Lapset eivät tervetulleita Haikkoon hotelliin, lapset eivät saa uida klo 18.00 jälkeen.
Suora lainaus Haikkoon Kylpylähotellin Saunat ja Altaat nettisivulta:
"Asiakkaidemme toiveesta, 1.9.2016 alkaen kylpylän altaat, saunat, kuntosali ja Spa Lounge ovat iltaisin vain aikuisten käytössä (16 v. ikäraja klo 18 jälkeen)"
Tämä varoituksena, jos suunnittelette sinne menoa. Voin vain kuvitella, että harmitus ja ärtymys on suuri kun ei pääse uimaan lasten kanssa ja heitetään uimaosastolta ulos, asiakaspalautteissa on tästä muutama kommentti. Tästä on vedettävissä vain yksi johtopäätös, lapsiperheet eivät ole Haikkoon hotelliin tervetulleita. Tämä on mielestäni lasten syrjimistä mitä suurimmassa määrin ja ihmettelen että Haikkoon hotelli on lähtenyt tällaiseen. Onneksi Suomessa on useita lapsiystävällisiä kylpylähotelleja, jonne voimme kantaa rahamme.
Kommentit (52)
jos kyse haikon kartanosta, niin ei se mun mielestä lapsiperheille olekaan
Tuskin Haikko ap:n boikotista konkurssia tekee.
6: Muistelet kaihoisasti omaa lapsuuttasi näemmä, senkin pikku *hedelmä.
Ihan oikein. Lapsiperheitä varten on muita kylpylöitä pilvin pimein.
Tämän ketjun perusteella voisi jopa sanoa että on melko hyvä veto yritykseltä, näin myynnin kannalta ajateltuna.
Mieluummin K-18 kuin K-16. Miksi rajanveto juuri tuohon 16 vuotiaaseen? Uskaltaisin väittää että kyllä se 15v osaa samalla tavalla olla kuin 16 vuotiaskin. Tiedä sitten, käykö Haikossa asiakaskato vai aikuisten ryntäys...
Ihan kiva kyllä muuten, että löytyy niin koko perheen kylpylöitä kuin myös noita lapsivapaitakin.
Minusta tuo on niitä lapsiperheitäkin kohtaan enemmän kuin reilua. Fiksu kompromissiratkaisu Haikolta.
Erittäin hyvä päätös. Itse yövyin alkuvuodesta Hilton Kalastajatorpassa, jonka allasalueelle (joka koostuu siis pienestä uima-altaasta ja saunasta) pöllähti todella äänekäs pikkulapsiperhe. Lapset pomppivat ihmisten päälle altaan reunoilta (vaikka se oli hyvin selkeästi kielletty), isä porski jopa lapsiaan kovemmin ja äiti hymisteli vieressä lepotuolilla loikoillen. Vartin touhua seurattuani meinasin heittää sellaiset table flipit että oksat pois, mutta onneksi tajusivat lähteä saunan puolelle. Ja ihan supisuomalainen perhe oli kyseessä.
Jos on teini matkassa, niin käyvätkö kysymässä altaalla paperit. Mietin vain, miten tuo tarkistetaan. En ole itse menossa, eikä ole enää teinejäkään meillä. Mutta muistelen sitä aikaa, kun tyttö oli 15v, niin en olisi kyllä itsekään osannut sanoa, onko 15v vai 17v
Asiakkaiden palautteita:
"Suomalainen Perheyritys ajaa perheet pois!!! ??"
Arvio annettu 25. syyskuuta 2016 kautta TrustYou Survey TrustYou verified
yritimme päästä uimaan 11 vuotiaan poikamme kanssa ja meidät ajettiin ulos, koska kl 18 jälkeen perheet eivät ole tervetulleita?! Mikä Perheyritys tämä on? Ymmärrän että lapset eivät saa olla altailla tai kuntosalilla ilman valvontaa ja aikuisia - tämä on järkevää. Se että perheet eivät voi enää vierailla Haikossa ja uida yhdessä kl 18 jälkeen kylpylähotellissa, sen sijaan on aivan hullua?! Missään muussa hotellissa tai kylpylässä ei erotella lapsiperheitä muista asiakkaista ja kohdella näin. Meissä Haikko menetti nyt asiakkaat - olemme 10 vuotta olleet kanta-asiakkaita lasten kanssa ja ilman. Tästä lähdin menemme uimahalliin ja hotelleihin, joihin olemme tervetulleita. Kiitos mutta ei kiitos. Pitäkää känniset virolaiset, venäläiset miehet, jotka juovat omia juomiaan pukukopissa eivätkä lähde altailta kl 21 ennenkuin siivoojat huomauttavat. Siinä on teillä sopiva kohderyhmä - onnea viime vuoden Perheyritys. Tänä vuonna onkin uudet tuulet 50 v Haikon kunniaksi! Perheet suuntavat muualle - Suosittelen ihanaa Långvik hotellia kylpylöistä pitäville. Sinne kelpaa lapsiperheetkin! "
"Menetitte juuri kolme asiakasta"
Arvio annettu 23. syyskuuta 2016 kautta TrustYou Survey TrustYou verified
Pitkällisen haeskelun jälkeen päädyimme siihen, että kolmihenkinen perheemme (lapsi 13 v.) viettää syysloman Haikossa. Luojan kiitos emme ehtineet varata huonetta Booking.comin kautta ennen kuin tutustuimme nettisivuihinne, josta löytyi tämä tieto: "Asiakkaidemme toiveesta, 1.9.2016 alkaen kylpylän altaat, saunat, kuntosali ja Spa Lounge ovat iltaisin vain aikuisten käytössä (16 v. ikäraja klo 18 jälkeen)." Sanotte varmaan mielellänne hyvästit tälle lapsiperheelle, ja kaikille muillekin lapsiperheille. Kertokaa hyvät ihmiset tuo tieto myös Booking.comissa, muuten teillä on monta tyytymätöntä asiakasta tiedossa!"
http://www.haikko.fi/hotelli/trust-you-asiakasarviot
-------
Itse en varmaan menisi teini-ikäisten lasteni kanssa muutenkaan tuonne. Miellän Haikon kartanon enemmän aikuisten paikaksi.
Haikko ja Naantali ovat molemmat mun mielestä aikuisempaan makuun. Lasten kanssa menisin mieluummin esim. Flamingoon, Caribiaan tmv. vesipuistoon.
Eiköhän tuosta 16 -vuoden ikärajasta voi päätellä jo jotain, etenkinkun se on sama kuin suojaikäraja Suomessa. Ei kai kaikkea tarvitse vääntää rautalangasta. "Romanttiset" ja "Adults Only" viikonloput menevät hankaliksi jos joutuu jokaiselta kylpylävieraalta kyselemään henkilötodistuksia.
Mahtavaa! Haikko lähti heti mun listalle mahdollisista maakuntamatkailu hotelleista!
Vierailija kirjoitti:
Oi ihanaa kuulostaapa hyvältä! Ei tarvitse katsella persehedelmien kusemista altaisiin ja kuunnella sitä vikinää.
Haikko sai meistä juuri uuden asiakkaan!Itsekin lapsiperhe mutta kun mennään miehen kanssa kahdestaan, haluttaisiin aikuisten kesken olla. Rakastan lapsia, mutta kylpylöissä ihan liikaa näkee vanhempia, joiden mielestä on ok antaa lapsen hyppiä pikku kellukkeissaan altaan reunoilta. Yhden kerran sain jonkun Vilivaltterin selkääni kun olin uimassa hissukseen. Säikähdin!
Lapsiperheille on kaikki kylpylät Suomessa jo muutenkin joten on mistä valita, mutta Haikko ja Naantali saisi pysyä aikuisilla.
Loisto päätös. On hyvä profiloitua noin. Kun nautin vapaasta ja haluan hemmottelua, siihen ei kuulu kiljuvat tenavat !
Teille on monta muutakin paikkaa!
Jos puhutaan Haikon kartanosta, niin se on aina ollut maineeltaan ja luonteeltaan aikuisten paikka. Itse kannatan lasten sosiaalistamista, mutta ymmärrän myös, että on olemassa erilaisia paikkoja. Osa paikoista on suunnattu lapsille ja osa pelkästään teineille. Eipä siinä paina hirveästi jos on joku paikka joka on suunnattu aikuisille.
Niinpä, haluaisitko todellakin viedä lapsesi porealtaaseen, jossa sekalainen ryhmä harrastaa äänekästä seksiä keskenään?
"Äiti, miksi tuo setä hyppyyttää itseään tuon toisen sedän sylissä?"
Ymmärrän ratkaisun. Olin just Naantalin kylpylässä miehen kanssa ja siellä oli tosi paljon pikkulapsia. Yksikin lapsi potkaisi mua mahaan vaikka kuinka yritin varoa niitä lapsia altaassa ja pitää etäisyyttä. Olivat vaan niin vilkkaita ja innostuneita ettei niitä oikein pidätellyt mikään. Ymmärrän siis hyvin että altaat halutaan edes joksikin aikaa rajata vaan aikuisten käyttöön.