Vauva vaan huutaa ja mä olen ihan puhki. Haluaisin joskus vaan antaa lapsen pois.
Olen 4kk vauvan äiti. Lapsi huutaa kuin syötävä koko ajan, on tutkitusti täysin terve. Neuvolassa vaan sanotaan, että on ihan normaalia että lapsi huutaa. Mieheni ja lapsen isä on parin viikon työmatkalla USA:ssa (tulee parin päivän päästä) ja sinä aikana oon ollut täysin yksin lukuunottamatta muutamaa tuntia jolloin siskoni katsoi vauvaa ja mä nukuin. Oon ihan zombi ja tuntuu etten vaan jaksa enää. Joskus tekis mieli antaa lapsi pois. En tiedä rakastanko sitä edes enää, kun mulla on koko ajan niin paska olo kun en saa nukuttua. Kamalan syyllinen olo.
Mun äiti on sairas, joten ei voi kovinkaan usein katsoa vauvaa. Miehen vanhemmat asuu monen tunnin ajomatkan päässä.
Oikeesti, tsempatkaa mua että pärjään. Oon pari kertaa yksinolon aikana vaan jättänyt lapsen suljetun oven taakse rääkymään ja mennyt nukkumaan edes muutamaksi minuutiksi. Olen surkea äiti. Teki vaan mieli avautua anonyymisti jonnekin.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Allergiatesteissä ei välttämättä näy mitään. Suolisto-oireiset allergiat eivät näy.
Jätä nyt muutakin pois kuin vain maito. Testaus tehdään niin, että karsitaan ruokavalio minimiin ja oireiden poistuttua lisätään tuotteita yksi kerrallaan. Näin päästään jyvälle mikä oireet aiheuttaa.
Jees. Kiitos paljon.
T. Ap
Kokeile antaa tuttelia imetyksen lisäksi ettei vaan nälkää huudaää
Ei siinä ole mitään väärää että jätät vauvan hetkeksi huutamaan - ei se lapsi siihen itkemiseen kuole.
Tsemppiä ja halauksia sulle <3
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään väärää että jätät vauvan hetkeksi huutamaan - ei se lapsi siihen itkemiseen kuole.
Tsemppiä ja halauksia sulle <3
Kiitos paljon
T. Ap
Palkkaa ihmeessä hoitaja avuksi niin, että saat edes vähän huilata. Noin pieni lapsi ei huuda enemmän sen takia, että häntä hoitaa välissä vieras hoitaja. Nyt turha syyllisyys romukoppaan! Neuvola ei selvästikään tajua, mistä teillä on kysymys. Laita johonkin lapulle lapsen aikataulu (koska huutaa, koska nukkuu) parin päivän ajalta ja vie seuraavalla kerralla neuvolaan. Se voi avata terveydenhoitajan silmät.
Jos vauva huutaa miltei koko ajan, lasta olisi tutkittava ja tarkkailtava osastolla jonkin aikaa. Ei ole normaalia, että vauva huutaa paljon. Onhan vauvalla itselläänkin paha olo.
Tsemppiä sinulle, ole sinnikäs ja vaadi lisätutkimuksia!
Et todella ole surkea äiti. Sinulla on todella rankkaa. Ei ole normaalia, että yhden ihmisen pitää selviytyä tuollaisessa tilanteessa yksin kellon ympäri, vaikka se onkin Suomessa ihannoitua. Miehesi pitäisi järjestää niin, että hänen ei tarvitse matkustaa nyt kun vauvalla on tuollainen vaihe.
Ja teet juuri oikein, kun jätät vauvan hetkeksi toiseen huoneeseen. Se on paljon parempi kuin se, että hermostuisit vauva sylissä.
Jospa jostain löytyisi apua. Puhu vielä neuvolassa tai sitten tosiaan yrittäkää palkata apua. Miehen vanhemmat/sisarukset eivät ilmeisesti voi auttaa lainkaan? Yritä tosiaan nukkua aina jos vauva nukkuu edes hetken, tai sitten rentoudu, älä ainakaan tee mitään kotitöitä.
Ja tsemppiä. Usko siihen, että vaikka vauva itkee, niin se, että sinä pidät sylissä ja hellit, tekee vauvalle turvallisen olon. Vaikka hän jatkaakin itkemistään. Sä pärjäät hienosti ja tää menee ohi!
Valitettavasti se neuvolantäti ei voi hoitoavuksi muuttua eikä neuvolantädillä ole mitään taikasauvaa, jolla saa vauvan rauhalliseksi.
Toi oma ruokavalio on hyvä juttu kokeilla ja SEN LISÄKSI se hoitoapu. Ehdottomasti sitä hoitoapua. Sen tarve on teillä akuutti eikä ruokavaliokokeilut yms auta heti. Todellakaan et ota syyllistä oloa mistään hoitoavusta; tää suomalainen kulttuuri on ihan läpimätää tän suhteen, että pitäis muka yksin pärjätä. Heti huomenna soitat MLL:ään ja sitten laitat paikalliseen lukioon/yliopistoon/kristilliseen opistoon/ties minne ilmoituksen.
Olet ansainnut apua!
Tuon lisäksi kannattaa hyväksyä se, että elämääsi ei kuulu tällä hetkellä muuta kuin päivästä päivään selviäminen vauvan kanssa, tavalla tai toisella. Menet juuri siitä, mistä rima on matalimmillaan. Kyllä sitä ehtii äitiyttä suorittamaan sitten myöhemminkin. Kuskaan lasta vaikka sitten isompana kovasti harrastuksiin. :)
Miksi sinun pitää odottaa, että se mies tulee työmatkalta, ei häntä tarvitse siellä lääkärin vastaanotolla
Hyviä neuvoja olet saanut, siihen ei minulla lisättävää. Haluan laittaa sinulle tsemppi viestin saman kokeneena. Aikanaan se menee ohi, mutta tilanteen ollessa päällä tuntuu ettei lopu koskaan. Voimia sinulle ja yritä levätä itse aina kun mahdollista!
Jos sulla ei oo varaa hankkia lastenhoitoapua itse maksettuna esim Mannerheimin lastensuojeluliitosta niin Soita heti aamulla neuvolaan ja kerro tilanteesi. Älä jää yksin! Tarvitset nyt apua. Kaupungilta on mahdollista saada esimerkiksi palveluseteli lastenhoitoon. Voimia!
Miksi et vie vauvojen vyöhyketerapiaan?
Mites röyhtäytykset ja vaunuajelut?
Nukkuuko vauva päivällä kuten pitäisi?
Minun vauvani huusi jos söin suklaata tai join kahvia. Kun jätin nämä imetysajasta pois, loppui isoin huutokin.
Maito ja viljat seuraava epäilyksen aihe. Välttämisdieetti on vaivalloinen, mutta jos se antaa rauhan, kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan sama juttu, paitsi olin (ja olen) yh. Vauva itki ihan järjettömästi ja mä ihan oikeasti vaan jätin sen toiseen huoneeseen ja menin itse nukkumaan korvatulpat korvissa. Ei se siihen kuollut. Nykyään on maailman rakkain alakoululainen.
Kiitos taas. Järjestit taas yhden mt-ongelmaisen elämän hyvin alulle.
Odota 15 vuotta.
Nouseeko vauvan paino ? Ajattelin jos rintamaito ei sittenkään riitä ja vauvalla on nälkä.
Varaa aika YKSITYISELLE lastenlääkärille, koska kyseessä voi olla refluksi, maitoallergia, korvatulehdus, korvissa oleva vaikku (korvia eivät neuvolalääkärit osaa katsoa) tai ihan mitä vain.
Yksityinen maksaa sen n. 80-100€, mutta asia tulee yleensä kerralla hoidettua, eli se todellakin maksaa itsensä takaisin, ja jos syy ei selviä, niin he ohjaavat jatkotutkimuksiin.
Ikinä, siis ikinä he eivät sano että "voivoi vauvat vain itkevät." Sieltä saa avun!
Mitä jos kokeilisit antaa korviketta? Jos vauva onkin nälkäinen? Ensin vaikka pullosta rintamaidon seassa ja sitten pelkästään, jos toimii.
Meidän vauva alkoi nukkua kokonaisia öitä saatuaan iltaisin pullon korvikemaitoa.
Järjissään oleva, hyvin nukkuva äiti on lapselleen tärkeämpi kuin rintamaito. Sitä paitsi olet imettänyt jo ihan hyvän ajan.
Suosittelen kokeilemaan, oikeasti.
Hyvä, että jätät vauvan hetkeksi yksin ja otat itsellesi aikalisän. Mutta ei kyllä missään nimessä saa laittaa korvatulppia ja jättää vauvaa itkemään unien ajaksi. Tosi vastuutonta ehdottaa tuollaista ja sitten se saa vielä yläpeukutuksia muilta mammoilta! Vauvaa ei saa jättää yksin itkemään pitkäksi aikaa, koska se on vauvan kehitykselle vauriollista.
Allergiatesteissä ei välttämättä näy mitään. Suolisto-oireiset allergiat eivät näy.
Jätä nyt muutakin pois kuin vain maito. Testaus tehdään niin, että karsitaan ruokavalio minimiin ja oireiden poistuttua lisätään tuotteita yksi kerrallaan. Näin päästään jyvälle mikä oireet aiheuttaa.