"Emme omista autoa, koska asumme stadissa" :D
Tällainen kommentti oli ketjussa, jossa käsitellään ruokakaupassa käyntiä pienten lasten kanssa.
Siis mitä helvettiä? Oikeastiko te autottomat stadilaiset homehdutte sinne kehä kolmosen sisäpuolelle tai jos johonkin haluatte lähteä niin olette julkisten varassa (perheellisenäkin)? Voitte käydä kaupassa ostamassa elintarvikkeita vain sen verran, mitä jaksatte kantaa kotiin? Eikö teillä ole rahaa ajokorttiin/autoon vai mistä kiikastaa?
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
Voitte käydä kaupassa ostamassa elintarvikkeita vain sen verran, mitä jaksatte kantaa kotiin?
Just muuten ajattelin, että ryhtyisin tilaamaan kotiin ruokaa, esim. kerran kuussa ne painavimmat ja kauan säilyvät ruokatarvikkeet. Kuljetusmaksu ainakin eräällä firmalla oli 5,90-. Onko sinulla vähemmän kuluja autosi käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kommentti oli ketjussa, jossa käsitellään ruokakaupassa käyntiä pienten lasten kanssa.
Siis mitä helvettiä? Oikeastiko te autottomat stadilaiset homehdutte sinne kehä kolmosen sisäpuolelle tai jos johonkin haluatte lähteä niin olette julkisten varassa (perheellisenäkin)? Voitte käydä kaupassa ostamassa elintarvikkeita vain sen verran, mitä jaksatte kantaa kotiin? Eikö teillä ole rahaa ajokorttiin/autoon vai mistä kiikastaa?
Oikeastiko sinä jyväpuntti olet niin onneton, että et pääse mihinkään ilman autoa? Muuttaisit nyt ihmeessä jonnekin, missä koko elämä ei ole auton varassa.
T: Auton omistava helsinkiläinen.
Maalaisten on joskus vaikea tajuta, että kaupungissa ei tarvitse kantaa kahden viikon edestä tavaraa kaupasta, koska lähin kauppa on yleensä sen verran lähellä, että sinne voi kävellä muutamassa minuutissa, jos jotain loppuu kotoa. Ei siis tarvitse hamstrata sitä ruokaa kotiin vaan voi käydä vaikka joka päivä hakemassa tuoretta, kun se kauppaan lähteminen ei ole mikään suurta suunnittelua vaativa projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokone vie meidät neljä kertaa vuodessa ulkomaille. Vuorka-autolla ajetaan kerran vuodessa lappiin. Ruoka tulee kotiin toimitettuna. Kävellen pääsee töihin, harrastuksiin, kahville. Pyörällä pääsee nuksioon.
Mitä meiltä jää kokematta, kun ei ole autoa?
Ympäri Suomen järjestetään erilaisia tapahtumia erilaisissa ympäristöissä. Automatkailu Suomessa, Skandinaviassa ja vaikka Euroopassa. Urheilu- ja kulttuuritapahtumat ympäri Suomen.
Monenlaista jää kokematta paitsi istuminen 250 päivää pääkaupunkiseudun lähiössä.
Olet oikeassa, pitkin Suomea on mitä erikoisempia eukonkantokisoja ja kyläpäiviä =) Toinen asia siiten onkin haluaako sellaisilla käydä ja saako niistä jotain niin paljon, että vaihtaa viikonlopun Berliinissä viikonloppuun Sastamalassa. Automatkailu on minusta erittäin stressaavaa, en pidä siitä. Joskus ollaan vuokrattu auto ulkomailla, koska ei olla päästy muuten haluttuihin kohteisiin. Tällöinkin lennän mieluummin kohteeseen, josta vuokraan autoa. En käy missään urheilutapahtumissa, joten en tarvitse niihin autoa. Kultturia olen kokenut erittäin laajasti ilman autoakin.
Niin, en kyllä pyri minnekään Sastamalaan, siellä ei tietääkseni mitään suurempia tapahtumia ole. Mutta kymmenissä muissa paikoissa on; Suomessa on paljon kuntia ja kaupunkeja missä esim. kesällä tapahtuu vaikka mitä. Oletko kuullut vaikka Savonlinnan oopperajuhlista, Seinäjoen monista tapahtumista jne?
Berliinissä olen asunut n. vuoden ja ulkomailla yht. 10 vuotta, joten ei hirveästi kiinnosta enää siellä kulkeminen. Toki n. 5 vuoden välein käydään ystäviä katsomassa Saksassa ja USA:ssa.
Makunsa kullakin, mutta eläminen pääkaupunkiseudulla... voisi sitä elämänsä paremminkin kuluttaa.
En menisi jonnekkin opperajuhliin edes maksusta.
Eikö Helsingissä ymmärretä mitään kulttuurista?
Vierailija kirjoitti:
Ruokaostosten tekeminen sekä keskisuuret hankinnat ovat sellainen asia miksi on kiva olla autollinen. Jos haluaa hakea Lidlistä ja Prismasta kerralla sen 5 kassia ruokaa, kaikki vaikka lapsen kanssa. Tai jos haluaa ostaa uuden mikrouunin kaukaisen ostoshelkutin aleista.
Mukavata tehdä tämä kaikki hesan bussilla?
En tarvitse kerralla viittä kassillista ruokaa, koska ruokakauppa on 100 metrin päässä. En myöskään osta kodinkoneita ostoshelkutin alennusmyynneistä vaan tilaan netistä. Tuovat suoraan kotiin ja pienemmät tulee Matkahuollon pakettina 100 m päähän lähikauppaan. Tiskikoneet, pesukoneet yms asentavat paikoilleen ja vievät vanhan laitteen mennessään. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ympäri Suomen järjestetään erilaisia tapahtumia erilaisissa ympäristöissä. Automatkailu Suomessa, Skandinaviassa ja vaikka Euroopassa. Urheilu- ja kulttuuritapahtumat ympäri Suomen.
Monenlaista jää kokematta paitsi istuminen 250 päivää pääkaupunkiseudun lähiössä.
Etköhän sinäkin vietä suurimman osan vapaistasi av:n äärellä, etkä jatkuvasti reissaten ympäri Suomea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokone vie meidät neljä kertaa vuodessa ulkomaille. Vuorka-autolla ajetaan kerran vuodessa lappiin. Ruoka tulee kotiin toimitettuna. Kävellen pääsee töihin, harrastuksiin, kahville. Pyörällä pääsee nuksioon.
Olet oikeassa, pitkin Suomea on mitä erikoisempia eukonkantokisoja ja kyläpäiviä =) Toinen asia siiten onkin haluaako sellaisilla käydä ja saako niistä jotain niin paljon, että vaihtaa viikonlopun Berliinissä viikonloppuun Sastamalassa. Automatkailu on minusta erittäin stressaavaa, en pidä siitä. Joskus ollaan vuokrattu auto ulkomailla, koska ei olla päästy muuten haluttuihin kohteisiin. Tällöinkin lennän mieluummin kohteeseen, josta vuokraan autoa. En käy missään urheilutapahtumissa, joten en tarvitse niihin autoa. Kultturia olen kokenut erittäin laajasti ilman autoakin.
Niin, en kyllä pyri minnekään Sastamalaan, siellä ei tietääkseni mitään suurempia tapahtumia ole. Mutta kymmenissä muissa paikoissa on; Suomessa on paljon kuntia ja kaupunkeja missä esim. kesällä tapahtuu vaikka mitä. Oletko kuullut vaikka Savonlinnan oopperajuhlista, Seinäjoen monista tapahtumista jne?
Berliinissä olen asunut n. vuoden ja ulkomailla yht. 10 vuotta, joten ei hirveästi kiinnosta enää siellä kulkeminen. Toki n. 5 vuoden välein käydään ystäviä katsomassa Saksassa ja USA:ssa.
Makunsa kullakin, mutta eläminen pääkaupunkiseudulla... voisi sitä elämänsä paremminkin kuluttaa.
Helsingissä on oopperatalo. Lisäksi täältä pääsee aika kätevästi lentäen miltei mihin tahansa maailman metropoliin, jos haluaa monipuolisempaa kulttuuritarjontaa kuin mitä Helsinki pystyy tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Kävelen K-supermarkettiin ja Alepaan han oikeasti minuutissa, ovat viereisessä talossa. 2 ihmistä kantaa sen muutaman metrin vaikka 5 kassia ruokaa jos on pakko.
Ikea-reissuille ja vastaaville mennään yleensä isäni autolla, ei esim. veljelläni, äidilläni tai kavereillanikaan ole autoja.
Itse ymmärrän että pärjää ilman autoa. Mutta toi että käytetään isää/äitiä tai mitä tahansa hyväksi jotta päästään vaikka Ikeaan on halveksittavaa.
Jos on sen päätöksen tehnyt että ei osta autoa niin sitten pitää ITSE järjestää asiat niin että ei myöskään tarvitse muilta sitä pummia
Mitä sä selität? 😂 😂 Roskakoppaan perheen auttaminen, kaikki hoitakoon itse omat ongelmansa?
Viimeisen 5 vuoden aikana olen KERRAN mennyt sinne hiton Ikeaan isäni autolla.
Hän vie minut mielellään. Juuri itse maksoin pakusta sohvan kuljetukseen. Kootun TV-tason roudasin kotiin ratikalla ja metrolla.
Juuri haettiin vanhasta kämpästä 8 kassia tavaraa bussilla, vaikka varmasti eräs ystäväni olisi tullut auton kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko nyt vielä mikä pk-seudulla asumisessa on pahaa?
Suurinosa osa konserteista on täällä, plus kaikenmaailman muita tapahtumia. Viimr viikolla käytiin poimimassa luomu lehtokaalia eräästä puutarhasta kaupunginosassamme.
Lentokenttä plus satamat täällä.
Sinne Seinäjoelle pääsee junalla millon vaan! Meitä nuoria kiinnostaa enemmän nimenomaan Eurooppa, ei ylihinnoiteltu kotimaanmatkailu Seinäjoelle.
Epäilen ettei kyseessä yhtä mielenkiintoinen kaupunki kuin vaikka Antwerpen tai Köln joissa juuri kävin.
Yksinkertaista. Pääkaupunkiseudulta puuttuu tila, väljyys ja vapaus. Kauniit luonnonmaisemat on kortilla.
Ehkä olen tarpeeksi kauan asunut miljoonakaupungeissa ja reissannut työmatkoja muutenkin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ruokaostosten tekeminen sekä keskisuuret hankinnat ovat sellainen asia miksi on kiva olla autollinen. Jos haluaa hakea Lidlistä ja Prismasta kerralla sen 5 kassia ruokaa, kaikki vaikka lapsen kanssa. Tai jos haluaa ostaa uuden mikrouunin kaukaisen ostoshelkutin aleista.
Mukavata tehdä tämä kaikki hesan bussilla?
Lupaan ihan näin autollisena, että seuraavan kerran kun ostan mikron, niin tilaan taksin sitä kuljettamaan. Ei tarvitse bussissa kuljettaa.
Sitä bussia kun ei tarvitse käyttää kaikkeen. taksi on myös helpompi vaihtoehto lapsenkin kanssa. Voi ihan itse viihdyttää lasta takapenkillä, ja kuski ajaa. Aika paljon saa vuodessa taksia yms. käyttää, jotta tulee auton kuluja vastaavaa summaa käyttäneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Kävelen K-supermarkettiin ja Alepaan han oikeasti minuutissa, ovat viereisessä talossa. 2 ihmistä kantaa sen muutaman metrin vaikka 5 kassia ruokaa jos on pakko.
Ikea-reissuille ja vastaaville mennään yleensä isäni autolla, ei esim. veljelläni, äidilläni tai kavereillanikaan ole autoja.
Itse ymmärrän että pärjää ilman autoa. Mutta toi että käytetään isää/äitiä tai mitä tahansa hyväksi jotta päästään vaikka Ikeaan on halveksittavaa.
Jos on sen päätöksen tehnyt että ei osta autoa niin sitten pitää ITSE järjestää asiat niin että ei myöskään tarvitse muilta sitä pummia
EI tullut mieleen että esim. vanhemmat saattaa tarjota kyytiä ilman pummaamista? Mun vanhemmilla on auto, mutta eivät tarvitse sitä kovinkaan usein. Isä pitää ajamisesta ja kun perisuomalaiseen tapaan ei oikein tykkää sanoilla ilmaista tunteitaan niin näyttää ne konkreettisella auttamisella. Välillä kyselee olisiko mulla tarvetta vaikka sinne Ikeaan. Yleensä ei, joskus on. Isommat kamat on kyllä tilattu kotiinkuljetuksena, oli kyse sitten pesukoneesta tai uudesta sohvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansallisooppera, Kansallismuseo, Kansallisteatteri jne.
Monia ihania pieniä teattereita (!!), jatkuvasti konsertteja ja esim. stand-uppia, tanssiesityksia ja balettia Finlandia talossa ynnä muuta.
Mut hei, Seinäjoelle pitää päästä (nooooooot)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sinäkin vietä suurimman osan vapaistasi av:n äärellä, etkä jatkuvasti reissaten ympäri Suomea
No, en. Töitäkin pitää tehdä ja ikävä kyllä reissata työmatkoja, kuten tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisten on joskus vaikea tajuta, että kaupungissa ei tarvitse kantaa kahden viikon edestä tavaraa kaupasta, koska lähin kauppa on yleensä sen verran lähellä, että sinne voi kävellä muutamassa minuutissa, jos jotain loppuu kotoa. Ei siis tarvitse hamstrata sitä ruokaa kotiin vaan voi käydä vaikka joka päivä hakemassa tuoretta, kun se kauppaan lähteminen ei ole mikään suurta suunnittelua vaativa projekti.
Tämä huvittaa, että ollaan olevinaan niin luonnon helmassa, mutta sitten mutustellaan jotain kaksi viikkoa kaapissa lojunutta parsakaalia, kun kaupasta pitää kerralla hakea monen viikon ostokset, koska se on niin kaukana.
Voisin lyödä vetoa, että muutamaa tuotetta (ehkä juuri jotain lähitilalta itse kerättyjä mansikoita) lukuunottamatta keskiverto kaupunkilainen syö tuoreempaa ja laadukkaampaa ruokaa kuin maaseudulla asuva, koska lähes kaikki elintarvikkeet kiertävät pk-seudulla sijaitsevien keskusvarastojen kautta ja toimitusajat ovat lyhyemmät sekä kaupunkilaisten kaupassakäynti tiheämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavata tehdä tämä kaikki hesan bussilla?Bussilla? Lidlille kävelee joku 7-12 min, mitään järkeä yhden pysäkin takia ottaa bussia. K-supermarket samalla kadulla kun koti, Alepa siinä vieressä. Tokmanni Lidlin vieressä.
Ei sitä ruokaa tarvii 5 kassia olla kun kauppaan pääsee millon vaan, 3 riittää.
Asutko Hertsikassa?
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään täällä Helsingissä ei ole autoa koska kaikki olemme niin köyhiä.
Jokaista Helsingin henkilöautoa ajaa turisti.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI tullut mieleen että esim. vanhemmat saattaa tarjota kyytiä ilman pummaamista? Mun vanhemmilla on auto, mutta eivät tarvitse sitä kovinkaan usein. Isä pitää ajamisesta ja kun perisuomalaiseen tapaan ei oikein tykkää sanoilla ilmaista tunteitaan niin näyttää ne konkreettisella auttamisella. Välillä kyselee olisiko mulla tarvetta vaikka sinne Ikeaan. Yleensä ei, joskus on. Isommat kamat on kyllä tilattu kotiinkuljetuksena, oli kyse sitten pesukoneesta tai uudesta sohvasta.
Miksi vanhemmillasi on auto? Pitäisi pärjätä ilman.
Auton pitäminen on aivan älytöntä pitämisen vuoksi jos sille ei oikeasti ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Ostin juuri pesukoneen, kotiinkuljetus kuului hintaan ja kirjastosta sai lainata nokkakärryt.
Vaikeampaa ja vaivalloiselpaa se olisi ollut se kone hakea!
Kerrotko nyt vielä mikä pk-seudulla asumisessa on pahaa?
Suurinosa osa konserteista on täällä, plus kaikenmaailman muita tapahtumia. Viimr viikolla käytiin poimimassa luomu lehtokaalia eräästä puutarhasta kaupunginosassamme.
Lentokenttä plus satamat täällä.
Sinne Seinäjoelle pääsee junalla millon vaan! Meitä nuoria kiinnostaa enemmän nimenomaan Eurooppa, ei ylihinnoiteltu kotimaanmatkailu Seinäjoelle.
Epäilen ettei kyseessä yhtä mielenkiintoinen kaupunki kuin vaikka Antwerpen tai Köln joissa juuri kävin.