Richsplainig: annetaan tässä neuvoja köyhille.
No lapsilisät kannattaa rahastoida, paljon parempi tuotto kuin pankkitilillä.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Osta virveli ja ryhdy kalastamaan. Näin saat tuoretta kalaa pöytään. Vähän pidemmältä avomereltä voit saada jopa lohia!
Tämä on muuten hyvä neuvo, mutta jahtimme tyyliin ei oikein sovellu kalastaminen. Kuka nyt haluaisi siivota suomuja flyygelipinnaksi kymmeneen kertaan lakatuilta mahonkipinnoilta ja tiikkikannelta, kun hyvää, merenkulkutaitoista palveluskuntaa on nykyään niin vaikea saada.
Vuodessa jää rahaa pariin pidempään kaukolomaan, kun jättää osan lyhyistä viikonloppulomista pois.
Suomen ulkopuolella ihmiset suhtautuvat paljon tylymmin työttömiin aikuisiin ihmisiin kuin Suomessa. Kotirouva ja perheenäiti ovat paljon arvostetumpia titteleitä kuin työtön sillä se tarkoittaa sitä että mies tienaa kahden edestä. Tämä on sellainen juttu jota Suomessa ei arvosteta koska kaikki ihmetuet ovat vääristäneet suomalaisten ymmärrystä siitä mikä on okei ja mikä muiden hyväksikäyttämistä.Työtöntä ei Suomen ulkopuolella pidetä minään ja hyvin nopeasti sellainen tippuu asunnottomien kerjäläisten joukkoon ja menettää perheensäkin jos työpaikkaa ei nopeasti löydy tai säästössä ei ole varoja työttömuyyden ajaksi. Suomessa ihmisillä on vinksahtanut kuva siitä mikä on normaalia kun rahaa saa valtiolta tekemättä mitään.
Äärimmäisessä hädässä panttaa Fifin timanttikaulapanta ja hanki tilalle samanlainen strasseilla. Älä kuitenkaan kerro Fifille, koska Fifin terapian tarve kaksinkertaistuu ja se maksaa.
Mulla on työkaveri, lapseton nelikymppinen mies, jolla riittää kyllä neuvoja tämmöiselle yksinhuoltajalle.
Hänen mielestään veronpalautukset on ihan typerä juttu, koska vero% pitää laskea just tarkkaan ja sitten vaikka sijoittaa ne rahat - siitä saa paljon paremman katteen ja pystyy maksamaan mahdolliset mätkytkin.
Miten tuollaiselle selittää, että se on oikeasti mun ainoa tapa säästää jouluksi, koska nyt pystyn hyvin elämään ilman rahaa, vaikka sitten itkua vääntäen ja itseltä asioita kieltäen mutta jos tilillä olisi yksikin ylimääräinen euro niin käyttäisin sen hyvinkin perheen elättämiseen tai vaikka helkkari siihen ylihintaiseen latteen kaverin kanssa kahvilassa!
Enkä mä edes ole köyhä. Rahat vaan on jatkuvasti tiukilla. Joo, tiedän ettei työkaveri väärässä ole. Sillä vaan on muhun verrattuna kaksinkertainen palkka eikä elätettäviä. Odottelen kyllä sitä aikaa, että lapset alkavat tienaamaan itse ja voin alkaa kerryttää niille perintöä.
Sitä vartenhan täällä eletään, että jätetään mahdollisimman paljon massia jälkipolville, eiks nii?
Vaihda vanha bensakäyttöinen auto uuteen hybridiin, säästät bensaa ja vero on alempi, kun on vähäpäästöinen auto!
Valitse tärkeimmät juhlapäiväsi ja säästä selvää rahaa karsimalla turhat juhlat pois kalenterista. Lisäksi juhliin voi kutsua vain perheen ja lähimmät sukulaiset sekä ystävät. Joulu, uusivuosi, laskiainen, pääsiäinen, vappu, juhannus, rapujuhlat, halloween ja synttärit, nimpparit sekä isänpäivät ja äitienpäivät ovat kuitenkin pakollisia kulttuurillisista syistä.
Olen opiskelija, ja mulla jää vuokran, sähkölaskun ja vesilaskun jälkeen 105 euroa kuussa ruokaan, puhelinlaskuun ja bussikorttiin. En saa tukea vanhemmiltani, eikä minulla ole mitään säästöjä. Opiskelukaverini vanhemmat maksavat hänen vuokransa ja ostavat kerran viikossa kaapin täyteen hyvää ruokaa. Hänen vanhempansa maksavat hänet joka talvi Thaimaahan kahdeksi viikoksi.
Hänen vinkkinsä minulle: "sun kannattaisi sijoittaa opintotukesi. Laitat vaikka vaan pari tonnia vuodessa sijoituksiin".
Minä: "Mulla menee koko opintotuki ihan peruselämiseen ja olen usein hyvin nälissäni"
Kaveri: "Mä olen sijoittanut lahjaksi saamani rahatkin. kymppitonni vuodessa poikii aika pian hyvää tuottoa."
Minä: "ei mulla ole mitään säästöjä, koska en ole ikinä saanut lahjaksi rahaa tai mitään arvokasta."
Että siitä vaan kymppitonni vuodessa sijoituksiin. Kaikillahan nyt edes rupuinen kymppitonni löytyy.
(Minkä takia tämä ihminen saa nostaa opintotukea, kun ei tarvitse sitä lainkaan...)
No mä lakkasin syömästä kun ei ole varaa. Lapset ruokin mutta itselle ostan pussin pakastevihanneksia 2x viikossa (=1euro). Tämä on muuten tosi juttu 😞.
New Yorkin -reissun voi vaihtaa Balille. Rannalla tulee shoppailtua vähän vähemmän, eikä kuljettajaakaan tarvita lainkaan yhtä paljon.
Taiteen voi hankkia taidelainaamosta, jotta saa halvalla sitten vaihtelua aina vuodenajan ja juhlapyhien mukaan. Rahaa säästyy ja mielikin pysyy virkeänä!
Kaikki tuottamaan! Jeeeee! Vuokraa alushoususi ja sukkasi kun eivät ole käytössä tai odottelet uutta muotiin tulemista!
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa niiden pilkkaaminen, jotka yrittävät auttaa :-( Kasvattakaa itsetunto ja jättäkää omalta kannaltanne typerät neuvot omaan arvoonsa.
Itsetunnon lisäksi elämässä auttaa myös huumorintaju.
Käytä pehmeitä tossuja kotona. Näin italialainen marmori pysyy pitkään kauniina. Esim. Christian Louboutinin piikkikorot voivat aiheuttaa nopeasti ison laskun.
Öljyä itse Rolls Roycesi ovien saranat. Säästät satasen vuodessa verrattuna siihen, että viet RR:n merkkiliikkeeseen öljyttäväksi.
Osta minkkiturkin sijaan .chinchillaturkki, jonka voi saada vain kymppitonnilla.
Laita joka kuukausi työmarkkinatuestasi tai toimeentulotuestasi säästöön 8000 euroa.
Käy viikonloppulomalla Havaijin sijasta Pariisissa.
Kilpailuta hevospooloklubisi jäsenmaksu.
Laihduta. Säästät, kun kahdentoista kantotuoliasi kantavan orjan sijaan riittää kahdeksan.
Suomessa monet asiat, kuten pesto, viinit, juustot ja ilmakuivattu kinkku, ovat luokattoman huonoja ja varsinkin laatuunsa nähden törkyhintaisia. Kannattaa siis tuoda herkut ulkomailta kun käy matkoilla, säästää rahaa ja saa hyvälaatuisia tuotteita!
Käsitämätöntä, miten ihmiset kuvittelevat, että joku Rainbow'n pesto tai Prisman tarjonta mitenkään yltäisi aitojen italialaisten herkkujen tasolle...
Osta aina kalleinta. Koska köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!
Hankkimalla pari hallituspaikkaa jostain pörssiyhtiöstä voi saada pikku lisätienestejä kokouspalkkioiden muodossa.
Jossain asioissa ei vain voi säästää.
Kissani ei suostu syömään muuta kuin mieleistään ruokaa. Piilottaa maton alle sellaiset, jotka eivät maistu. Siinä saa sitten palveluskunta ihmetellä mikä täällä haisee, kun maton alta löytyy sinne liiskaantunutta latzia. Ankanrinta kelpaa, kun ei ole liian kypsää, siitä se vaaleanpunainen keskiosa kun paahtunut pinta leikataan ympäriltä pois.
Keittiömestarimme oppi kyllä aika pian oikean tarjoilutavan, ja nyt on taas rauha köyhässä taloudessamme.