Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystynkö opiskelemaan viikossa 4 op:n kurssin asiat, niin että pääsen läpi tentistä?

Vierailija
05.10.2016 |

Sisältönä on fysiikkaa ja kemiaa, jonkin verran uusia termejä. Ei kovin haastavaa varmaan jos pänttää ja laskee tarpeeksi. En kurssin aikana kerennyt oikein lukea (luin muihin tentteihin ja laiskottelin). Nyt on vähän motivaation puutetta. Mielessäni mallailen jo ajatuksella, etten voi keretä lukemaan viikossa näitä asioita kuitenkaan tarpeeksi hyvin, jospa menisin suoraan uusintaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä kyselet. Itse tiedät parhaiten.

Vierailija
2/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk vai lipasto? En oo käyny yhdelläkään matikan/fysiikan/kemian luennolla. Tentti vain yleisenä tenttipäivänä ja ilosesti läpi arvosanalla 5 kaikki 3. Tämä amkissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä täällä kyselet. Itse tiedät parhaiten.

En oikein tiedä, riippuu miten vaikea tentti on. Ap 

Vierailija
4/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amk vai lipasto? En oo käyny yhdelläkään matikan/fysiikan/kemian luennolla. Tentti vain yleisenä tenttipäivänä ja ilosesti läpi arvosanalla 5 kaikki 3. Tämä amkissa. 

Yliopistossa oon. Ap 

Vierailija
5/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet löytänyt itsellesi optimaalisen oppimistavan, niin täysin mahdollista.

Vierailija
6/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy, mutta vaatii hyvää itsekuria ja rankkaa työtä. Been there done that.

Vierailija
7/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on hyvin mahdollista, jos sinulla on asiasta jo pohjia eikä kurssi ole kauhean vaikea. Itse asiassa minä TKK:lla opiskellessani luin harvaan tenttiin yli viikon. Olin kyllä käynyt luennolla ja laskuharjoituksissa, mutta usein olin niissä muissa ajatuksissa enkä keskittynyt kunnolla. Vasta välikokeeseen / tenttiin lukiessani opiskelin asiat ajatuksen kanssa. Pääosan tenttiinvalmistautumisajasta käytin siihen, että laskin kurssin harjoitustehtävät uudelleen. Yritin aina ensin kunnolla itse ja vasta sitten, jos en osannut, katsoin malliratkaisun.

Joo, ja valmistuin yli 4:n keskiarvolla (paras arvosana on 5).

Vierailija
8/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö missään ole saatavilla kurssin vanhoja tenttejä, joista voisit katsoa, millaisia ne ovat?

Vierailija
9/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksesta: missä kurssissa on sekä fysiikkaa että kemiaa, ainakin LUTKissa ne ovat erillisiä oppiaineita ihan peruskursseja myöten?

Vierailija
10/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti.

Mutta alkaisin jo hommiin.

Vierailija
11/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö missään ole saatavilla kurssin vanhoja tenttejä, joista voisit katsoa, millaisia ne ovat?

On, mutta tentti on joka on näkyvillä on jo pari vuotta vanha ja opettajat eivät ole samat enää. En luota siihen kovin.

Monet asiat ovat tästä jo minulle tuttuja ihan lukiostakin, mutta vaativat kertaamista ja lisäksi on paljon uutta. -AP

Vierailija
12/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostuksesta: missä kurssissa on sekä fysiikkaa että kemiaa, ainakin LUTKissa ne ovat erillisiä oppiaineita ihan peruskursseja myöten?

Liittyy vähän lääketieteeseen nämä. En nyt halua mainita tarkemmin. -AP

Vierailija
13/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy vähän lääketieteeseen nämä. En nyt halua mainita tarkemmin. -AP

Sinne vaan tenttiin. Jos ei se ole fysiikan pääaine niin luennoitsijat on laiskoja keksimään uusia kysymyksiä eli vanhoja tenttejä läpi katsomalla olet aika vahvoilla.

Vierailija
14/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt, jos pysyt visusti erossa netistä ja muista aikasyöpöistä. 1 op on 27 työtuntia, joten on mahdollista oppia viikossa, jos opiskelutekniikka on kunnossa.

Vierailija
15/15 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä nyt otin itteeni niskasta kiinni ja aloin opiskelemaan tenttiin ihan normaaliin tapaan täysillä. Meni syteen tai saveen. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme