Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3v Viljo löytynyt pitkän etsinnän jälkeen metsästä kuolleena.

Vierailija
02.10.2016 |

Ikävä päätös jutulle. Ulkoisia vammoja ei näkynyt. Mikähän oli kuolinsyy?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Vähentääkö se mielestäsi jotenkin asiaan liittyvää surua?

Kyllä mun mielestä vähentää. Aika sairas pitää ihmisen olla, jos pitää 3-vuotiaan koiran ja 3-vuotiaan lapsen kuolemaa yhtä vakavina ja surullisina asioina. Kummanko pelastaisit palavasta talosta, jos olisi mahdollisuus vain toiseen: oman 3v lapsesi vai oman 3v koirasi? Toivottavasti sen ihmislapsen.

Käännetäänpä tätä vähän, eli kumman pelastaisit palavasta talosta? Oman 3v koirasi vai vieraan 3v lapsen (vain toisen voisi pelastaa)

Oon supersankari, eli mää voin pelastaa molemmat!

Vierailija
22/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Kyllä mun mielestä vähentää. Aika sairas pitää ihmisen olla, jos pitää 3-vuotiaan koiran ja 3-vuotiaan lapsen kuolemaa yhtä vakavina ja surullisina asioina. Kummanko pelastaisit palavasta talosta, jos olisi mahdollisuus vain toiseen: oman 3v lapsesi vai oman 3v koirasi? Toivottavasti sen ihmislapsen.

Käännetäänpä tätä vähän, eli kumman pelastaisit palavasta talosta? Oman 3v koirasi vai vieraan 3v lapsen (vain toisen voisi pelastaa)

Vieraan lapsen tietenkin.

Toivottavasti sulla ei oo koiraa kun et sitä rakastaisikaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Ihan helppo: vieraan 3-vuotiaan lapsen. Pelastaisin missä tahansa tilanteessa aina ensin ihmisen ja sitten vasta eläimen. Ihan oikeasti, ihminen menee aina edelle.

Vierailija
24/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Lehdet ovat haistaneet tuon että ihmisiä kiinnostaa kadonneista ihmisistä kertovat jutut ja niitä klikataan auki. Kuvottavaa tuollainen klikkausten kalastelu ja tässä tehdään ihan oikeasti haittaakin. Tulee mieleen tarina pojasta joka huusi sutta.

Vierailija
25/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Mielenkiintoinen kysymys.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2677432/kumman-pelastaisit-palavasta-tal…

Otetaanpa kaikille galluppi ja katsotaan miten palstalaisten prioriteetit makaavat.

t. ohis

Vierailija
26/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuitenkin kyseessä IHMISlapsen ja koiran ero. Järjenkin jo pitäisi sanoa että olipa se lemmikki miten rakas tahansa niin ihmiselämä menee AINA edelle. Miten vaikeaa jonkun on se käsittää? En ymmärrä. Vai että satojen ihmisten etsintäpartio KOIRALLE ja ihan juttu lehteen...

Vierailija
27/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Käännä miten vain, mutta ihminen pelastetaan aina ennen eläimiä. Aina.

Pelastaisin terminaalivaiheessa olevan syöpää sairastavan neliraajahalvaantuneen murhaajamiehen ennen kuin minkään eläimen tässä maailmassa. 

Vierailija
28/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

En ole ylempi mutta minulla on koiria ja minusta on kauheaa miten jotkut nostavat eläimet itasaveroisiksi (tai jopa ylemmäksi!) ihmisten kanssa. Tottakai lemmikki on rakas ja perheenjäsen, mutta lemmikki on silti lemmikki. Se, että koiralle osoitetaan paikkansa alempana ihmisestä, luo koiralle turvallisuuden tunnetta. Että ihminen on pomo ja koiran ei tarvitse "miettiä". Monet eläinten käytöshäiriötkin johtuu siitä, ettei osata laittaa eläimille rajoja, osoittaa niiden paikkaa perheessä. Koira hämmentyy kun ei tiedä, että kuka on lauman pomo. Hänkö vai joku muu.

Vierailija
29/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Minulla on koira, sekä lapsia. Siksi kyseisessä tapauksessa pelastaisin lapsen ensin. Siinäpä sulle pähkinä, joka selviää vasta sitten, kun teet niitä lapsia.

Vierailija
30/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, nyt kyllä tosi paska olo vaikka en tietenkään perhettä tunne. Voi pientä Viljoa ja heidän koko perhettään :(

Ahem, olen tämän kommentin kirjoittaja ja luulin että kyseessä on lapsi. Ajatus pienestä 3-vuotiaasta pojasta, jonka nimi vielä liikuttavasti Viljo sai kyyneleet silmiin. Tietenkin tosi kova ja kurja paikka myös koiran kuolema, mutta ihan samanlainen tunnereaktio ei siitä tulisi.

Vierailija
31/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

No varmaan oman lapsen. Mutta entä jos kysymyksen astettelu onkin se, että pelastaisitko tuttavan 3-vuotiaan lapsen vai oman 3-v koirasi?

Vierailija
32/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon yhteen kysymykseen: Kyllä mä ainakin todellakin pelastaisin oman rakkaan koirani ennenkuin tuntematonta lasta, vanhusta tai minkä ikäistä tahansa tuntematonta. Vaikka tuntemattomankin ihmisen jne. kuolema koskettaa, niin ihmisiä kuolee kuitenkin joka pv ja kyllä se oma koira on mittaamattoman rakas eikä sitä voi edes verrata tuntemattomaan ihmiseen. Mun koira on mulle rakkaampi, kuin mun ystävät.

Vierailija
33/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu kun piti tämäkin keskustelu pilata taas jauhamalla jostain saatanan kumman pelastaisit palavasta talosta diipadaapa... Kyse oli nyt kadonneesta ja kuolleena löydetystä 3vuotiaasta bernhardinkoirasta, sitähän tämä ketju alunperin koski... Menkää jauhamaan palavista taloista muualle...

Helvetti että lapsellisia ihmisiä, kauhea inttäminen jostain ihan ihme asiasta, joka ei nyt koskenu koko aloitusta ollenkaan.

Vierailija
34/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernhardilainen on sympaattinen ja lutuinen. Surullista, että koiralle kävi noin. Sehänonvaankoira-kohkaajien palavan talon ulko-oveen laitan pöngän ja bensaa kynnykselle. 

Vierailija
35/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on bernhardilainen ja aina väsyy lenkillä helposti.. Koiraa on aina liikutettu ihan normaalisti, että ei voi huono kuntokaan olla. Onkohan se syy sitten vaan se, että kun on niin raskasrakenteinen, niin ei vaan oikein jaksa?

Voi Viljo raukka, mihinhän lie kuollut.. :( Bernhardinkoirat on niin ihania ja ihmisrakkaita <3

Vierailija
36/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Oikeasti?? Tällaisesta uutisoidaan..?

Miksi ei? Uutisoidaanhan kadonneista lapsista ja vanhuksistakin. Ja ihan aikuisista ihmisistäkin!

Onhan se nyt kuitenkin vähän eri asia, onko kyseessä eläin vai ihminen.

Vierailija
37/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, nyt kyllä tosi paska olo vaikka en tietenkään perhettä tunne. Voi pientä Viljoa ja heidän koko perhettään :(

Ahem, olen tämän kommentin kirjoittaja ja luulin että kyseessä on lapsi. Ajatus pienestä 3-vuotiaasta pojasta, jonka nimi vielä liikuttavasti Viljo sai kyyneleet silmiin. Tietenkin tosi kova ja kurja paikka myös koiran kuolema, mutta ihan samanlainen tunnereaktio ei siitä tulisi.

Jaa, mulla taas tuli kyyneleet silmiin vasta kun huomasin että koirasta olikin kyse.

Vierailija
38/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoslakikin tuomitsisi ihmisen joka pelastaa koiran mutta ei ihmistä, se on heitteillejättö tai kuolemantuottamus. 

Mutta oikeastihan näistä on suurin osa provoja, eihän koiralla muutenkaan olisi kuin muutamia vuosia elinaikaa kun lapsella taas n. 70-100 vuotta. Aika helvetin häiriintynyt täytyy olla jos laittaisi koiran  hengen lapsen hengen edelle.

Eihän koiraa edes jää suremaan kuin omistajat kun taas lapsen menettämisen suru koskisi paljon suurempaa joukkoa.

Vierailija
39/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuulin juuri että täällä on kadoksissa 2v Essi (kissa). Täytyy soittaa iltapäivälehdille ja vapepalle.

Vierailija
40/43 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli koira.

Oikeasti?? Tällaisesta uutisoidaan..?

Miksi ei? Uutisoidaanhan kadonneista lapsista ja vanhuksistakin. Ja ihan aikuisista ihmisistäkin!

Onhan se nyt kuitenkin vähän eri asia, onko kyseessä eläin vai ihminen.

Totta hemmetissä se on eri asia, mutta miksi kadonneesta koirasta EI saisi uutisoida, tai miksi kadonnutta koiraa EI saisi isolla porukalla etsiä? Aivan varmaa on, että jos olisi pitänyt yhtä aikaa valita koiran tai ihmisen etsintä, ihminen olisi etsitty ensin. Koska nyt kuitenkaan ei ollut ihmistä kadoksissa, mitä väärää oli koiran etsimisessä ja sen katoamisesta uutisoinnissa?