Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tienaa yli 3000 €? Lukiolainen kyselee

Vierailija
01.10.2016 |

Tuossa yhdessä toisessa ketjussa joku kertoi asiantuntijatyöstä, jossa palkka oli kuusi tonnia.

Kysymys: mistä työstä saa palkkaa 6 000 €/kk? Tai edes 4 000? Mitä tuollainen asiantuntijatyö on? Voisivatko yli kolme tonnia tienaavat paljastaa vaikkapa ammattinimikkeensä?

En tiedä ketään, joka tienaisi yli 3 000 euroa ja mietin, mihin korkeakouluun hakisin.

Lääkärit tienaavat hyvin, sen tiedän mutta itselleni se ei ole sopiva vaihtoehto. Raha ei ole minulle kaikkein tärkein mutta olisi kiva tulla toimeen mukavasti.

T:Lukiolainen

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma kun kiinnostuit palkoista, se ehkä motivoi opiskelemaan.

Vierailija
42/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Olen saanut tästä ketjusta enemmän apua kuin opolta. Tuota juristin koulutusta pitää tutkia, uskon että se sopisi minulle. Ehkä myös ruotsin- tai englanninopettajan työ.

Ap

Et varmaan lapsiparka ole ihan sisäistänyt, miten vaikea tie on päästä juristiksi. Lukaisepa jotain vanhaa pääsykoekirjaa, niin ymmärrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Olen saanut tästä ketjusta enemmän apua kuin opolta. Tuota juristin koulutusta pitää tutkia, uskon että se sopisi minulle. Ehkä myös ruotsin- tai englanninopettajan työ.

Ap

Et varmaan lapsiparka ole ihan sisäistänyt, miten vaikea tie on päästä juristiksi. Lukaisepa jotain vanhaa pääsykoekirjaa, niin ymmärrät.

Höpönpöpön. Oikeustieteelliseen pääsy ei vaadi kuin pänttäämistä. Mun kummitäti haki 45-vuotiaana amiskoulutuksella oikikseen ilman mitään valmennuskursseja, pänttäsi itsekseen ja pääsi opiskelemaan ekalla yrittämällä. Valmistui 50-vuotiaana ja erikoistui sopimusoikeuteen. Sai heti vakityöpaikan kun oli valmistunut ja vieläpä erittäin hyvin palkatun. Tuosta on nyt 7 vuotta aikaa.

Vierailija
44/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinäpä se kannustava olet! Ap, älä näistä piittaa vaan sitkeästi ja töitä tekemällä omia tavoitteita kohti vaan.

Vierailija
45/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Höpönpöpön. Oikeustieteelliseen pääsy ei vaadi kuin pänttäämistä. Mun kummitäti haki 45-vuotiaana amiskoulutuksella oikikseen ilman mitään valmennuskursseja, pänttäsi itsekseen ja pääsi opiskelemaan ekalla yrittämällä. Valmistui 50-vuotiaana ja erikoistui sopimusoikeuteen. Sai heti vakityöpaikan kun oli valmistunut ja vieläpä erittäin hyvin palkatun. Tuosta on nyt 7 vuotta aikaa.

Nii-in, mutta tämä ap vertaa keskenään kielenopettajan ja juristin ammattia.

Vierailija
46/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan lisäksi sinun pitäisi vielä alaa valitessa arvioida, kenelle on töitä tarjolla, kun valmistut. Ohan minkä tahansa alan asiantuntijoille töitä ei ole kaikille koulutuksen hankkineille.

Vierailija
47/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konepajateollisuudessa pitkälle erikoistuneen toimialan tehtävissä joihin sisältyy suorittavaa työtä, työkaluohjelmien käyttöä, logistiikkaa, hankintaa, myyntityötä ym. Ansiot vaihtelevat vuosittain n.45-50t€ välillä, merkittävä osa lisiä. Peruskoulupohjalta.

Vierailija
48/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 3400e kk/brutto. Luokanopettaja kaksoiskelpoisuudella + vastuutehtäviä ja pari ikälisää.

Vierailija
49/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisopettaja ja palkka hieman yli 400€/kk brutto

Vierailija
50/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina koulutus ei ole näissä kaiken A ja O, vaan myös se vaikuttaa paljon millainen olet ihmisenä ja työntekijänä. Kuinka arvokkaan ja korvaamattoman teet itsestäsi työnantajasi silmissä. Tottakai silti aina kannattaa panostaa koulutukseenkin ehdottomasti.

Puolisoni tienaa nyt noin 3000/kk datanomin koulutuksella.

Vierailija
51/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erityisopettaja ja palkka hieman yli 400€/kk brutto[/

siis 4000€ jäi yx 0 pois

Vierailija
52/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kriittisistäkin kommenteista. Uskon, että minulla olisi mahdollisuuksia päästä oikeustieteelliseen (tosin en tiedä onko se mitä haluan). Olen hyvä opettelemaan ja sisäistämään laajojakin kokonaisuuksia ja koulumenestykseni on erinomainen. Kirjoituksista odotan enimmäkseen L- ja E-arvosanoja, paitsi pitkästä matikasta tullee joku huonompi.

Se, että pidän sekä open ja juristin ammatteja mahdollisina kertoo varmasti siitä, etten tunne eri ammatteja kovin hyvin enkä tiedä, mihin sovellun parhaiten. Olisipa jotain tilaisuuksia päästä juttelemaan eri alojen korkeakoulutettujen kanssa. On vaikea nähdä itseään korkeakoulutusta vaativassa työssä kun sellaiseen ei ole paljoa ollut kosketusta.

Ap

Vierailija
53/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varastossakin pääsee yli 3000 euron ansioihin

Vierailija
54/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuttuani OTM:ksi aloitus liksa oli 3.500, seuraavina vuosina noin 4.000. Nyt työkokemusta nelisen vuotta ja 5.000 €/kk. Tästä se saattaa vielä hitusen nousta jos renkinä pysyy. Pikkuhiljaa alan neuvottelemaan osakkuudesta toimistossamme tai siten laitan oman toimiston...

Vierailija
55/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi yamk, ison yrityksen hankintapäällikkö, 4400kk. Alipalkattu, mutta työ ja talo niin mukavia, että en halua vaihtaa.

Vierailija
56/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelu 3600€ AMK pohjalta. Mielestäni ei ole hääppöinen palkka työn vaativuuteen nähden.

Vierailija
57/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalityöntekijä, koska niille on töitä.niin ja toki lääkäri myös.ne on taattuja ammatteja.

Vierailija
58/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudoittaja 3500e

Vierailija
59/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän soopaa täällä porukka selittää? :D

Vai kirjanpitäjä saa yli 3000 euroa kuukaudessa ja AMK inssi 8000 euroa kuussa. Ehkä joo, jos on isojen yritysten erittäin hyvin palkattuja johtajia. 

Itse olen kehitysinsinööri metsäteollisuudessa (joka on insinöörien keskuudessa se hyvin palkattu ala) ja oikeasti isossa yrityksessä. Vuosiansiot on 60 000 euroa + erilaiset bonukset ja palkkiot. Olen kuitenkin erittäin hyvin palkattu AMK inssiksi ja vasta kolme vuotta valmistumisesta... Mutta mikäs siinä, hienoa jos ollaan saatu keskipalkkaa ylöspäin hilattua.

Sisko on kirjanpitäjä/palkanlaskija ja tulot ovat alle 2500 euroa kuukaudessa.

Vierailija
60/81 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Alahuhta: ”Älä juokse rahan ja aseman perässä”

Pitää täysin paikkansa. Loppupeleissä muut asiat ovat tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä