Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yhtään siedä miehen porukoita, enkä halua olla missään tekemisissä. Nyt kuulin että appivanhemmat kokonaan sivuutti meidät testamentissaan :(

Vierailija
02.10.2016 |

Eli mun mies saa lakiosansa kesämökin muodossa mutta miehen jälkeen se menee hänen sisarustensa lapsille. Meidän lapset ei saa mitään!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi adoptoida lapsesi omikseen. Silloin heillä on samat oikeudet lakiosuuteen kuin biologisillakin lapsilla.

Vierailija
22/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko nyt vastata tuohon mitä kysytään. Ovatko nämä "teidän lapset" siis myös miehesi lapsia, vai sinun ja jonkun toisen miehen lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollisuutta adoptoida? Vai onko sun lapsilla isä olemassa jossain? Jos on, niin lapset perii biologisen isänsä joskus.

Vierailija
24/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi juttu rajata aviopuolisot perinnön ulkopuolelle.

Vierailija
25/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ymmärrä, lapset EIVÄT ole MIEHEN vaan se ovat tuon naisen lapsia jostain sen aikaisemmista suhteista.

Eli ne lapset perivät niiden aikaisempien suhteiden isien lakiosuuden

Miksi ihmeessä sinun lapsesi perisi jonkun muun täysin heille tuntematoman miehen sukulaisten perinnön

Perintö menee ihan oikein.

AP Jättää TARKOITUKSELLA osan kertomatta jotta olisitte hänen puolella....

Vierailija
26/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fine, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
27/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ymmärrä, lapset EIVÄT ole MIEHEN vaan se ovat tuon naisen lapsia jostain sen aikaisemmista suhteista.

Eli ne lapset perivät niiden aikaisempien suhteiden isien lakiosuuden

Miksi ihmeessä sinun lapsesi perisi jonkun muun täysin heille tuntematoman miehen sukulaisten perinnön

AP Jättää TARKOITUKSELLA osan kertomatta jotta olisitte hänen puolella....

Älähän nyt vaahtoa, koka ajanhan häneltä on tuota kysytty ja nyt ap vissiin tajuaa, ettei mitään testamenttia edes tarvita siihen, ettei hänen lapsensa peri miestä ilman adoptiota. 

Vierailija
28/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kai ne nyt sen isäpuolensa tuntee kuitenkin.

Vierailija
29/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näissä tapauksissa on ihan normi juttu antaa ulkopuolelle jättäjien huolehtia itse itsestään ihan loppuun saakka.

Vierailija
30/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan vastaa kun kysytään, ap...

Vierailija
31/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiosuus on rintaperillisen osuus ja ei mikään hallintaoikeus. Sen voi muuttaa rahaksi.

Mun äidin perintö menee niin että 40 prossaa mulle ja 40 siskolle ja mun kummatkin pojat saa 10 prossaa.

Jos kaksi lasta niin perintöosuus on 50 ja lakiosuus 25 prossaa.

Siskoni on lapseton.

Onko sun siskosi tehnyt jotain pahaa äidillesi? Vai miksi äitisi haluaa pienentää hänen ns. normiperintöä?

Vai toimitko sinä esim. omaishoitajana ja äitisi asuu luonasi?

Ei millään pahalla, aina vaan ihmetyttää tosi paljon kun vanhemmat laittavat lapsensa eriarvoiseen asemaan. Vielä kuoleman jälkeenkin.

Vierailija
32/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiosuus on rintaperillisen osuus ja ei mikään hallintaoikeus. Sen voi muuttaa rahaksi.

Mun äidin perintö menee niin että 40 prossaa mulle ja 40 siskolle ja mun kummatkin pojat saa 10 prossaa.

Siskoni on lapseton.

Onko sun siskosi tehnyt jotain pahaa äidillesi? Vai miksi äitisi haluaa pienentää hänen ns. normiperintöä?

Ei millään pahalla, aina vaan ihmetyttää tosi paljon kun vanhemmat laittavat lapsensa eriarvoiseen asemaan. Vielä kuoleman jälkeenkin.

Tossahan nimenomaan meni tyttäret samalle viivalle, vai luitko väärin?

Vierailija
33/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni on lapseton.

Tossahan nimenomaan meni tyttäret samalle viivalle, vai luitko väärin?

Ilman testamenttia kumpikin tytär saisi 50 % ja lapsenlapset eivät mitään.

Vierailija
34/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näköjään onnenonkija, joka luulee että uuden miesystävän kautta pääsee omille lapsilleen kerryttämään omaisuutta. Aivan oikein menee perintö jos miehellä ei ole omia lapsia, että hänen kuoltua suvun omaisuus menee miehen sisarusten lapsille. Eihän siitä nyt mitään tulisi, että jotkut suvun ulkopuoliset alkaisivat määräämään mitä kesämökilllä tehdään ja vaatimaan sitä myytäväksi että saavat rahaa. Jokainen kai tämän tajuaa.

Vierailija
35/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, joista kaksi on miehen omia. Ja appivanhemmat ovat siis tehneet testamentin, jossa miehen sisarukset (4 kpl) saavat kukin 1/4 osan kaikesta omaisuudesta. Mun mies saa siis kesämökin, jonka arvo vastaa kai suunnilleen miehen lakiosaa (1/10 koko omaisuudesta). Ja miehen kuoleman jälkeen kesämökki siirtyy miehen nuorimman sisaren ja veljen lapsille. Ja jos tämä kesämökki myydään sen sijaan tullut omaisuus menee näille samoille.

Ja isovanhemmat on yli 80-vuotiaita ja mun mieskin on jo kohta 60 ja sairaalloinen eli eipä tästä kesämökistä taida paljon olla iloa.

Minusta aika tylyä meidän lapsia kohtaan, vaikkeivat olekaan koskaan nähneet isovanhempiaan kun en ole halunnut olla tekemisissä.

Ja sisko oli kuulemma sanonut että olisimme iloisia mökistä, kun olisivat voineet jättää kokonaan ilman perintöä. Koska mieheni on kuulemma "hylännyt"vanhempansa kun meni mun kanssa naimisiin.

Vierailija
36/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun sanoa, että sitä saa mitä tilaa. Miten itse suhtautuisit, jos lapsesi lopettaisi yhteydenpidon, koska puoliso!!

Vierailija
37/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta, joista kaksi on miehen omia. Ja appivanhemmat ovat siis tehneet testamentin, jossa miehen sisarukset (4 kpl) saavat kukin 1/4 osan kaikesta omaisuudesta. Mun mies saa siis kesämökin, jonka arvo vastaa kai suunnilleen miehen lakiosaa (1/10 koko omaisuudesta). Ja miehen kuoleman jälkeen kesämökki siirtyy miehen nuorimman sisaren ja veljen lapsille. Ja jos tämä kesämökki myydään sen sijaan tullut omaisuus menee näille samoille.

Ja isovanhemmat on yli 80-vuotiaita ja mun mieskin on jo kohta 60 ja sairaalloinen eli eipä tästä kesämökistä taida paljon olla iloa.

Minusta aika tylyä meidän lapsia kohtaan, vaikkeivat olekaan koskaan nähneet isovanhempiaan kun en ole halunnut olla tekemisissä.

Ja sisko oli kuulemma sanonut että olisimme iloisia mökistä, kun olisivat voineet jättää kokonaan ilman perintöä. Koska mieheni on kuulemma "hylännyt"vanhempansa kun meni mun kanssa naimisiin.

Eihän tuo ole laillisesti pitävä. Ei appivanhemmat voi päättää kenelle perintö menee miehen kuoleman jälkeen. Jos siis lapset miehen omia. Tottakai menee miehen lapsille kun mies kuolee. Ei tätä voi nyt missään testamentissa sulkea pois miehen vanhempien toimesta.

Vierailija
38/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen säädös ei kyllä ole laillinen. Ei ne appivanhemmat voi määrätä enää miehen kuoleman jälkeen. Oikeudessa tuo kumotaan kyllä.

Vierailija
39/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isovanhemmat haluaisivat jättää jotain lapsille, joita eivät ole koskaan nähneet? Miehesi todella on hylännyt vanhempansa, jos kertomasi pitää paikkaansa. Miksi ylipäätään haluat jotain ihmisiltä, joita et voi sietää ja joiden isovanhemmuudenkin olet halunnut torjua? Lopeta valittaminen, saat täysin ansiosi mukaan.

Vierailija
40/63 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näissä tapauksissa on ihan normi juttu antaa ulkopuolelle jättäjien huolehtia itse itsestään ihan loppuun saakka.

Eihän ap ole väleissä muutenkaan. Sinänsä tuo lapsen puolison perinnöstä poissulkeminen on ihan normaalia eikä liity hyviin tai huonoihin väleihin. Suvun omaisuus halutaan pitää suvussa myös mahdollisen eron sattuessa. Ei meidän suvussa herneet ole nokkaan menneet tuosta.