Kuka muka enää pitää kirjahyllyä olkkarissa saati lukee kirjoja?!?
Kaikkihan on netissä ja kirjoja saa tabletille. Se on ekologista, fiksua ja tilaa säästävää lukea netistä mitä lukee jos on luppoaikaa. En tajua sitäkään, miksi jotkut tilaavat lehtiä ja vielä vähemmän sitä, että jemmataan ne lehdet johonkin kirjahyllyyn. Kuka niitä edes lukee toistamiseen? Typerää hamstrausta.
Kommentit (88)
Kirjahylly ei ole olohuoneessa, vaan työhuoneessa.
Luen ihan sikana. Luen joka ikinen ilta sängyssä, en oikein nukahda ilman lukemista. Sängyssä en halua lukea tabletilta tai kindleltä, vaikka molemmat löytyy ja niissä kirjoja. En halua tuijottaa ruutua viimeiseksi ennen nukahtamista.
Lisäksi en halua ostaa kirjoja e-kirjoina, olen kirjaston suurkuluttaja. Tykkään ihan siitä kirjasta käyttöliittymänä, luen paljon mielummin paperikirjaa (ja lehteä) kuin e-kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin. Meillä kirjahyllyt ovat kirjastohuoneessa yhdessä hyvien nojatuolien ja viinikaapin kanssa. Onko parempaa kuin lasi hyvää punaviiniä ja rentoutua kirjan ääressä.
Siinä on vaan se, ettei muista lukemaansa...
Luen kirjoja ja ostan niitä omaksi, koska kirjastosta ei saa uutuusteoksia ilman viikkojen tai jopa kuukausien jonotusta. Dekkarit ostan tosin vasta kun ovat ilmestyneet pokkarina ja laitan aina kiertoon. Tietokirjallisuuden ja merkittävät kaunokirjalliset teokset säilytän. Kun on pieni asunto enkä halua kirjahyllyä makuuhuoneeseen, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olohuone. Kirjahyllyni on kirjaimellisesti kirjahylly eli siellä ei ole mitään muuta kuin kirjoja.
Sähköisiä kirjoja olen yrittänyt totutella lukemaan, mutta ei se tunnu samalta, enkä tykkää esimerkiksi sängyssä ennen nukkumaanmenoa lukea läppäriltä. Kyllä kirja vaan on kirja.
Ei ainakaa sellast korkeaa pölyä keräävää kirjahyllyy tuu meille enää ikinä. Ikean nelilokeroinen kallax on olkkarissa jossa on mun lemppari kirjat ja blurayt esillä mut sen enempää pölynkerääjiä kaipaa meille. muut kirjat mitä nyt sattuu olee on yöpöydän laatikossa eli ei oo montaa kirjaa meillä yhteensä. tykkään silti lukea mielummi kirjaa kuin jostain tabletilta/kännystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin. Meillä kirjahyllyt ovat kirjastohuoneessa yhdessä hyvien nojatuolien ja viinikaapin kanssa. Onko parempaa kuin lasi hyvää punaviiniä ja rentoutua kirjan ääressä.
Kuinka isosta lasista sä tapaat juoda?
Seuraava sukupolvi rahtaa ne kirjat jätepaperiin, koska ei ne ei kelpaa kellekään. Ei nuoret lue saati halua pitää kirjoja kotona. Kirjastotkin häviävät, joten yhtään vreorahoja ei saisi käyttää enää uusien kirjastojen rakentamiseen.
Kuule ap en tiedä. Mutta meillä kirjat ovat kirjastohuoneessa. Niitä luetaan viikoittain, haetaan tietoa tietokirjoista sillä vieläkään kaikki tieto ei ole netissä. Lisäksi netissä on hankala pitää auki useampaa kirjaa tiedon hankkimisen ajan, työpöydälle saan vaikka kuusi kirjaa auki ja voin verrata tietoja yhtäaikaa.
Meille hankitaan koko ajan kirjoja lisää. Vapise!
Meillä kirjahylly on työhuoneessa. Olkkarissa ei ole kuin kaksi sohvaa ja pöytä. Siellä taitaakin olla joku juuri lukemassa kirjaa.
Mulla on muutama lundiahylly kirjoille joita oikeasti tarvitsee lukea useampaan kertaan. Muutoin jätän lukemani kirjat kierrätyspaikoille muiden iloksi.
Meillä on kirjasto länsisiivessä. Ja laaja aineisto onkin so akteja joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava sukupolvi rahtaa ne kirjat jätepaperiin, koska ei ne ei kelpaa kellekään. Ei nuoret lue saati halua pitää kirjoja kotona. Kirjastotkin häviävät, joten yhtään vreorahoja ei saisi käyttää enää uusien kirjastojen rakentamiseen.
Sitten raahaa. Niin kauan kuin elän, kotonani on kirjahylly ja kirjoja, enkä kysy siihen seuraavan sukupolven lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka isosta lasista sä tapaat juoda?
Vedän suoraan karahvista jahka on dekantoitunut :D
Minulla on säästössä tilaamani lehdet. Vauva lehdet tyrkkäsin juuri miehen siskolle ja perhe lehdet olen säästänyt ja olen lukenut niitä uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama lundiahylly kirjoille joita oikeasti tarvitsee lukea useampaan kertaan. Muutoin jätän lukemani kirjat kierrätyspaikoille muiden iloksi.
Kiitos siitä.
t. monia hyviä löytöjä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö netistä listaa näistä paikoista? Minäkin voisin jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö netistä listaa näistä paikoista? Minäkin voisin jättää.
Kirjastoissa yleensä aina on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan on netissä ja kirjoja saa tabletille. Se on ekologista, fiksua ja tilaa säästävää lukea netistä mitä lukee jos on luppoaikaa.
Minä.
Kaikki ei edelleenkään ole netissä, vaikka niin voisi luulla.
Uusia kirjoja vältän ostamasta, mutta ammattikirjallisuutta on joskus vähän pakko. Nettikirjojen käyttöliittymät eivät sovellu kovin kätevästi siihen, että selaan kirjaa edestakaisin.
Ei tuo tuossa seinän vieressä niin paljon tilaa vie, ja sitä paitsi minusta se on hauskan näköinen :). Minusta on kodikkaampaa, kun on kirjahylly. Ehkä kun rakkaassa mummolassani oli seinät täynnä kirjahyllyjä ja tykkäsin lukea, uppoutua ahmimaan kirjojen maailmaa. Osa kirjoistani onkin sieltä perintöä, ja niissä on juuri sellaisia joita ei netistä löydä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on olohuoneessa kirjahylly ihan pitämättäkin. Siinä ei ole kirjoja vaan lähinnä videokasetteja ja kompaktilevyjä.
Mulla on pari kirjahyllyä täynnä muoviterraarioita.. niissä majailee hämähäkkejä ja pari skorppariakin mahtuu joukkoon (ja ruokaelukat tietty :D)... Kirjoja luen paljon, mutta enimmäkseen lainaan kirjastosta eikä kotona ole montaakaan..
Aloittaja on joku sivistymätön juntti tai joku somekakara, HYI!
Minä ainakin rakastan jokaista kirjaani joka on hyllyssä lasiovien takana ja johon voi aina palata uudelleen, ihanaa.. Toi oikeesti osoittaa tyhmyytensä kirjoittamalla tollasta !