Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadonneen jäljillä, Janina

Vierailija
03.10.2016 |

Tapasi kosovolaisen isänsä mutta ei ollut silti onnellinen eikä halunnut tavata uudestaan tai pitää yhteyttä. Miksi? ja mikä järki tuollaisessa ohjelmassa on jos ei sitten kuitenkaan haluta yhteyttä pitää?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukossa oleva tyttö. Ei kivaa katsojille. Vähissä on sopivat "etsijät ja kadonneet" kun tämäkin jakso esitettiin. Viime jaksossa itkettiin liikaa, tässä taas tunteet jäissä. Ennen ohjelma oli parempi.

Vierailija
22/81 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isi ei antanut rahaa.

http://sää.tv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pettymys! Tämä neitonen oli estoja täynnä! miksi hakeutua ohjelmaan,jos ei ole valmistautunut kohtaamiseen! Rahan haaskausta ! Juontajat tekevät kaikkensa,kiitos heille ja neito näytti nyrpeää naamaa koko ajan! Peiliin katsomisen paikka!

Vierailija
24/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys heille, jotka valittavat, miksi Janniina ei heityäytynyt isän kaulaan, tuntenut heti pyyteetöntä rakkautta häntä kohtaan jne.

Jos ohjelman kadonnut isä olisi ollut joku suomalainen Markku ja löytynyt vaikka Kajaanista tai Tukholmasta niin olisitteko silloinkin kritisoineet tyttären pidättyväisyyttä?

Jos isä on ulkomailta niin velvoittaako se välittömään käytökseen ja hurjaan riemuun heti paikalla?

Vierailija
25/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on parempia jaksoja luvassa, on ollut pettymys tähän asti. Oli ennen todella hyvä ohjelma ja kaipasin sitä takaisin televisioon, nyt harmittaa kun vanha fiilis on poissa. Ei se Nelonenkaan näemmä ihan kaikkea osaa. 

Vierailija
26/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS on ollut niin että isä vaatinut aborttia (siis jos) niin pitääkö onnellisena halata? Kun tietää että tuo ihminen ei olisi halunnut lapsensa elää

Vierailija
27/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että tällä isällä on ollut perhe jo 20 vuotta sitten  ja Janniinan äiti on ollut syrjähyppy. Siksi ei ole pitänyt yhteyttä ja sen takia isän ystävät väittivät, että hän on kuollut ettei etsittäisi. 

Ja mitähän Janniinalle on lapsena ja teininä kun hän on kysynyt isästä? Voi olla, että äiti on ollut suht katkera ja kertonut, että isä on hyljännyt ja on kuspää yms. Siitä on voinut tämä tytön viha muodostua.

Eihän silloin voi itkeä onnesta ja heittäytyä kadoksissa olleen iskän kaulaan johon on kasvanut viha ja joka on täysin tuntematon. Ja isän valehtelu ettei tiennyt lapsesta ei ole kauheen hyvä alku tapaamiselle...

Se mikä mun mielestä oli tässä jaksossa outoa ettei halunnut siskoa ja veljiä tavata. Tais olla TODELLA vihanen. 

Vierailija
28/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vihan ja katkeruuden. Mutta kyseessä aikuinen ihminen. Ei siinä kaulaan tarvitse hypätä, mutta asiallisesti voisi käyttäytyä.

Jäi kuva, että hän halusi etsiä isänsä kiukutellakseen isälleen hetken ja esittäen "en mä sua tarvi" hetken. Hänhän oli suoranaisesti erittäin tyly ja tuon hämmennyksen näki isästä kun monin keinoin yritti jotenkin ottaa kontaktia.

Hän todennäköisesti alunperinkin etsi isäänsä vain syytääkseen vihan isänsä niskoille.

Jotenkin muutenkin todella keskenkasvuisen oloinen tyttö. Juuri ne "en ota yhteyttä, mutta ehkä vastaan jos hän ottaa". Haluaisi että isä nyt matelisi ja kerjäisi ja tyttö saisi murskata isänsä tylyttämällä lisää.

Ei ole mitään järkeä lähteä tuollaiselle etsintämatkalle, jos asian käsittely on tuolla tasolla, eikä pysty käyttäytymään kuin aikuinen.

Aikaisemmassa kaudessakin oli niitä pettymytksiä, kun äiti olikin katunainen jne. Ei hekään kiukutelleet kuin uhmaikäiset lapset.

Tämä isä kuitenkin yritti edes esittää mukavaa, halusi tavata ja kertoi sisaruksista jne.

En tmmärrä. Ärsyttävä oli tuollaista lapsellista kiukuttelua katsoa.. Nåki jotenkin tuosta juontajasta ja muistakin että olivat hieman hämmentyneitä tuon tytön käytöksestä.

Hirveä vaiva turhaan.

Vierailija
29/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kehtaatte täällä kirjoitella kommentteja mm. "Iskä ei antanu rahaa/ollutkaan rikas, 15min julkisuutta" saatika "isä luuli että nainen tehnyt abortin, ei tiennyt lapsesta, sietäisitte hävetä! Olette olevanne parempia ja "aikuisia" ihmisiä, silti kuulostatte yh teini-äideiltä joilla ei ole omaa elämää ja siksi kritisoitte toisten.. mikäli tämä jakso on teitä näin suunnattomasti häirinnyt ja jäänyt mieliinne, olisi luullut että jakson alussa huomaisitte äidin lauseen "emme olleet samaa mieltä lapsen kohtalosta, siksi tiemme erosivatkin"... ja todellisia tekopyhiä olette jos väitätte toimivanne samanlaisessa tilanteessa täysin erilailla.. ilmoittakaa kun sellanen tilanne tulee kohdallenne niin ainakin minä haluan olla sitä todistamassa :D todella rohkea tyttö että uskalsi kuitenkin ottaa selvää, onko isä edes elossa ja sai tietää sisaruksistaan! Hyvä Jannina! ♥♥ Tämän ohjelman tarkoitus ei ole pelkästään se, että jokaisessa jaksossa on ns. Onnellinen loppu, jannina ei todellakaan ole ensimmäinen EIKÄ VARMASTI viimeinen ihminen joka tulee tässä ohjelmassa käsittelemään sekavia tunteita näin. Ja niinkuin hän nimenomaan kertoi että TUNTEET OVAT SEKAVAT.. Menkääs nyt kaikki sinne peilin eteen hetkeksi seisomaan ja miettimään mitenkä sitä itse asian ottaisi, ja mitenkä "aikuisena" ihmisenä tulisi käyttäytyä. Hyvää syksyn jatkoa kaikille joka tapauksessa!

Vierailija
30/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tytär ei halua ottaa yhteyttä isäänsä, joka ei halunnut lapsen syntyvän, tiesi äidin pitävän lapsen eikä silti 20 vuoteen ottanut yhteyttä...

Vierailija
31/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo jakso. Kauhean estoinen oli tämä neiti. Melkein säälitti se isä, kun toinen yritti halata ja tää on vaan kädet puuskassa eikä halunnut ottaa missään vaiheessa kontaktia. Miksi lähteä etsimään isäänsä jos ei halua olla missään tekemisissä?! :-O

Tommosia estoja syntyy, kun vanhempi hylkää. Ehkä hän toivoi, että isä olisi ollut niin sydämellinen ja välittävä, että olisi tehnyt töitä murtaakseen jään, mutta valehtelu vaan rakensi muuria entisestään heidän välilleen.

Uskon matkan kuitenkin olleen hänelle koko elämän kannalta tärkeä, vaikkei yleisölle ollutkaan viihdyttävä. 

Ymmärrän tyttöä hyvin, koska tapaaminen oman isäni kanssa olisi myös joku tuon tapainen katastrofi niiden siirappisten itkutapaamisten sijaan. 

t. Toinen isänsä hylkäämä

Vierailija
32/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs arvostelijoista tuntuisi, että vanhempi olisi yrittänyt saada sinut tapetuksi ja lisäksi olisi kadonnut jättäen taakseen sumuverhon, jossa on itse "kuollut". Ja sitten kirkkain silmin kertoo, ettei ole tiennyt ja että olisi toki tavannut aiemmin. Ja, että tapasi toisen vanhemman vain ohimennen 1-2 vkon ajan.  En usko, että miehellä oli todellista tarkoitusta kertoa nykyiselle perheelleen tästä suomityttärestä. 

Vierailija
33/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte hirveän julmia ja tunteettomia Janniinaa kohtaan. Lopettakaa tällainen epäoikeudenmukainen haukkuminen.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille kuitenkin!

Vierailija
34/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taisi olla toinen jakso?

Yhteistä oli ekalle jaksolle se, että ekassa etsi lapsenlapsi, ei tytär ja nyt etsi tytär, ei äiti. Ekassa jaksossa jäi aluksi ihmetyttämään, että miksi äiti ei lähtenyt etsimään isäänsä, mutta kyllähän hän sitten matkusti Floridaan lapsensa kanssa.

Miksi eilisessä jaksossa sitten äiti ei lähtenyt mukaan etsimään tytön isää? Varmasti oli katkera tälle, että hän jätti hänet yksin raskaudessaan ja vaati aborttia. Varmasti on puhunut myös pahaa isästään tytölle.

Mutta miksi tyttö sitten halusi lähteä etsimään isäänsä? Jos äitini kertoisi minulle, että oma isäni olisi vaatinut aborttia, en itse välttämättä tällaista isää haluaisi elämääni.

Mulle ainakin tuli sellainen tunne, että "ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön". Eli tyttö oli välttämättä halunnut lähteä etsimään isäänsä ja päästä tv-ohjelmaan. Mutta sitten tosi paikan tullen, ei ollutkaan valmis kohtaamaan isää.

Tytön käyttäytyminen oli todella epäkohteliasta. Vaikka ei olisi ollut kyse edes sukulaisesta, jätti vähän huonon kuvan käyttäytymisen perusteella. 

Tai onhan mahdollista, että tytär sanoi suoraan isälleen, ettei halua enää nähdä tätä tai olla hänen perheensä kanssa missään tekemisissä. Ja Nelonen on sitten leikannut ohjelman niin kuin on itse halunnut. Tosin tytön suuttuminen isälle olisi mielestäni ollut parempi reaktio kuin täysin välinpitämättömyys ja nyrpeys.

Vierailija
35/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suhtautuvat eri asioihin eri tavalla, ei ole yhtä ja ainoaa tapaa.

Vierailija
36/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missasin jakson alun.

mistä syystä tää isä on siis kadonnut janinan elämästä? 

aina jos missaa ekat minuutit niin vastausta tuohon kysymykseen ei meinaa saada mistään....eli miksi se kyseinen ihminen oikein on kadonnut.

.

Elisa viihde (kotimainen!!!) on siitä hyvä, että vaikka ohjelma olisi minuuttia vaille loppunut, niin sen vielä pystyy laittamaan talteen ja alkamaan katsomaan silloin, kun haluaa. Ihan alusta asti.Taitaa ehkä olla Sonerallakin joku vastaava, josta en mtn. tiedä, että onko siinä tuollaista ominaisuutta olemassa. 

Mikäli missaa koko ohjelman, niin kaupallisilla kanavilla sitä samaa ohjelmaa näytetään koko seuraavan viikon vähän väliä ja seuraavan kerran joskus puolen vuoden välein uusintoina.

.

Vierailija
37/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla toinen jakso?

Yhteistä oli ekalle jaksolle se, että ekassa etsi lapsenlapsi, ei tytär ja nyt etsi tytär, ei äiti. Ekassa jaksossa jäi aluksi ihmetyttämään, että miksi äiti ei lähtenyt etsimään isäänsä, mutta kyllähän hän sitten matkusti Floridaan lapsensa kanssa.

Miksi eilisessä jaksossa sitten äiti ei lähtenyt mukaan etsimään tytön isää? Varmasti oli katkera tälle, että hän jätti hänet yksin raskaudessaan ja vaati aborttia. Varmasti on puhunut myös pahaa isästään tytölle.

Mutta miksi tyttö sitten halusi lähteä etsimään isäänsä? Jos äitini kertoisi minulle, että oma isäni olisi vaatinut aborttia, en itse välttämättä tällaista isää haluaisi elämääni.

Mulle ainakin tuli sellainen tunne, että "ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön". Eli tyttö oli välttämättä halunnut lähteä etsimään isäänsä ja päästä tv-ohjelmaan. Mutta sitten tosi paikan tullen, ei ollutkaan valmis kohtaamaan isää.

Tytön käyttäytyminen oli todella epäkohteliasta. Vaikka ei olisi ollut kyse edes sukulaisesta, jätti vähän huonon kuvan käyttäytymisen perusteella. 

Tai onhan mahdollista, että tytär sanoi suoraan isälleen, ettei halua enää nähdä tätä tai olla hänen perheensä kanssa missään tekemisissä. Ja Nelonen on sitten leikannut ohjelman niin kuin on itse halunnut. Tosin tytön suuttuminen isälle olisi mielestäni ollut parempi reaktio kuin täysin välinpitämättömyys ja nyrpeys.

Aikuisenkin lapsen pitää saada olla lapsi vanhemmalleen. Tältä lapselta on jäänyt kaikki vuodet pois mahdollisuus koskaan kiukutella, kokeilla rajoja, rakkautta tms. tämän poissa olleen vanhemman kanssa. Nuo tunnereaktiot ovat ihan äärimmäisen voimakkaita, näemmä niitä ei voi kaikki ymmärtää. 

Miksi pitäisi esittää kohteliasta omalle isälleen kuten ventovieraalle? Eikö ole parempi olla aidosti ne tunteet joita on tai ei ole? 

Minulta pyskologi kerran kysyi, miten ihmeessä minä olen voinut olla niin ylikiltti, että annoin kaiken anteeksi pyytämättä, en koskaan näyttänyt mitään negatiivista reaktioa, peitin ja kannoin kaiken itse ja yksin. Hän ihmetteli, miten en käyttäytynyt kuten tuo tyttö, jonka reaktio oli mielestäni paljon terveempi ja aidompi. 

Vierailija
38/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hieman järkyttynyt minäkin, kun tytär tavatessaan vanhentuneen isänsä toisena päivänä siellä cocislasien ääressä, näpäytti isälleen jotain että "mä luulin että sä olet kuollut". Sillain erittäin kylmästi ja jotenkin välinpitämättömästi. Ei ainakaan tullut ilon tunteita pintaan kun kuolema ei ollutkaan totta. Tytär vaan nasautti että kuollut-tyyppi. 

Oli aika tunteet lukossa tyttärellä. Televisio on kyllä erittäin paljastava media. Pienetkin eleet ja kropan kieli näkyy niin selvästi.

Vois olla hyväksi hänelle mennä jonnekin käsittelemään ja opettelemaan tutustumaan omiin tunteisiinsa, Nyt niitä ei ollut opetellut koskaan kokemaan Kunhan vaan olla möllötteli ja oli pidättyväinen.

Vierailija
39/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, miten voi olla noin kylmä ja töykeä. Olisi jäänyt kotiin, kun ei edes halunnut tavata isäänsä.

Jäipä huono fiilis. Säälitti se isä, ja hävetti ja suututti Janninan epäkypsä ja naurettava käytös.

Vierailija
40/81 |
05.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi "halusi" päästä tv-ohjelmaan, koska en tunne yhtäkään 20v jolla olisi varaa ja muutenkaan resursseja matkustaa "ympäri maailmaa" etsimässä ketään, kenen ei edes varmuudella tiedä olevan enää elossa... otappa järki kätees