Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tienaa yli 3000 €? Lukiolainen kyselee

Vierailija
01.10.2016 |

Tuossa yhdessä toisessa ketjussa joku kertoi asiantuntijatyöstä, jossa palkka oli kuusi tonnia.

Kysymys: mistä työstä saa palkkaa 6 000 €/kk? Tai edes 4 000? Mitä tuollainen asiantuntijatyö on? Voisivatko yli kolme tonnia tienaavat paljastaa vaikkapa ammattinimikkeensä?

En tiedä ketään, joka tienaisi yli 3 000 euroa ja mietin, mihin korkeakouluun hakisin.

Lääkärit tienaavat hyvin, sen tiedän mutta itselleni se ei ole sopiva vaihtoehto. Raha ei ole minulle kaikkein tärkein mutta olisi kiva tulla toimeen mukavasti.

T:Lukiolainen

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti tuollaista.

Vierailija
2/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin asiantuntija, prostituoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen sosiaalityöntekijä ja tienaan 3290e/kk. Koulutukseltani olen VTM.

Vierailija
4/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkeaan, oikikseen, lukion opettajaksi? Oletko hyvä kielissä? Lue itsesi opeksi.

Vierailija
5/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden mediaanipalkka juuri julkistettiin, oli muistaakseni 2 960 euroa. Se tarkoittaa sitä, että noin puolet palkansaajista tienaa 3 000 euroa tai enemmän kuussa. Ammattiskaala on siis erittäin laaja.

Vierailija
6/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastavalmistuneena insinöörinä tienaan 3000e/kk. Helppoja hommiakin kaiken lisäksi.

Vierailija
7/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjänä. Noin 3800€ brutto. 

Ainiin, riippuu siitä osaako myydä.

Vierailija
8/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään, joka tienaisi yli 3 000 euroa

Miten tämä on edes mahdollista?

Vierailija
9/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on lista palkoista ammatteittain:

https://tyopaikat.oikotie.fi/tyontekijalle/artikkelit/palkkalista-nain-…

Tossa on myös hyvä huomioida, että joihinkin ammatteihin on sisällytetty lisät yms. extrat (mm. sairaanhoitajat 3 300 €, ilman lisiä realistisempi luku on kylläkin n. 2 500 €).

Valmistu sellaiseen ammattiin, jota kohtaan tunnet paloa ja jolla "olisi kiva tulla toimeen mukavasti." Jos olet päivittäin sellaisessa työssä palkan takia, mitä vihaat, elämä saattaa muuttua ahdistavaksi.

Kysy neuvoja myös omalta opoltasi.

Vierailija
10/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI, 4100e/kk viiden vuoden työkokemuksella.

Vierailija
11/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yhdessä toisessa ketjussa joku kertoi asiantuntijatyöstä, jossa palkka oli kuusi tonnia.

Kysymys: mistä työstä saa palkkaa 6 000 €/kk? Tai edes 4 000? Mitä tuollainen asiantuntijatyö on? Voisivatko yli kolme tonnia tienaavat paljastaa vaikkapa ammattinimikkeensä?

En tiedä ketään, joka tienaisi yli 3 000 euroa ja mietin, mihin korkeakouluun hakisin.

Tiedät kyllä moniakin, esimerkiksi kaikki opettajasi. Heistä useimmat tienaavat selvästi enemmän kuin 3 000 euroa. Jokainen lääkäri ja hammaslääkäri, jolla olet käynyt, tienaa myös huomattavasti yli 3 000 euron. Jos olet apteekissa sattunut apteekkarin itsensä palveltavaksi, hän tienaa tuon summan moninkertaisesti.

Myös luokkakavereidesi vanhemmista lähes puolet saa palkkaa enemmän kuin 3 000 euroa kuussa.

Vierailija
12/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä moniakin, esimerkiksi kaikki opettajasi. Heistä useimmat tienaavat selvästi enemmän kuin 3 000 euroa. Jokainen lääkäri ja hammaslääkäri, jolla olet käynyt, tienaa myös huomattavasti yli 3 000 euron. Jos olet apteekissa sattunut apteekkarin itsensä palveltavaksi, hän tienaa tuon summan moninkertaisesti.

Myös luokkakavereidesi vanhemmista lähes puolet saa palkkaa enemmän kuin 3 000 euroa kuussa.

En tiennytkään että opettajilla on noin hyvä palkka! Noita lääkäreitä ym. kohtaamiani ihmisiäen laskenut tähän kun en heitä tunne.

Omat vanhemmat ja sukulaiset ovat pienituloisia. Löytyy siivoojia, nuoriso-ohjaaja, lähihoitaja, ja työttömiä useampikin. Suvussani ei ole ketään jolla olisi korkeakoulututkinto.

Ap

Vierailija
13/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri taitaa olla ainoa ammatti, jossa hyvät tulot on taattu. Finanssialalla, lakimiehistä ja insinööreistä osa on hyvätuloisia työpaikasta ja tehtävästä riippuen. Yrittäjänä voi onnistua paremmin tai huonommin. 

Vierailija
14/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako lukiolainen käyttää hakukonetta? Jos osaa, niin näpyttelee hakukenttään jonkun sopivan sanan ja saa listan eri alojen keskipalkoista, esimerkiksi.

Vierailija
15/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI vientiteollisuudessa, 90 000 vuodessa, paljon ylitöitä ja ulkomaankomennuksia.

Vierailija
16/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnin ja markkinoinnin puolella AMK-inssi isäni tienaa 7-8k kuukaudessa. Yritti saada mua samalle alalle kovasti, kun kuulemma mukavaa työtä hyvällä palkalla.

Vierailija
17/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako lukiolainen käyttää hakukonetta? Jos osaa, niin näpyttelee hakukenttään jonkun sopivan sanan ja saa listan eri alojen keskipalkoista, esimerkiksi.

Kiitos vinkistä...

Kuten aiemmin kirjoitinkin, lähipiirissäni on vain pienituloisia aikuisia eikä korkealle kouluttautuneita. Itsellä kuitenkin koulutushaaveita. Aloitin tämän keskustelun, koska halusin kuulla ihmisiltä heidän ammateistaan. Olen aika yksin tämän asian kanssa ja kaipasin keskustelua aiheesta.

Vierailija
18/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyö, KTM, n. 3800 euroa kuussa vastavalmistuneena. Yliopiston käyminen kannattaa jos haluat kohtalaisen tai hyvän palkan ja yrittäjyys ei välttämättä kiinnosta. Yliopistossa valitsisin oman mielenkiinnon mukaan alan, mutta kyllä rahakkain tie on lääkis, oikis & kauppatieteet.

Vierailija
19/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan 8000.-/kk + työsuhdeauto (2 vuoden välein uusi) arvoltaan n. 45.000.-. Ei ole yliopistotutkintoa.

Vierailija
20/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rahoitusalalla analyytikkona, palkka 5000 €/kk + vuosibonukset, jotka voivat olla useamman kuukauden palkan verran. Koulutus KTM ja työkokemusta noin 5 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän