Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yllättynyt naisten itsekeskeisyydestä ja empatian puutteesta (koira vs. lapsi-ketju)

Vierailija
05.10.2016 |

Todella moni vastasi tyyliin "tottakai koirani koska ei MINULLA ole mitään tunteita vierasta lasta kohtaan".
Ei minkäänlaista empatiaa ja velvollisuuden tuntoa auttaa muita ihmisiä KAUHEAN hädän hetkelle. Mielessä on vain oma koira, pian vuosien päästä kuoleva eläin kun samassa tilanteessa toisilta kuolisi juuri syntynyt ja lähes 100 vuotta elävä ihminen.

Monenlaisia vertauksia tästä aiheesta saa. Miten esimerkiksi tällainen: olen serkkuni kanssa yöelämässä, loppuillasta serkulla tulee käsirysyä jonkun toisen jampan kanssa. Vieressä vierasta naista raiskataan puskassa. Palstamammojen logiikalla on ihan moraalisesti oikein, että menen hoitamaan serkkuani pois tilanteesta ja poistumme paikalta jostain matkalta poliisille soittaen, että havaittiin raiskaaminen. Eihän minulla ole MITÄÄN tunteita vierasta naista kohtaan joten aivan yksi lysti vaikka tuli raiskattua, pääasia kun sai kaverin pois tilanteestaan. Eikä keneltäkään voi vaatia, että ottaisi osaa kys. raiskaamistilanteeseen estääkseen sitä, edes moraalisesti? Jokainenhan sai moraalin ja maalitolppien paikan määritellä ihan itse?

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin äänestin koiraa ja olen mies.

Vierailija
2/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on kun lemmikkieläin inhimillistetään ihmisen veroiseksi omaksi lapseksi, ystäväksi. Projisoidaan sille kaikki ne tunteet mitä halutaan jonkun  tuntevan itsestään.

Tämä yhdistettynä pohjattomaan  itsekkyyteen johtaa minä-ensin-vaikka-ihmiselämän-kustannuksella ajatteluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole mies.

Vierailija
4/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä sun serkulla tulee räsikysyä käsikysyä siis räsiky tai mitä nyt onkaan jonkun toisen jampan kanssa? Onko sun serkulla vihanhallintaongelmia?

Vierailija
5/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä sun serkulla tulee räsikysyä käsikysyä siis räsiky tai mitä nyt onkaan jonkun toisen jampan kanssa? Onko sun serkulla vihanhallintaongelmia?

Haluat siis harhauttaa keskustelua aiheesta sivuun? Mikä on motiivisi?

Vierailija
6/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis harhauttaa keskustelua aiheesta sivuun? Mikä on motiivisi?

Meillä kaikilla on omat motiivimme ja näin mut ei siitäkää sen enempää. Ni. Ja tämmöstä.

Vierailija
7/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella moni vastasi tyyliin "tottakai koirani koska ei MINULLA ole mitään tunteita vierasta lasta kohtaan".

Ei minkäänlaista empatiaa ja velvollisuuden tuntoa auttaa muita ihmisiä KAUHEAN hädän hetkelle. Mielessä on vain oma koira, pian vuosien päästä kuoleva eläin kun samassa tilanteessa toisilta kuolisi juuri syntynyt ja lähes 100 vuotta elävä ihminen.

Monenlaisia vertauksia tästä aiheesta saa. Miten esimerkiksi tällainen: olen serkkuni kanssa yöelämässä, loppuillasta serkulla tulee käsirysyä jonkun toisen jampan kanssa. Vieressä vierasta naista raiskataan puskassa. Palstamammojen logiikalla on ihan moraalisesti oikein, että menen hoitamaan serkkuani pois tilanteesta ja poistumme paikalta jostain matkalta poliisille soittaen, että havaittiin raiskaaminen. Eihän minulla ole MITÄÄN tunteita vierasta naista kohtaan joten aivan yksi lysti vaikka tuli raiskattua, pääasia kun sai kaverin pois tilanteestaan. Eikä keneltäkään voi vaatia, että ottaisi osaa kys. raiskaamistilanteeseen estääkseen sitä, edes moraalisesti? Jokainenhan sai moraalin ja maalitolppien paikan määritellä ihan itse?

Toi vertaus ei toimi. Palavan talon esimerkissä molemmat - koira ja lapsi - oli hengenvaarassa ja vain toisen voi pelastaa. Jos serkku on hengenvaarassa, voit hyvin auttaa häntä ensin, esim. hyökkääjällä on puukko, jolla lyö serkkua rintaan tai kädessään ladattu ase. Soitto 112 kuitenkin riittää, jos väliin meneminen asettaisi sinut välittömään hengenvaaraan. Luodin eteen ei tarvitse hypätä. Jos molemmat (serkku ja nainen) ovat välittömässä hengenvaarassa ja voit pelastaa vain toisen, voit siltikin auttaa serkkuasi ensin, jos et ehdi auttaa molempia. Tämä ehkä olennaisinta tässä.

Paikalta poistuminen kun serkku on turvassa ei sekään vertaudu juttuun, koska esimerkissäsi raiskaus on edelleen käynnissä silloin ja tällöin ei ole ok poistua (jos itse et ole välittömässä hengenvaarassa auttaessasi). Taloesimerkissä ei toisen auttamisen jälkeen voinut enää auttaa toista.

Eli oikea vertaus olisi, että onko ok pelastaa serkku kuolemalta, jos samaan aikaan tapetaan joku muu vieressä ja voi auttaa vain toista. Vastaan että on.

Itse kyllä äänestin lasta.

Vierailija
8/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole mies.

Itse asiassa olen.

Vierailija
9/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole mies.

Itse asiassa olen.

Saatat olla miessukupuolta mutta mies et ole jos jätät lapsen tulipaloon kuolemaan.

Vierailija
10/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"When I was a boy and I would see scary things in the news, my mother would say to me, 'Look for the helpers. You will always find people who are helping." — Mister Rogers

Empatiakyky on mielettömän hieno juttu.

Orlandossa yökerhoammuskelun jälkeen kadut täyttyivät auttavista ihmisistä, oli ruokajakelua, juotavaa, ihmiset jonottivat luovuttamaan verta, rakkaimpansa menettäneitä omaisia lohdutettiin ja autettiin hurjasti. Tähän tulisi pyrkiä, ei siihen kylmään "no ei oo mun lapsi, ihan sama".

Haluan uskoa että suurin osa niistä vastauksista ja yläpeukuista oli teineiltä ja ennen kaikkea lapsettomilta ihmisiltä.

Vierailija
11/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole mies.

Itse asiassa olen.

Saatat olla miessukupuolta mutta mies et ole jos jätät lapsen tulipaloon kuolemaan.

Eihän tuollaisessa sanojen merkityksen uudelleen määrittelyssä ole mitään järkeä. Yhtä hyvin minä voin väittää että sinä et kirjoita vaan paskot av:lle.

Vierailija
12/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"When I was a boy and I would see scary things in the news, my mother would say to me, 'Look for the helpers. You will always find people who are helping." — Mister Rogers

Empatiakyky on mielettömän hieno juttu.

Orlandossa yökerhoammuskelun jälkeen kadut täyttyivät auttavista ihmisistä, oli ruokajakelua, juotavaa, ihmiset jonottivat luovuttamaan verta, rakkaimpansa menettäneitä omaisia lohdutettiin ja autettiin hurjasti. Tähän tulisi pyrkiä, ei siihen kylmään "no ei oo mun lapsi, ihan sama".

Haluan uskoa että suurin osa niistä vastauksista ja yläpeukuista oli teineiltä ja ennen kaikkea lapsettomilta ihmisiltä.

Jos joku tekisi Suomessa Orlandot koiranäyttelyssä niin AVmammat laastaroisi ennemmin Fifin käpälän naarmua kuin yrittäisi painesidettä vieressa kuoliaaksi vuotavalle vieraalle ihmiselle. Fifi on kuitenkin se oma, rakas.

Vierailija
13/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne lapsekkaat ihmiset sitten ovat jos eivät itsekkäitä ja epäempaattisia, kun valitsevat lapsen sen sijaan että pelastaisivat toiselle tärkeän perheenjäsenen?

Vierailija
14/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole mies.

Itse asiassa olen.

Eihän tuollaisessa sanojen merkityksen uudelleen määrittelyssä ole mitään järkeä. Yhtä hyvin minä voin väittää että sinä et kirjoita vaan paskot av:lle.

Kuule mies-käsitteeseen on aina kuulunut  pelkkien sukukalleuksien lisäksi myös käyttäytyminen.  Te uivelot joille käytös ei merkitse enää mitään eivät ymmärrä sitä.

Vierailija
15/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne lapsekkaat ihmiset sitten ovat jos eivät itsekkäitä ja epäempaattisia, kun valitsevat lapsen sen sijaan että pelastaisivat toiselle tärkeän perheenjäsenen?

Logiikka ei taida olla vahvimpia puoliasi.

Vierailija
16/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ihan tosi tilanteessa olisi, olisivatko koiranpelastajat oikeasti niin julmia?

Vaikka muistelen vieläkin nuoruuden työkaveria, vanhempi nainen, jonka ystävän mies oli kuollut ja tämä työkaveri ihmetteli ystävänsä surua, totesi että kai sitä voi ihmistäkin surra niinkuin koiraa. Kauheinta oli, että työkaverilla oli mies, herttainen olikin ja kaksi koiraa. Tiesiköhän mies paikkansa?

Vierailija
17/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset ovat kauheita.

Vierailija
18/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, et ole mies.

Itse asiassa olen.

Kuule mies-käsitteeseen on aina kuulunut  pelkkien sukukalleuksien lisäksi myös käyttäytyminen.  Te uivelot joille käytös ei merkitse enää mitään eivät ymmärrä sitä.

Mitähän sanakirjaa oikein mahdat käyttää. :D

Vierailija
19/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen empaattinen mun koiria kohtaan.

Vierailija
20/171 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto saa sitä itsekäs olla, jos se merkitsee sitä että pelastan oman koiran. SE ON VALINTA ja se on kyllä ihan jokasen oma asia. Oletko ihan tosiaan noin tyhmä?