Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä perisuomalaista asiaa inhoat?

Vierailija
01.10.2016 |

Tuli tosta lapset eivät ole saunoneet-ketjusta mieleen. Itse olen jostain syystä aina inhonnut saunomista, tulee hengenahdistus ja alkaa pyörryttää. Mulla on vielä niin matala verenpaine, niin saunasta tullessa meinaan aina pyörtyä. En ole koskaan ymmärtänyt sen hikoilemisen ja ähkimisen ideaa.
Älkää nyt kivittäkö. :D
Mites teillä, inhoatteko jotain supisuomalaista asiaa?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä känniläisten örvellystä. Hilpeä hauskanpito on eri asia.

Vierailija
82/86 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti monet pikkuasiat ärsyttävät. En pidä oluesta enkä juhannuskokoista. En jaksa katsella joka itsenäisyyspäivä Tuntematonta sotilasta. En syö makkaraa enkä lue Kalevalaa.

Kuitenkin eniten ärsyttää huono kansallinen itsetunto: mistään, mikä liittyy Suomeen tai suomalaisuuteen ei voi eikä saa olla ylpeä (paitsi korkeintaan koulutusjärjestelmästä, mutta siitä saa olla ylpeä, koska se kertoo kehujan omasta oletetusta älyllisyydestä eikä koko kansan hyveistä).

Huono kansallinen itsetunto paistaa tältäkin palstalta.

Minä olen ainakin ylpeä Suomen urheilusaavutuksista, perinneruuista, yhteiskunnastamme, yhteisistä hyveistämme (rehellisyys, rauhallisuus, vilpittömyys, tunnollisuus) ja monista muista asioista täällä.

Emme ole todellakaan mitään rupusakkia, vaan olemme pakertaneet tänne Pohjolan peräkylään erään maailman parhaiten toimivista ja vauraimmista yhteiskunnista ilman merkittäviä luonnonrikkauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia, saunaa, mämmiä ja hernekeittoa.

Vierailija
84/86 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsänmakuinen perinneruoka. Suomalaisessa ruoassa ei perinteisesti ole paljon mausteita käytetty (suola, pippui ja tilli melkeinpä ainoina), eikä se ruoka oikeasti mitenkään niin maukasta ilman mausteita ole, olivat raaka-aineet miten laadukkaita tahansa. Nyt kuitenkin puhutaan suomalaisesta ruoasta, eli perunoista, lihasta, juureksista, puurojen ja leipien eri versioista... Jotenkin ruoan "puhtaudella" ja raaka-aineiden laadukkuudella yritetään aina perustella sitä, miksei mikään maistu miltään :D

Vierailija
85/86 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä -vastaisuutta, jota valtamedia vielä kaiken aikaa tukee.

Vierailija
86/86 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up