Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko lähtenyt pois Facebookista? Mikä oli pääsyysi siihen?

01.10.2016 |

Itse kyllästyin täysin teennäisiin päivityksiin. Siis sellaisiin, että henkilö hypettää parisuhdettaan, lapsiaan, kotiaan tai arkeaan, vaikka kaikki tietävät totuuden olevan täysin päinvastainen. Siis räikeästi päinvastainen, normaalit positiiviset päivitykset eivät ärsyttäneet. Kyllästyin myös täysin "miksi tykkäsit/et tykännyt tästä/voisitko tykätä mun päivityksestä/liityliityliity ryhmään x nytheti" jnejne painostamiseen. Ihmiset suuttuivat, jos missasin jonkun synttärit siksi etten juuri sinä päivänä ollut kirjautunut sisään, vaikka en ikinä muulloinkaan ollut onnitellut kyseisiä ihmisiä, mm. puolituttuja koulukavereita vuosien takaa, eivätkä hekään minua. Yksinkertaisesti Facebook on niin epäaitoa paskaa, etten lopulta jaksanut enää kirjautua ollenkaan koko palveluun ja lopulta vain lähdin. En oikein ole someihminen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut,enkä tule koskaan olemaankaan,koska senkin ajan mitä toi "kirjan"kirjoittaminen/päivittäminen,sekä toisten päivitysten lukeminen veisi aikaa,vietän mieluummin rakkaitteni seurassa ja ELÄN. Suosittelen muillekin tätä vaihtoehtoa.

Vierailija
22/41 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole liittynytkään. Enkä näillä näkymin liitykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut,enkä tule koskaan olemaankaan,koska senkin ajan mitä toi "kirjan"kirjoittaminen/päivittäminen,sekä toisten päivitysten lukeminen veisi aikaa,vietän mieluummin rakkaitteni seurassa ja ELÄN. Suosittelen muillekin tätä vaihtoehtoa.

Sitä elämääkö sä täällä av:llakin harjoitat? ;)

Vierailija
24/41 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään ikinä liittynyt.

Vierailija
25/41 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin profiilini tasan vuosi sitten. Oikeasti ärsyynnyin joka kerta jostakin siellä näkemästäni/lukemastani. Kaikkein eniten otti aivoon kaiken maailman ketjuviestit/jaetut ilmoitukset, joiden todenperäisyydestä ei ole mitään takuita. Samoin mainokset sun muut kilpailut joita oli etusivu täynnä. Ystävät ihmettelivät hetken ratkaisuani mutta ovat siihen jo tottuneet, pidämme yhteyttä entiseen tapaan. Ystävien näkeminen on jopa antoisampaa kun voi oikeasti kysellä kuulumisia eikä todeta vain että "Joo, mä luin Facebookista." Ja puhun nyt oikeista ystävistä ja tärkeistä ihmisistä, en niistä puolitutuista tai ala-asteen koulukamuista, joista yli puolet Facebook-kaverilistastani koostui.

Vierailija
26/41 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Fbssä aikana, jolloin se oli vasta nousemassa aallonharjalle ja koko some-sanaa ei varmaan ollut edes keksitty :D Olisiko pari-kolme vuotta mennyt. Toisinaan meni pari-3 viikkoa etten kirjautunut koko palveluun. Yleensä kukaan ei ollut kaivannut. Yksi rassaavin asia oli ihmisten teennäisyys, annetaan muunlainen kuva asioista kuin miten ne todella ovat, sitten sekin, kun loppuajasta alkoi tulla sellaisilta kaveripyyntöjä, jotka sinänsä olivat ok, mutta periaatteessa ne olisi voinut olla hyväksymättäkin <- tuossa siis rassasi oma asenne. Rassasi myös ihmisten jonkinlainen sisälukutaidottomuus. Silloinkin oli päivityksiä, jotka tuntui aina vain huonontavan Fbtä.

No sitten tietenkin sekin, että mistäpä sitä tietää minne nekin tiedon ovat menneet? Hupsista heijaa ja voi olla vääriä asioita väärien tahojen nähtävillä, noin isossa mittakaavassa, itse en kirjoitellut enkä laitellut sellaisia valokuvia enkä puhunut nimillä sellaisista asioista, joista ei pidä puhua netissä liian yksityiskohtaisesti.

Muutamien ihmisten käytös oikeassa elämässä vs. Fb.

Jotenkin vain kyllästyin. En ole kaivannut takaisin. Tosin pari vuotta sitten tein uuden profiilin, että pääsen seuraamaan oman alani ryhmiä, joista saa yleensä tuoreimmat tiedot. Olkaa huoleti, kukaan ei tunnista minua siitä ;)

Vierailija
27/41 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
28/41 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan liittynytkään. Ilmeisesti säästyin paljolta. :D

Sama täällä. Mitä olen kuunnellut noista  päivityksistä, niin ovat täyttä tuubaa kaikki

Vierailija
29/41 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syynä lähtöön juurikin ihmisten teennäisyys, provosointi ja itsensä korokkeelle nostaminen. Myöskään siitä ei saanut enää mitään tolkkua mainosten, toisten tykkäysten näkymisen ja kaikenmaailman mietelauseiden ja kiertokirjeiden takia. Muutamasta ryhmästä tykkäsin mutta nekin on nykyään ihan kyttäystä kun kaverit liittyy samoihin ihan vain nähdäkseen enemmän. Ja ylläpitäjät on mielivaltaisia sekä ajan mittaan nekin täyttyy vain herutuskuvista.

Vierailija
30/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin juuri facen, jota en ollut käyttänyt vuoteen. Minua hävetti katsoa, miten fiksut ihmiset muuttuivat idiooteiksi kun menivät faceen. Sieltä mennään hakemaan hyväksyntää, vaikka sitä pitäisi hankkia omasta itsestä ensisijaisesti, sisältään. On helppoa hankkia peukutukset facesta. Monille on liian tuskallista lähteä työstämään itseään sellaiseksi, että hyväksyntä löytisi omasta itsestä. Oli joitain pieniä hyötyjäkin, mutta haitat ovat monin verroin suuremmat. Ne on edellisissä viesteissä aika tyhjentävästi kerrottu. Se on Sukkerperin pisnes. Kannattaa tukea jotain muuta.

Vierailija
31/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen ihastus olikin avoliitossa. Se oli kuin isku palleaan. Varjelen itseäni, etten stalkkaisi enää häntä.

Vierailija
32/41 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa peukuttaa FB-kavereideni päivityksiä. Aika on rajallista enkä ehdi syventymään joka ikiseen päivitykseen. Siksipä tasapuolisesti jätän koko höskän itseäni viitseliäämmille ihmisille.

Muistan vieläkin kun yksi kaverini meinasi livenä tavatessa tulla melkein kimppuun koska en ollut peukuttanut kaikkia hänen päivityksiään. Osa niistä liittyy poliittiseen toinintaan enkä ymmärrä miksi minun pitäisi niitäkin peukuttaa kun en ole tippaakaan samoilla linjoilla kuin kyseessä oleva puolue?

Vaalit lähestyvät ja ralli vaan kiihtyy. Jo pressanvaaleissa pukkasi kyseiseltä henkilöltä 24/7 oman ehdokkaan ylistystä.

Vierailija
33/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up - kunnon joukkopako facesta vois alkaa jo!

Vierailija
34/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas juoruilu ja kyttääminen.

Vierailija
35/41 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noin on. Suosittelen myös palstan sulkemista.

Vierailija
36/41 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin fb:n viime vuonna. Se vei liikaa aikaani. Ei ole ikävä tullut.

Vierailija
37/41 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaisten, narsistien ja psykopaattien temmellyskenttä.  Minusta ne on hyvät syytä jättää FB väliin. 

Vierailija
38/41 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä poistanut FB. Harkitsen sitä. Minusta tuntuu, että olen näkymätön. 

Vierailija
39/41 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin kans. Eräskin esittää hienoa avioliittoa,totuus on että tappelevat ja häätökin ollut lähellä. Mies narsisti.

Vierailija
40/41 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy itsesi! kirjoitti:

Poistin juuri facen, jota en ollut käyttänyt vuoteen. Minua hävetti katsoa, miten fiksut ihmiset muuttuivat idiooteiksi kun menivät faceen. Sieltä mennään hakemaan hyväksyntää, vaikka sitä pitäisi hankkia omasta itsestä ensisijaisesti, sisältään. On helppoa hankkia peukutukset facesta. Monille on liian tuskallista lähteä työstämään itseään sellaiseksi, että hyväksyntä löytisi omasta itsestä. Oli joitain pieniä hyötyjäkin, mutta haitat ovat monin verroin suuremmat. Ne on edellisissä viesteissä aika tyhjentävästi kerrottu. Se on Sukkerperin pisnes. Kannattaa tukea jotain muuta.

Tämä🌞