Apua neuleohjeen kanssa
https://www.novitaknits.com/fi/fi/node/215/instructions
Miten tuota ruutupiirrosta luetaan? Alhaalta ylös ja vasemmalta oikeelle, mut miks mun neule ei näytä lähellekään tuolta? Täytyykö mun siis tehdä joka toinen rivi juuri päinvastoin, kuin mitä kuva antaa ymmärtää?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Alhaalta ylös, kyllä. Mutta koska olen oikeakätinen, niin neulon oikealta vasemmalle ja seuraan ohjetta samoin oikealta vasemmalle. Allahan siinä oli merkkien selitykset, seuraa niitä tarkasti, niin hyvä tulee.
Kyllä mä ymmärrän noi merkit, mutta toi kuvio tulee neuleessa väärin. Tai siis onko toi piirretty suljetulle neuleelle, vaikka toi pitää tehä tasona? Ihan kuin joka toinen kerros olis piirretty väärin.
Eka rivi vasemmalta oikeelle, toka rivi oikeelta vasemmalle jne.
Siis hetkinen ...
Kuvio on siis kaiken aikaa ikään kuin oikealta puolelta katsottuna, eli todellakin teet parilliset kerrokset päin vastoin -> neuleen oikea puoli näyttää siltä kuin kuvassa.
Kunhan saat siitä esille ensimmäisen palmikkokuvion, se muuttuu paljon helpommaksi. Tee vaikka yhden mallikerran tilkku, niin näet mitä siitä pitäisi tulla.
Alhaalta ylös, kyllä. Mutta koska olen oikeakätinen, niin neulon oikealta vasemmalle ja seuraan ohjetta samoin oikealta vasemmalle. Allahan siinä oli merkkien selitykset, seuraa niitä tarkasti, niin hyvä tulee.