Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mintako migreenisaikkupäivää teillä on vuodessa?

Vierailija
01.10.2016 |

?

Mintako migreenisaikkupäivää teillä on vuodessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pahoillani, että teillä ei ole mahdollisuutta käydä neurologilla, joka osaisi määrätä kunnon lääkkeet, täsmälääkkeet ja/tai estolääkkeet. Ei tarvitsisi maata sängyn pohjalla.

Suosittelen vaikka säästämään yksityisen neurologin käyntimaksun verran, säilyy se työpaikkakin seuraavissa yt-neuvotteluissa.

Mulla on niin vaikeasti hoidettava migreeni, ettei estolääkitys tule kyseeseenkään. Se kun laskee verenpainetta ja sitten pyörtyilen alvariinsa. Lääkärit ovat yrittäneet viilata lääkitystäni kuntoon, mutta helppoa se ei ole sillä kaikki lääkkeet eivät sovi minulle. Tällä hetkellä kärsin migreenikohtauksista, jotka kestävät pari päivää, noin kerran kuussa. Lääkkeet auttavat hiukan, mutta oireina on niistä huolimatta kovan säryn lisäksi näköjäiriöiyä, rasjojen tunnottomuutta, oksentelua ja huimausta. Aina ei "täsmälääkettä "löydy.

Vierailija
22/28 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei auta esto- eikä täsmälääkitys. Itse kokeilin ainakin viittä eri kohtauslääkettä ihan neurologin määräyksellä, ennen kuin löysin yhden, joka toimii. Sillä olen nyt viimeisten kolmen vuoden ajan saanut kohtaukset yleensä loppumaan, niin että olen pysynyt työkykyisenä. Tosin nyt viimeisen vajaan vuoden aikana olen huomannut, että tehot heikkenee, joutuu ottamaan kaksi tai kolme tablettia ja migreeni uusii usein seuraavana päivänä. Että luultavasti taas lääkkeen vaihto edessä. Ilman tuota toimivaa lääkettä en olisi työkykyinen (siis pelkällä buranalla tms) ja saikkupäiviä tulisi 2-6 kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän migreeni ole mikään syy olla poissa töistä.

Vierailija
24/28 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja te olette varmoja, että kaikilla on samanlainen oirekuva? Ja samanlaiset lääkkeet?

Minulla on migreenilääkkeen jälkeen vähän höpsö olo, mutta en nuku.

Niin. On päänsärkyä ja sitten on sitä migreeniä.

Etpä taida migreenistä paljon sitten tietää.

Vierailija
25/28 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain lievä migreeni, olen työkyvytön vain auran ajan (klassinen sahalaita jolloin en näe ruudulle). Kevyt työ jossa ei fyysistä ponnistelua niin särkyvaiheen ajan voin olla töissä, sillä kipu jysähtää vain kumartelun yms. yhteydessä.

Vierailija
26/28 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja te olette varmoja, että kaikilla on samanlainen oirekuva? Ja samanlaiset lääkkeet?

Minulla on migreenilääkkeen jälkeen vähän höpsö olo, mutta en nuku.

Niin. On päänsärkyä ja sitten on sitä migreeniä.

Etpä taida migreenistä paljon sitten tietää.

Kaikki päänsärky ei ole migreeniä.

Vierailija
27/28 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän migreeni ole mikään syy olla poissa töistä.

Niinpä, ihan niin kuin hammassärky, noidannuoli tai vaikkapa synnytys. Pelkkiä laiskamatojen tekosyitä.

Vierailija
28/28 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin, että 1-3 päivää. Työllistää tosin itse itseni, eli se on sitten tavallaan vain minulta itseltä pois, mutta yleensä päivä, pari kuukaudessa sellaisia, että ei oikein työt migreenin takia luista, vaikka minullakin kyllä täsmälääkitys löytyy.