Seurustelisitko psykoosin sairastaneen kanssa?
Seurustelisitko ihmisen kanssa joka olisi sairastanut psykoosin?
Kommentit (39)
Miksipä ei kun itse samassa tilanteessa ja sairaus on hallinnassa
Riippuu ihmisestä ja milloin ja mistä syystä se psykoosi on ollut. Itselläkin oli puolen vuoden ajan psykoottista oireilua 21-vuotiaana eikä enää koskaan sen jälkeen, outoa se olisi jos pitäisi 30 vuotta sitten tapahtuneen asian perusteella määritellä itsensä.
Mutta Kimmo V rohkeasti sanoi että voisi seurustella persun kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta Kimmo V rohkeasti sanoi että voisi seurustella persun kanssa :D
Hyvä Kimmo!
En halua olla missään tekemisissä mielenterveys potilaiden ja hullujen kanssa.
En uskaltaisi. Kokemusta on. Ei enää ikinä.
En. Vaikka onkin hoidettavissa, niin vaastii usein tietynlaisen persoonallisuuspiirteen, jota en niin kauheasti jaksa .
Jos se olisi tosi hyvännäköinen. , Olisi helpompi alistaakin
jos on jennifer lopezin pylly tissit ja leuka sitten ok
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä ja milloin ja mistä syystä se psykoosi on ollut. Itselläkin oli puolen vuoden ajan psykoottista oireilua 21-vuotiaana eikä enää koskaan sen jälkeen, outoa se olisi jos pitäisi 30 vuotta sitten tapahtuneen asian perusteella määritellä itsensä.
Ja tämä oli siis lääkärin mukaan pitkäaikaisen unettomuuden ja vaikean elämänkriisin laukeisema tilanne, joka voi käydä kenelle tahansa. Pitkäaikaisen psykoosisairauden kanssa elävää en haluaisi itsekään puolisoksi, ei voimavarat riittäisi.
En seurustelisi ja olen itse sairastanut psykoosin.
En aloittaisi seurustelua sellaisen henkilön kanssa, jonka mielenterveys on juuri nyt epävakaalla pohjalla. Menneisyydessä sairastettu/nyt hyvin tasapainossa oleva mt-häiriö ei olisi ongelma.
En, vaikka itse olen sairastanut pahimmanlaatuista masennusta (psykoottinen). Siitä ei ole mitään virallista diagnoosia (muutoin psyykelääkkeet olisivat kai ilmaiset?), mutta M1-lähetteeseen oli pakko kirjata kaikki ylös mahdollisimman karusti. Trauman kokeneena linnoittauduin kotiini, enkä vastannut puhelimeen enkä hakenut lääkkeitä avohoidosta, joten tulivat hakemaan kotoa. Vakava masennus oli ollut jo pidempään alla ja siinä oli käynyt sellainen väkivaltainen tilanne nistien kanssa, josta noin 95 % saa ptsd:n ja vähän muutakin.
En