Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apen synttärit - riita menossa

Vierailija
05.10.2016 |

Auttakaa! Meillä on miehen kanssa hirveä riita menossa. Apella on synttärit (70 v.) joulukuun alussa. Appivanhemmat asuvat noin 400 km päässä meistä. Sattumalta tuona saman päivänä on yksi kallis lastenkonsertti, johon ostin jo kalliit liput (en siis muistanut synttäreitä eikä mitään ollut sovittu) enkä voi niitä palauttaa. Mitään juhlia ei ole vielä sovittu, ei kutsua tullut tms., ja juhlapäivä on sunnuntai, jolloin meidän pitäisi lähteä ajamaan kotiin heti puolenpäivän jälkeen. Konsertti olisi iltapäivällä. 5- ja 3-vuotiaat lapsemme ovat aivan innoissaan konsertista, mutta nyt mieheni on ehdottomasti sitä mieltä, että sinne ei mennä, vaan apen synttäreitä pitää mennä viettämään. Että sellainen on periaate. Mies ei suostu kuuntelemaan yhtään mitään ja äsken huusimme toisillemme. Olen tosi joustava appivanhempia kohtaan aina, mutta juuri nyt tuntuisi todella kurjalta jättää kalliit liput käyttämättä. Miten ratkaisisitte asian?

Kommentit (298)

Vierailija
201/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apen synttärit ei ole ap:n synttärit. Joku TiTi-nalle? Mies lähteköön lasten kanssa, mene sinä konserttiin vaikka kavereittes kanssa tai vanhempiesi kanssa.

Vierailija
202/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appesi täyttää vain kerra 70 vuotta. Lastenkonsertteja sen sijaan tulee ja menee. Jos synttärit ovat todella sunnuntaina (mikä kannattaa nyt varmistaa),  myykää tai lahjoittakaa liput. Sukulaissuhteet ovat elämän kantava voima, vaikka sukulaisia ei voikaan valita. Lapset tapaavat aivan liian harvoin verisukulaisiaan, joten heille ei muodostu oikein kunnon kuvaa juuristaan.

Elämä on neuvotteluja, mutta myös pettymyksiä. Niistä selviää, kun ideoi uutta tilalle. Joskus on vain tehtävä tiettyjä asioita. Puhutaan joustavuudesta. 

Ymmärrän tämän. Mutta lapset tapaavat appea melko usein (kerran kuussa) suhteessa välimatkaan (me menemme aina heille). Lomilla vietämme pari viikkoa samassa huushollissa. Ja he ovat aina tervetulleita meille. Joten mistään harvinaisesta tapaamisesta ei ole kyse. Joustavuutta minäkin tässä peräänkuulutan, tällä kertaa mieheltäni, joka muuten aikoo olla sekä ensi että sitä seuraavan viikonlopun apuna apen luona pihahommissa. Minä ja lapset emme mahdu mukaan autoon, mutta varmasti lokakuun lopulla sitten taas. Ap.

Kuules nyt ap, olen laittanut pari viestiä puolestasi. Nyt ihmettelen tuota teidän oleskeluanne anoppilassa. Siis ei tule mieleeni yhtään ketään muuta, jotka noin paljon asuvat anoppilassa tai omien vanhempien luona. MIKSI? Jopa minä alan ajatella aptä nyt provoksi...

Ongelma on se, että miehesi napanuora on vielä katkeamatta. Sinä ja lapsesi pitäisi hänelle olla tärkeämpiä kuin omat vanhempansa. Ehkä vanhemmat osaavat syyllistää tai manipuloida poikaansa auttamaan ja viihdyttämään heitä?

Minä pahoin pelkään tätä. Mies ja hänen siskonsa ovat ihania, mutta myös kilteimpiä ja nöyrimpiä ihnisiä, joita tunnen. Nämä ovat hyviä asioita, mutta liika on liikaa. He eivät uskalla ottaa asioita esille vanhempiensa kanssa, koska vanhemmat voivat suuttua siitä (olen todistanut kerran tätä). Appi saattaa käyttäytyä välillä tosi oudosti, mutta kaikki vain ymmärtävät ja "kunnioittavat" häntä. Hänelle on hirveän tärkeää olla "tärkeä", tulla huomatuksi, "olla jotain". Haha, joku jopa kutsisi häntä paskantärkeäksi. Vanhemmat nimenomaan vaativat meiltä joustoa (eivät käy meillä koskaan, vaikka matka tännepäin on sama), eivät kestä kritiikkiä jne. Uskon, että mieheni pelkää appeni loukkantumista (koska hänet on kasvatettu liian kiltiksi) ja minä reagoin siihen (koska en ole niin kiltti). Ja silti olen tosi kiltti, mies on kaksi viikonloppua poissa ja minä hoidan lapset (ketään ei kiinnosta minun jaksaminen), ja tosiaan eri vaihtoehtoja jo nyt mietin tämän patriarkan juhlapäivää varten. Jos tänä ei ole huomaavaista, niin mikä sitten on? Ap

Tulihan se sieltä eli appiukkosi on sinusta "paskantärkeä" ja haluat sen takia näpäyttää häntä ja jättää hänen syntymäpäivät väliin. Aiemmissa viesteissäsi kerroit, ettei appiukkosi juhli synttäreitä mitenkään ja hänelle ei ole välttämättä tärkeää, että tulette juuri synttäripäivänä onnittelemaan. Tässä viestissä kuitenkin kerrot, että "hänelle on hirveän tärkeää olla tärkeä, tulla huomatuksi" eli varmasti hän odottaa teidän perhettä syntymäpäivänä käymään ja miehesi sen tietää. Sinäkin taidat tietää kuinka tärkeä asia se apellesi on ja tänä vuonna päätit ratkaista asian ostamalla samalle päivälle "vahingossa" liput lastenkonserttiin. Anna appiukkosi olla 70-vuotispäivänä tärkeä ja menkää onnittelemaan, nyt on kuitenkin tasavuodet kyseessä ja näpäytä häntä vaikka ensi vuonna. Et sinäkään miltään kovin helpolta ihmiseltä tunnu, vaikka täällä yrität kovasti vakuutella kuinka joustava olet.

En halua näpäyttää ketään, vaan yritän edelleen miettiä, onnistuisiko sekä konsertti että synttärit. En tiedä, onko asia tärkeä apelle. 10 vuoden aikana emme ole saaneet kutsua juhliin. En tajua, mitä väliä sillä on, onko onnittelupäivä lauantai vai sunnuntai. Näin vaikea ihminen olen :) AP.

Eiköhän mainitsemallesi "paskantärkeälle" apelle ole tärkeää, että oma poika lapsineen tulee häntä onnittelemaan syntymäpäivänään. Turha rutista, ettei 10 vuoden aikana ole tullut kutsua juhliin, vaan olette aina vaan käyneet onnittelemassa. Ovatko omat vanhempasi elossa? Lähettävätkö he erikseen joka vuosi kutsun sinulle, että tulet perheesi kanssa onnittelemaan? Meidän suvussa ei ainakaan ole tapana, että vanhemmat ihmiset erikseen kutsuvat syntymäpäiville lapsiaan, vaan silloin mennään automaattisesti onnittelemaan, kun omat vanhemmat syntymäpäivä viettävät. Tasavuodet ainakin ovat tärkeitä vanhemmille ihmisille ja vaikka ei mitään suuria juhlia ole, on tärkeää käydä edes kakkukahvilla. Kyllä se Titi-Nalle aika usein niitä konsertteja pitää ja varsinkin pääkaupunkiseudulla varmasti vierailee muutaman kerran vuodessa.

No kun me voisimme onnitella häntä pe, la ja su aamun! Apua :D miten tämä on niin vaikeaa, trolli? Emme me ole koskaan menneet näiden yli 10 vuoden aikana onnittelemaan appea juuri juhlapäivänä, vaan aina on ollut niin, että olemme lähettäneet kortteja, soittaneet ja vieneet lahjat kun olemme seuraavan kerran nähneet. Usein lahja on ollut esim. rahaa hierontaa varten tms. Tämä on aina ollut ok. Jostain syystä nyt on tullut miehelleni "periaate", että juhlapäivänä pitää olla apen luona. Jos käyme kakkukahveilla 400 km päässä päivää ennen, niin kerrotko vielä, mistä appi oikeastaan loukkaantuu? Siitä, että lapsiperhe ei veny kahvittelemaan sunnuntaina vaan lauantaina? Miten vaikeaa sinun elämäsi on? Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanyt, että mennään viettämään lauantaiksi koko päivä, viedään lahjoja ja kakku jne. Ja tullaan konserttiin. Sitten ehdotin, että kutsuisi apen meille, mutta sekään ei sovi. Ehdotin, että ottaa selvää juhlista, ja kertoo lapsilla olevan konsertin, mutta sekin on epäkunnioittavaa miehen mielestä. Eli ei mitään joustoa kuehen puolelta. Ap

AP vaikuttaa kontrollifriikiltä narsisitilta, joka haluaa olla vallankahvassa jopa appensa 70-vuotissyntymäpäivällä. Suunnitelmat ja juhlat pitäisi mennä hänen mukaansa, pelivälineenä lapsenlapset joille varattiin selän takana konsertti juuri samaksi päiväksi. Jonkinlainen sairas vallankäyttöpeli on AP:lla meneillään tässä.

Vierailija
204/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, tässä vaiheessa kiitän keskustelusta ja lopetan sen tähän. Pirautan nyt anopilleni, koska miehestä ei ole kuulunut mitään. Kiitos teille. Ap.

Vierailija
205/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus!! Soita jo niille appivanhemmillesi niin pääset tästä jankkauksesta! Kysy onko jotain syntymäpäiväsuunnitelmia tuolle viikonlopulle, että osaat ajoissa varautua, äläkä mainitse vielä konsertista mitään. Voit myös selittää, että olisi järkevämpää juhlia lauantaina, koska joudutte lähtemään sunnuntaina niin aikaisin joka tapauksessa, oli konserttia tai ei. Jos heillä on yhtään järkeä päässään, niin ovat itsekin sitä mieltä, että juhlat on järkevämpää pitää lauantaina.

Miehen kanssa et tule pääsemään eteenpäin, koska hän on noin jääräpäinen eikä takuulla suostu kysymään asiaa itse. Joten ainoa vaihtoehtosi on, että selvität asian appivanhempien kanssa itse. 

Vierailija
206/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua. Ihan oikeastiko enemmistö täällä on sitä mieltä, että lähisukulaisen 70-vuotispäivät jätetään välistä jonkin konsertin takia?

Et tajua niin.

Juhlia ei ole tiedossa, mutta mies on päättänyt, että juurikin isänsä syntymäpäivänä sinne on joka tapauksessa mentävä  - vaikka isänsä päättäisikin pitää juhlat ja eri päivänä. Mielestäni jotain outoa miehessä on, varsinkin kun anopin syntymäpäivä ei juhlittu virallisena päivänä vaan katsottiin lähisuvun allakasta sopiva päivä.

Ehkäpä miestä keljuttaa se, että hänen vaimonsa ei osoita minkäänlaista kunnioitusta appeaan kohtaan, vaan on  miehensä selän takana varannut muulle perheelle liput johonkin konserttiin miehen isän 70-vuotis nimipäivänä. Luulen, että apen 70-vuotissynttärit ovat olleet kauemmin tiedossa, kuin tuo lastenkonsertti. Kyllä täälläkin monella käyttäjällä pääsisi parku, jos omilla 70-vuotissynttäreillä osa lähiperheestä ei osallistuisi, "kun tuli nuo liput varattua yhteen konserttiin, enkä yhtään muistanut, että sinun 70-vuotispippalot ovat juuri silloin."

Eli se, että ajaisin pienet lapset pe-la joulukuussa 400km päähän synttäreille (ja lähtisimme joko la iltana tai su aamuna) kukkien, lahjojen ja kakun kanssa olisi sinusta itkettävää, ei-osallistumista? Kun mitään juhlia ei edes ole? Ap

Olet sä aika helvetin palikka ämmä. Ei mulla muuta.

Kai itket palstalla miehen ostamista lahjoista ja äitienpäivän vietosta? Eikö niin?

Sinä siis mieluummin menet väen väkisin johonkin pilipali-titinalle-täyttäpaskaa-konserttiin helvetin puuduttavalla edestakaisin ajamisella hampaat irvessä, kuin viettäisit pitkän viikonlopun perheen kesken rauhassa?

Ja lopeta se trollaaminen ja soita sille anopillesi. Vittuako me sun vammaisuudelle voidaan.

Miestäsi säälin.

Vierailija
207/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No liput saat varmaan myytyä eteenpäin, ainakin jos pyydät hieman vähemmän kuin maksoit. Tai anna etukäteisjoululahjaksi jollekin läheiselle perheelle. Tämä siis jos päädytte lasten ukin synttäreille. En siis olisi huolissani rahasta, enemmän tuossa tietysti on muun keskustelun tarvetta.

Kyllä minäkin uskon, että päiväkodilla joku ostaa ne liput, jos saa halvalla. Mutta kyse on myös muusta, kuten sanot. Esimerkiksi, miksi tässä asiassa ei voi yhtään joustaa.

Harmi, että joku jaksaa trollata :) ap

Sinähän sen virheen teit ja varasit ne liput päivälle, jolloin on appesi 70-vuotissynttärit. Sinun virheen vuoksi tullut muutaman kympin lastenkonsertin luulisi siis olevan se asia, josta joustetaan. Ei kerran elämässä olevat 70-vuotissyntymäpäivät.

Vierailija
208/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua. Ihan oikeastiko enemmistö täällä on sitä mieltä, että lähisukulaisen 70-vuotispäivät jätetään välistä jonkin konsertin takia?

Et tajua niin.

Juhlia ei ole tiedossa, mutta mies on päättänyt, että juurikin isänsä syntymäpäivänä sinne on joka tapauksessa mentävä  - vaikka isänsä päättäisikin pitää juhlat ja eri päivänä. Mielestäni jotain outoa miehessä on, varsinkin kun anopin syntymäpäivä ei juhlittu virallisena päivänä vaan katsottiin lähisuvun allakasta sopiva päivä.

Ehkäpä miestä keljuttaa se, että hänen vaimonsa ei osoita minkäänlaista kunnioitusta appeaan kohtaan, vaan on  miehensä selän takana varannut muulle perheelle liput johonkin konserttiin miehen isän 70-vuotis nimipäivänä. Luulen, että apen 70-vuotissynttärit ovat olleet kauemmin tiedossa, kuin tuo lastenkonsertti. Kyllä täälläkin monella käyttäjällä pääsisi parku, jos omilla 70-vuotissynttäreillä osa lähiperheestä ei osallistuisi, "kun tuli nuo liput varattua yhteen konserttiin, enkä yhtään muistanut, että sinun 70-vuotispippalot ovat juuri silloin."

Eli se, että ajaisin pienet lapset pe-la joulukuussa 400km päähän synttäreille (ja lähtisimme joko la iltana tai su aamuna) kukkien, lahjojen ja kakun kanssa olisi sinusta itkettävää, ei-osallistumista? Kun mitään juhlia ei edes ole? Ap

Olet sä aika helvetin palikka ämmä. Ei mulla muuta.

Kai itket palstalla miehen ostamista lahjoista ja äitienpäivän vietosta? Eikö niin?

Sinä siis mieluummin menet väen väkisin johonkin pilipali-titinalle-täyttäpaskaa-konserttiin helvetin puuduttavalla edestakaisin ajamisella hampaat irvessä, kuin viettäisit pitkän viikonlopun perheen kesken rauhassa?

Ja lopeta se trollaaminen ja soita sille anopillesi. Vittuako me sun vammaisuudelle voidaan.

Miestäsi säälin.

Huomaa, että Suomessa on paljon työttömyyttä.

Vierailija
209/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No liput saat varmaan myytyä eteenpäin, ainakin jos pyydät hieman vähemmän kuin maksoit. Tai anna etukäteisjoululahjaksi jollekin läheiselle perheelle. Tämä siis jos päädytte lasten ukin synttäreille. En siis olisi huolissani rahasta, enemmän tuossa tietysti on muun keskustelun tarvetta.

Kyllä minäkin uskon, että päiväkodilla joku ostaa ne liput, jos saa halvalla. Mutta kyse on myös muusta, kuten sanot. Esimerkiksi, miksi tässä asiassa ei voi yhtään joustaa.

Harmi, että joku jaksaa trollata :) ap

Sinähän sen virheen teit ja varasit ne liput päivälle, jolloin on appesi 70-vuotissynttärit. Sinun virheen vuoksi tullut muutaman kympin lastenkonsertin luulisi siis olevan se asia, josta joustetaan. Ei kerran elämässä olevat 70-vuotissyntymäpäivät.

Entä jos synttärit olisivat vaikka keskellä viikkoa? Hui!

Vierailija
210/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinäkin täytät jossain vaiheessa 50, 60 tai  70 v. Olisiko sinusta kiva kuulla, että miniäsi tai vävysi on unohtanut päiväsi ja lapsesi ei tulekaan juhlimaan sinua, koska lapsenlapset  menevät juuri  tuona päivänä lastenkonserttiin? Juuri tällaisen mallin  opetat lapsillesi eli arvottamaan muut menot sukujuhlien edelle.

Vierailija
211/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt ilmennyt paljon taustoja apn tilanteesta. Ihan tervettähän tuo apn puolison toiminta ei ole. Oman perheen kustannuksella hyysätään vanhempia. Nämä appivanhemmat ikääntyvät ja apn miehen itse keksimät velvollisuudet vain kasvavat ja anoppilareissut vain lisääntyvät apn ja lasten kustannuksella. Ongelma tulee kasvamaan, jos ei joku ulkopuolinen ota asiaa puheeksi tai muuten tämä mies herää asian suhteen.

Vierailija
212/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinäkin täytät jossain vaiheessa 50, 60 tai  70 v. Olisiko sinusta kiva kuulla, että miniäsi tai vävysi on unohtanut päiväsi ja lapsesi ei tulekaan juhlimaan sinua, koska lapsenlapset  menevät juuri  tuona päivänä lastenkonserttiin? Juuri tällaisen mallin  opetat lapsillesi eli arvottamaan muut menot sukujuhlien edelle.

Tässähän oli kyse siitä, että juhlia ei ollakaan järjestämässä. Jos ap menee lasten kanssa lauantaina kakkua syömään, niin miten hän on unohtanut kemut? Miksi edes tarvitsee kertoa konsertista? ikö vaan voi sanoa, että haluamme kaikki tulla sinua juhlimaan, käykö tää ja tää päivä? Eikö sen verran voi olla sananvaltaa.? Ei lapset tajua, onko se varsinainen juhlapäivä.

Vierailija
213/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin edellisen kerran epävirallisesti syntymäpäivääni täytettyäni 18 vuotta. Kävin silloin kavereiden kanssa ravintolassa. Siitä on yli 20 vuotta, enkä ole vieläkään kokenut tarvetta viettää enempiä synttärijuhlia. Epäilen, että sellaista päivää tuleekaan.

Jos 70-vuotias äijä pahastuisi siitä, ettei syntymäpäiviään vietetä, voi hellantuuteli. Nyt näyttää vielä siltä, että pahastuja ei ole edes itse juhlittava, vaan poikansa. Oikea puolestaloukkaantujien kuningas.

Vierailija
214/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukujuhlien?!? Tässä on kyseessä kakkukahvit appivanhempien ja apn perheen kesken. Ei juhlia, jonne tulisi naapurit ja sukua kauempaakin ja harvinainen tilaisuus nähdä paljon sukua kerralla. Edes apen toinen lapsi ei paikalle tule.

Vierailija
215/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin menette lastenkonserttiin. Apen kanssa ehtii juhlia myöhemminkin eikä lapsilla muutenkaan ole mukavaa vanhusten pönötyssynttäreillä ja sukujuhlissa.

Uusia konsertteja tulee ja menee, mutta isoisän seitsemänkymppiset on vain kerran ja tuossa iässä jokaiset synttärit voi olla ne viimeiset.

Ai seitsemänkymppiset on jo niin raihnaisia, että jokaiset synttärit voi olla viimeiset?? :D Käypä kertomassa toi mun isälle, joka osti juuri toisen metsäpalstan, että riittää taas lääniä, jossa heilua raivaussahan kanssa. Ettei kävisi aika pitkäksi. Ja se 70 vuotta tulee täyteen parin kuukauden päästä. Onneksi mun isä ei ole niin takakireä, että hänen juhlansa pitäisi pitää just sinä syntymäpäivänä, vaan niiden ajankohta suunnitellaan sen mukaan, mikä vieraille ja juhlakalulle parhaiten sopii.

Vierailija
216/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa käydä koko viestiketjua läpi, mutta mikä estää AP:ta ottamasta ITSE suoraan yhteyttä appiukkoonsa ja vaikka jopa ehdottomaan, että olisi hienoa juhlia hänen syntymäpäiväänsä lauantaina oikein ajan kanssa,  ja voisi vielä lupautua järjestämäänkin jos ei koko juhlaa niin jotain mukavaa sinne. 

Vierailija
217/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa! Meillä on miehen kanssa hirveä riita menossa. Apella on synttärit (70 v.) joulukuun alussa. Appivanhemmat asuvat noin 400 km päässä meistä. Sattumalta tuona saman päivänä on yksi kallis lastenkonsertti, johon ostin jo kalliit liput (en siis muistanut synttäreitä eikä mitään ollut sovittu) enkä voi niitä palauttaa. Mitään juhlia ei ole vielä sovittu, ei kutsua tullut tms., ja juhlapäivä on sunnuntai, jolloin meidän pitäisi lähteä ajamaan kotiin heti puolenpäivän jälkeen. Konsertti olisi iltapäivällä. 5- ja 3-vuotiaat lapsemme ovat aivan innoissaan konsertista, mutta nyt mieheni on ehdottomasti sitä mieltä, että sinne ei mennä, vaan apen synttäreitä pitää mennä viettämään. Että sellainen on periaate. Mies ei suostu kuuntelemaan yhtään mitään ja äsken huusimme toisillemme. Olen tosi joustava appivanhempia kohtaan aina, mutta juuri nyt tuntuisi todella kurjalta jättää kalliit liput käyttämättä. Miten ratkaisisitte asian?

Mä en näe tässä mitään ongelmaa. Te menette juhlimaan lasten papan syntymäpäivää, se on sun murheesi jos et ole ottanut kaikkia asioita huomioon. Tuo syntymäpäivä nyt joka tapauksessa on joka vuosi samalla päivämäärällä. Kyseessä on kuitenkin lasten isän isä.

Minua siis risoo se, että emme ole koskaan synttäreillä käyneet ja tiedän, ettei mitään vastaanottoa tai sukujuhlia tule. Olemme vieneet lahjan/ kukan sitten, kun olemme käyneet. En tajua, mistä nyt on tullut periaate, että meidän pitää siellä olla. En minä voi muistaa appeni ja anoppini synttäreitä, se on kyllä ihan mieheni asia. Ap

Kuinkas usein apella sitten on noita 70-vuotispäiviä ollut? Vai vertaatko nyt jotakin tavallista syntymäpäivää tällaiseen merkkipaaluun?

Vierailija
218/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluaisit siis lähteä kahdella autolla pe-la huvilalle. Konsertti mainio tekosyy, ettei tartte jäädä juhliin seurustelemaan muiden kanssa.Mies saa jäädä yksin. Eikö appi 10 vuotta sitten viettänyt kuuskymppisiään lainkaan tai 5 vuotta sitten 65-vuotispäiviä? Välivuodet ymmärrän, ettei höselletä. Miten anopin tasavuosia on juhlittu?

Vierailija
219/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin menette lastenkonserttiin. Apen kanssa ehtii juhlia myöhemminkin eikä lapsilla muutenkaan ole mukavaa vanhusten pönötyssynttäreillä ja sukujuhlissa.

Uusia konsertteja tulee ja menee, mutta isoisän seitsemänkymppiset on vain kerran ja tuossa iässä jokaiset synttärit voi olla ne viimeiset.

Ai seitsemänkymppiset on jo niin raihnaisia, että jokaiset synttärit voi olla viimeiset?? :D Käypä kertomassa toi mun isälle, joka osti juuri toisen metsäpalstan, että riittää taas lääniä, jossa heilua raivaussahan kanssa. Ettei kävisi aika pitkäksi. Ja se 70 vuotta tulee täyteen parin kuukauden päästä. Onneksi mun isä ei ole niin takakireä, että hänen juhlansa pitäisi pitää just sinä syntymäpäivänä, vaan niiden ajankohta suunnitellaan sen mukaan, mikä vieraille ja juhlakalulle parhaiten sopii.

Ehdotan, että yhdistätte juhlat! Synttärithän sattuu samalle kuulle.

Vierailija
220/298 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en näe tässä mitään ongelmaa. Te menette juhlimaan lasten papan syntymäpäivää, se on sun murheesi jos et ole ottanut kaikkia asioita huomioon. Tuo syntymäpäivä nyt joka tapauksessa on joka vuosi samalla päivämäärällä. Kyseessä on kuitenkin lasten isän isä.

Minua siis risoo se, että emme ole koskaan synttäreillä käyneet ja tiedän, ettei mitään vastaanottoa tai sukujuhlia tule. Olemme vieneet lahjan/ kukan sitten, kun olemme käyneet. En tajua, mistä nyt on tullut periaate, että meidän pitää siellä olla. En minä voi muistaa appeni ja anoppini synttäreitä, se on kyllä ihan mieheni asia. Ap

Kuinkas usein apella sitten on noita 70-vuotispäiviä ollut? Vai vertaatko nyt jotakin tavallista syntymäpäivää tällaiseen merkkipaaluun?

Mitä tällaisena merkkipaalipäivänä sitten tehdään? Kerro!