Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vaan huutaa ja mä olen ihan puhki. Haluaisin joskus vaan antaa lapsen pois.

Vierailija
03.10.2016 |

Olen 4kk vauvan äiti. Lapsi huutaa kuin syötävä koko ajan, on tutkitusti täysin terve. Neuvolassa vaan sanotaan, että on ihan normaalia että lapsi huutaa. Mieheni ja lapsen isä on parin viikon työmatkalla USA:ssa (tulee parin päivän päästä) ja sinä aikana oon ollut täysin yksin lukuunottamatta muutamaa tuntia jolloin siskoni katsoi vauvaa ja mä nukuin. Oon ihan zombi ja tuntuu etten vaan jaksa enää. Joskus tekis mieli antaa lapsi pois. En tiedä rakastanko sitä edes enää, kun mulla on koko ajan niin paska olo kun en saa nukuttua. Kamalan syyllinen olo.
Mun äiti on sairas, joten ei voi kovinkaan usein katsoa vauvaa. Miehen vanhemmat asuu monen tunnin ajomatkan päässä.
Oikeesti, tsempatkaa mua että pärjään. Oon pari kertaa yksinolon aikana vaan jättänyt lapsen suljetun oven taakse rääkymään ja mennyt nukkumaan edes muutamaksi minuutiksi. Olen surkea äiti. Teki vaan mieli avautua anonyymisti jonnekin.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten osteopatia.

Vyöhyketerapia.

Tärisevä sitteri. Paljon ulkoilua ja tiukat rutiinit.

Lastenhoitoapua. Kunnan kotipalvelu tai MLL.

Virikkeitä.

Facebookin allergiaryhmät.

Vierailija
82/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta imettäminen. Hae kaupasta äidinmaitovastiketta ja kaada se pulloon (sitä ei tarvitse lämmittää, tarjoillaan huoneenlämpöisenä). Lapsellasi on kroonistunut nälkäahdistus, joka helpottaa muutamassa päivässä kun vauva saa varmasti tarpeeksi ravintoa (imetysuskovaiset puhuvat aina siitä, että koliikin syy on "tuntematon" mutta kyse on tästä). Vauva, jonka ei tarvitse alitajuisesti koko ajan pelätä ruoan loppumista ja nälkää (sitä "koliikkia") on tyytyväinen valveilla ja nukkuu 16-18 tuntia vuorokaudessa. Lisäksi voit onnitella itseäsi siitä, että mahdollinen allergia-alttius katkeaa – äidinmaito nimittäin edistää allergian puhkeamista (ks. esim. Oulun yliopiston imetystutkimukset). Pulloruokitut lapset ovat terveitä ja tyytyväisiä, myöhemmin päiväkodissa ja koulussa ei tule ehkä yhtäkään sairaspoissaoloa vuodessa kun taas nämä sairaiksi imetetyt ovat joka viikko jossain taudissa. Ja sitä pidetään normaalina, lasten alituista sairastamista Suomen kaltaisessa kehittyneessä maassa. Huutava lapsi muuten nielee ilmaa imiessään, siitäkin tulee vatsavaivoja ja kierre on valmis. Mutta jos haluat kärsiä, siitä vaan, se kuulemma kaunistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Jos asut lähellä niin voisin vauvaa välillä muutaman tunnin vahtia että saat nukuttua. :) T. lukiolainen joka tarvitsisi vähän taskurahaa

Vierailija
84/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aloittaneet kiinteiden ruokien maistelun? Kaikilla vauvoilla rintamaito ei riitä korvaamaan energiantarvetta 6kk ikään asti. Eli jospa lapsella on vaan nälkä? Tästä kannattaa varmasti keskustella neuvolassa, ja lisää tietoa löytyy Imetyksen tuki ry:n nettisivuilta. :)

Vierailija
85/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kokeilla illalla antaa vaikka peruna-porkkanavelliä, kun nukkuu noin pienissä pätkissä. Mulla lapset ainakin alkaneet nukkua pitkät yöunet heti kun ovat saaneet kiinteämpää iltaisin mahaansa.

Ja kyllä sitä hoitoapua kannattaa hommata, koska lapsi todellakin vaistoaa äidistä jos jotain on hätänä, äiti on jollain tavalla hermostunut, kun äiti on rauhallinen hän on turvallinen, ja sitä ei voi oikein feikata koska pienen lapsen ja äidin välillä on niin herkkä yhteys. Siksi usein juuri esikoinen on se huutaja kun äitiys on uusi juttu ja se jännittää ja hermostuttaa kun pelkää tekevänsä jotain väärin, ja vauva vaistoaa sen, ja huutaa, ja siitä taas äiti hermostuu enemmän. Joku hätä sillä vauvalla on jos jatkuvasti huutaa, se vaan voi olla joskus vaikea selvittää että mikä.

Vierailija
86/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Sanoit että annat vauvalle maitohappoja. Annatko vieläkin? Kysyn siksi että meillä vauvaraukan iltahuutoon ja huonoihin yöuniin syynä oli jauhemainen maitohappo. Sen keksi syyksi osaava neuvolan terkka, hän tiesi että se jauhe teki sellaisen tulpan vauvan ohutsuolen alkuun eikä mahan sisältö siis päässyt eteenpäin. Se liuotettiin maitoon mutta se ei ilmeisesti riittänyt. Kun se lopetettiin niin siihen loppui yöhuudot.

Tuntuuko vauva vatsavaivaiselta? Taisit sanoa olevasi kasvissyöjä, syötkö paljon papuja, linssejä, herneitä, kikherneitä? Meidän vauvat reagoivat vahvasti noihin, kikherneisiin etenkin.

Tsemppiä, joskus sinäkin vielä saat nukkua!!

Vierailija
87/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olen 35v kolmen lapsen äiti Turusta, kotona lasten kanssa tällä hetkellä. Jos asut lähelläkään niin voisin hyvin hoitaa vauvaa satunnaisesti niin että saisit vähän levätä.

Vierailija
88/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 50€ siitä.

Vierailija
89/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile antaa tuttelia imetyksen lisäksi ettei vaan nälkää huudaää

Todellakin, jotkut lapset tarvitsevat syödä useimmin. Toisten äitien maito on rasvaisempaa ja täyttävämpää kuin toisten. Eli tarjoa useammin, äläkä katso kelloa. Jos nälkää ei katkaise, niin kuulemma kivut lapsen vatsassa on kova ja huutaa sitä. Voi tosiaan antaa tuttelia lisäksi, jos on tilanne, ettei oma maito riitä. siyähön ei tietäne, paljonko imee. Tee nyt kaikkesi tilanteen selvittämiseksi. 2 päivää miehen odottamista on liikaa. Jos itse kärsisit kivuista ilman apua päiväkausia, olisiko se oikein?

Kyllä kaikki järjestyy, kun syyt selvitetään. Olet huolehtiva, univajeesi myös sekoittaa nyt pakkaa. Se on ihan voimat vievää.

Onko naapurissa ketään, joka tulisi lapsen kanssa kun nukut vähän aikaa? Mummot paikalle, jos Suomessa asuvat ja ymmärtävät tilanteen.

Vierailija
90/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissatar kirjoitti:

Lopeta imettäminen. Hae kaupasta äidinmaitovastiketta ja kaada se pulloon (sitä ei tarvitse lämmittää, tarjoillaan huoneenlämpöisenä). Lapsellasi on kroonistunut nälkäahdistus, joka helpottaa muutamassa päivässä kun vauva saa varmasti tarpeeksi ravintoa (imetysuskovaiset puhuvat aina siitä, että koliikin syy on "tuntematon" mutta kyse on tästä). Vauva, jonka ei tarvitse alitajuisesti koko ajan pelätä ruoan loppumista ja nälkää (sitä "koliikkia") on tyytyväinen valveilla ja nukkuu 16-18 tuntia vuorokaudessa. Lisäksi voit onnitella itseäsi siitä, että mahdollinen allergia-alttius katkeaa – äidinmaito nimittäin edistää allergian puhkeamista (ks. esim. Oulun yliopiston imetystutkimukset). Pulloruokitut lapset ovat terveitä ja tyytyväisiä, myöhemmin päiväkodissa ja koulussa ei tule ehkä yhtäkään sairaspoissaoloa vuodessa kun taas nämä sairaiksi imetetyt ovat joka viikko jossain taudissa. Ja sitä pidetään normaalina, lasten alituista sairastamista Suomen kaltaisessa kehittyneessä maassa. Huutava lapsi muuten nielee ilmaa imiessään, siitäkin tulee vatsavaivoja ja kierre on valmis. Mutta jos haluat kärsiä, siitä vaan, se kuulemma kaunistaa...

Rintamaito tuottaa kummallekin oksitosiinia joka rauhoittaa kumpaakin. Vauva saa unen päästä kiinni.

Vierailija
91/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten osteopatia katkaisi vauvan itkun. Rentouttaa. Myös suosittelen lasten käsittelyyn koulutuksen saanutta hermoratahierojaaa.

Vierailija
92/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buhahaa 4kk,meillä lapsi nukkui ensimmäisen kerran koko yön ilman mitään älämölöä 3v ikäisenä.

Kyllä siinä on sitten vikaa vanhemmissakin, jos ei saa lasta nukkumaan kokonaisia öitä ennen kuin 3-vuotiaana. Meidän vauva rupesi nukkumaan yönsä 2½-kk ikäisenä. Buhahaa! =D

Vierailija
93/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin auttaa mielelläni, missä asut?

Vierailija
94/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista kuplista mahaan ja öljyä korviin.Missä asut,suomi on täynnä mammoja jotka voisivat auttaa.

Vierailija
95/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuon ikäinen kiinteitäkin tarvitsee. Nälkä sillä varmaan on.

Vierailija
96/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sä olet hyvä äiti, kun laitat oven kiinni ja jätät lapsen rääkymään!!!!! Juuri noin tekee lastaan rakastava äiti <3 Pidä huolta omasta jaksamisestasi. Tee niitä juttuja, mitkä onnistuu vauvan kanssa (vaunukävely? imetys telkkaria katsellen?). Syö eineksiä ja ota muissa elämänalueissa nyt rennosti kun mieskin on pois. Nuku aina kun vauvakin nukkuu. Se itku kyllä loppuu näinä kuukausina, sä olet jo selvinnyt pahimman yli!! 

Mun vauva lopettaa huutamisen, kun sillä on tekemistä. Esim. laitan jo rattaisiin istuma-asentoon, koska tykkää katsella ympärilleen (huutaa vaunussa). Vauva viihtyy kylässä, ostoskeskuksessa, kävelyllä eli missä paljon tapahtuu ja katseltavaa. Vältän kahdestaan kotona olemista, koska molemmat silloin rääkyvät...

Tsemppiä, kyllä se rakkaus sieltä tulee ja lapsi muuttuu paljon ja sitä kautta arki. Meidän rääkyjä on jo koulussa ja olen niin ylpeä.

Vierailija
97/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuossa iässä molemmat lapset huutaneet iltaisin. Ihan terveitä ovat.

Tiedän tuon väsymyksen tunteen, muista että se on väliaikaista vaikka se ei varmasti just nyt lohduta.

Vierailija
98/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buhahaa 4kk,meillä lapsi nukkui ensimmäisen kerran koko yön ilman mitään älämölöä 3v ikäisenä.

Kyllä siinä on sitten vikaa vanhemmissakin, jos ei saa lasta nukkumaan kokonaisia öitä ennen kuin 3-vuotiaana. Meidän vauva rupesi nukkumaan yönsä 2½-kk ikäisenä. Buhahaa! =D

Idiootti.

Vierailija
99/100 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissatar kirjoitti:

Repesin. Vaikka provo onkin, niin kyllä aikamoisia "faktoja" kirjoittaja keksi, kaikki sotii tieteellistä näyttöä vastaan. Mutta voihan niitä faktoja keksiä toki itsekin, sitä kutsutaan myös valehtelemiseksi 😅

Vierailija
100/100 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-kirjoittaja. Miten nyt jakselette? Onko tilanne yhtään selkiintynyt? Vain saman kokenut äiti ymmärtää asian. Eikä siihen akuuttiin tilanteeseen auta muu kuin että äiti ja lapsi saavat nukutuksi. Jollain keinolla.

Haitat voitettuna.

Asioilla on taipumus järjestyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi