Onko väärin jos äiti käy syömässä kaverin kanssa ja vauva pari tuntia hoidossa?
Olin eilen kaverini luona syömässä, tehtiin jotain oma tekemiä hampurilaisia. Missä piti kasata oma hampurilainen. No kuiteskin, lapsen isä vahti lasta sillä aikaa kotona. Olin kaksi tuntia pois kotoonta ja nyt ihan kamala syyllisyys siitä, että halusin viettää pienen hetken omaa aikaa. Mitään sellaista ei juotu paitsi limpparia ruuan kanssa (en tykkää juoda alkoholia) . Eli ihan vesi selvä ilta. Miten ihmeessä mä saan tän syyllisyyden pois? Onko kellään muilla äideillä ollu koskaan tälläistä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Tunteesi ovat ihan luonnollisia <3 Itsekin olen kokenut kalvavaa huonoa omatuntoa ja ihan ilman syytä; ne on vaan ne hormonit :) Järjellä ajatellen muutaman tunnin poissaolossa ei tietystikään ole MITÄÄN pahaa, ja selvästi itsekin sen tiedät. Mutta ne tunteet, ne tunteet <3
Kannattaa yrittää ajatella asiaa niin, että teet sekä vauvalle että vauvan isälle palveluksen, kun annat myös heidän rakentaa keskenään kahdenkeskistä luottamussuhdetta. Isäkin oppii ottamaan vastuuta vauvasta. Anna siis isälle vaan jatkossakin hoitoon ja lähde pois vaikka vähän vastentahtoisesti, se on palvelus heidän suhteelleen ja auttaa myös elämäänne jatkossa, kun isä vaikkapa tietää, mitä pakata vauvan hoitolaukkuun :) Eikä sinun tarvitse huolehtia kaikesta!
Ja toinen juttu: sinun hyvinvointisi on myös vauvan etu! Eli juuri se, että otat myös omaa aikaa, jotta jaksat taas paremmin. Huono omatunto on huolehtivan vanhemman vakivieras, mutta sille ei kannata antaa valtaa. Vauvasi etu on kaksi huolehtivaa ja hyvinvoivaa vanhempaa!
Komppaan tätä. Mulla kans oli paha mieli kun lähdin pois, oli kuka tahansa kenelle lapsen jätti. Normaalia.
Annat isälle nyt isä-lapsi aikaa, se on yhtä arvokasta kuin äiti-lapsi aika. Ja yritä rentoutua, mieti että sen jälkeen taas olet uudella energialla lapsesi kanssa.
Lastensuojelunilmoitus olisi kyllä paikallaan,,,
Lapsella on kaksi vanhempaa. Jostoinen hoitaa voi toinen seikkailla muualla. Ja josei olisi niin se lapsi ei kärsi vaikka sitä hoitaisi joku vieras. Varsinkin noin pieni, jolle riittää perustarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelunilmoitus olisi kyllä paikallaan,,,
Jaahas, vai niin. Minusta tässä ei ole mitään huonoa sillä tavalla. En ole tullut humalassa/kännissä /övereissä kotiin vaan olen ihan puhtaasti ollut vesiselvä!! Pari tuntia poissa vauvan luota ja joku väsäämässä ilmoitusta?
Kiitos teille ihanille ihmisille jotka autoitte pääsee täst kauhiast syyttelyst eroon :) Enää ei paina mikää ja käytiin vielä vaatekaupoilla, löysin pojalle ihanan villatakin, sit semmoisen hauskan hatun missä on semmoset ihanat korvat :D<3 ja sellaiset valkoiset tumput :) Ehkä mie murehdin vaan ihan turhasta...
Ap, pohtisitko samaa syyllisyyttä, jos olisit ollut lenkillä tai lääkärissä? Ei se vauva tiedä, missä olit, joten hyvä että otat omaakin aikaa välillä. Hyvä että vauva saa tutustua isäänsä. Meillä kun isä oli niin paljon työmatkoilla ja harrastukissa aikoinaan, alkoi nuorin 2 kk:n ikäisenä parkua kun isä otti syliin. Ei hyvä niin, että aina vaan se on äiti vauvan kanssa, koska sitten voi käydä näin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, pohtisitko samaa syyllisyyttä, jos olisit ollut lenkillä tai lääkärissä? Ei se vauva tiedä, missä olit, joten hyvä että otat omaakin aikaa välillä. Hyvä että vauva saa tutustua isäänsä. Meillä kun isä oli niin paljon työmatkoilla ja harrastukissa aikoinaan, alkoi nuorin 2 kk:n ikäisenä parkua kun isä otti syliin. Ei hyvä niin, että aina vaan se on äiti vauvan kanssa, koska sitten voi käydä näin.
Oon yhen kerran käynny lenkillä koiran kans sillee et lapsen isä kattonu poikaa. Oli silloinkin vähän tämmöistä. Oli kamalan vaikeeta lähtee sinne lenkille ja itkun kanssa lähdinkin. Mun pakko vaan hyväksyä et tarviin myös itekkii omaa aikaa vaikka se tuntuu välillä ihan sika vaikealta. Mun poika on vaan niin hemmetin tärkeä ja älyttömän rakas mulle
Ap:n on pakko olla trolli tai heikkolahjainen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole trolli. Puhu vaan itsestäsi.
On väärin! Toisin kuin se, jos mies lähtee vaikka viikonlopun kestävälle bileristeilylle. Se on oikein se, koska muuten olet tiukkapipo nalkuttava hiekkapimppa vaimo.
Olisitko vähän tiedostamattasi kuitenkin mustasukkainen isälle, jos isä pärjää vauvan kanssa hyvin?
No kylläpäs on nyt taas hurja ongelma! Voi apua, miten sä nyt selviät tästä asiasta?! :D
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä myös ap ei käy ihan täysillä...
Aloituksessakin on näin: "tehtiin jotain oma tekemiä hampurilaisia. Missä piti kasata oma hampurilainen. ". No yleensä omat tekemät hampurilaiset pitää kasata ihan itse.
Ja sitten tuo ettei (mukamas) tiedä miten absolutisti kirjoitetaan, varsinkin jos mieltää itsensä sellaiseksi. Yleensä, kun ihminen lokeroitsee itsensä johonkin, niin myös tuntee ja tietää termin mitä se tarkoittaa ja miten se kirjoitetaan.
Sääliksi vähän käy ressukkaa ja kotileikkejään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä myös ap ei käy ihan täysillä...
Aloituksessakin on näin: "tehtiin jotain oma tekemiä hampurilaisia. Missä piti kasata oma hampurilainen. ". No yleensä omat tekemät hampurilaiset pitää kasata ihan itse.
Ja sitten tuo ettei (mukamas) tiedä miten absolutisti kirjoitetaan, varsinkin jos mieltää itsensä sellaiseksi. Yleensä, kun ihminen lokeroitsee itsensä johonkin, niin myös tuntee ja tietää termin mitä se tarkoittaa ja miten se kirjoitetaan.
Sääliksi vähän käy ressukkaa ja kotileikkejään...
Kato Kato, lapsetonko siellä ulisee ;D
Kyllä hoitaa välillä pieniä hetkiä. Esim. Vaikka siivoilen kaappeja tai vaikka silitän pojan vaatteita. Meillä minä olen se joka hoitaa kodin,lapsen ja koiran ulkoilutuksen. Mies käy töissä ja hoitaa poikaa joskus ihan semmoisia pieniä hetkiä ja käyttää koiraa ulkona.