miten työttömyysetuutta voi saada? Lue, miten asia on järjestetty.
Yrittäjäksi ryhtymisen kynnys on madaltunut vuosi vuodelta, ja yrityksiä syntyy aiempaa enemmän. Aloittavan yrittäjän työttömyysturva kehittyy koko ajan kevytyrittäjälle suosiollisemmaksi. Yrittäminen siis kannattaa!
Haen aktiivisesti ja kävin toissavkollakin kahdessa haastattelussa. Valituksi vain en tule. Mua rangaistaannyt tästä. No. Omen nyt etsimässä apua siihen miksi aina mokaan haastattelussa. Pitäkööt rahansa.