Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin jos äiti käy syömässä kaverin kanssa ja vauva pari tuntia hoidossa?

Vierailija
02.10.2016 |

Olin eilen kaverini luona syömässä, tehtiin jotain oma tekemiä hampurilaisia. Missä piti kasata oma hampurilainen. No kuiteskin, lapsen isä vahti lasta sillä aikaa kotona. Olin kaksi tuntia pois kotoonta ja nyt ihan kamala syyllisyys siitä, että halusin viettää pienen hetken omaa aikaa. Mitään sellaista ei juotu paitsi limpparia ruuan kanssa (en tykkää juoda alkoholia) . Eli ihan vesi selvä ilta. Miten ihmeessä mä saan tän syyllisyyden pois? Onko kellään muilla äideillä ollu koskaan tälläistä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt syylisyyttä haluat tuntea niin tunne vaikka siitä, että et ehkä anna isälle tarpeeksi tilaa lapsen kanssa olemiseen?

Vierailija
22/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi oli hoidossa? Isällään?

Siis ihan oikeasti?

Eikö isä ole lapsen huoltaja? Tasavertainen vanhempi kanssasi?

Tarkoitin kyllä että lapsen isä hoiti vähän aikaa. En mitää samanlaista tyyliin "lapsi oli hoidossa mummolassa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikka vauva olisi ollutkin mummolassa? Ja olisitte olleet miehesi kanssa vaikka elokuvissa tai teatterissa tai konsertissa? Kyllä vauvan vanhemmat voivat mennä silloin tällöin ulos yhdessäkin, jos on luotettava, tuttu hoitaja, vaikka isovanhemmat saatavilla.

Vierailija
24/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie lapselta syvää isäsuhdetta,muista että hänkin on vanhempi.Unohda syyllisyys.Jos vaikka kuolet,mitäs sitten?On hyvä,että lapsen molemmat vanhemnat huolehtivat tasapuolisesti pienokaisesta.Pelkästään hyvä asia.

Vierailija
25/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin alapeukun aloutukselle, koska mun mielestä asenne isää kohtaan on alentava. Isä on joku lapsenvahti, jolle uskalletaan jättää vauva hädin tuskin pariksi tunniksi "hoitoon". Isää ei pidetä tasaveroisena vanhempana. Yököttää! Antakaa isien olla isiä! Tulkaa sieltä äitiystornista alas.

Isällä on yhtä lailla oikeus olla vauvan kanssa kuin äidillä. Hoitaa omalla tavallaan. Ilman että äiti vahtii ja kommentoi vieressä, että voi voi kun mä oon tavannut vaihtaa vaipan eri tavalla ja että en oo noita sukkia tavannut ton bodyn kanssa käyttää ja voi voi kun vauva varmaan haluaa jo äitille.

Vierailija
26/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahditko sinä ap lastasi silloin kun lapsen isä ei ole kotona?

Onko lapsi silloin sinulla hoidossa?

No tietysti hoidan! Mies on rekkakuski ja tekee välillä tosi pitkiä päiviä. 10-15 tuntia. Tuo normi sillä. Mutta joo. Ehkä mun on vaan ajateltava niin, et se eilinen ei oo mitenkään paha asia. Olin vaan pari tuntia poissa. Oli kyllä kivaa tehdä niitä hampurilaisia.

Vierailija
27/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap olla aika nuori?

Vierailija
28/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti hoidan! Mies on rekkakuski ja tekee välillä tosi pitkiä päiviä. 10-15 tuntia. Tuo normi sillä. Mutta joo. Ehkä mun on vaan ajateltava niin, et se eilinen ei oo mitenkään paha asia. Olin vaan pari tuntia poissa. Oli kyllä kivaa tehdä niitä hampurilaisia.

Eli sun oma lapsi on sulla hoidossa? Teet miehellesi palveluksen hoitamalla hänen lastaan työpäivän ajan? Et ajattele tilannetta äitiyden kautta? Että olet ihan normaali äiti, joka on vanhempainvapaalla vauvansa kanssa? Vaan koet nimenomaan antavasi hoitoapua lapsen isälle?

Vierailija
29/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat ap olla aika nuori?

25 marraskuussa täytän 26 eli ihan kohta :)!

Vierailija
30/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun oma lapsi on sulla hoidossa? Teet miehellesi palveluksen hoitamalla hänen lastaan työpäivän ajan? Et ajattele tilannetta äitiyden kautta? Että olet ihan normaali äiti, joka on vanhempainvapaalla vauvansa kanssa? Vaan koet nimenomaan antavasi hoitoapua lapsen isälle?

Mitä ihmeen pilkun nussimista tämä on? Kyllä sä varmaan tajusit mitä tarkoitin.

Vierailija
31/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aiheellinen kysymys. Oletteko te isän kanssa tasavertaisia vanhempia?

Vierailija
32/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteesi ovat ihan luonnollisia <3 Itsekin olen kokenut kalvavaa huonoa omatuntoa ja ihan ilman syytä; ne on vaan ne hormonit :) Järjellä ajatellen muutaman tunnin poissaolossa ei tietystikään ole MITÄÄN pahaa, ja selvästi itsekin sen tiedät. Mutta ne tunteet, ne tunteet <3

Kannattaa yrittää ajatella asiaa niin, että teet sekä vauvalle että vauvan isälle palveluksen, kun annat myös heidän rakentaa keskenään kahdenkeskistä luottamussuhdetta. Isäkin oppii ottamaan vastuuta vauvasta. Anna siis isälle vaan jatkossakin hoitoon ja lähde pois vaikka vähän vastentahtoisesti, se on palvelus heidän suhteelleen ja auttaa myös elämäänne jatkossa, kun isä vaikkapa tietää, mitä pakata vauvan hoitolaukkuun :) Eikä sinun tarvitse huolehtia kaikesta! 

Ja toinen juttu: sinun hyvinvointisi on myös vauvan etu! Eli juuri se, että otat myös omaa aikaa, jotta jaksat taas paremmin. Huono omatunto on huolehtivan vanhemman vakivieras, mutta sille ei kannata antaa valtaa. Vauvasi etu on kaksi huolehtivaa ja hyvinvoivaa vanhempaa!

Vierailija
33/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aiheellinen kysymys. Oletteko te isän kanssa tasavertaisia vanhempia?

Ollaan.

Vierailija
34/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan.

Siinä tapauksessa vauva ei ollut isällään hoidossa, eli mitään ongelmaa ei ole. Opettelet vaan vähitellen päästämään irti.

Vierailija
35/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, on väärin että sä edes mietit tämmöstä.

Nii.i :/

Vierailija
36/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka vauva olisi ollut jollain muullakin hoidossa (kummilla, isovanhemmalla tms.) ei siltikään olisi ongelmaa. Äidillä on lupa ottaa omaa aikaa ja se on tärkeääkin.

Vierailija
37/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt ihan tarkkaan, mistä tässä sinun "syyllisyydessä" on oikeastaan kyse. Onko se sittenkin

A) luottamuksen puutetta? Et luota mieheesi, etkä varsinkaan itseesi. "Syyllisyytesi" on itse asiassa heikkoa itsetuntoa, koska et koe olevasi tarpeeksi hyvä. Et missään muussakaan, et varsinkaan äitinä.

B) itsekkyyttä? Kukaan muu ei ole niin hyvä kuin sinä, ja vain sinä itse olet tarpeeksi hyvä hoitamaan lastasi.

C) riippuvuutta? Vauva on vain sinua varten, ja sinä vauvaa. Kenelläkään muulla ei ole oikeutta viettää vauvan kanssa aikaa kuin sinulla, ei edes hänen isällään.

Aikuisuuteen ja varsinkin äitiyteen kuuluu myös syyllisyyden tunteen sietäminen. Odotapa, kun lapsesi on murrosiässä ....

Vierailija
38/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan.

Hyvinkin tasavertaisia vanhempia ...  aivan totta! Etkö yhtään sääli miestäsi siitä, kuinka suurta syyllisyyttä hänen pitää kokea 12 tunnin poissaoloistaan, kun jättää oman vauvansa hoitoon?

Vierailija
39/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi oli hoidossa? Isällään?

Siis ihan oikeasti?

Eikö isä ole lapsen huoltaja? Tasavertainen vanhempi kanssasi?

Tarkoitin kyllä että lapsen isä hoiti vähän aikaa. En mitää samanlaista tyyliin "lapsi oli hoidossa mummolassa"

Eikö isä sitten muuten hoida lastaan? Vain silloin kun sinä olet pois kotoa?

Vierailija
40/55 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesuskristus.. Oon vähän sanaton :D

T. 20 vuotias äiti joka oli eilen viettämässä tyttöjeniltaa alkoholin ja ruuan merkeissä (hui!!) ja lapsi oli illan isänsä kanssa. Jos olisin lapsen hoitoon vienyt, hän olisi mennyt äidilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän