Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vaan huutaa ja mä olen ihan puhki. Haluaisin joskus vaan antaa lapsen pois.

Vierailija
03.10.2016 |

Olen 4kk vauvan äiti. Lapsi huutaa kuin syötävä koko ajan, on tutkitusti täysin terve. Neuvolassa vaan sanotaan, että on ihan normaalia että lapsi huutaa. Mieheni ja lapsen isä on parin viikon työmatkalla USA:ssa (tulee parin päivän päästä) ja sinä aikana oon ollut täysin yksin lukuunottamatta muutamaa tuntia jolloin siskoni katsoi vauvaa ja mä nukuin. Oon ihan zombi ja tuntuu etten vaan jaksa enää. Joskus tekis mieli antaa lapsi pois. En tiedä rakastanko sitä edes enää, kun mulla on koko ajan niin paska olo kun en saa nukuttua. Kamalan syyllinen olo.
Mun äiti on sairas, joten ei voi kovinkaan usein katsoa vauvaa. Miehen vanhemmat asuu monen tunnin ajomatkan päässä.
Oikeesti, tsempatkaa mua että pärjään. Oon pari kertaa yksinolon aikana vaan jättänyt lapsen suljetun oven taakse rääkymään ja mennyt nukkumaan edes muutamaksi minuutiksi. Olen surkea äiti. Teki vaan mieli avautua anonyymisti jonnekin.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä lasta yksityisellä lastenlääkärillä. Voi olla hyvinkin refluksia vaikkapa, tai maitoallergiaa. Ei ole missään tapauksessa normaalia, että lapsi huutaa koko ajan, neuvolassa ei vain jakseta perehtyä jokaiseen lapseen. Muista myös korvatulpat.

Vierailija
2/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan sama juttu, paitsi olin (ja olen) yh. Vauva itki ihan järjettömästi ja mä ihan oikeasti vaan jätin sen toiseen huoneeseen ja menin itse nukkumaan korvatulpat korvissa. Ei se siihen kuollut. Nykyään on maailman rakkain alakoululainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla koiraa?

Vierailija
4/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö? Mitä syöt?

Vierailija
5/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Viedään raukka yksityiselle kunhan mies tulee työmatkalta.

Ei ole koiraa eikä muitakaan lemmikkejä, kuinka niin?

Imetän juu. Syön ihan normaalisti, lihaa en syö mutta muuten syön kunnon lämmintä ruokaa, monipuolisesti kalaa, maitotuotteita, kananmunaa ja paljon kasviksia. Kuinka niin?

T. Ap

Vierailija
6/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa lastenhoitaja kotiin, edes vähäksi aikaa!! Jos miehellä on työmatkoja, niin palkka on varmasti sellainen, että jonkun saa maksettua katsomaan lasta!

Ymmärrän sua täysin. T. Koliikki-refluksivauvan yh

PS. Jos ette saa ketään, niin se ei ketään riko, ei sinua eikä vauvaa, jos joku aika menee oikeasti zombiena ja keskityt tyydyttämään vain vauvan perustarpeet. Ja LAITA KORVATULPAT PÄIVÄLLÄKIN!!

Vierailija
7/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus!

Et ole paska äiti, olet vain loputtoman väsynyt. On ihan ymmärrettävää, että tuossa tilanteessa ei kykene tuntemaan lämpimiä tunteita lapseensa. Olet sitä paitsi toiminut aivan oikein eli hätätilassa jättänyt vauvan itkemään, jos vaihtoehtona olisi ollut käydä kovakouraiseksi - juuri noin toimii vastuullinen äiti!

Noin perhetilanteestasi - vaikkei tämä minulle kuulu - mutta....Miksi miehesi on tuollaiselle työmatkalle suostunut, vaikka tietää tilanteesi? Olisiko duunipaikka mennyt alta, jos olisi kertonut pomolleen, että teillä on nyt koliikkivauva, ja pakko olla parisen kk kotona ja lykätä työkeikkoja? Minusta tuollaisissa tilanteissa pomolle kannattaa jutella ja pyytää, että saisi vähän erityisjärjestelyjä. Onko miehesi yrittänyt vai kokeeko, että hän se matkustaa jos huvittaa, ja mies ei "voi" vedota lapsen sairauteen...?

Koliikki onneksi loppuu aikanaan, mutta tietenkin sitä ENNEN sinä tarvitset nyt akuutisti apua. Oletko kertonut tilanteesta neuvolassa? Koliikkiinkin on konstinsa, joista voisi olla edes hiukan apua, vaikka eivät ihan täysin lapsen itkua lopetakaan.

Oletko jo kokeillut mm. maitohappobakteereja ja keinuttelua? Jättää itse (jos imetät) maidon pois ruokavaliostasi? 

Miten vauva nukkuu, KUN nukkuu? Kai hän nyt nukkuu kumminkin joskus?

Vierailija
8/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo surkee äiti. Olosuhteet ei vaan teillä nyt todellakaan ole ihanteelliset.

Puhu neuvolassa. Jospa teidän kunnassa olisi mahdollisuus saada perhetyöntekijä auttamaan silloin tällöin. Katsomaan vauvaa kun nukut. Ehkä myös keskusteluavuksi, jotta saat tuulettaa ajatuksiasi. Kerro, että tarvitset konkreettista apua.

Ota vastaan kaikki apu. Jos siskosi voi vauvaa katsoa, niin pyydä häntä. Älä ajattele nyt, ettet kehtaa. Tämä aika, kun apua tarvitset, on lyhyt. Jos siskolke ei käy, hän aikuisena ihmisenä sen kyllä sanoo.

Onko kaikki allergiat varmasti suljettu pois?

Vierailija
9/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän ton tunteen, kaikki noi tunteet! Mutta lupaan että ne menee ohi kun lapsi alkaa nukkumaan kunnolla ja pääset itse nukkumaan. Myöhemmin tämä vaikea aika tuntuu kaukaiselta pahalta unelta. Soita uudestaan neuvolaan, niin monta kertaa että ottavat asian todesta.

Musta tuntui aikoinaan ettei selvitä hengissä vauvan kanssa, mutta yhtäkkiä vaan laps muuttui hyvin nukkuvaksi ja kaikki muuttui. Ihme miten koko maailma tuntuu muuttuvan paremmaksi kun pääsee itse vihdoin nukkumaan.

Koita jaksaa, ja pyydä apua, ihan mistä tahansa. Eikö siskosi voisi auttaa paria tuntia enempää?

Vierailija
10/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole millään tavalla huono äiti, höpöhöpö. Varmasti on raskasta, ja kuten tuolla jo sanottiinkin, niin tulppia korviin ja tsemppiä kovin, toivottavasti löydätte lastenhoitoapua työmatkojen ajaksi.

Vierailija
11/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen toinen vanhempi on varmaan kiinnostunut hoitamaan lastaan, kun kuulee että sinä suunnittelet pois antamista. 

Mieti että olisit äitinä jättänyt vauvan isänsä hoiviin työmatkasi ajaksi, ja palaute isältä olisi ollut "haluan antaa lapsen pois, huutaa pirulainen liikaa, en jaksa enää valvoa."

Ottaisitko vastuun lapsesta vai sanoisitko "no voi sentään, yritä nyt vielä"?

Vierailija
12/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö kokeilemaan vyöhyketerapiaa? Meillä auttoi heti. Vaikken edes uskonut siihen, mutta olin epätoivoinen ja valmis kokeilemaan ihan mitä vaan.

Vierailija
13/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei huuda huvikseen. Refluksi tai allergiat. Voit jo nyt poistaa ruokavaliostasi todennäköisimmät allergeenit (maito, muna ja viljat) ja katsoa helpottaako huuto. Kokeilusta ei aiheudu mitään vaaraa sinulle tai vauvalle. Ruokavalion vaan täytyy olla täydellinen.

Suolisto-oireiset allergiat eivät näy missään testeissä.

Vierailija
14/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetän juu. Syön ihan normaalisti, lihaa en syö mutta muuten syön kunnon lämmintä ruokaa, monipuolisesti kalaa, maitotuotteita, kananmunaa ja paljon kasviksia. Kuinka niin?

T. Ap

KUINKA NIIN? Et muka oikeasti tiedä, että vauva voi oirehtia syömiäsi ruokia?! Oikeasti?

Jos vauvalla esim. on maitoallergia, hän saa vatsaoireita sinun juomastasi maidosta ja syömistäsi maitotuotteista.

Allergiatestit on nyt ekana tehtävä. Ei ole normaalia, että nelikuinen "itkee aina". Koliikinkin pitäisi tuossa iässä jo alkaa helpottaa, ja koliikki on iltapainotteista yleensä eli vauva ei ihan koko aikaa itke.

Vierailija
15/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halaus!

Et ole paska äiti, olet vain loputtoman väsynyt. On ihan ymmärrettävää, että tuossa tilanteessa ei kykene tuntemaan lämpimiä tunteita lapseensa. Olet sitä paitsi toiminut aivan oikein eli hätätilassa jättänyt vauvan itkemään, jos vaihtoehtona olisi ollut käydä kovakouraiseksi - juuri noin toimii vastuullinen äiti!

Noin perhetilanteestasi - vaikkei tämä minulle kuulu - mutta....Miksi miehesi on tuollaiselle työmatkalle suostunut, vaikka tietää tilanteesi? Olisiko duunipaikka mennyt alta, jos olisi kertonut pomolleen, että teillä on nyt koliikkivauva, ja pakko olla parisen kk kotona ja lykätä työkeikkoja? Minusta tuollaisissa tilanteissa pomolle kannattaa jutella ja pyytää, että saisi vähän erityisjärjestelyjä. Onko miehesi yrittänyt vai kokeeko, että hän se matkustaa jos huvittaa, ja mies ei "voi" vedota lapsen sairauteen...?

Koliikki onneksi loppuu aikanaan, mutta tietenkin sitä ENNEN sinä tarvitset nyt akuutisti apua. Oletko kertonut tilanteesta neuvolassa? Koliikkiinkin on konstinsa, joista voisi olla edes hiukan apua, vaikka eivät ihan täysin lapsen itkua lopetakaan.

Oletko jo kokeillut mm. maitohappobakteereja ja keinuttelua? Jättää itse (jos imetät) maidon pois ruokavaliostasi? 

Miten vauva nukkuu, KUN nukkuu? Kai hän nyt nukkuu kumminkin joskus?

Kiitos paljon tuesta. En voisi ikinä satuttaa vauvaa, mulla on jo niin huono omatunto kun olen jättänyt sen huutamaan yksin.

En ole uskaltanut palkata lastenhoitajaa juuri syyllisyyden takia, että lapsi olisi vielä itkuisempi jonkun toisen kanssa.

Miehelle olen vihainen että lähti työmatkalle. En kerro tarkemmin (tunnistusvaara), mutta tossa työssä tulee matkustaa melko paljon ja on tosiaan vaara työn menettämisestä jos ei lähde. En usko että mies edes sanoi pomolle meidän tilanteesta. V*tuttaa aika paljon sekin.

Kuten aloitusviestissä kerroin, neuvolassa vaan sanotaan että on ihan normaalia. Maitohapot on kokeiltu, samoin keinuttelu. Ei näkyvää eroa. Imetän lasta enkä ole kokeillut jättää maitotuotteita omasta ruokavaliostani pois, sitä voisi kokeilla seuraavaksi.

Vauva nukkuu pienissä pätkissä ja usein nukahtaa vasta aamuyöllä kun ilta menee huutamiseen. Nukkuu välillä pidempiäkin aikoja, jopa pari tuntia kerrallaan.

T. Ap

Vierailija
16/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

KUINKA NIIN? Et muka oikeasti tiedä, että vauva voi oirehtia syömiäsi ruokia?! Oikeasti?

Jos vauvalla esim. on maitoallergia, hän saa vatsaoireita sinun juomastasi maidosta ja syömistäsi maitotuotteista.

Allergiatestit on nyt ekana tehtävä. Ei ole normaalia, että nelikuinen "itkee aina". Koliikinkin pitäisi tuossa iässä jo alkaa helpottaa, ja koliikki on iltapainotteista yleensä eli vauva ei ihan koko aikaa itke.

Älä viitsi huutaa. Juuri sanoin, että mennään yksityiselle lääkäriin kun mies tulee työmatkalta. Iltaisin lapsi itkee erityisen paljon, mutta ei se muutenkaan mitenkään rauhallinen ole.

T. Ap

Vierailija
17/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyöstä saa just tällaiseen apua. Ei mitään lasu-juttuja, vaan matalan kynnyksen apua, kun toinen esim pitkällä työmatkalla. Soita huomenna neuvolaan/perheneuvolaan jne ja pyydä jeesiä:) ihan tutut tunteet kyllä!

Vierailija
18/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa allergioiden testaaminen jo ennen lääkäriä. Eli maito, muna ja viljat kokonaan viimeistä murua myöten pois ruokavaliosta. Syöt tavallista muuta ruokaa tämän ajan.

Vierailija
19/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo surkee äiti. Olosuhteet ei vaan teillä nyt todellakaan ole ihanteelliset.

Puhu neuvolassa. Jospa teidän kunnassa olisi mahdollisuus saada perhetyöntekijä auttamaan silloin tällöin. Katsomaan vauvaa kun nukut. Ehkä myös keskusteluavuksi, jotta saat tuulettaa ajatuksiasi. Kerro, että tarvitset konkreettista apua.

Ota vastaan kaikki apu. Jos siskosi voi vauvaa katsoa, niin pyydä häntä. Älä ajattele nyt, ettet kehtaa. Tämä aika, kun apua tarvitset, on lyhyt. Jos siskolke ei käy, hän aikuisena ihmisenä sen kyllä sanoo.

Onko kaikki allergiat varmasti suljettu pois?

Kiitos. Olen neuvolassa tästä puhunut mutta ainoa kommentti on "koita jaksaa. Kaikki vauvat huutaa". Sisko on melko usein auttanut vauvan kanssa, mutta en oikeasti kehtaa koko ajan pyytää kun hänellä on omat lapset (tosin jo kouluikäiset) ja oma, vaativa työ.

Allergiatestit pitääkin teettää mahdollisimman pian. Nyt kokeilen jättää omasta ruokavaliosta maidon pois.

T. Ap

Vierailija
20/100 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi voit syödä myös lämmintä ruokaa (vaikka viljattomia lihapullia ja keitettyjä perunoita), jos et tiedä mitä viljattomia aamupalaruokia söisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä