Oletteko nähneet kenelläkään miehellä homburg-hattua?
Siis Suomen katukuvassa. Jos olet niin millainen oli muu asukokonaisuus?
Kommentit (23)
Tyylikäs hattu mutta täytyy sanoa että eipä ole näkynyt.
Minä käytän toisinaan Munsalan kansallispuvun kanssa.
T. Homburg-mies Munsalasta
7, olipa jäistä settii mee muualle röllää 👋
Mustan homburgin,jota käytän mustan kaksirivisen pukuni sekä mustan liivipukuni kanssa ja talvella musta chesterfield coat sekä keväästä syksyyn khaki trenssi päällystakkina.
Olen nähnyt, mutta en muista muuta asua tarkalleen. Jonkinlainen niukka irtotakki ja pillifarkut tms. rennot housut. Kirkkaanväriset sukat ja jonkinlaiset brogue-malliset kengät luullakseni.
Luultavasti olen nähnyt myös trenssin tms. poplarin ja ohuehkon, puolipitkän villakangastakin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt, mutta en muista muuta asua tarkalleen. Jonkinlainen niukka irtotakki ja pillifarkut tms. rennot housut. Kirkkaanväriset sukat ja jonkinlaiset brogue-malliset kengät luullakseni.
Luultavasti olen nähnyt myös trenssin tms. poplarin ja ohuehkon, puolipitkän villakangastakin kanssa.
Huh,olet siis nähnyt jonkun hipsterinplantun 😝 itse käyttäisin vain formaalisti puvun ja päällystakin kanssa ja tulevaisuudessa lounaspuvun/smokin.
Mun isäni eno käytti aina, kun läksi kaupungille. Silloin oli pukupäällä( kolmiosainen, jossa siis liivit), kävelykeppi ja ryhti oli aina hyvin suora.
Vierailija kirjoitti:
Mun isäni eno käytti aina, kun läksi kaupungille. Silloin oli pukupäällä( kolmiosainen, jossa siis liivit), kävelykeppi ja ryhti oli aina hyvin suora.
Ihan kuin minä haaveissani, paitsi skippaisin kävelykepin :D
MrDapper kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoenolla oli sellainen hopeanuppipäinen keppi, pyöreä pää, koristeena se oli. Eno oli jo vanha, kun olin pieni, yli 80. Kuoli 96 v, asui kotonaan 94 vuotiaaksi ja käveli päivittäin pitkiä matkoja.
Vierailija kirjoitti:
MrDapper kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoenolla oli sellainen hopeanuppipäinen keppi, pyöreä pää, koristeena se oli. Eno oli jo vanha, kun olin pieni, yli 80. Kuoli 96 v, asui kotonaan 94 vuotiaaksi ja käveli päivittäin pitkiä matkoja.
Minun isoisälläni oli 1934 tuollaisen asun kanssa kävelykeppi vaikka oli 28v. Kyllä enosi ikäiseltä ymmärtää mutta alle 60v tulee kuva että ei ole niin terve ja nykyaikana kun terveyttä ihannoidaan niin se ei ole hyvä mielikuva. Itse olen 21 ja käyn salilla niin ei oikein haluaisi tulla yhdistetyksi siihen raihnaisuuteen.
MrDapper/#believefatness, onko jompi kumpi teistäN17 135 kg/gainergirl98:n poikaystävä?
Vierailija kirjoitti:
MrDapper/#believefatness, onko jompi kumpi teistäN17 135 kg/gainergirl98:n poikaystävä?
Joo, minä olen. Kuinka niin?
Linkkiä/kuvaa kyseisestä päähineestä niin osaisin vastata? Nimi ei sano mitään.