Lue keskustelun säännöt.
Varasin ajan terveystalolle masennuksen takia ja nyt pelottaa!
...
03.10.2016 |
Olen jo yli vuoden epäillyt olevani masentunut ja nyt sain vihdoinkin varattua ajan lääkäriin seinäjoen terveystalolle, mutta nyt pelottaa ja ahdistaa ihan kamalasti!
Olen viimeksi yläaste ikäisenä käynyt lääkärissä (olen 19v nyt) ja silloinkin olin äitini kanssa ja nyt ahdistaa mennä sinne yksin!
En ole koskaan ollut lääkärissä yksin enkä tiedä yhtään miten sielä pitäisi toimia :o
Pitääkö sielä ilmoittautua jotenkin ja mistä tiedän mihin menen odottamaan vuoroa ja miten se lääkärikäynti sitten maksetaan?
Auttakaa! Alkaa ahdistaa niin paljon että kohta perun ajan :/
Toivottavasti saitte jotain selvä tästä sekavasta tekstistä.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hyvä ap, todella hienoa, että rohkaistuit varaamaan ajan! MInulla on paljon kokemusta Tampereen Terveystalosta mutta kai ne samat neuvot pätevät muidenkin paikkakuntien vastaaviin. Ensinnäkin, kukaan muukaan ei tiedä heti aluksi mennessään uuteen paikkaan, että mihin siellä pitää mennä. Et ole tässä asiassa yksin.
Ulko-ovesta tullessasi katso rauhassa ensin se kerros, mihin sinun pitää mennä. Terveystalossa on joka kerroksessa isoin kirjaimin merkitty ilmoittautumistiski. Sinne siis. Henkilökunta ainakin Tampereella on erittäin ystävällistä. Kun se tiskin täti on neuvonut odottamaan oikeaan paikkaan, niin itse aina toistan ohjeet ja viittoilen vielä käsillänikin, että varmasti ymmärsin annetut ohjeet oikein :)
Lääkäri antaa käynnin lopuksi sinulle tod.näk jotain papereita - tai ehkä ei - mutta kiikuta ne kaikki sinne samalle tiskille, joka onkin jo tuttu paikka.
Jos todella paljon jännittää, niin käy etukäteen tutustumassa paikkaan. Minäkin olen tehnyt niin, eikä siinä ole mitään hävettävää. Olen käynyt tsekkaamassa rakennuksen, että löydän oikean paikan ja tiedän, paljonko pitää vähintään varata aikaa. Helpottaa huomattavasti, kun on nähnyt ennakkoon paikan, mihin pitää mennä.
Tsemppiä, ap! Sinä pärjäät kyllä!!