Onko ketään synnyttänyttä naista, jonka mielestä synnytyskivut eivät ole maailman kovin kipu?
Kommentit (70)
Ihan korvakäytävän tulehdus oli pahempi. Ystäväni sanoi kyllä syöpähoitojen olleen välillä kamalia.
Synnytyskipu on varmaan pahinta niistä asioista, jotka kuuluvat elämään. Esim.paha munuaiskivi aiheuttaa paljon pahemmat kivut kohtauksen sattuessa, mutta se on lähinnä miesten ja vanhempien ihmisten vaiva ja useimmat ihmiset eivät sitä joudu kokemaan.
21-vuotiaana mies löi multa tajun kankaalle ja heräsin tämän kämpästä sidottuna. Mies raiskasi, hakkasi kasvot verille ja viilteli veitsellä haavoja rintoihin, käsivarsiin ja reisiin. Eli ei, synnytys ei ollut elämäni kivuliain kokemus.
Sisäinen verenvuoto (kohdunulkoisesta) paljon pahempi.
Itse oon synnyttänyt ilman kivunlievitystä, eikä tullut edes syöksynä, eli muutaman tunnin kesti sitä tuskaa.
Väitän, ettei oo kovin kipu, koska siinä ei mee taju :)
Minulla ei ollut. Se on kyllä varmaan harvinaista. Sappikohtaus oli minulla pahempi.
Ei ollut kovin kipu mutta ehkä pitkäkestoisin kova kipu mikä on ollut. Synnytin 2 lasta spinaalipuudutuksella, se kun olkapäät tuli ulos oli mielettömän kova kipu mutta kesti pari sekuntia.
Kovempaa kipua on ollut migreenissä, vatsakrampissa ja hammassäryssä.
Oikein kunnon hammaskipu on pahempi, synnytyksen lopputulos on sitäipaitsi niin ihana ettei kipu tunnu niin pahalta.
On varmasti lukuisiakin asioita joiden aiheuttama kipu on pahempaa, mutta ne ovat sen verran harvinaisia että harvempi synnyttänytkään joutuu niitä koskaan kokemaan.
Hammassärky on ollut pahempi. Ja pahimmat kuukautiskivut. Itse asiassa odotin koko synnytyksen ajan, että ne kamalat kivut alkaisivat. Paha repeäminen sattui hetken ajan todella kovasti, kun vauvan pää tuli ulos, mutta muuten se oli kuin se tuttu kuukausittainen piina, paitsi että synnyttäessäni en oksentanut enkä pyörtynyt.
Mä oon synnyttäny kaks melkein 5kg lasta ilman kivunlievitystä. Ei paha, voisin tehdä sen vielä kolmannenkin kerran. Tulehtuneen viisaudenhampaan leikkaus oli aika paljon järkympi kokemus ja sattui aivan s'**t*nallisesti jälkiseuraamuksineen. Ensin pelkäsin että kuolen, mutta jossain vaiheessa jo toivoin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Migreeni on pahempi
Ja paljon.
Synnytyskipu ei ole pahinta. Mulla ainakin oli nivelnestenäytteenotto (yritys) pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migreeni on pahempi
Ja paljon.
Kyllä. Mielummin synnyttäisin uudelleen kuin ottaisin saman ajan migreenikipua.
Synnytin esikoiseni ilman mitään kivunlievitystä. Mulla on myös ollut virtsarakko täynnä verta ja verihyytymiä, jotka ovat tukkineet virtsatiet eli rakko on ollut halkeamispisteessä, ja koko ajan sisäisen verenvuodon vuoksi tiputettu litroittain lisää verta ja nesteitä suoneen niin, että osa menee edelleen virtsarakkoon ja osa valuu munuaisvaltimoon tulleesta repeämästä vatsaonteloon, niin voin kyllä sanoa, että synnyttäminen oli ihan pikkujuttu.
Horton-päänsärky pesee ne leikiten