Onko paikalla ketään Venetsiassa käynyttä? Millainen paikka?
Kommentit (34)
Se onkin parempi, etta nipot suomalaiset menevat shortseineen muualle rantalomailemaan kulttuurikaupungista. Turkki on halvempi vaihtoehto ihan varmasti ja siella selviaa suomellakin;-) Elton Johnille paikka kelpasi kuhertelupaikaksi. No, monen mielesta se onkin just se juttu miksi tanne ei kannata tulla.
Käypä joskus ihailemassa vaikka Kappadokiaa vaikka Kayserissa niin aivan varmasti näet vähemmän matkailijoita kuin Venetsiassa. Tai käy historiallisessa 12 miljoonan asukkaan Istanbulissa. Turkki on yli 70 miljoonan asukkaan suuri maa ja muutakin kuin Alanya tai Marmaris.
Vierailija:
Se onkin parempi, etta nipot suomalaiset menevat shortseineen muualle rantalomailemaan kulttuurikaupungista. Turkki on halvempi vaihtoehto ihan varmasti ja siella selviaa suomellakin;-) Elton Johnille paikka kelpasi kuhertelupaikaksi. No, monen mielesta se onkin just se juttu miksi tanne ei kannata tulla.
parempia vaihtoehtoja venetsialle. Jos teillä tosiaan aikaa vaan kolme päivää, en ehkä Roomaan menis, siel niin paljon kaikkea et turhan lyhyt aika. Firenze vois olla hyvä vaihtoehto! Jos olette aktiivisa ihmisiä, Gardalla kaikenlaista aktiviteettia tarjolla...oi kun pääsis taas itsekin reissuun:)
Tampereelta Lontoon kautta Venetsiaan menopaluu, odotusaikaa kyllä tulee Lontoossa mutta edullinen matka.
Olen siellä kahdesti käynyt nuorena, vuosikymmeniä sitten ja pidin paikasta ja minusta se oli erikoinen ja ihana. Olen tosin perheestä, jossa kulttuuria harrastetaan, ehkä lähtökohta näkemiselle oli erilainen.
Olen tutustunut myös Venetsiassa asuviin ihmisiin (muualla kuin Venetsiassa) ja he pitävät erikoisesta kotikaupungistaan. Asuvat siellä vanhan kulttuurin keskellä.
itse en menisi heinä-elokuussa sinne (tai kesäkuun lopussa). Silloin valitsisin jonkun toisen kohteen.
Me olimme toukokuussa. Kyllähän se Venetsia on kerran nähtävä, ennen kuin se " uppoaa" koko mesta... En minä sinne uudestaan menisi, mutta oikein hieno reissu meillä oli. Häämatka myös. Kävimme myös Gardajärvellä, ja se oli ihan huippumesta.
Matkaan vaan, on varmasti hyvä matak. Ja ruoka ja ostokset on halvempia siinä Venetsian ulkopuolella(eli sillan toisella puolella, missä meilläkin oli hotelli, ei ei siis kaukana siitä kanaalien venetsiasta, eri kaupunginosa vain niinsanotusti)
Oltiin siellä toukokuun loppupuolella ja jo silloin siellä oli aika kuuma, joten kesällä on varmasti tukahduttavaa ja tuoksahtavaa. Eli tosiaan menisin keväällä.
Mekassa? Just joo, Venetsiassa on AINA noin miljoona turistia, joten rauhallista siellä ei ole missään eikä koskaan. Toiseksi, mitä ihmettä tämä " kulttuuri" on josta pari täällä hokee? Että on kotona opittu arvostamaan kulttuuria? Aika laaja käsite minusta....;). Kaikenlaisia kulttuurielämyksiä eri aloilta löytyy ympäri Eurooppaa ja maailmaa, joten en ehkä pitäisi Venetsiaa minään kulttuurin Mekkana, millään saralla, edes taiteen. Melko suppeaa on, jos kokee vain Venetsian jonain " kulttuurin ystävän" kaupunkina. No, elokuvakulttuuria on sekin puhelinkoppi Venetsiassa, jossa James Bondia kuvattiin. Museoitakin on kaikkialla, ja paljon upeampia.
Naureskeltiin sieltä lähtiessäkun miehen työkaveri oli lähdössä sinne viikon häämatkalle heinäkuussa.. Mitähän ne ressukat kuvittelevat sielä tekevänsä VIIKON????
Ei kai tästä ole tarkoitus mitään kultturelliuskilpailua kehittää? Itse olen ainakin käynyt melkein jokaisessa Euroopan maassa ja kaikissa sen tärkeimmissä matkailukaupungeissa ja silti minusta Venetsia on ihan omaa luokkaansa. Tämä on minun mielipiteeni, enkä sano sitä siksi että haluaisin vaikuttaa jotenkin " kulttuurin ystävältä" . Tai en jätä sitä sanomatta siinä pelossa, että joku pitää näkemystäni suppeana, jos arvostan ainoastaan tuollaista Venetsian tapaista supersuosittua kohdetta, enkä jotain fiininpää ja eksoottisempaa, missä joka turisti ei ole käynyt.
Vierailija:
Naureskeltiin sieltä lähtiessäkun miehen työkaveri oli lähdössä sinne viikon häämatkalle heinäkuussa.. Mitähän ne ressukat kuvittelevat sielä tekevänsä VIIKON????
Jaa että mitä muka? Joku ihana luksushotelli, isot huoneet ja valtava sänky valkoisine petivaatteineen, shampanjaa aamulla ja illalla, hyvää ruokaa, tuntikausia sängyssä, ikkunasta suora näkymä jonkin nähtävyyden suuntaan, aina välillä kävelyjä ihmisruuhkassa kuuntelemassa maailman eri kieliä, shoppailua italialaissuunnittelijoiden pikkuputiikeissa, levähdystaukoja kirjoissa sun muissa, istumista kahviloissa...
Pitäiskin päästä uudestaan naimisiin, jotta pääsisin tämän toteuttamaan. Oltiin kymmenen vuotta sitten vain Madeiralla... tosin hienoa sielläkin.
että siellä voi rantaloman yhdistää kaupunkilomaan. Voi vaikka aamupäivän löhötä Lidossa rannalla ja iltapäivän rampata kirkkoja ja museoita sydämensä kyllyydestä. Eli kyllä siellä tekemistä riittää.
on varmasi viisaintakin jäädä sieltä pois. Näin meillä Venetsia-faneilla on paljon rauhallisempaa ja mukavampaa kierrellä siellä ;) .