Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen ensiavussa ollessani tajusin

Vierailija
03.10.2016 |

Siellä oli taaperon vanhemmat jotka hoitivat sairasta taaperoaan niin hienosti. Itse muistelin lapsen vauva-aikaa ja sitä kun jouduin aina lapsen viemään ensiapuun yksin. Myös sunnuntaisin koska mies ei halunnut tulla avuksi.

Myös hänen työnarkomaniuttaan ja itsekkyyttä rahan suhteen aloin miettimään. Tajusin että hänen olisi pitänyt pysyä sinkkuna eikä perustaa perhettä. Hän ei ole perheihminen lainkaan.

Nyt sitten mietin mitä tuon itsekkään ihmisen kanssa teen?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää viedä ensiapuun korvatulehduksen tms takia?

Tulehduskipulääkettä voi antaa kotonakin, eihän ne muuta lääkärissäkään oikein voi, antibioottejakaan ei suositella annettavaksi heti jos ollenkaan. Turhaa resurssien tuhlaamista, kun siellä on oikeitakin pikaisen avun tarvitsijoita.

Ja miehestä; ainahan voi erota jos mies ei miellytä. Elämä on valintoja.

Kun se eroaminen olisikin niin helppoa. Valitettavasti lainojen ja monen muun asian vuoksi joudumme olemaan yhdessä.

Ei se missään tapauksessa helppoa ole koskaan, mutta taloudelliset syyt/ns. "Pakko"-syyt ovat älyttömän huono syy olla yhdessä, kerran tässä vain eletään.

Vierailija
42/42 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas kokemuksia korvakipuisista lapsista ihmisillä, joilla ei joko a) itsellään tai b) lapsellaan ollut kunnon korvatulehdusta.

Meillä jostain syystä kummankaan lapsen korvatulehduksiin eivät ole särkylääkkeet auttaneet ollenkaan. Kerran ei ehditty lähteä lääkäriin, kun lapsen korva puhkesi yöllä alle vartissa siitä, kun lapsi heräsi kipuun. Nukkumaan mennessä ei mitään oireita. Tuosta seurasi useamman viikon uintikielto ja valvonta (pumpuli yms. korvissa) pesulla, ettei korvaan menisi vettä. Mieluummin tarkistutan lääkärillä tilanteen vielä siinä vaiheessa, kun tärykalvo on ehjä.

Jostain syystä myös antibiootit ovat auttaneet jo ensimmäisinä tunteina paineen hellittämisessä, vaikka aina tulkutetaan virusten osuutta tulehduksissa. Kai ne sitten on aina bakteeritulehduksia olleet?

Eikä sinne päivystykseen todellakaan ole herkkua lähteä kitisevän lapsen kanssa, totta kai sen mieluummin hoitaisi kotona. Minä olen miehenä ollut hyvin usein myös yksin toisen lapsen kanssa päivystyksessä, ja vaimo on jäänyt toisen kanssa kotiin. Ilmiselvää, että vastuu on molemmilla vanhemmilla.

Tuonkaan takia ei tarvitse ensiapuun lähteä. Suositus on nykyään, että korvan annetaankin itse puhjeta. Se paranee nopeammin. Putsaus ja aamulla lääkäriin katsomaan, että kaikki ok ja jatkohoito-ohjeet.

Päivystys ja ensiapu kaksi eriasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi