Poliisit kiittelee surmaajapoliisia
Tämmöinen ylenpalttinen kiitteleminen ei ole sopivaa kun kuitenkin ihminen on kuollut.
Kommentit (31)
Sille poliisille pitäisi antaa hengenpelastusmitali.
Tilanteen huomioonottaen tämä on sopivaa.
Olen samaa mieltä siitä, että julkinen kiitteleminen ei ole sopivaa samaan aikaan kun poliisin toimien lainmukaisuutta vielä tutkitaan. Henkilökohtaisesti olen kyllä kiittelijöiden kanssa samaa mieltä itse asiasta.
Mikä kiitoksen aihe se on että surmaa ihmisen. Siitähän tässä kiitellään. En ole ainakaan havainnut että jos poliisi on joskus pelastanut jonkun hengen että olisi poliisijohto mediassa kiittelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiitoksen aihe se on että surmaa ihmisen. Siitähän tässä kiitellään. En ole ainakaan havainnut että jos poliisi on joskus pelastanut jonkun hengen että olisi poliisijohto mediassa kiittelemässä.
Juuri siitähän tässä kiitetään. Pysäytti käytännössä murhan suorittamisen ja pelasti puukotuksen uhrin hengen.
Poliisi ei halunnut vaarantaa itseään, ja siksi ei ottanut mahdollista asetta henkilöltä pienemmän väkivallan periaatteella, vaan ampui turvallisen matkan päästä.
Tilanteessa poliisi toimi niin kuin pitikin ja parhaaksi näki. Ratkaisukeskeisellä ongelmankäsittelyllä on aikansa ja paikkansa, mutta se ei ole silloin, kun toisen hengenlähtö sekuntien päässä. Kiitos poliisi.
Kritisoijat ovat varmaan niitä, jotka olisivat oikeasti 2 sekunnissa osanneet ratkaista asian toisin.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ei halunnut vaarantaa itseään, ja siksi ei ottanut mahdollista asetta henkilöltä pienemmän väkivallan periaatteella, vaan ampui turvallisen matkan päästä.
Ai sä olit siinä tilanteessa mukana. Eli on täysin mahdotonta että äijä hakkaa puukolla naista ja se kolme sekuntia joka kestää juosta tilanteeseen voi olla uhrin kannalta liian pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siitähän tässä kiitetään. Pysäytti käytännössä murhan suorittamisen ja pelasti puukotuksen uhrin hengen.
Käsität väärin.
Poliisi on pelastanut ihmishenkiä aiemminkin mutta niissä tapauksissa poliisijohto ei ole tullut mediaan kiittelemään.
Tällä kertaa kun poliisi ampui henkilön niin nyt tullaan kiittämään että pelasti (tutkinnassa) ihmishengen.
Tästä voidaan siis tehdä johtopäätös että poliisit kiittelevät tosiaan siitä kun surmaavat jonkun. Kiitos ei tule siitä uhrin pelastamisesta.
Ap, toivon että osaat edes hävetä omaa käytöstäsi kutsumalla työnsä tehnyttä surmaajaksi. Vielä enemmän toivon että noin tyhmät ihmiset ei lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nyt ihan villi veikkaus, mutta luulenpa että sillä poliisilla on vähän parempi voimankäytön koulutus ja tilannearviokyky kuin täällä huutelevilla mammoilla.
Kun ensimmäisen kerran luin iltapaskalehdestä otsikon "Poliisi ampui kaaharin" niin minulle tuli mielikuva, että poliisi on ampunut jonkun autoa ajavan kaaharin. Ei liity suoraan aiheeseen mutta kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran olit paikalla näkemässä, niin kerrohan nyt mitä siinä ihan oikeasti tapahtui?
Ja miksi poliisin pitäisi vaarantaa itsensä? Ei poliisin työvelvollisuuksiin kuulu veitsestä ottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Kun ensimmäisen kerran luin iltapaskalehdestä otsikon "Poliisi ampui kaaharin" niin minulle tuli mielikuva, että poliisi on ampunut jonkun autoa ajavan kaaharin. Ei liity suoraan aiheeseen mutta kuitenkin
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen että taas roskalehdistö liioittelee ja kerää klikkauksia hinnalla millä hyvänsä
Ahaa, vasemmiston "poliisi_on_sika" -anarkistit taas itkee täällä. Lisää pamppua vihervasureille.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että julkinen kiitteleminen ei ole sopivaa samaan aikaan kun poliisin toimien lainmukaisuutta vielä tutkitaan. Henkilökohtaisesti olen kyllä kiittelijöiden kanssa samaa mieltä itse asiasta.
Hyvä pointti! Poliisi kuitenkin tietää tapauksesta enemmän. Me tiedämme ainoastaan että kyseessä on kriittisesti liikenneturvallisuuteen ja naisiin suhtautuvasta 32-vuotiaasta lahtelaismiehestä. Emme voi varmasti tietää mihin muihin asioihin ammuttu suhtautui kriittisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsität väärin.
Poliisi on pelastanut ihmishenkiä aiemminkin mutta niissä tapauksissa poliisijohto ei ole tullut mediaan kiittelemään.
Tällä kertaa kun poliisi ampui henkilön niin nyt tullaan kiittämään että pelasti (tutkinnassa) ihmishengen.
Tästä voidaan siis tehdä johtopäätös että poliisit kiittelevät tosiaan siitä kun surmaavat jonkun. Kiitos ei tule siitä uhrin pelastamisesta.
Vedit herneen sit nenään, kun ihmiset ovatkin eri mieltä kuin sinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun kerran olit paikalla näkemässä, niin kerrohan nyt mitä siinä ihan oikeasti tapahtui?
Ja miksi poliisin pitäisi vaarantaa itsensä? Ei poliisin työvelvollisuuksiin kuulu veitsestä ottaminen.
Suomen poliisi alkaa ampumaan USA:n malliin.Kolme kuolutta jo tänä vuonna.Eli keskimäärin 4 vuodessa.
USA:ssa kuitenkin myös poliiseja ammutaan, joten hyvinkin on Ameriikan mallia suomipoliisin aseenkäyttö.
Ei se ihmisen taltuttaminen ampumalla ole ihan pikkujuttu. Tunnen poliisin jonka mieli järkkyi sen verran ettei enää samaan työhön kyennyt vastaavanlaisen tilanteen jälkeen. On hyvä, että työyhteisö ja kollegat tukevat, vaikkakaan se ei välttämättä riitä saati helpota.
Kiitos poliisi! Rikoksen tekijä on pysäytettävä, tappavaa rikosta juuri tekevä vaikka kuolettavin voimakeinoin.