Mitä superfoodeja syötte?
Itse syön päivittäin chian siemeniä sekä raakakaakaorouhetta aamusmoothien kanssa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä noita chiasiemeniä, näyttävät sammakonkudulta vaikka kuinka stailaisi ja sekoittaisi värikkäiden hedelmien kanssa smoothiekulhoiksi jne., ei maistu miltään ja suutuntumakin on järkyttävä. Hyvää rasvaa saa kyllä maukkaammistakin lähteistä :x
Chia siemenistä saa muutakin, kuin pelkkää rasvaa.
Mitä?
"Chian siemen sisältää n. 40 % kasviöljyjä, arviolta 20 % proteiineja eikä yhtään kolesterolia. Siemen koostuu merkittävistä määristä kuituja, antioksidantteja ja vitamiineja (A, B1, B2, B3) sekä lisäksi mineraaleja kuten kalsium, rauta, sinkki yms. Tuotteen tärkein ominaisuus on sen sisältämän öljyn Omega-3 pitoisuus, jota on enemmän kuin kalassa tai muissa jyvissä tai siemenissä. Omega-3 öljyt ovat tärkeässä roolissa vitamiinien ja muiden rasvojen liukenemisessa. Toinen hieno ominaisuus on chiasiemenen sisältämät ravintokuidut. Se sisältää n. 38 % hiilihydraatteja (30 % liukenemattomia, 3 % liukenevia ja loput aminohappoja). Korkea kuitupitoisuus sekä niiden hyvä nesteenimeytymis- ominaisuus (10 kertaa oman painona verran), auttaa painonhallinnassa sekä useissa ruoansulatusvaivoissa.
Chian siemenet sisältävät enemmän omega-3:sta kuin lohi, paljon antioksidantteja ja mineraaleja, proteiinia, kuitua…" http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/06/chian-siemenia-vain-rkl-vrk/
Luuliemellä saat samat asiat maukkaammin ja kotimaisesti.
Raakoja kurpitsansiemeniä vedäm joka päivä.
Ajattelin alkaa syömään myös kurpitsansiemenöljyä ruokalusikallisen päivässä tai sitten teen sekaan. Voinko ostaa öljyn prisman ruokahyllystä vai pitäisikö se hakea jostain luontaistuotekaupasta. Onko noilla olennaista eroa? Prismassa hinta on noin kolmasosan vrt. Rohdoskaupat.
Itse heitän myös chiansiemenet smoothien sekaan, menevät siellä ihan itsestään eikä näytä sammakonkudulta!
Syöttekö gojimarjoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä noita chiasiemeniä, näyttävät sammakonkudulta vaikka kuinka stailaisi ja sekoittaisi värikkäiden hedelmien kanssa smoothiekulhoiksi jne., ei maistu miltään ja suutuntumakin on järkyttävä. Hyvää rasvaa saa kyllä maukkaammistakin lähteistä :x
Mitä?
"Chian siemen sisältää n. 40 % kasviöljyjä, arviolta 20 % proteiineja eikä yhtään kolesterolia. Siemen koostuu merkittävistä määristä kuituja, antioksidantteja ja vitamiineja (A, B1, B2, B3) sekä lisäksi mineraaleja kuten kalsium, rauta, sinkki yms. Tuotteen tärkein ominaisuus on sen sisältämän öljyn Omega-3 pitoisuus, jota on enemmän kuin kalassa tai muissa jyvissä tai siemenissä. Omega-3 öljyt ovat tärkeässä roolissa vitamiinien ja muiden rasvojen liukenemisessa. Toinen hieno ominaisuus on chiasiemenen sisältämät ravintokuidut. Se sisältää n. 38 % hiilihydraatteja (30 % liukenemattomia, 3 % liukenevia ja loput aminohappoja). Korkea kuitupitoisuus sekä niiden hyvä nesteenimeytymis- ominaisuus (10 kertaa oman painona verran), auttaa painonhallinnassa sekä useissa ruoansulatusvaivoissa.
Chian siemenet sisältävät enemmän omega-3:sta kuin lohi, paljon antioksidantteja ja mineraaleja, proteiinia, kuitua…" http://www.kemikaalicocktail.fi/2014/06/chian-siemenia-vain-rkl-vrk/
Luuliemellä saat samat asiat maukkaammin ja kotimaisesti.
Olen kasvissyöjä.
Tyrnimehua ja mustikoita, satunnaisesti pakuriteetä.
Mä en tykkää noista maapallon toiselta puolen raahatuista superfoodeista, kuka tietää mitä niissä on ja missä ne on kasvanut.
Itse kun kerää niin tietää mitä syö ja että on aidosti puhdasta.
Spirulinaa, mehiläisen siitepölyä ja kuumentamatonta kookosöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Luulientä
Teetkö itse vai käytätkö Puljonkia tai muuta valmistuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Kalsiumia, Magnesiumia, rautaa, sinkkiä, Vitamin B3, B1 & B2, Kaliumia... näin alkuun
Näitä kaikkia saa luuliemestä.
Laitatko luulientä smoothieesi?
En laita, luuliemen syön lämpimänä juustolla lisättynä ja yrteillä. Smoothien teen ilman luulientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulientä
Teetkö itse vai käytätkö Puljonkia tai muuta valmistuotetta?
Teen itse.
Science Can’t Explain Why Everyone is Drinking Bone Broth
Itse tehtyä viherjauhetta (vaihdellen nokkosta, ratamoa, poimulehteä, horsmaa, mustaherukkaa, vadelmaa jne.) leivän päälle, smoothieen tai jogurtin seksan.
Itse poimittua nokkosta ja horsmaa pakkasesta kastikkeisiin ja keittoihin.
Itse poimittuja marjoja (mustikka, puolukka, tyrni, lakka, vadelma, mustaherukka, punaherukka, karviainen, mansikka).
Nyt oikeesti! Tuo hiton luuliemi-jankutus on kyllästyttävää!
Superfoodit on perseestä juuri tuon vuoksi, yksi päättää että tämä nyt on se ainoa oikea superein foodi ikinä ja sitten alkaa se uskonlahkomainen käännytys ja jankkaus... :D
"Mä tykkään syödä puolukoita..."
- Sä syöt nyt luulientä! Tässä on seleeniä joku 97 kertainen määrä verrattuna sun homopuolukoihin! Huomenna et kyllä tuo töihin evääksi noita punaisia saatananpalleroita jogurtissa vaan lientä, LUULIENTÄ! Onko selvä?
Syön Hannoverin kansallissuperfoodia: Savikuppiin viileäksi kovetettua sian ihraa. Joulukinkusta saa parhaan makuisen. Nautitaan teelusikalla syöden snapsien kera.
Aamullakin on vielä ihan superolo, joka paranee pullolla olutta, jossa on runsaasti B-vitamiinejä.
Itse syön paljon erilaisia superfoodeja, mutta yksi suosikeistani on tämä blogista https://suomenparas.blogaaja.fi/superfood-reseptit-kesa-2016/ löytämäni vanukas. Eli
2rkl Chia-siemeniä
Goji-marjoja
2 dl almond maitoa
mehiläisten siitepölyä
Nämä kaikki sekoitetaan lasissa ja sitten lasi laitetaan jääkaappiin. Vanukas tekeytyy jo puolessa tunnissa, mutta vielä parempi, jos odottaa yön yli.
-Sirpa
Chian siemeniä ja hampunsiemeniä. Ihan joka päivä ei tule tunnollisesti syötyä, mutta silleen jatkuvasti lusikallinen silloin tällöin kuitenkin. Lisäksi pyrin syömään monta hedelmää joka päivä. Tavallisesti vähintään yhden omenan ja paprikan. Pistaasipähkinöitä on myös aina pöydällä kulhollinen.
Hyvin on lääkärinkarkoittimena toiminut kun en ole kymmeneen vuoteen ollut päiväkään sairaaana. Tosin taitaa olla vain hyvää tuuria.
M35
Chia-siemeniä
Raakakaakaonibsejä
Kookosöljyä
Mustikoita
Saksanpähkinöitä
Chia-siemeniä, kurkumaa, inkivääriä, tuoreita vihreitä vihanneksia, hedelmiä, punaisia vihanneksia, raakakaakaota ostin vahingossa kun luulin sitä kaakaojauheeksi ja myös kaurahiutaleita ja saksanpähkinä-liinasiemen rouhetta.
Vierailija kirjoitti:
Omar-munkkeja.
En tykännyt kun maistoin. :-(
Laitatko luulientä smoothieesi?