Olen ex-narkomaani ja rikollinen. Mitä haluaisit kysyä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Saako rikolliset ja narkkarit helpommin pillua kuin kunnon kansalaiset?
Jaa a, tapaus kohtasta varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaen, että olet toiminut vastoin omaa moraalikäsitystäsi: miten sun omatunto kestää? Koetko omien tekojen hyväksymisen olevan avainasemassa selvänä pysymiseen? Miten olet saanut ne hyväksyttyä? Käytkö terapiassa? Mikä sinut ajoi käyttämään?
T. Itse samojen asioiden kanssa painiva toipuva alkoholisti
Huonostihan se on kestänyt, kaikki päihderiippuvaiset vihaa itseään. Se on avainasemassa että pystyy hyväksymään sen että minäkin olen vain ihminen, erehtyväinen olento, sen takia oon tehny ja tulen myöskin aina tulevaisuudessa tekemään jotain virheitä. Kukaan ihminen ei oo virheetön, jokainen tekee omat virheensä. Aika paljon mua on auttanu todella hyväsydämminen ja avoin tyttöystävä, häneltä oon saanu paljon rakkautta ja tukea ja ymmärrystä, hän on hyväksyny mut just tälläsenä kun oon, hyvineen ja huonojen puolieni kanssa... Oon tajunnu etten ihan paha ihminen ookkaan, on tärkeetä arvostaa itseään just sellasena kun on, vaikkei se oo helppoa. En oo käyny terapiassa, mutta korvaushoidossa ollessani saanu myös keskusteluapua tän riippuvuuden kans.
Aha, oot näitä korvaushoitotyyppejä ja päälle polttelet vielä pilveä.. se siitä selvänä olosta.
Miksi nämä narkit lisääntyvät? Pilven polttaminen on laitonta ainakin vielä ja luetaan myös narkkaukseksi. Sitten kunnon tavan säädyn ihmiset joutuvat vuosien kouluttautumisen ja uraputken jälkeen ravaamaan lapsettomuushoidoissa. Paras materiaali lisääntyy liian vähän, kun huonoin tuottaa lisää vajakkeja koulun penkkejä kuluttamaan. No, tarvitaan niitä siivoajiakin. Mikäli pirin käyttö pysyy edes jotenkin hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä unelmoit/haaveilet?
Tavallisesta ja onnellisesta elämästä, jossa on tasapaino. Elän nyt mun unelmaa ja tottakai toivon, et kun lapsi syntyy niin sillon kaikki menee myös hyvin ja tulevaisuudessa, en haluu retkahtaa enää ikinä. Se pelottaa mua välillä vitusti. Sit et rahaa jäis sen verran että sillä vois vuodessa päästä pariks viikkoo jonnekin tuonne lämpimään aurinkoon. :) ulkomailla haluaisin tulevaisuudessa myös ehkä asua perheen kanssa.
Halveksin kaltaisiasi. Ei teistä tule ikinä mitään kunnollista, kun aivot on jo pilattu roinalla. Ja sen huomaa ihan keskustelussakin. Lisäksi se narkkarin tietty leima ja habitus jättävät jälkensä, minkä toiset käyttäjät tuntevat. Onneksi sain hyvän ja tiukan kotikasvatuksen päihteiden suhteen.
Millä tavalla huumeiden laittomuus auttoi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet mieluiten vapaa-aikanasi ja mikä on viikonloppusi kohokohta?
Ajelen prätkällä, hengailen ystävien kans, harrastan liikuntaa, käyn juhlimassa. Tän viikonlopun kohokohta on se kun otan kullan kainaloon ja aletaan kohta kattoo leffaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Halveksin kaltaisiasi. Ei teistä tule ikinä mitään kunnollista, kun aivot on jo pilattu roinalla. Ja sen huomaa ihan keskustelussakin. Lisäksi se narkkarin tietty leima ja habitus jättävät jälkensä, minkä toiset käyttäjät tuntevat. Onneksi sain hyvän ja tiukan kotikasvatuksen päihteiden suhteen.
Minäkin sain hyvän kasvatuksen päihteiden suhteen. Isäni pahoinpiteli usein minua ja äitiäni humalassa. Itsekin tulen kännissä yleensä enemmän tai vähemmän pahapäiseksi. Olenkin luopunut alkoholin humalakäytöstä jo vuosia sitten, kannabista kylläkin käytän.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan jaksa ymmärtää, miten toiset voi halveksia ihmisiä. Se on aika voimakas teko. Se on ihan onnenkauppaa, ettei sinunkin lähipiirissäsi olisi joku narkkari tai rikollinen. Eihän tämä maailma mene niin, että kaikki olisi aina hyvin käyttätyviä ongelmattomia ja elämässä loistavasti pärjääviä ihmisiä. Salaa toivonkin, että sinulle joka toisia halveksii, sattuisi elämässä jokin negatiivinen yllätys, ero tms. Et varmaan sitäkään osaisi kuvitella kohdallesi. En siis ole ap mutta tuo kommenttisi oli outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautuuko kehosi ennalleen? Miten vierottauduit ja käytätkö enää mitään päihteitä?
Ei mulle onneks mitään pahempia pysyviä vaurioita jääny, puhe nyt kuulemma saattaa olla vähän hitaampaa ja kaikki sanat ei aina heti tuu mieleen, joten niitä joutuu joskus vähän hakemaan.. Sitten on tietty katkastu pari sormea kirveellä velkojen takia. Korvaushoidossa olin ja alkoholia juon sillon tällön, röökiä menee. Pilvee välillä polttelen.
Eli et ole kuivilla. Päihdeongelmaiselle on vain joko tai ei. Tiedän tämän ikävä kyllä.
Mietityttääkö nykyisten THC-pitoisuuksien, psykoosin ja skitsofrenian yhteys sinua, etenkin kun olet tulossa isäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautuuko kehosi ennalleen? Miten vierottauduit ja käytätkö enää mitään päihteitä?
Ei mulle onneks mitään pahempia pysyviä vaurioita jääny, puhe nyt kuulemma saattaa olla vähän hitaampaa ja kaikki sanat ei aina heti tuu mieleen, joten niitä joutuu joskus vähän hakemaan.. Sitten on tietty katkastu pari sormea kirveellä velkojen takia. Korvaushoidossa olin ja alkoholia juon sillon tällön, röökiä menee. Pilvee välillä polttelen.
Eli et ole kuivilla. Päihdeongelmaiselle on vain joko tai ei. Tiedän tämän ikävä kyllä.
Satunnainen pilvenpolttelu kuitenkin paljon vähempihaittaista kuin viinan juonti ja tupakanpolttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vaan jaksa ymmärtää, miten toiset voi halveksia ihmisiä. Se on aika voimakas teko. Se on ihan onnenkauppaa, ettei sinunkin lähipiirissäsi olisi joku narkkari tai rikollinen. Eihän tämä maailma mene niin, että kaikki olisi aina hyvin käyttätyviä ongelmattomia ja elämässä loistavasti pärjääviä ihmisiä. Salaa toivonkin, että sinulle joka toisia halveksii, sattuisi elämässä jokin negatiivinen yllätys, ero tms. Et varmaan sitäkään osaisi kuvitella kohdallesi. En siis ole ap mutta tuo kommenttisi oli outo.
Tuttavapiirissäni ja sukulaisissa on ollut sekä narkomaaneja että alkoholisteja. Eiköhän jokainen suomalainen jonkun tunne. Sitä suuremmalla syyllä halveksin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sait työpaikan, vaikka sinulla on rikostaustaa? Onko sukulaisesi baarinpitäjä, vai onnistuitko jotenkin salaamaan menneisyytesi?
Olen omille lapsilleni sanonut, että jos kerran jää 15-vuotiaana kiinni pikkurikkeestä, tie nousee sen jälkeen pystyyn kaikkialla. Siivoamaankaan ei pääse. Se sakko tai yhdyskuntapalvelus on aivan sivuseikka. Elinikäinen ansiotoimintakielto on paljon vakavampi juttu.
Miksen sais, jos oon elämäni kuntoon laittanu? ei kaikki ihmiset oo sellasia että niillä on tarve rangaista toisia koko loppuelämä heidän tekemistä virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Mietityttääkö nykyisten THC-pitoisuuksien, psykoosin ja skitsofrenian yhteys sinua, etenkin kun olet tulossa isäksi?
Kumma, että skitsofrenia ei ole kuitenkaan yhtään lisääntynyt maailmassa, vaikka kannabiksen käyttö on kuitenkin kasvanut todella paljon kieltolain aikana. Eikä Hollannissakaan skitsofreniaa esiinny enempää kuin muuallakaan, vaikka kannabis on ollut käytännössä laillista useita vuosikymmeniä. Kannabista on käytetty myös lääkkeenä skitsofrenian hoidossa. Asia ei ole mitenkään yksiselitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että onnistut pysymään kuivilla ja saavutat sellaisen elämän kuin haluat. Tsemppiä!
Kiitos :) kaikkea hyvää myös sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vastailen tämän illan kysymyksiin.
Montako jopoa ehdit pölliä?
joline kirjoitti:
Onko mahdollinen rakkauden tai läheisyyden puute lapsuudessa vaikuttanut mielestäsi ihmissuhteisiisi aikuisena? Tai tarkemmin siis seurustelusuhteisiin? Ja jos on niin miten?
Eipä oikeestaan. Mutta mun naisella on kans aika rankat taustat, vaikkei ookkaan läheskään samanlaiset kun mulla, niin sen takia pystytään hyvin ymmärtämään kans toisiamme :)
En ehdi enempää vastailemaan, illanjatkot :)
Huonostihan se on kestänyt, kaikki päihderiippuvaiset vihaa itseään. Se on avainasemassa että pystyy hyväksymään sen että minäkin olen vain ihminen, erehtyväinen olento, sen takia oon tehny ja tulen myöskin aina tulevaisuudessa tekemään jotain virheitä. Kukaan ihminen ei oo virheetön, jokainen tekee omat virheensä. Aika paljon mua on auttanu todella hyväsydämminen ja avoin tyttöystävä, häneltä oon saanu paljon rakkautta ja tukea ja ymmärrystä, hän on hyväksyny mut just tälläsenä kun oon, hyvineen ja huonojen puolieni kanssa... Oon tajunnu etten ihan paha ihminen ookkaan, on tärkeetä arvostaa itseään just sellasena kun on, vaikkei se oo helppoa. En oo käyny terapiassa, mutta korvaushoidossa ollessani saanu myös keskusteluapua tän riippuvuuden kans.