Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muka enää pitää kirjahyllyä olkkarissa saati lukee kirjoja?!?

Vierailija
01.10.2016 |

Kaikkihan on netissä ja kirjoja saa tabletille. Se on ekologista, fiksua ja tilaa säästävää lukea netistä mitä lukee jos on luppoaikaa. En tajua sitäkään, miksi jotkut tilaavat lehtiä ja vielä vähemmän sitä, että jemmataan ne lehdet johonkin kirjahyllyyn. Kuka niitä edes lukee toistamiseen? Typerää hamstrausta.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luetaan, ettei meistä tule tällaisia Urpoja. Lukeminen sivistää aina.

Vierailija
62/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kyllä kirjoja mutta koska en ikinä lue samaa kirjaa toistamiseen en hamstraa tai säilytä niitä. Ei ole kirjahyllyä kaksi vitriinikaappia löytyy olkkarista mutta niissä on koriste-esineitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan on netissä ja kirjoja saa tabletille. Se on ekologista, fiksua ja tilaa säästävää lukea netistä mitä lukee jos on luppoaikaa. En tajua sitäkään, miksi jotkut tilaavat lehtiä ja vielä vähemmän sitä, että jemmataan ne lehdet johonkin kirjahyllyyn. Kuka niitä edes lukee toistamiseen? Typerää hamstrausta.

Ja ikää sinulla oli? Vai oletko Porvoosta?

Vierailija
64/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän silmiäni lukemalla  mielummin perinteisiä kirjoja kuin näytöltä.

Vierailija
65/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä yli päätänsä viällä lukee kun on instat ja muut paljon kiinnostavammat jutut,,,

0/5. Jos lukisit kirjoja, niin osaisit myös kirjoittaa paremmin äidinkieltä.

Vierailija
66/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen koko ajan, tai aina on siis kirja jossakin vaiheessa. Omia ei ole paljoa, olen kirjaston viikottainen käyttäjä, Olen  lukenut myös lapsena paljon. keskimäärin viikossa luen kaksi- kolme kirjaa. lomilla enemmänkin.

Vierailija
67/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen paperikirja voittaa e-kirjan mennen tullen.

Vierailija
68/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen omistaminen ja säilöminen on kyllä tyhmää. Ihminen viehättyy tarinoista, parhaat ja rakkaimmat voi tietysti säilyttää, mutta niiden järjesteleminen pitkin seiniä on mennyttä aikaa. Sivistystä se ei mittaa millään tavalla.

Terveisin Kirjastofriikki

Vierailija
69/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon kirjoja. Kirja on ekologinen, sähkö ei synny sormia napsauttamalla. Kirjaa voi lukea yhdellä latauksella seuraavat sata vuotta. Lukulaitetta en hankkisi mistään hinnasta. Jo pelkkä tabletilta lehden luku tuo päänsäryn. Kirja on kirja, mahtava kokemus avata uusi kertaakaan lukematon kirja. Hyvään kirjaan voi aina palata uudelleen, ja miksi on myytävänä kirjahyllyn näköistä tapettia jos ihmiselle kirjat eivät tuo hyvää mieltä?

Vierailija
70/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä yli päätänsä viällä lukee kun on instat ja muut paljon kiinnostavammat jutut,,,

Sinäkin voisit yrittää, jos vaikka oppisit kirjoittamaan samalla.

Vierailija
71/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja. Kirjat, siis ihan oikeat, paperista tehdyt kirjat, ovat minulle monin tavoi tärkeitä, vaikka osaan hyödyntää myös e-kirjaa. Lainaan omia opuksiani myös oppilaille.

Vierailija
72/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Bloggareiden) valkoisissa  wt-kodeissa  ei kirjahyllyä näy. Sen sijaan sivistyskotiin kirjat ja kirjahyllyt ovat kuuluneet vuosisatoja ja kuuluvat edelleen. 

Vierailija
73/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotona luettiin, luen itse ja lapset (teinit) lukevat.

Totta kai meillä näkyy, ja saa näkyä, että yksi meidän perheen juttu on lukeminen.

Ihan samalla tavalla kun urheilevien perheiden kodeissa näkyy se urheilu tai musiikkia harrastavien kodeissa on soittimia (meillä tosin myös niitäkin).

Jos kodista ei näe millaisia asukkaita siellä asuu, niin tuntuu vähän erikoiselta. Mutta tämä nyt mun mielipiteensä. Jollain toisella on toinen..

Vierailija
74/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut asiat on parempia "vanhan-aikaisena".

VHS-kasetit ei kuulu niihin.

Vierailija
75/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut asiat on parempia "vanhan-aikaisena".

VHS-kasetit ei kuulu niihin.

Miksei? Toimii yksinkertaisesti, ja niitä saa halvalla. Just ostin kirppikseltä kolme Disneyn leffaa, yhteensä 60centtiä.

Vierailija
76/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana trolli <3.

Minulla on kaki kirjahyllyä, 600 kirjaa. Ja kirjastosta lukuisia kirjoja. Luen mielelläni, ei tarvitse kestää huonoa seuraa.

Vierailija
77/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olen iloinen, että miinusten määrästä päätellen useimmat vielä lukevat.

Vierailija
78/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! En halua olla akusta riippuvainen tai olla aina tietoinen lähimmästä pistorasiasta. Rakastan kirjojen tuoksua ja luen noin 50 kirjaa vuodessa. Haluan omaksi ne parhaimmat tukeakseni kirjailijaa ja näytöltä tihrustaminen sattuu silmiin, kun saatan lukea 400 sivuisen kirjan yhdeltä istumalta. 

Vierailija
79/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on olohuoneessa iso kirjahylly täynnä kirjoja, osin jopa kahdessa kerroksessa. Makuu-työhuoneessa on toinen kirjahylly täynnä pääasiassa ammattikirjallisuutta. Eikä kummassakaan hyllyssä ole ainuttakaan matkamuistoa tai valokuvakokoelmaa, vain kirjoja, kirjoja, kirjoja. Kirjat ovat parhaita ystäviäni, ne kertovat kiehtovia tarinoita ja elämänkokemuksia, joista voi nauttia moneenkin kertaan. Joitakin lehtiäkin talletan hyllyyn, sillä ne tulevat usein myöhemmin uudelleen käyttöön. Joko sisällys herättää jostain syystä uusia kysymyksiä tai sitten etsin lehdistä erilaisia käsityöohjeita. - Luen usein illalla sängyssä hetken ennen nukahtamista enkä todellakaan halua sinne läppäriä tai tablettia. Sitä paitsi silmäni rasittuvat liiasta ruudun tuijottamisesta.

Nyt olen vähitellen muuttamassa pienempään asuntoon, jonne ei mahdu kahta kirjahyllyä, joten joudun karsimaan kirjastoani jopa raskaalla kädellä. Kyllä sielua riipoo, kun joutuu heittämään pois ystäviään. Viime aikoina olen käynyt läpi sellaisia kirjoja, joiden sisältöä en enää muista, joten olen lukenut jonkin matkaa alusta ja miettinyt, haluanko lukea koko kirjan vai eikö se enää kiinnosta. Jos ei, niin joutuu poistokasaan. Nyt on vain sellainen ongelma, että divarit eivät juuri ota vastaan kertomakirjallisuutta joitakin nimiä lukuun ottamatta. Kirja ei käy kaupaksi. Lienee pakko repiä kannet irti ja viedä itse kirja paperinkeräykseen ja kannet palavaan jätteeseen.

Vasta äskettäin joko luin jostakin tai kuuntelin keskustelua, jossa käsiteltiin sisustuksen uusia tuulia ja ilahduttavaa kyllä, siellä todettiin, että kirjahylly tekee taas tuloaan olohuoneeseen tai kirjastohuoneeseen, jos sellainen on. Kunpa olisikin! Ei tarvitsisi nakata ensimmäistäkään kirjaa roskiin. 

Vierailija
80/88 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirpputoreilla näkee niin paljon Remeksen ja Hirvisaaren tuotantoa.

Olisiko niitä ostetu lahjaksi ihmisille, jotka eivät lue?