Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko ilmoittautua rekrytilaisuuteen, kun kutsu tuli työkkärin kautta?

Vierailija
05.10.2016 |

Iskeekö karenssi? Mitään velvoitetta ei kutsussa mainita.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsussa pitäisi tietääkseni mainita jos osallistumatta jättäminen voi johtaa työnhaun katkaisemiseen ja sitä kautta työttömyysturvan katkaisemiseen yms. Omassa asioinnissa pitäisi myös olla tieto tästä.

Vierailija
2/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän tarkemmin. Onko työtarjous? Jos ei ole eikä velvoitteesta ole mainintaa, niin eikös se ole ihan selkeä juttu, ettei ole pakko mennä? 

Mutta.. mikset menisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tarvii jos toi on joku spostilla tullu juttu.

Vierailija
4/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kysyn miksi et menisi. Mitä menetät jos menet? Mistä tiedät, että tuosta tilasuudesta ei aukea mitään uutta ja kiinnostavaa? 

Vierailija
5/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut muutamia kertoja näitä rekrykutsuja, esimerkiksi johonkin ovelta ovelle ikkuna-kauppias hommiin.

Oma alani ei ole sinne päinkään. Kerran olen saanut omaan alaani liittyvään rekrytilaisuuteen kutsun,

ja siinä mainittiin erikseen , että osallistuminen on edellytys työnhaun jatkumiseksi karenssin uhalla.

Tässä tapauksessa myös näkyi erikseen tieto oma asiointi-sivulla paikansaamis-lisäselvityspyyntöineen.

Eli tarkista kutsusta ja oma asiointi-sivuilta tarkkaan, onko osallistuminen pakollista.

Vierailija
6/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä lukee jos se on pakollinen, välillä tulee mainoksia jostain rekryfirmoista ja ne tilaisuudet ei ole välttämättä pakollisia

Vierailija
7/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Minäkin kysyn miksi et menisi. Mitä menetät jos menet? Mistä tiedät, että tuosta tilasuudesta ei aukea mitään uutta ja kiinnostavaa? 

Menisitkö sinä esimerkiksi telemarkkinointi-rekrytilaisuuteen?

Vierailija
8/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen, miksen menisi: 

Koska rekrytoidaan johonkin ovi-. ja ikkunamyyntiin. Tiedän tällä elämänkokemuksella (50v.), että olen surkea myyjä ja erityisen surkea olisin myymään ovia ja ikkunoita. Eli minua ei kuitenkaan rekrytoitaisi, hukkaanheitettyä aikaa vain. 

Lisäksi tilaisuus on jossain Tikkurilassa ja asun Länsi-Helsingissä. Pari kymmpiä pitäisi varata matkoihin ja lounaaseen. 

Kutusussa ei tosiaan mainita mistään velvoitteesta, mutta ehkä tarkistan tämän vielä TE-toimiston puhelinpalvelusta. Koskaan ei voi liikaa tarkistaa, kun asioi työkkärin kanssa. Karenssi voi pamahtaa täysin mielivaltaisesti. 

-ap

Vierailija
9/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rekrytoidaan johonkin ovi-. ja ikkunamyyntiin. Tiedän tällä elämänkokemuksella (50v.), että olen surkea myyjä ja erityisen surkea olisin myymään ovia ja ikkunoita. Eli minua ei kuitenkaan rekrytoitaisi, hukkaanheitettyä aikaa vain. 

Lisäksi tilaisuus on jossain Tikkurilassa ja asun Länsi-Helsingissä. Pari kymmpiä pitäisi varata matkoihin ja lounaaseen. 

Kutusussa ei tosiaan mainita mistään velvoitteesta, mutta ehkä tarkistan tämän vielä TE-toimiston puhelinpalvelusta. Koskaan ei voi liikaa tarkistaa, kun asioi työkkärin kanssa. Karenssi voi pamahtaa täysin mielivaltaisesti. 

-ap

Todella, täysin mielivaltaisesti, laista välittämättä!!!

Vierailija
10/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on tullut näitä myyntiedustustilaisuuksiin osallistumis sposteja. Niissä lukee ihan selvästi tämä kutsu ei ole velvoittava. Ei ne yleensä taida olla. Velvoittavat jutut on tulleet sähköisesti oma asiointiin, ja pienellä viiveellä, kirjeellä. Niistä ei voi erehtyä. Niihin on reagoitava, yleensä useampaan kertaan. Näin Itä-Suomessa. Valtakunnallisesti nämä kuuluisivat mennä samalla tavalla, mutta ei ne kuitenkaan mene.

Vierailija
11/11 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kiitos vastauksesta, nyt ymmärrän. Toivottavasti saat käyttää tuon päivän paremmin. 

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän