Miksi käyt kuntosalilla?
Tuli toisesta ketjusta mieleen tällainen kysymys: miksi käyt kuntosalilla ja mitä ajattelet ihmisistä, jotka eivät käy kuntosalilla?
Kommentit (39)
Siis kuntosali ei todellakaan ole ainoa paikka, missä lihaksia voi treenata ja kuntoa ylläpitää. Mutta väistämättä siinä käy niin, että kotitreenissä, lenkkeilyssä jne. ei ole tarpeeksi vastusta, jos kunnon lihakset haluaa.
Ps. Lihakset eivät oikeastaan kasva pitkillä toistoilla ja pienemmillä painolla, se vaan luo lihaserottuvuutta.
Ulkonäköni ei minua tippaakaan kiinnosta, mutta tarvitsen isot lihakset ison kehoni liikuttamiseksi maan vetovoimaa vastaan. Samalla tapaan mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen vanha pieru, joka muuten sairastuu osteoporoosiin ja menettää liikuntakykynsä ja lössähtää ja lihakset surkastuu ja näyttää surkealta mummulta. Lihaskuntoharjoittelu on ainoa keino hidastaa rappeutumista.
Sori nyt vaan mutta kuntosalilla käynti ei ehkäise osteoporoosia. Lihakset ja luusto tai niiden surkastuminen on kaksi eri asiaa. Osteoporoosia ehkäisee liikuntamuodoista vain juoksu, pelit, jumpat yms., "tärähtelevät" liikunnat.
Kyllä crossfit-salilla käyminen ehkäisee ja jopa parantaa hyvinkin tehokkaasti. Mulla oli jo havaittavaa osteoporoosia tutkimuksissa, ja vuoden crossfittauksen jälkeen se on kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy.
Miksi kävisin.
Kaiken mitä siellä voi tehdä, voi tehdä mukavammin yksin.
Puntti ja kuminauha riittää.
Aivan, voi, mutta tekeekö? En ole tavannut ketään, joka oikeasti vetäisi kotona yksinään yhtä tehokasta treeniä kuin salilla. Mammat vähän vispaa kahden kilon kahvakuulaa telkkaria katsoessaan, ja kuvittelee että nytpä sitä tässä urheillaan.
Eikä sillä puntin koolla ole suurta merkitystä jos toistoja on tarpeeksi ja sitä tehdään tarpeeksi usein.
Höpö höpö. Saat veivata kahden kilon painoa vaikka 24/7, eikä siitä lihasmassa kyllä kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen vanha pieru, joka muuten sairastuu osteoporoosiin ja menettää liikuntakykynsä ja lössähtää ja lihakset surkastuu ja näyttää surkealta mummulta. Lihaskuntoharjoittelu on ainoa keino hidastaa rappeutumista.
Sori nyt vaan mutta kuntosalilla käynti ei ehkäise osteoporoosia. Lihakset ja luusto tai niiden surkastuminen on kaksi eri asiaa. Osteoporoosia ehkäisee liikuntamuodoista vain juoksu, pelit, jumpat yms., "tärähtelevät" liikunnat.
Liikunta kuin liikunta, mutta tärinää aiheuttava liikunta on parempi. Wikistä riskitekijät vielä perään, ettei totuus unohdtuisi ja tulisi harhaluuloa siitä, että liikunta estäisi osteoporoosin:
"Osteoporoosin riskitekijöitä ovat yli 65 vuoden ikä, naissukupuoli, aikaiset vaihdevuodet, alipaino, laihdutuskuurit etenkin kasvuiän aikana, kuukautishäiriöt, vähäinen liikunta, kalsiumin ja D-vitamiinin puute, vanhemmilla tai sisaruksilla todettu osteoporoosi sekä runsas tupakointi. Myös pitkäaikainen kortisonilääkitys lisää osteoporoosiriskiä. Useat krooniset sairaudet kuten nivelreuma, kilpirauhasen tai lisäkilpirauhasen liikatoiminta, maksa- ja munuaissairaudet, epilepsia, diabetes, syöpä, anoreksia sekä estrogeenin ja testosteronin puute kasvattavat myös alttiutta.[2]. Keliaakikot ja laktoosi-intolerantikot sekä erikoisruokavaliota noudattavat kuuluvat samoin riskiryhmään. Aikuisilla esiintyvään kasvuhormonin puutokseen liittyy osteoporoosia. Kun kasvuhormonihoitoa annetaan aikuiselle pitkäaikaisesti (yli 12–18 kuukautta), alkaa luusto vahvistua ja luun määrä lisääntyä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta kuin liikunta, mutta tärinää aiheuttava liikunta on parempi. Wikistä riskitekijät vielä perään, ettei totuus unohdtuisi ja tulisi harhaluuloa siitä, että liikunta estäisi osteoporoosin:
"Osteoporoosin riskitekijöitä ovat yli 65 vuoden ikä, naissukupuoli, aikaiset vaihdevuodet, alipaino, laihdutuskuurit etenkin kasvuiän aikana, kuukautishäiriöt, vähäinen liikunta, kalsiumin ja D-vitamiinin puute, vanhemmilla tai sisaruksilla todettu osteoporoosi sekä runsas tupakointi. Myös pitkäaikainen kortisonilääkitys lisää osteoporoosiriskiä. Useat krooniset sairaudet kuten nivelreuma, kilpirauhasen tai lisäkilpirauhasen liikatoiminta, maksa- ja munuaissairaudet, epilepsia, diabetes, syöpä, anoreksia sekä estrogeenin ja testosteronin puute kasvattavat myös alttiutta.[2]. Keliaakikot ja laktoosi-intolerantikot sekä erikoisruokavaliota noudattavat kuuluvat samoin riskiryhmään. Aikuisilla esiintyvään kasvuhormonin puutokseen liittyy osteoporoosia. Kun kasvuhormonihoitoa annetaan aikuiselle pitkäaikaisesti (yli 12–18 kuukautta), alkaa luusto vahvistua ja luun määrä lisääntyä"
Tärinälevy on myös hyvä hoito osteoporoosiin.
Useissa terveyskeskuksissa on niitä vapaasti käytössä.
Miksi minun pitäisi ajatella mitään ihmisistä, jotka eivät käy salilla?
Itse käyn siellä ylläpitääkseni ja kehittääkseni lihaskuntoani. Olen keski-ikäinen nainen ja haluan pystyä vielä eläkepäivinäkin noukkimaan roskan lattialta ja kantamaan kauppakassia ja kulkemaan ryhdikkäästi ilman selkäkipuja. Lihasmassa auttaa myös painonhallinnassa ja normaalin aineenvaihdunnan ylläpitämisessä. Tuntuu ja näyttääkin kivalta, kun on lihaksia:)
Tykkään treenata. Samalla tulee ehkäistyä niska-, hartia-, ja selkävaivoja. Ihan lihaskuntoa treenaan. Viime aikoina on ollut enemmän vain ylläpitävää treeniä, mutta olen treenannut tavoitteellisestikin välillä ja sekin on ollut hyvää mieltä antavaa. Salilla teen lihaskuntoliikkeiden lisäksi liikkuvuusharjoituksia ja venytyksiä ja varsinkin nyt, kun ikää on tullut lisää, se tuntuu yhä tärkeämmältä.
Ajattelen niistä, joista eivät käy salilla, että joillain on vähän turhankin suuret ennakkoluulot siitä, että "siellä käy vain bodaajia ja fitness-ihmisiä". Tai että kaikkien pitää treenata samalla tavalla tavoitteena vain mahdollisimman suuri lihasmassa. Todellisuudessa salilla voi tehdä monenlaista treeniä eikä kaikille se salitreeni oli kulmakivi elämässä, vaan vaikka yksi hyvä lisä omaan liikuntaviikkoon. Esimerkiksi juoksijan on hyvä treenata lihaskuntoakin, vaikka juoksu olisi se pääjuttu. Tai kuntoutuja tarvitsee sitä, että käy ne tietyt, fyssarin määrittelemät liikeradat läpi.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta jotkut ovat kovasti eri mieltä.
Salilla käyn, koska tykkään treenailla omaan tahtiin voimaa.
Pullistella voi monella tapaa. Punttien kanssa se on luonnollisinta.
Alaselän kivut pysyvät poissa säännöllisellä liikunnalla.
Kunto pysyy hyvänä ja jaksan työssäni paremmin.
Mieli lepää salilla - on pakko keskittyä salitreeniin eikä voi miettiä muita asioita.
Plus kroppa pysyy nättinä :)
Aluksi kävin siksi, että halusin naista. Muutaman vuoden kohdalla tajusin, että ei tämä auta tippaakaan naisen saamiseen, mutta kaikkia muita hyviä puolia on tullut. Nyt 15v alottamisesta ei ole vieläkään naista, mutta ainakin voin sanoa olevani kondiksessa
Voi syödä enemmän, kun jos on enemmän lihasmassaa, kuluu enemmän energiaa elimistön perustoimintoihin
Vierailija kirjoitti:
kunto kasvaa, lihakset kasvaa, kroppa näyttää paremmalta, tulee hyvä olo, stressi vähenee, testosteronit nousee, pääsee katselemaan fitnesstypyjen pyllyjä tiukoissa trikoissa, ruoka maistuu hyvältä treenin jälkeen, tulee tunne että on tehnyt jotain hyödyllistä jos ei muuten ole päivän aikana saanut paljon aikaiseksi. muista en ajattele mitään.
Täsmälleen sama, mutta mun salilla ei käy fitnesstypyjä, ei naisen naista!! Byääh!
Selän takia alunperin aloitin vähän pitkin hampain mutta jäin koukkuun.Nyt on kiva käydä ja selkäkin on pysynyt kunnossa.
Ja muut saa käydä tai olla käymättä,jokaisen oma asia.
Käyn kuntosalilla, koska se on liikuntana mielekästä ja palkitsevaa. Tykkään minkälaiseksi kroppa on muovautunut kuntosalilla. Haluan käydä salilla edelleen, jotta kroppa pysyy hyvässä kunnossa ja kehittyy entistä lihaksikkaammaksi. Kuntosaliharrastus edistää omaa fyysistä ja psyykkistä terveyttäni ja pitää pitkäaikaissaurauteni hyvässä tasapainossa.
En erityisesti ole mitään mieltä ihmisistä, jotka ei käy salilla. Suosittelen kyllä ehdottomasti kokeilemaan salilla käyntiä ja antamaan saliharrastukselle aikaa, jos se harrastuksena vaan jotain kiinnostaa.
Haluan muokata kropastai täydellisen, naisellisen treenattu kroppa on hot!
Se on mulle mielekästä liikuntaa.