Miksi käyt kuntosalilla?
Tuli toisesta ketjusta mieleen tällainen kysymys: miksi käyt kuntosalilla ja mitä ajattelet ihmisistä, jotka eivät käy kuntosalilla?
Kommentit (39)
Aikani kuluksi ja että näkisin toisia ihmisiä.
Pidän kuntoa yllä ja vartalon mieleisenä.
Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen, vaikken mikään maailman timmein olekaan.
Lisäksi urheilu on mulle tapa nollata arjen keskellä. Hyvä fiilis treenin jälkeen, sitten jaksaa paimentaa taas lapsia ja siivota kotia 😂
-kotiäiti, kaksoset 1,5v
Nelikymppinen nainen on aika löysä ilman kuntosalia. Lihakset alkavat hävitä. Selkäkipu ja niska-hartiavaivat pysyy poissa. Mukavaa puuhaa. Talvellakin kivaa kuntoilua, kun ei tarvi olla ulkona säässä kuin säässä. Meidän salilla plussana erilaiset jumpat.
Haluan hyvännäköiset lihakset. Löysä liha lähinnä oksettaa itsessä.
Tykkään käydä niissä ryhmäpumppipamppijumpissa, koska olen laiska liikkumaan omatoimisesti ja koska olen aivan kädetön muutenkin. Siksi on hyvä, että paikalla on joku ohjeistamassa jos/kun kyykkään päin helvettiä ja olen vahingossa hajottaa selkäni siinä samalla...
Koska haluan näyttää ja tuntea oloni hyväksi. Oon huono hyötyliikkumaan, mieluummin meen salille rääkille, kun se tuntuukin jossain.
Koska olen vanha pieru, joka muuten sairastuu osteoporoosiin ja menettää liikuntakykynsä ja lössähtää ja lihakset surkastuu ja näyttää surkealta mummulta. Lihaskuntoharjoittelu on ainoa keino hidastaa rappeutumista.
Selkä alkoi vaivaamaan ja menin sitä vahvistamaan. Jäin koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Selkä alkoi vaivaamaan ja menin sitä vahvistamaan. Jäin koukkuun.
Samoin. Lopputuloksena energisempi olo, parempi ryhti, timmimpi keskivartalo, kauniin malliset jalat, ei alleja. Ja mikä parasta: ei kipuja.
En juurikaan kiinnitä huomiota muihin salilla käyviin. Se on MUN OMAA aikaa, ja keskityn vain suoritukseeni.
Se on ainoa keino, jolla saan pidettyä yläselän lihakset kunnossa.
En käy.
Miksi kävisin.
Kaiken mitä siellä voi tehdä, voi tehdä mukavammin yksin.
Puntti ja kuminauha riittää.
Vierailija kirjoitti:
En käy.
Miksi kävisin.
Aivan, voi, mutta tekeekö? En ole tavannut ketään, joka oikeasti vetäisi kotona yksinään yhtä tehokasta treeniä kuin salilla. Mammat vähän vispaa kahden kilon kahvakuulaa telkkaria katsoessaan, ja kuvittelee että nytpä sitä tässä urheillaan.
Puhtaasti ulkonäkösyistä, haluan tiukan, litteän vatsan.
Ja mulle on ihan se ja sama käykö joku muu salilla, vai eikö käy. Itse menen sinne yleensä klo 6:00 aamulla, että saan olla rauhassa. Töiden jälkeen siellä on ne irtoripsityypit postaamassa kuvia takapuolistaan instaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy.
Miksi kävisin.
Aivan, voi, mutta tekeekö? En ole tavannut ketään, joka oikeasti vetäisi kotona yksinään yhtä tehokasta treeniä kuin salilla. Mammat vähän vispaa kahden kilon kahvakuulaa telkkaria katsoessaan, ja kuvittelee että nytpä sitä tässä urheillaan.
Jos tarvitaan tehoa, niin ei silloin vatkata vempeleitä, vaan mennään lenkille.
Eikä sillä puntin koolla ole suurta merkitystä jos toistoja on tarpeeksi ja sitä tehdään tarpeeksi usein.
Suurimmat lihakset mitä olen naisella itse havainnut, olivat eräällä joka oli olut tupakkatehtaalla töissä.
Työ oli ollut liukuhihnalla valmiin tupakkalaatikon siirtoa jonnekin ylemmälle hihnalle.
Pakkaus ei ollut painanut paljoakaan, mutta kun sitä oli tehnyt vuosikaudet, olivat lihaksetkin sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen nainen on aika löysä ilman kuntosalia. Lihakset alkavat hävitä. Selkäkipu ja niska-hartiavaivat pysyy poissa. Mukavaa puuhaa. Talvellakin kivaa kuntoilua, kun ei tarvi olla ulkona säässä kuin säässä. Meidän salilla plussana erilaiset jumpat.
Ai että kuntosaliko on mielestäsi ainoa paikka, missä lihaksiaan voi treenata?
Inhoan lenkkeilyä ja muuta ulkoilua. En myöskään saa aikaseksi kotijumppailla, vaikka omistan kaikenlaisia välineitä
Vierailija kirjoitti:
Koska olen vanha pieru, joka muuten sairastuu osteoporoosiin ja menettää liikuntakykynsä ja lössähtää ja lihakset surkastuu ja näyttää surkealta mummulta. Lihaskuntoharjoittelu on ainoa keino hidastaa rappeutumista.
Sori nyt vaan mutta kuntosalilla käynti ei ehkäise osteoporoosia. Lihakset ja luusto tai niiden surkastuminen on kaksi eri asiaa. Osteoporoosia ehkäisee liikuntamuodoista vain juoksu, pelit, jumpat yms., "tärähtelevät" liikunnat.
Koska tarvitsen työssäni voimaa ja hyvää kuntoa ja kuntosali on siihen tarkoitukseen sopien yksi hyvä treenimuoto.
Plus minulle on aivan ssma käykö joku salilla vai ei.
kunto kasvaa, lihakset kasvaa, kroppa näyttää paremmalta, tulee hyvä olo, stressi vähenee, testosteronit nousee, pääsee katselemaan fitnesstypyjen pyllyjä tiukoissa trikoissa, ruoka maistuu hyvältä treenin jälkeen, tulee tunne että on tehnyt jotain hyödyllistä jos ei muuten ole päivän aikana saanut paljon aikaiseksi. muista en ajattele mitään.