Mies sai kirjaimellisesti maistaa omaa lääkettään
Halusin jakaa kanssanne hauskan sattumuksen. Mieheni on parhaillaan vähän sairaana, ja kirjoitin Facebookiin leikkisän "miesflunssa"-aiheisen päivityksen miehen ruikutettua kipeän kurkun vuoksi kolme päivää sängyn pohjalla. Mies hermostui tästä ja pyysi minua poistamaan päivityksen. Sanoin, että hänhän jakaa itse jatkuvasti lievästi sovinistisia kuvia ja vitsejä, niitä sellaisia, joissa pilaillaan sen kustannuksella, kuinka naiset nalkuttavat ja tuhlaavat. Tämä on kuulemma eri asia, koska niissä pilkka ei henkilöidy. Totesin, että minun mielestäni hänen tuttavansa nähdessään hänen jakavan tällaisia juttuja kyllä yhdistävät ne meidän suhteeseemme ja minun käytökseeni. Miehen mukaan olin väärässä. Sanoin, että siinä tapauksessa voin varmaan postata jonkin netistä löytämäni miesflunssameemin saatesanoilla "hah hah haa, tää on niin totta" viittaamatta mitenkään omaan mieheeni. Tämä ei sitten kuitenkaan miehelle käynyt, ja hän joutui myöntämään logiikkansa ontumisen. Olin sanonut miehelle monta kertaa, etten pidä sovinististen vitsien jakamisesta, koska en halua tuttaviemme saavan hänestä, minusta tai suhteestamme väärää kuvaa, mutta hän ei ole tässä asiassa kunnioittanut pyyntöäni. Näköjään vastaavan pilkan kohteeksi joutumisen piti osua omalle kohdalle ennen kuin hän ymmärsi, miksi en halua hänen jakavan typeriä asenteellisia vitsejä.
Kommentit (53)
Ihanaa, mikä noita-akka! Mies pitäköön turpansa kiinni ettei liiton kulissit kaadu. Et tietenkään näe tässä mitään omituista, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, mikä noita-akka! Mies pitäköön turpansa kiinni ettei liiton kulissit kaadu. Et tietenkään näe tässä mitään omituista, vai kuinka?
Ai, säkin oot jo hereillä!
Mies makaa lähes kuolinvuoteellaan ja sinä lähettelet naljailevia postauksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, säkin oot jo hereillä!
Jatkakaa tätä kotona, jooko.
Mitä jos opettelisitte arvostamaan toisianne, sukupuoleen liitetyistä ominaisuuksista huolimatta? Toisen lyttääminen edes epäsuorasti ei ole pidemmän päälle erityisen fiksua parisuhteen kannalta.
Ettekö te, jotka niputatte kaikki naiset yhteen ja miehet toiseen nippuun, ymmärrä kuinka yksinkertaisen kuvan annatte itsestänne.
Miesviha on pahempi sairaus kuin flunssa loistavaa Ap olet vihdoinkin sairastunut
Ei vaikuta kovin onnelliselta liitolta. Pitäisikö teidän alkaa hoitamaan parisuhdettanne tai sitten vaan erota. Noita-akkojen ei tosin pitäisi lainkaan pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Minulta vaatii kyllä aika paljon mielikuvitusta yrittää ymmärtää, millä logiikalla saat minusta tarinan pahiksen. Mieshän se niitä halventavia juttuja oli tähän asti postaillut enkä minä. En edes nalkuta enkä tuhlaa tai muuten käyttäydy vitsien kuvaamalla tavalla - mies on asiasta samaa mieltä - eikä mies ole koskaan osannut perustella, miksi niitä vitsejä pitää sitten kuitenkin jakaa. Kai hän nauttii siitä, kun kaverit tykkäävät ja kommentoivat. Ei meillä ole kulisseja eikä ketään vaadita pitämään turpaansa kiinni. Minusta puolisoa ei kuitenkaan pidä muiden edessä pilkata eikä perheen sisäisiä asioita puida missään Facebookissa. Kun sinusta kerran minä vaadin miestä pitämään turpaansa kiinni, mitä mieltä olet siitä, että mies ei halunnut minun kirjoittavan miesflunssa-aiheista päivitystäni? Eikö tämä ole samalla logiikalla minun turpani tukkimista ja kulissien ylläpitoa? - ap
Ex-vaimo oli juuri tuollainen miesflunssavihjailija silloin harvoin kun olin kipeä. Korkeassa kuumeessa piti kyyditellä autolla sinnetänne kun en kuulemma ollut oikeasti kipeä. No viimeisin outo yli viikon jatkunut kuume päätyi lopulta sairaalaan. Olikohan mulla silloinkin miesflunssa. Onneksi pääsin siitä noita-akasta eroon. Kärsiköön joku toinen sen kanssa.
Älä sano "kirjaimellisesti", silloin kun et tarkoita kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta kovin onnelliselta liitolta. Pitäisikö teidän alkaa hoitamaan parisuhdettanne tai sitten vaan erota. Noita-akkojen ei tosin pitäisi lainkaan pariutua.
Melkoinen syväanalyysi parisuhteemme tilasta yhden pikku kinan, johon itsekin viittasin hauskana sattumuksena, perusteella! Onnellisilla pareillahan ei koskaan ole erimielisyyksiä mistään, ja heti, kun jokin asia vähän ärsyttää, kannattaa erota. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jäin minäkin odottelemaan että mikä se lääke oli mitä mies kirjaimellisesti maistoi. Ei käynyt ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin että juttu liittyi aiheesen miehen jokin lääke (vaikka yskänlääke), jota mies joutui nyt maistamaan.. Kun kerran kirjaimellisesti joutui maistaamaan omaa läkkettään.
Miksi näissä tämän kaltaisissa ketjuissa kommentoidaan sitä, miten nainen tekee väärin tässä, miten naisen tulisi muuttua ja toimia jotenkin eri tavalla, miten naisella on vastuu siitä, mitä parisuhteessa tapahtuu ja onko parisuhde onnellinen?
Tässäkin tapauksessa ap teki vain sen, mitä hänen kumppaninsa tekee ja vain häntä haukutan ja syyllistetään. Kukaan ei ole kommentoinut sitä, miten väärin mies tekee. (Mies tekee siksi väärin, ettei ole kuunnellut puolisonsa toiveita ja keskustellut asioista reilusti ennen kuin hänelle epä-edullisessa tilanteessa.)
Ap.ta on haukuttu miesvihaiseksi noita-akaksi. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä tämän kaltaisissa ketjuissa kommentoidaan sitä, miten nainen tekee väärin tässä, miten naisen tulisi muuttua ja toimia jotenkin eri tavalla, miten naisella on vastuu siitä, mitä parisuhteessa tapahtuu ja onko parisuhde onnellinen?
Tässäkin tapauksessa ap teki vain sen, mitä hänen kumppaninsa tekee ja vain häntä haukutan ja syyllistetään. Kukaan ei ole kommentoinut sitä, miten väärin mies tekee. (Mies tekee siksi väärin, ettei ole kuunnellut puolisonsa toiveita ja keskustellut asioista reilusti ennen kuin hänelle epä-edullisessa tilanteessa.)
Ap.ta on haukuttu miesvihaiseksi noita-akaksi. Miksi?
Siksi tietenkin, että pikkurouvan tulisi hoivata miestään kuten kuuluu, eikä keskittyä vääriin asioihin kuten nettimeemeihin.
Vierailija kirjoitti:
Käytin ilmaisua siksi, että sairaudet ja lääkkeet liittyivät osaltaan tarinan aiheeseen, ja siksi tässä "lääkkeen maistamisella" on kirjaimellisempi merkitys kuin silloin, kun sitä käytetään metaforisesti ilman ilmaisun valintaa perustelevaa asiayhteyttä. Ajattelin, että ilmaus toimisi hauskana sanaleikkinä, mutta näköjään valintani loukkasi osan kielitajua. Pahoittelen epäonnistunutta ilmaisuvalintaani. -ap
Haha, loistavaa ap! :D