Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysturvan aktiivimalli toisi karenssia, vaikka hakisi onnistumatta sataa työpaikkaa

Vierailija
07.10.2016 |

http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3612047-tyottomyysturvan-aktiivim…

Aikamoista jos noin tulee käymään että työtön saa karenssia vaikka pistää 100 työhakemusta.
Se on todella väärin.

Kommentit (321)

Vierailija
301/321 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen aktiivisesti ja kävin toissavkollakin kahdessa haastattelussa. Valituksi vain en tule. Mua rangaistaannyt tästä. No. Omen nyt etsimässä apua siihen miksi aina mokaan haastattelussa. Pitäkööt rahansa.

Vierailija
302/321 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä tavoite työväestön olojen kurjistaminen.Niikuin muutkin porvarihall.toimet.Ahneus on kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/321 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työtön saa karenssia, jos ei ole ollut töissä tai jollain viikon kestävällä työllistämistä edistävällä kurssilla? Taitaa olla suurimmalle osalle olla väistämätöntä sitten. Jos niitä töitä voisi taikoa tyhjästä, niin tuskin moni olisi työttömänä alkuunkaan.

Siksi en viitsi enää edes yrittää.

Se hylkyjen saaminen kaikkiin hakemuksiin (tai täydellinen hiljaisuus, ei mitään vastausta) harmittaa niin paljon ettei sen lisäksi halua lisärangaistusta.

Vähemmällä murheella pääsee kun ei edes yritä.

Se rangaistus kun tulee joka tapauksessa. 😠

Vierailija
304/321 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko oikeasti vaikka aktiivisesti hakisi töitä niin saa karenssia?? Miten tää voi olla mahdollista. Mikä idea tässä on? Mikä työpaikka muka ottaa 2 päiväksi kuukaudessa töihin siis eihän tässä oo mitään järkeä? Säälin teitä työttömiä oikeasti ja pelkään samaa kohtaloa jos saan itse joskus potkut!

Siihen ei kelpaa palkaton työ vaikka näin luullaan,pitää tienata tietty tuntipalkka - muiden valuvikojen lisäksi.

Vierailija
305/321 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on nyt toinen kerta tämän vuoden aikana, että paikassa, jossa olen 5v tehnyt pätkätyöpäiviä silloin tällöin, olisi taas pari päivää työtä tarjolla mutta Kelassa Työmarkkinatuki hakemukseni ( jätetty verkossa) käsittely kestää taas näköjään niin kauan, että maksu ei saavu tililleni ennen kuin pitäisi tehdä nuo kahden päivän työmatkat :( Edestakainen työmatka päivää kohden on n. 90 km. Viime kuussa oli aivan sama juttu ja on muuten aikas paska homma sanoa työnantajalle, että sorry vaa mutta joudun TAAS ( viime kuussa sama homma) ilmoittamaan sulle etten sittenkään voikkaan tulla hommin vaikka niin pari viikkoa sitten sovittin, sillä Kela ei maksakkaan taaskaan työkkärahaani niin, että olisi varaa ostaa työmatkaan tarvittavat bensat autoon. Ja Kelaan kun olen TAAS laittanut viestiä viestin perään ja kysellyt hakemuksen käsittelyn / maksun perään selittäen syyn niin hupsista vaan, sieltähän ei taaskaan mitään kuulu . Ole tässä sitten aktiivinen työn vastaan oton suhteen kun itellä olisi halua mennä, työtä olisi tarjolla mutta hakemus ei etene Kelan käsittelyssä.

Vierailija
306/321 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivimalli.xyz auttaa leikataan aktiivimallia

Vierailija
307/321 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään aktiivimallia osoiteessa www.aktiivimalli.xyz

Vierailija
308/321 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään aktiivimallia www.aktiivialli.xyz

Vierailija
309/321 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suomalaisten lähdekritiikki heikohko, kun viitataan johonkin Kansan Uutisiin, Magneettimediaan, MVT:hen ym. roska sisältöön.

Vierailija
310/321 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on täysin ........ (jatka itse lausetta).

Vierailija
311/321 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilytä tuki tehdään aktiivimallia   www.aktiivimalli.xyz

Vierailija
312/321 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta päivittely täällä. Viekää ne mielipiteet kelaan, työkkäriin ja muidenkin tietoisuuteen. Älä alistu.

Vierailija
313/321 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

thhdään leikataan aktiivimallia www.aktiivimalli.xyz

Vierailija
314/321 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkuri viuhunut työttömillä ?

Vierailija
315/321 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran mielipidettä tähän aktiivimalliin. Olen 63v vain keskikoulun käynyt, nivelrikon takia en ruumiilliseen työhön kykene. Olen ollut neljä kertaa Työvoimatoimiston työnhaku kursseilla ja vaikka mitä siellä opetetaan, niin kukaan ei todellakaan ota minua enää töihin. Nyt en jaksa tätä kurssittamista enää ja menetän nyt jatkuvasi todella pienestä ansiosidonnaisesta ison osan. Mitään tukia mistään en saa. ja ansiosidonnainen on bruttona jotain 1200€ ja käteen jää nyt noin 850€.  Tätä summaa ei kenenkään työssäkäyvän kannata kadehtia ja työtä olen kuitenkin tehnyt koko ikäni ihan 17v vuotiaasta asti. 

Vierailija
316/321 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljopoika kirjoitti:

Sen verran mielipidettä tähän aktiivimalliin. Olen 63v vain keskikoulun käynyt, nivelrikon takia en ruumiilliseen työhön kykene. Olen ollut neljä kertaa Työvoimatoimiston työnhaku kursseilla ja vaikka mitä siellä opetetaan, niin kukaan ei todellakaan ota minua enää töihin. Nyt en jaksa tätä kurssittamista enää ja menetän nyt jatkuvasi todella pienestä ansiosidonnaisesta ison osan. Mitään tukia mistään en saa. ja ansiosidonnainen on bruttona jotain 1200€ ja käteen jää nyt noin 850€.  Tätä summaa ei kenenkään työssäkäyvän kannata kadehtia ja työtä olen kuitenkin tehnyt koko ikäni ihan 17v vuotiaasta asti. 

Muilla jäi käteen 300, josta leikattiin 100 pois. Voi vit#tu.

Vierailija
317/321 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivimalli.xyz  uudet sivut käykää katsomassa

Vierailija
318/321 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aktiivimalli, on niin syvältä, kun OLLA VOI.

Pitääkö työtöntä, vielä näinkin, rangaista.

Eiköhän se, että työtä ei ole, johdu ihan joistakin muista, kun ilman työtä olevista, henkilöistä.

Ei kai ne työpaikat, tällä lisäänny, että työtöntä rangaistaan.

Vai, onko se työttömän henkilön syy, että työpaikkaa, ei ole.

Vierailija
319/321 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Ja muutenkin ihan turha ja lisää eriarvoistava systeemi.

Viedään viimeinenkin ihmisarvo :(

Vierailija
320/321 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytyrittäjän työttömyysturva askarruttaa monia yrittäjäksi aikovia. Mitä tapahtuu, jos jää työttömäksi? Miten työttömyysetuutta voi saada? Lue, miten asia on järjestetty.

Yrittäjäksi ryhtymisen kynnys on madaltunut vuosi vuodelta, ja yrityksiä syntyy aiempaa enemmän. Aloittavan yrittäjän työttömyysturva kehittyy koko ajan kevytyrittäjälle suosiollisemmaksi. Yrittäminen siis kannattaa!

https://omapaja.fi/kevytyrittajan-tyottomyysturva/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän