Tällaiset on meidän perheen 'nollabudjetin' ruoat
Enkä valita, hyvältä nää maistuu!
Esimerkiksi tänään:
Keitetään parsakaalia ja riisiä lihaliemessä ja mausteissa. Lisätään pieneksi pilkotut ja paistetut kevytnakit. Annoksia n. 12 ja koko homman hinta n. 3,5€.
Kaalikeitto: kaalia, jauhelihaa, mausteet ja jotta on ruokaisampi niin perunaa/riisiä sekaan. Hinta noin 4€ ja iso kattilallinen tulee.
Makkarapasta: spagettia, öljyä ja mausteita, tomaattipyrettä. Sekoitetaan koko härdeli ja lisätään paistetut uunilenkin palaset. Hinta n. 3€ ja annoksia n. 8.
Kuka hullu jaksaa väittää, että ruoka on kallista? Itsehän sen valitsee ostaako 200g salaattia saldebaarista ja maksaa siitä kuusi euroa vai käyttääkö yhtään järkeä ja syö edullisemmin.
Kommentit (61)
Mä en pidä makkaraa ja nakkeja kunnon ruokana.
Kaikki ei halua pupeltaa niitä rehujasi. Makkarat on hyviä.
Meillä ei syödä makkaratuotteisa, eikä perunaa, pastaa ja riisiä.
Meillä ei syödä koskaan makkaraa eikä nakkeja. Enkä nyt ymmärrä miten saat 12 annosta nakkipaketista =) Eihän siinä edes ole kuin 10 nakkia.
Meillä noi jäis syömättä. No, kaalikeitto kelpais mulle, mutta ei muille.
Hernesoppa itse tehden, vähintään 5l kerralla ja pakkaseen loput.
Possunlapaa ja juureksia uuniin muhimaan.
Huom! Puuhella, joten ei sähkölaskua ja kämppä lämpeää samalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kukaan syö nakkeja ja lenkkimakkaroita. Oikeastaan ne pitäisi kieltää lailla epäterveellisinä paska"ruokina".
Riippuu ihan nakista ja makkarasta. Oikea makkara on kunnon ruokaa.
Ruokavalionne ei kylläkään kuulosta kovin terveelliseltä ja ravitsevalta. Tietysti jos on pakko niin vähällä on pärjättävä ja siitä teille nostan hattua. Hienoa että jaksat tehdä ruokaa itse, kyllä siinä sievoisesti säästää, jopa terveellisimmissäkin vaihtoehdoissa. Nykyään on ihmiset vaan liian kiireisiä ja mukavuudenhaluisia.
Melkoisen makkarapainotteista ruokaa teillä ja epäterveellistä. Kaalikeitto ok.
Syökö joku ihan oikeasti vielä noita kevyttuotteita?! :D
Hyviä ruokia! En kyllä minäkään syö juuri makkaraa, mutta eipä noissa hinta paljoa nouse, jos käyttää jauhelihaa.
Meillä edullinen bravuuri on jauhelihakeitto, jossa on sekalaisten juuresten ja joskus kasvistenkin lisäksi tomaattia ja suolakurkkua (ja vähän suolakurkun lientä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kukaan syö nakkeja ja lenkkimakkaroita. Oikeastaan ne pitäisi kieltää lailla epäterveellisinä paska"ruokina".
Riippuu ihan nakista ja makkarasta. Oikea makkara on kunnon ruokaa.
Mikä on oikeaa makkaraa? Sitten hintakin on sen mukainen, että ei näihin ruokiin kelpaa.
Mahan voi täyttää vaikka pelkällä perunalla. Eri asia saako siitä kaikki ravinteet. Se tässä nollabudjetissasi on vialla.
Makkaraa ja nakkeja 😨 aikamoista jätettä syötät perheellesi.
Jos välttämättä haluat syödä lihaa niin osta nyt edes kunnollista...
On varmasti hyvää, jos ei vaativaksi ruoan suhteen ole opetellut. Itse en pystyisi tuollaista syömään, mutta olen iloinen että olet oppinut tekemään mieleistäsi ruokaa halvalla.
Pakastepinaattipussi 0,50e ja litra maitoa 0,70e. Vähän voita ja jauhoja. Saa kattilallisen keittoa.
Nuo ovat vatsantäytettä, eivät ravitsevia ruokia.
Eipä sillä, olen itsekin välillä joutunut elämään makaronilla ja muilla halvoilla, heikkolaatuisilla jutuilla.
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku ihan oikeasti vielä noita kevyttuotteita?! :D
Kyllä monet syövät. On se vaan tyhmää maksaa tyhjästä :D:D
Ja ilmeisesti ostat halvimman mahdollisen makkara/nakkipaketi, jonka lihaprosentti on 20%.... Toki ihan ok ruokaa varmaan siinä vaiheessa, kun talous on tiukilla. Mutta itse ostaisin ehkä kuitenkin mieluummin vaikka soijarouhetta. Enkä ole edes kasvissyöjä normaalisti.