Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään joustamatonta ihmistä

Vierailija
01.10.2016 |

Miksi olet sellainen? Kärsitkö siitä itse ja yritätkö oppia pois?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi, päinvastoin. Olen opetellut tällaiseksi. Olin pitkään turhan joustava ja myötäilevä, sitten en enää jaksanut. Mitä sovitaan, se pidetään tai voit häipyä. Säännöt on noudattamista varten. Jos et tykkää, älä valita vaan poistu. Heippa.

Vierailija
2/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika joustamaton itselleni asettamiani elämää rajoittavia sääntöjä kohtaan. Kyllä kärsin, kyllä yritän oppia pois. Ei ole onnistunut.

Sääntöjen noudattaminen on varmaan vastareaktio lähivanhempani käyttäytymiseen. Hän viis veisasi säännöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Jos tarkoitat sitä, että en suostu työntekijänä tekemään pitkää päivää ilman ylimääräistä korvausta vain siksi, että pomo kauniisti pyytää tai asiakas on pulassa tai firma on pulassa, niin en todellakaan yritä oppia pois asiasta. Rahalla se firmakin toimii, miksi ihmeessä siis minäkin en toimisi?  

Vierailija
4/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jossain asiassa joustamattomia. Mulle absoluuttinen ei on tilanne, missä pyydetään sietämään jotain paskaa, kuten kuuntelemaan uskontoon käännyttämistä. Uhkailuunkin pätee sama, tosin se vaatii vähän keskustelua. Tästä esimerkkinä on viimeksi sattunut väkivallalla uhkailu ja sen yrittäminen päihtyneen tutun osalta, jolle sanoin, että raja on ylitetty enkä enää katsele häntä hetkeäkään päihtyneenä.

Pettäminen suhteessa on myös asia mistä ei ole palyuta. Se on poikki siitä ja sellaisena pysyy. Nykyisin myös toisista johtuvan negatiivisten tunteiden purkaminen muhun loppuu alkuunsa.

Pitkä kokemus kaikesta tuollaisesta on tämän ehdottomuuden opettanut.

Vierailija
5/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita tervettä jämäkkyyttää vaan sitä että pakotetaan vaikkapa kipeänä oleva puoliso mukaan juhlimaan tai panemaan koska sovittiin viikko sitten että mennään viikonloppuna baariin ja viikonloppuna nyt vaan kuulu panna.

Vierailija
6/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harjoitellut joustamattomuutta pitkään, koska ensimmäiset 35 vuotta elämästäni olin monelle ihmiselle heittopussi ja hyväksikäytettävä. Kun mitta tuli täyteen, katkoin välit aika moneen ihmiseen kerrasta ja lopuksi ikää selittelemättä ja pyytelemättä anteeksi.

Olen edelleen kiltti ja avulias ihminen, mutta en enää hölmö. Jollen halua, en anna periksi milliäkään.

Vierailija
7/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita tervettä jämäkkyyttää vaan sitä että pakotetaan vaikkapa kipeänä oleva puoliso mukaan juhlimaan tai panemaan koska sovittiin viikko sitten että mennään viikonloppuna baariin ja viikonloppuna nyt vaan kuulu panna.

Kuulostaa enemmänkin siltä, että ongelman ytimenä on itsekkyys eli omien tarpeiden tyytytys menee kaiken edelle.

8/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin sillä tavalla, että jos joku peruuttaa suunnitelmat viime hetkellä, se ärsyttää jonkin aikaa enemmän kuin tosi joustavaa ihmistä. En kyllä ole koskaan miettinyt, että minun pitäisi muuttaa tätä ominaisuutta. Kelpaan itselleni sellaisena kuin olen. Jokaisella on puutteensa, ja minulla on aika hyvät. Kamalampaa olisi olla selkärangaton kynnysmatto.

9/9 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tapana pakottaa muita ihmisiä mihinkään. Miten tuo liittyy joustavuuteen tai joustamattomuuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi